Kirjoittaja Aihe: Superