Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

TJS

Lainaus käyttäjältä: TJS - 13.01.21 - klo:18:26
Sulake irti/takas ja taas on yhteys auki, mutta kauanko tällä kertaa. Laitoin samalla e-managerista tälle illalle ajastetun lähdön lämmityksineen. Mielenkiintosta nähdä miten käy....

Ketään tuskin ylllättää, että saman illan kello 19.00 asetettu lähtöaika ei saanut autossa tapahtumaan yhtään mitään. Eli joko valmistelu meni oikeasti jollekin ihan eri päivälle, tai ei vaan kertakaikkiaan toiminut. E-manager sekä applikaatio kyllä sanoivat että tänään klo 19.00, mutta mikään ei autossa värähtänytkään. Lisäksi löyty semmonen uusi ongelma, että kun kytkin virrat autoon(ilman käynnistämistä), niin käytännössä mittaristossa alkoi sarjana kiliseen hälytykset ja ainakin puolenkymmentä eri varotusta ilmestyi ruudulle. Oisko tämä nyt alhaisesta akkuvirrasta johtuvaa kun täällä on -21c.

658136

Lainaus käyttäjältä: TJS - 13.01.21 - klo:19:18
Ketään tuskin ylllättää, että saman illan kello 19.00 asetettu lähtöaika ei saanut autossa tapahtumaan yhtään mitään. Eli joko valmistelu meni oikeasti jollekin ihan eri päivälle, tai ei vaan kertakaikkiaan toiminut. E-manager sekä applikaatio kyllä sanoivat että tänään klo 19.00, mutta mikään ei autossa värähtänytkään. Lisäksi löyty semmonen uusi ongelma, että kun kytkin virrat autoon(ilman käynnistämistä), niin käytännössä mittaristossa alkoi sarjana kiliseen hälytykset ja ainakin puolenkymmentä eri varotusta ilmestyi ruudulle. Oisko tämä nyt alhaisesta akkuvirrasta johtuvaa kun täällä on -21c.

Veikkaan että autosta tarkistellen tuo tekemäsi ajastus on jollain ihan eri päivämäärällä.

Tänään oli kilahtanut sähköposti maahantuojalta, että auto pitäisi viedä GPS-antennin ja infotainment-yksikön tarkistukseen huoltamolle. Ei kait se auta kun alkaa varailemaan aikaa. Pahoin pelkään että tässä tulahtaan aikaa sekä itseltäni, että huoltamolta.

Aba

Mulla taas tänään ei suostunut etälämmitys toimimaan millään kikalla. Avainkikkakin tuotti pettymyksen   :( piti käydä e-managerista laittamassa lämmitys päälle.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

TJS

Lainaus käyttäjältä: Aba - 13.01.21 - klo:23:08
Mulla taas tänään ei suostunut etälämmitys toimimaan millään kikalla. Avainkikkakin tuotti pettymyksen   :( piti käydä e-managerista laittamassa lämmitys päälle.
Onnstuitko siis saamaan sen käyntiin ihan samalle päivälle e-managerin kautta? Jos niin miten?

hama

Havainto tältä illalta: Pakkasta -8,5 ja logiikka heitti kesken ajon hybridille vaikka akkua oli jäljellä 24%. "Toiminto ei sallittu" kun yritti ajon aikana vaihtaa sähkölle. Stop/Start hetken päästä palautti ajon akulle.

TJS

Lainaus käyttäjältä: TJS - 13.01.21 - klo:19:18
Ketään tuskin ylllättää, että saman illan kello 19.00 asetettu lähtöaika ei saanut autossa tapahtumaan yhtään mitään. Eli joko valmistelu meni oikeasti jollekin ihan eri päivälle, tai ei vaan kertakaikkiaan toiminut. E-manager sekä applikaatio kyllä sanoivat että tänään klo 19.00, mutta mikään ei autossa värähtänytkään. Lisäksi löyty semmonen uusi ongelma, että kun kytkin virrat autoon(ilman käynnistämistä), niin käytännössä mittaristossa alkoi sarjana kiliseen hälytykset ja ainakin puolenkymmentä eri varotusta ilmestyi ruudulle. Oisko tämä nyt alhaisesta akkuvirrasta johtuvaa kun täällä on -21c.

Tämä e-manager ongelma olikin omaa tyrimistä. En ollut muistanut sulakkeen irtikäytön jälkeen laittaa auton kelloa oikeaan ja se huitelikin nyt ihan missä sattuu. Kello nyt asetettu oikeaan ja uusi kokeilu menossa.

Noista mainitsemistani hälytysvalojoulukuusista kaikki muut olivat tälle aamua hävinneet, mutta hybridijärjestelmän vikaa hälytti edelleen.

Mr.Moon

Täällä oli -12,5 astetta. Sähköisesti lämmitetty 8Alla. Auto kylmä kuin faan. Kiltisti meni kuitenkin pelkällä sähköllä kun vein lapset tarhaan.

Jounisi

Täällä jo kolmannen kerran peräkkäin toiminut etäyhteys. Tänä aamuna -22 huomasin, että vaikka asetti ikkunoiden lämmityksen etänä ja myös myöhemmin ajomatkan ajaksi, ei ikkuna sulanut odotetulla tavalla. Mielestäni pienemmillä pakkasilla ikkuna aukeaa minuuteissa. Höh.

Aba

Lainaus käyttäjältä: TJS - 14.01.21 - klo:00:27
Onnstuitko siis saamaan sen käyntiin ihan samalle päivälle e-managerin kautta? Jos niin miten?

Käytän sitä "toista" toimintoa ja valitsen siitä yhden päivän kerrallaan. Mulla se "kerran" toiminnon käyttö heittää ajan aina viikon päähän. Eli jos kohta pitäisi lähteä ja etälämmitys ei pelaa niin laittaisin e-managerista torstai ja lähtöajaksi 10 min tästä hetkestä. Kun virrat sammuttaa niin lähtee heti lämmittämään.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 14.01.21 - klo:08:10
Täällä oli -12,5 astetta. Sähköisesti lämmitetty 8Alla. Auto kylmä kuin faan. Kiltisti meni kuitenkin pelkällä sähköllä kun vein lapset tarhaan.
Minä lämmitin pelkällä Webastolla 15 min ja ennen lähtöä latasin 50->80% 16A:lla. Lataus lämmittää akkua mukavasti. Akun lämpötila oli lähtiessä +2 astetta, joten ei lähelläkään -10 asteen kipurajaa. Jos sähköllä lämmittää, niin myös ajoakku lämpenee siinä sivussa, joten tämmöinen -13 astetta,  kuten tänään oli, ei ole ongelma sähköajon kannalta.

Sähköä meni kyllä kauhistuttavat 34kWh/100km lyhyellä ylämäkipainotteisella ajolla  :o Uusi loistava kulutusennätys...
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

TJS

Lainaus käyttäjältä: Aba - 14.01.21 - klo:09:59
Käytän sitä "toista" toimintoa ja valitsen siitä yhden päivän kerrallaan. Mulla se "kerran" toiminnon käyttö heittää ajan aina viikon päähän. Eli jos kohta pitäisi lähteä ja etälämmitys ei pelaa niin laittaisin e-managerista torstai ja lähtöajaksi 10 min tästä hetkestä. Kun virrat sammuttaa niin lähtee heti lämmittämään.

Jep, nyt kun omat kellon kanssa sekoilut laitettiin kuntoon, niin onnistuin itsekin saamaan tuon lämmityksen  e-managerista ihan halutusti käyntiin. Lisäksi eilisen sulake irrotuksen jälkeen myös etäyhteys on toiminut. Eihän tuo kyllä tämmösellä -26c säällä järin kovasti lämmitä, mutta se hyöty on, että akku lämpenee ja mahdollistaa sähköajon paremmin.

BertilDator

Mistä te tuota skun lämpötilaa katsotte?

Antore

Lainaus käyttäjältä: TJS - 14.01.21 - klo:21:21
Jep, nyt kun omat kellon kanssa sekoilut laitettiin kuntoon, niin onnistuin itsekin saamaan tuon lämmityksen  e-managerista ihan halutusti käyntiin. Lisäksi eilisen sulake irrotuksen jälkeen myös etäyhteys on toiminut. Eihän tuo kyllä tämmösellä -26c säällä järin kovasti lämmitä, mutta se hyöty on, että akku lämpenee ja mahdollistaa sähköajon paremmin.

Onko Superb Phevissä suurjänniteakun lämmitys?

Timppe

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 14.01.21 - klo:22:46
Mistä te tuota skun lämpötilaa katsotte?
OBDelevenillä näkee hybridiakkuohjauksen live datassa.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

hama

Ei taida pitää pakkasista: Lataus ei mahdollista. Hakeudu korjaamolle.
Pistoke ei tunnu lukkiutuvan ja sen perään tulee tuo herja. Pitää katsoa vähän lämpimämmässä kelissä tarkemmin. Nyt on pakkasta 22 astetta.

dunlop

Lainaus käyttäjältä: hama - 15.01.21 - klo:00:59
Ei taida pitää pakkasista: Lataus ei mahdollista. Hakeudu korjaamolle.
Pistoke ei tunnu lukkiutuvan ja sen perään tulee tuo herja. Pitää katsoa vähän lämpimämmässä kelissä tarkemmin. Nyt on pakkasta 22 astetta.

Autoni vajaan kahden viikon lataamattomuus korjattiin eilen softapäivityksellä, samalla joka muutti maksimi latausvirtaa. Lataus toimi aiemminkin jo täysillä (8A), nyt vaikutti äkistään että toimisi hitaammin, mutta en päässyt vielä tyhjästä kokeilemaan.

Verkkoyhteys oli ollut jossain vikatilassa joka oli korjattu kotikonstein sulaketta käyttämällä.

BioSampo

Muutama huomio. Pakkasta -25 ja lähtö autotallista (lämmin). Koko työmatka 22km sähköllä jäljelle jäi 12km rangea. Eilen työpaikan pihasta lähtö ja heti moottori käyntiin pakkasta -22astetta. Lämmöt säädetty +22, penkinlämmittäjä ja ratinlämmitys ykkösellä. Näillä vakioilla joka päivä.

Valot: Onko kukaan saanut noiden pitien valojen säätöä tehtyä? Ne näyttää korkealle puihin ja välissä on musta-alue.

Sulakerumbaan en ole lähtenyt mutta muutaman päivän  ( viikonloppu) autotallissa on monesti palauttanut etäkäytön. E-managerin kautta päivittäinen lähtöaika toimii mutta se lataa akun jo reilusti ennen lähtöaikaa valmiiksi, joten akku on kylmä startatessa. Ensimmäinen moottorikäynnistys siis vasta -22 asteessa. GTE Golffissa oli tehty se päivitys ja sillä pääsi lähtemään ilman bensakonetta mutta range ei riittänyt 22km, joten 1-2km ennen kotipihaa hörähti kone käyntiin, vähän kyllä kävi sääliksi, kun kylmällä 80km rajoitusalueella moottori pörähti käyntiin.

Muita kolinoita tai häiriöitä ei ole autossa esiintynyt, vain pieni resonointi jostain ratin alueelta, kun on kylmä auto.

Liikkeelle lähtöihin on suhtauduttava ennakoivasti. Vetopito on tosi huono, paljon huonompi, kuin Golffissa oli. muuten Skoda toimiii liukkailla varasin loogisesti ja avusimet varsin hyvin, verrattuna Golffin äkkinäisiin puuttumisiin, jos vähän luistelee.
Käytössä VW ID 4 GTX
Superb iV Sportline 20-23
ex VW Golf GTE 17-20
ex Audi A6 3,0TDI
ex VW Touareg 5,0 TDI
ex Audi A6 2,7 biturbo bensa
ex Volvo 850 avd 2,4 bensa
ex Volvo 850 2,0 bensa

jopo

Kolmatta päivää toimineet nyt etäkäskyt. Eilen illalla laitoin ajastuksen puhelimesta. En ollut koskaan aikaisemmin edes kokeillut puhelinajastusta. Kaikille muutoksille tuli kuittaus autosta päin (päättelin sen siitä, että hyrrä lakkasi pyörimästä ja pystyin jatkamaan muita toimintoja). Salli Online lämmitys täppä meni päälle ongelmitta. Joskus aikaisemmin olen tuota testannut ja tuloksena on ollut loputon hyrrä tai huutomerkki viasta. Aamulla sitten autolle ja niin vain oli lämmitys käynnissä oikeaan aikaan. Joulukuun alun jälkeen ei ole mulla etäkäskyt toimineet näin. Jokainen kerta nyt kun olen tuota kokeillut (muutama), käskyt ovat menneet heti läpi kauankin parkissa olleeseen autoon.

^ Aamulla -24 oli pakkasta auton mittarin mukaan. Ei antanut koko 30km ajolla vaihtaa sähkölle. Lähtö kylmästä tallikatoksesta. Eilen vielä alle kahdenkympin pakkasissa meni nätisti sähköllä. Varmaan joku raja akun lämmöllä minkä jälkeen ei päästä sähköajolle lainkaan.


livejungle

Lainaus käyttäjältä: hama - 15.01.21 - klo:00:59
Ei taida pitää pakkasista: Lataus ei mahdollista. Hakeudu korjaamolle.
Pistoke ei tunnu lukkiutuvan ja sen perään tulee tuo herja. Pitää katsoa vähän lämpimämmässä kelissä tarkemmin. Nyt on pakkasta 22 astetta.

Lukitus jäässä. Sulattelet sen esim. hiustenkuivaajalla niin sitten lukittuu ja lataa.

TJS

Lainaus käyttäjältä: Antore - 14.01.21 - klo:22:53
Onko Superb Phevissä suurjänniteakun lämmitys?
Tuskinpa vain, mutta kun asettaa lämmityksen päälle, repii lämmitys virtaa suurjänniteakusta ja tämä taas aiheuttaa latauksen käynnistymisen koska akku alkaa vajenemaan ja nämä yhdessä lämmittää sitten akkua. Näin itse ainakin olen tuon käytöksen tulkinnut.

TJS

Lainaus käyttäjältä: jopo - 15.01.21 - klo:08:54
Kolmatta päivää toimineet nyt etäkäskyt. Eilen illalla laitoin ajastuksen puhelimesta. En ollut koskaan aikaisemmin edes kokeillut puhelinajastusta. Kaikille muutoksille tuli kuittaus autosta päin (päättelin sen siitä, että hyrrä lakkasi pyörimästä ja pystyin jatkamaan muita toimintoja). Salli Online lämmitys täppä meni päälle ongelmitta. Joskus aikaisemmin olen tuota testannut ja tuloksena on ollut loputon hyrrä tai huutomerkki viasta. Aamulla sitten autolle ja niin vain oli lämmitys käynnissä oikeaan aikaan. Joulukuun alun jälkeen ei ole mulla etäkäskyt toimineet näin. Jokainen kerta nyt kun olen tuota kokeillut (muutama), käskyt ovat menneet heti läpi kauankin parkissa olleeseen autoon.

Meinasin jo vastata, että sama homma täällä. Komentojen lähetys toiminut pari päivää, mutta kun äsken kokeilin, ei jälleen kerran useammallakaan yrityksellä saanut mitään menemään läpi. Taisipa siis olla taas vain yksittäinen suonenveto tuo toimivuus.

BTW

Lainaus käyttäjältä: TJS - 15.01.21 - klo:11:09
Meinasin jo vastata, että sama homma täällä. Komentojen lähetys toiminut pari päivää, mutta kun äsken kokeilin, ei jälleen kerran useammallakaan yrityksellä saanut mitään menemään läpi. Taisipa siis olla taas vain yksittäinen suonenveto tuo toimivuus.

Tänään ei kyllätietenkään toiminut. ei edes saanut komentoja menemään vaikka kävi autolla laittamassa virrat päälle ja herättelemässä yhteydet.
Lopulta piti vain lähteä ja pelkällä bensalla mentiin (-24c). Akun varaus kyllä 9km lenkillä tippui 85%:iin. Josko tuo tuosta vetreytyis kun saa virtaa vähän. Näyttää APPi nyt, että 2h 25min kestää ennenkun akku täysi (16A)...

jopo

Juu en minäkään usko, että tää on pysyvää. Ennenkin näiden foorumien kautta todettu, että osalla toimii ja samana päivänä osalla taas ei. Hämmästyttävää vain on se, että nyt on menny kaikki testit läpi. Mitään muuta eroa ei ole kuin ... pakkanen. Juuri kokeilin meneekö lämpötilan vaihto ajastukseen läpi ja kyllähän se meni.
Sellaisen huomion olen tehnyt uudesta iOs softasta. Tämä vuodenvaihteen uusi versiohan korjasi sen 'jatkuva uudelleenkirjautumistarve'-ongelman, mutta tämä uusin versio ei enää päivitä tietoja (varsinkaan pääsivulle). Eikä tuo päivitysrinkulakaan auta. Kun apin heittää pois taustalta ja avaa sen uudestaan, ovat tiedot aina päivittyneet. Esim. akun lataus. Siksi oonkin nyt aina sulkenut apin kokonaan ja kun seuraavan kerran käyttää, niin tuntuisi toimivan ok.

Mutta joo. Eiköhän nuo etäohjaukset mullakin taas kohta jämähdä.

hama

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 15.01.21 - klo:09:46
Lukitus jäässä. Sulattelet sen esim. hiustenkuivaajalla niin sitten lukittuu ja lataa.

Niinhän se oli. Parin minuutin puhaltelulla alkoi tökkeli lukittumaan. Mutta kovin hitaasti alkoi kylmä akku ottamaan varausta vastaan (about 6,4A)

IDI3T

Lainaus käyttäjältä: jopo - 15.01.21 - klo:12:04
Juu en minäkään usko, että tää on pysyvää. Ennenkin näiden foorumien kautta todettu, että osalla toimii ja samana päivänä osalla taas ei. Hämmästyttävää vain on se, että nyt on menny kaikki testit läpi. Mitään muuta eroa ei ole kuin ... pakkanen. Juuri kokeilin meneekö lämpötilan vaihto ajastukseen läpi ja kyllähän se meni.
Sellaisen huomion olen tehnyt uudesta iOs softasta. Tämä vuodenvaihteen uusi versiohan korjasi sen 'jatkuva uudelleenkirjautumistarve'-ongelman, mutta tämä uusin versio ei enää päivitä tietoja (varsinkaan pääsivulle). Eikä tuo päivitysrinkulakaan auta. Kun apin heittää pois taustalta ja avaa sen uudestaan, ovat tiedot aina päivittyneet. Esim. akun lataus. Siksi oonkin nyt aina sulkenut apin kokonaan ja kun seuraavan kerran käyttää, niin tuntuisi toimivan ok.

Mutta joo. Eiköhän nuo etäohjaukset mullakin taas kohta jämähdä.

Jos haluaa tämän mobiili WC apin päivittävän auton tiedot, tulee tökätä auton kuvaa , vetää pitäen alaspäin, kun yläreunasta tulee pari pallukkaa ja 2 sekunnin timeri , on sormea pidettävä kunnes tuo timer pyytää päästämään irti.
Nyt jos yhteys autoon on kunnossa, päivittää tiedot ajoneuvosta.
Jos sensijaan vain pyyhkäisee nopeasti ylhäältä alaspäin, appi hakee viimeisen tilanteen palvelimelta (ei ajoneuvosta)

Näin toimii ainakin Android puhelimella (ajoneuvo Passat GTE / MIB3)

HK
VW Passat Variant GTE 2020

jopo

iOs:ssa on vain sellainen nuolirinkula mitä painetaan. Pyörii kyllä, muttei päivitä. Ennen päivitti. Sen sijaan jos käynnistän apin uudestaan, tiedot ovat päivittyneet. Tällä ei siis pysty vetelemään alaspäin/pitkä painallus ei tee mitään. Sen sijaan alavalikoihin tiedot päivittyy kyllä. Se on tuo päänäkymä mikä mulla jämähtää. Nuo alavalikot (tai ruudut mitäikinä) tulee iOs:ssa kun täppää autoa.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: BioSampo - 15.01.21 - klo:08:47
Valot: Onko kukaan saanut noiden pitien valojen säätöä tehtyä? Ne näyttää korkealle puihin ja välissä on musta-alue.
Säätivät mun valot huollossa, tai siis tarkastivat ja totesivat että kunnossa on. Musta raja siis minullakin.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: IDI3T - 15.01.21 - klo:14:57
Jos haluaa tämän mobiili WC apin päivittävän auton tiedot, tulee tökätä auton kuvaa , vetää pitäen alaspäin, kun yläreunasta tulee pari pallukkaa ja 2 sekunnin timeri , on sormea pidettävä kunnes tuo timer pyytää päästämään irti.
Nyt jos yhteys autoon on kunnossa, päivittää tiedot ajoneuvosta.
Jos sensijaan vain pyyhkäisee nopeasti ylhäältä alaspäin, appi hakee viimeisen tilanteen palvelimelta (ei ajoneuvosta)

Näin toimii ainakin Android puhelimella (ajoneuvo Passat GTE / MIB3)

HK
Tämä vinkki kuulunee jonnekin VW foorumille, oletan?

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 15.01.21 - klo:20:29
Säätivät mun valot huollossa, tai siis tarkastivat ja totesivat että kunnossa on. Musta raja siis minullakin.
Raja johtuu siitä että matrix valossa 2 riviä ledvaloja. Ajovaloilla palaa toinen rivi ja kun laittaa pitkät niin toinen rivi syttyy ja niitten väliin ikävä kyllä jää pieni musta katve. Voi kokeilla ite et ajaa seinää vasten ja laittaa pitkät päälle ja menee peittämään sisemmän pitkän nii näkee ton. Mut tollee helpompi ite havaita et toimiiko kaukovaloautomatiikka hyvin vastaan tulevien kanssa.

TJS

Ehkä aiheesta on täällä jo keskusteltukin, mutta itselleni tuli uutena havaintona kun tuon lämmityksen kanssa olen kikkaillut viime päivinä, että vaikuttaisi siltä että auton ollessa 8A shukolaturissa, lämmitykseen ei käytetä akun tehoa vaikka ”salli akun käyttö” olisikin valittuna. Kun 8A laturi on kiinni, ilmastointi kanavista puhallettava ilma on hädintuskin haalean lämpimää jos oikeen sitäkään. Jos taas ottaa laturin irti, niin kanavista alkaa puhaltamaan huomattavasti lämpimämpää ilmaa, eli oletan, että pelkkää akkuvirtaa käytettäessä käyttöön tulee auton koko 5kw(?) lämpövastus, mutta laturin kanssa lämmitys on vain 1,8kw shukon varassa.

Eli jos haluaa auton sisätilat jollainlailla lämpimäksi ilman 16A latausmahdollisuutta, niin kannattaa ottaa laturi irti ennenkuin aloittaa lämmityksen.
Onko muilla vastaavia havaintoja?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy