Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

BertilDator

#1440
Lainaus käyttäjältä: jopo - 19.10.20 - klo:17:25
Tänään lähdössä. Ilmoitus: "Vikaa hybridijärjestelmässä. Aja auto D asennossa huoltoon jne". Vähän hankalaa, kun pitäis peruttaa pois tallista. Ainoa suunta oli seinään ja pakki ei mennyt päälle.
Jos oikein muistan, niin tää oli tullut jollain toisellakin, vai olikohan Passat-ketjun puolella. No, auto sammuksiin ja uudella yrittämällä toimi normaalisti. Mitään jälkeä ei jäänyt ilmoituksiin. Täytyy mainita huollossa kun pitäis kohta auto käyttää öljynvaihdossa. Tai jos tää tulee uudestaan, niin sitten toki huoltoa varaukseen heti.
Itselläni tämä tuli ja meni kertaalleen.

Tänään käytin autoa huollossa kun etuparkkisensorit alkoi aina huutaa kun hidasti liikennevaloihin vaikka edessä ei ollut mitään. Vain ne kaksi sensoria, jotka on kilven molemmin puolin. Noh, ei sitten enää huoltoon aamulla ajaessa sitä tehnyt eivätkä osanneet huollossa tehdä mitään, arveltiin jotain kosteuden tiivistymistä. Outoa sinällään kun huoltopäällikkö ei ollut koskaan kuullut tästä viasta ja itsellänikin ilmennyt vain kun on selkeästi jäätä tms. sensorin päällä. Nyt ei ollut mitään eli kosteus tms. jossain sisempänä. Saas nähdä.

Tarkistivat myös valojen suuntauksen eikä ollut mitään, eli pimeä vaakaraita lyhyiden ja matrix-kaukojen välillä menee Skodasekundan piikkiin.

Tee__Vee

Lainaus käyttäjältä: jopo - 19.10.20 - klo:17:25
Tänään lähdössä. Ilmoitus: "Vikaa hybridijärjestelmässä. Aja auto D asennossa huoltoon jne". Vähän hankalaa, kun pitäis peruttaa pois tallista. Ainoa suunta oli seinään ja pakki ei mennyt päälle.
Jos oikein muistan, niin tää oli tullut jollain toisellakin, vai olikohan Passat-ketjun puolella. No, auto sammuksiin ja uudella yrittämällä toimi normaalisti. Mitään jälkeä ei jäänyt ilmoituksiin. Täytyy mainita huollossa kun pitäis kohta auto käyttää öljynvaihdossa. Tai jos tää tulee uudestaan, niin sitten toki huoltoa varaukseen heti.

Samoin kävi minullekin pari päivää sitten. Pari kertaa virrat veks, ovea auki jne. niin lähti normaalisti liikkeelle. Ei tule tylsää tämän laitteen kanssa!

passo_s

^koska tuo vetää äkkijarrutuksen motarilla kun törmäysvaroitin näkee haamun? Tuollaisia tekeleitä liikkuu teillämme kanssa autoilijoiden turvallisuuden vaarantajina :)

slarpa

Lainaus käyttäjältä: Miihkali79 - 30.09.20 - klo:22:27
Tänään sain uuden laturin Skodalta. Lataa täydellä teholla ilman ongelmia.
6kk siinä kesti sen asian kanssa, saa nähdä kauanko kestää loppujen korjauksien kanssa.







Onko tuo uusi johto toiminut ilman ongelmia? Saitko johdon siis myyjältä vai maahantuojalta? Itse sain juuri puhelun jossa kerrottiin ettei maahantuoja anna tuota uutta johtoa, koska ei olisi yhteensopiva vanhan softan kanssa. Softapäivitystä odottavat tehtaalta / ohjetta miten hoitaa asia.

Joku oli jo tehnyt kuluttaja-asiamiehelle casen asiasta? Onko olemassa jotain tapausnumeroa tms niin voisi viitata samaan asiaan kun itse aion nyt ottaa yhteyttä. Liian kauan mennyt maahantuojalla tämän asian hoitamisessa.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

658136

Onhan tuo kyllä perseestä että valehdellaan ihan pokkana. Tuskin "miihkali79" autossa on jotain eroavaisuutta softassa. Minusta meidän pitäisi yhdistää voimamme ja vääntää tuo homma Helkama-auton kanssa maaliin.

Foxit

#1445
Lainaus käyttäjältä: 658136 - 20.10.20 - klo:10:06
Onhan tuo kyllä perseestä että valehdellaan ihan pokkana. Tuskin "miihkali79" autossa on jotain eroavaisuutta softassa. Minusta meidän pitäisi yhdistää voimamme ja vääntää tuo homma Helkama-auton kanssa maaliin.
Kerrankin järkipuhetta! Aika kauan olen tälläkin foorumilla seuraillut näitä ongelma/reklamaatiotapauksia ja taisi nyt olla ensimmäinen kerta kun kuulen jonkun ehdottavan tällaista. Valitettava usein käyttäjät jäävät näiden kanssa yksin nuolemaan näppejään. Aika usein myyjät ja maahantuojat pelaavat aikaa että saavat siirrettyä nämä ongelmat takuuajan ulkopuolelle ja tavara osuu tuulettimeen siten seuraavien omistajien kohdalla, joka on ollut tietämätön ongelmaan liittyvästä historiasta.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

juksii

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 20.10.20 - klo:07:48
^koska tuo vetää äkkijarrutuksen motarilla kun törmäysvaroitin näkee haamun? Tuollaisia tekeleitä liikkuu teillämme kanssa autoilijoiden turvallisuuden vaarantajina :)

Se on Tesla joka tommosta tekee. Nää vaan kulkee!
-JukSii-
Skoda Superb 2.0TDI 4x4 L&K 2016

658136

Sellainen tuli mieleen, että onko tiedossa yhtäkään tapausta, jossa auton ja Connectin väliset tiedonsiirron ongelmat olisi saatu korjattua. Tällä hetkellä tuon toiminta on ihan random.

jopo

Vaikka mulla on ongelmia ollut tuon Connectin kanssa varsinkin alkuaikoina (kunnes avaimet mukautettiin uudestaan ja sain pääkäyttäjän siten toimimaan), niin 100% varmuudella yhteys palautuu aina kun irroittaa sulakkeen 17 hetkeksi. Mulla siis toimii yhteys käytännössä koko ajan, mutta kerran kuukaudessa parissa infon maapallokuvake menee harmaaksi ja silloin Connect yhteys ei toimi, koska autosta ei lähde dataa ulospäin. Sulakkeen irroitus korjaa tämän.
Connect serverin ongelmat on taas eri asia. Niitä oli vielä keväällä paljon enemmän. 

Foxit

Lainaus käyttäjältä: jopo - 20.10.20 - klo:11:00
Vaikka mulla on ongelmia ollut tuon Connectin kanssa varsinkin alkuaikoina (kunnes avaimet mukautettiin uudestaan ja sain pääkäyttäjän siten toimimaan), niin 100% varmuudella yhteys palautuu aina kun irroittaa sulakkeen 17 hetkeksi. Mulla siis toimii yhteys käytännössä koko ajan, mutta kerran kuukaudessa parissa infon maapallokuvake menee harmaaksi ja silloin Connect yhteys ei toimi, koska autosta ei lähde dataa ulospäin. Sulakkeen irroitus korjaa tämän.
Connect serverin ongelmat on taas eri asia. Niitä oli vielä keväällä paljon enemmän.
Aikamoista! Kysymys kuuluukin että kuinka pitkälle auton käyttäjän tulee joustaa jos tuotetta pukataan markkinoille keskeneräisenä tai toimimattomana? Meinasitko pitkäänkin jaksaa tuota sulakejumppaa ja pitäisikö ihan käyttäjän käsikirjaan laittaa ohjeet kuinka tuo "vakio"-toimenpide suoritetaan?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

jopo

En minä jaksakaan. Uusi auto on jo tilattu.  8)

658136

Lainaus käyttäjältä: jopo - 20.10.20 - klo:11:00
Vaikka mulla on ongelmia ollut tuon Connectin kanssa varsinkin alkuaikoina (kunnes avaimet mukautettiin uudestaan ja sain pääkäyttäjän siten toimimaan), niin 100% varmuudella yhteys palautuu aina kun irroittaa sulakkeen 17 hetkeksi. Mulla siis toimii yhteys käytännössä koko ajan, mutta kerran kuukaudessa parissa infon maapallokuvake menee harmaaksi ja silloin Connect yhteys ei toimi, koska autosta ei lähde dataa ulospäin. Sulakkeen irroitus korjaa tämän.
Connect serverin ongelmat on taas eri asia. Niitä oli vielä keväällä paljon enemmän.

Eihän tuo sulakkeen irroitus ole mikään ratkaisu pidemmässä juoksussa!

passo_s

^Eikä ole muuta mahista kuin avata tiketti kuluttajaneuvontaan: https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
Arvailen että turhaa hommaa, yhtälönä kun on iso autojätti ja hampaaton kuluttajasuoja.

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 20.10.20 - klo:10:41
Sellainen tuli mieleen, että onko tiedossa yhtäkään tapausta, jossa auton ja Connectin väliset tiedonsiirron ongelmat olisi saatu korjattua. Tällä hetkellä tuon toiminta on ihan random.

Mulla ei ole ollut yhtään kertaa sellaista ongelmaa, etteikö auton tiedot olisi ajokerran jälkeen päivittyneet pilveen. Minun ongelmat ovat koskettaneet pelkästään Androidin Skoda Connect appia. Ja sekin toimii aina kunhan muistaa vaan sulkea sovelluksen taustalta ennen seuraavaa käyttökertaa.
Skoda Superb IV Style MY21

658136

Ehkäpä tuohon MY21 on löytynyt jokin korjaus, jonka ansiosta "maapallo" ei mene harmaaksi ja datayhteys katkea. Ehkäpä tässä ei kannata vielä menettää täysin toivoa.

Piti ihan pirusillaan vääntää rallienglannilla sähköpostia Tsekkiin aiheesta. Helkama-auton lähestyminen sai aikaiseksi vain sen, että paikallinen huoltamo otti yhteyttä. Huoltoneuvojan kanssa kyllä todettiin hyvinkin pikaisesti, ettei näihin ongelmaan ole tällä hetkellä virallista ratkaisua olemassa maahantuojan suunnasta. Toki samalla tuli kysyttyä tarjous ensimmäiselle huollolle, ettei nyt ihan hukkaan mennyt sinällään asiallinen yhteydenotto heidän puoleltaan.

Aba

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 20.10.20 - klo:10:41
Sellainen tuli mieleen, että onko tiedossa yhtäkään tapausta, jossa auton ja Connectin väliset tiedonsiirron ongelmat olisi saatu korjattua. Tällä hetkellä tuon toiminta on ihan random.

Mulla on nyt pari päivää ollut auto off-line. Infonappi katossa toimi kuitenkin ja laitoin sitä kautta tiedon ongelmasta eteenpäin. Menee kuulemma johonkin Connect-tiimille. Sieltä varmaan ohjeistetaan tuo sulakkeen irroitus temppu  ::)
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

BertilDator

Kuluttajaneuvoja ohjeisti jatkamaan kuluttajariitalautakuntaan, en ole vielä ehtinyt naputella casea loppuun KRL:n portaalissa, mutta tässä lähipäivinä...

658136

Lainaus käyttäjältä: jopo - 20.10.20 - klo:11:18
En minä jaksakaan. Uusi auto on jo tilattu.  8)

En nyt haluaisi maalata piruja seinille, mutta ilmeisesti ainakaan id3:n kohdalla ei olla menty täysin ilman haasteita. Toivottavasti nelonen on jo valmiimpi.

Erkka

Off Topic

Toiveeni on, ettei näitä samoja vikoja esiinny Tiguan eHybridissä! Onhan Skoda ja VW VAG-kulkineita molemmat.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Daatta

Saahan sitä toivoa, itsekin toivon että ID.3 toimii paremmin.  ;D

Nykyisessä autossa ei ole mitään Connect-virityksiä, joten ei ole vikaakaan...
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jopo

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 20.10.20 - klo:15:04
En nyt haluaisi maalata piruja seinille, mutta ilmeisesti ainakaan id3:n kohdalla ei olla menty täysin ilman haasteita. Toivottavasti nelonen on jo valmiimpi.
Mulle siinä on iso ero, että tällä kertaa tiedän ostavani keskeneräistä softaa. Superbin kohdalla luulin saavani valmiiksi toimivaa. :D
Voisin vaikka vannoa, että myös ID.4 tulee keskeneräisenä alkuun kuluttajille.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 20.10.20 - klo:15:34
Toiveeni on, ettei näitä samoja vikoja esiinny Tiguan eHybridissä! Onhan Skoda ja VW VAG-kulkineita molemmat.
Saahan tuota toivoa, mutta Preh Car Connect toimittaa softan ja raudan noihin Connect-virityksiin näihin MIB3:ta käyttäviin autoihin. Eli samat bugit löytyy, mutta kai noita joskus korjataankin, mutta vaivalloista tuntuu olevan  ::)
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Timppe

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 20.10.20 - klo:13:19
Ehkäpä tuohon MY21 on löytynyt jokin korjaus, jonka ansiosta "maapallo" ei mene harmaaksi ja datayhteys katkea. Ehkäpä tässä ei kannata vielä menettää täysin toivoa.
Korjaus olisi sellainen, että jos data ei kulje tiettyyn aikaan, niin sitten se LG:n vehje resetoisi itsensä. Minulla on pari kertaa tänä vuonna mennyt maapallo harmaaksi. Toisella kerralla meni samalla puhelimesta data pimeäksi (puhelut toimi). Molemmissa Elisan verkko. Puhelimen uudelleen käynnistäminen palautti datayhteyden. Autossa sulakkeen 17 käyttäminen pois palautti saman tien yhteyden autossakin. Autossakin puhelut toimi (valo vihreänä kattopaneelissa). Molemmat laitteet oli varmaankin samaan tukiasemaan kytkeytyneinä.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Antore

Täällä pohjolassa taitaa eniten porua aiheuttaa kabiinin esilämmitys ja sen ohjauksen ongelmat sovelluksen kautta. Niihin phev-vaggineisiin joihin webaston saa asennettua, on ongelma ihan todellinen. Mitä taas tulee pelkällä sähköllä tapahtuvaan esilämmitykseen niin ei paljosta jää paitsi vaikka ei esilämmitys we connect -sovelluksen kautta pelittäisikään. Toki tuo toimiessaan sisätiloja lämmittää, mutta ei kannata odottaa oikeasti mukavan lämpimiä sisätiloja.

jopo

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 20.10.20 - klo:22:10
Korjaus olisi sellainen, että jos data ei kulje tiettyyn aikaan, niin sitten se LG:n vehje resetoisi itsensä. Minulla on pari kertaa tänä vuonna mennyt maapallo harmaaksi. Toisella kerralla meni samalla puhelimesta data pimeäksi (puhelut toimi). Molemmissa Elisan verkko. Puhelimen uudelleen käynnistäminen palautti datayhteyden. Autossa sulakkeen 17 käyttäminen pois palautti saman tien yhteyden autossakin. Autossakin puhelut toimi (valo vihreänä kattopaneelissa). Molemmat laitteet oli varmaankin samaan tukiasemaan kytkeytyneinä.
Näinhän se juurikin olisi. Jos vaikka tuo 10sek infon resetointipainallus buuttaisi myös datayhteyden, ongelma olisi tällä pois päiväjärjestyksestä. Se mitä olen täällä ennenkin huudellut on se suurin ongelma: nämä löydetyt fixit eivät päädy Skodalle asti tietoisuuteen (ja jos päätyvät, käyttäjä ei saa mitään vihiä siitä ollaanko jotain korjaamassa vai ei). Yritin aikani näitä maahantuojalle infota toivoen että laittaisivat eteenpäin, mutta vastakaiku oli lähinnä pelkkää kuminaa. Voisin jättää taas mainitsematta, mutta sanonpa nyt jälleen kerran, että jos jossain niin juuri tässä Tesla on vuosia VAGia edellä. Liikaa välikäsiä Skodan ja meidän beta-testaajien välissä.

Aba

Lainaus käyttäjältä: Aba - 20.10.20 - klo:13:24
Mulla on nyt pari päivää ollut auto off-line. Infonappi katossa toimi kuitenkin ja laitoin sitä kautta tiedon ongelmasta eteenpäin. Menee kuulemma johonkin Connect-tiimille. Sieltä varmaan ohjeistetaan tuo sulakkeen irroitus temppu  ::)
No nih, sehän se sieltä tuli. Sulake käytetty irti ja taas kuso kulkee  :D
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

Aba

Lainaus käyttäjältä: Antore - 20.10.20 - klo:22:39
Täällä pohjolassa taitaa eniten porua aiheuttaa kabiinin esilämmitys ja sen ohjauksen ongelmat sovelluksen kautta. Niihin phev-vaggineisiin joihin webaston saa asennettua, on ongelma ihan todellinen. Mitä taas tulee pelkällä sähköllä tapahtuvaan esilämmitykseen niin ei paljosta jää paitsi vaikka ei esilämmitys we connect -sovelluksen kautta pelittäisikään. Toki tuo toimiessaan sisätiloja lämmittää, mutta ei kannata odottaa oikeasti mukavan lämpimiä sisätiloja.
Tarpeeksi aikaisin laittaa lämmityksen niin hyvin lämpenee 16A virralla. Laitan ajatukseen aina n 15 tai 20 min ajan ennen kuin lähden niin hyvin on auto lämmin. Esim jos haluan 0625 lähteä niin ajastan auton niin että valmiina 0610 ja maksimi 30c lämpö. Auto jatkaa lämmittämistä tuon asetetun ajan jälkeen ainakin 15 min.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: Aba - 20.10.20 - klo:23:13
Tarpeeksi aikaisin laittaa lämmityksen niin hyvin lämpenee 16A virralla. Laitan ajatukseen aina n 15 tai 20 min ajan ennen kuin lähden niin hyvin on auto lämmin. Esim jos haluan 0625 lähteä niin ajastan auton niin että valmiina 0610 ja maksimi 30c lämpö. Auto jatkaa lämmittämistä tuon asetetun ajan jälkeen ainakin 15 min.

Mulla tää lämmityshomma vielä opettelussa. Olen unohtanut toistaiseksi etukäteisajastamisen kokonaan ja lämmitellyt autoa sähköllä ondemandina Connectin kautta. Ja se kyllä toimii poikkeuksetta ihan hyvin. Mutta tuotapa en ole vielä hoksannut kokeilla, että laittaisikin pyynniksi 30 astetta. Tähän asti jättänyt 20 asteeseen ja eihän se kabiini mikään erityisen lämmin ole ollut kun autoon on astunut.

Saisihan siitä Connectin valikosta toki napsautettua päälle myös bensalämmittimen mutta testaillaan nyt aluksi tuota grillivastusta, että pärjäisikö pelkästään sillä.
Skoda Superb IV Style MY21

b1mpo

Jos auton ajastaa 30 asteeseen, niin onko autoon hypätessä ilmastoinnin pyynti 30 astetta? Vai onko se edellisen ajokerran lukema?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

BTW

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 21.10.20 - klo:08:37
Jos auton ajastaa 30 asteeseen, niin onko autoon hypätessä ilmastoinnin pyynti 30 astetta? Vai onko se edellisen ajokerran lukema?

Ei ole ainakaan itsellä. Vaan käynnistäessä on sama minkä on aikaisemmin käsin autosta säätänyt. Connectissa siis eri arvo.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy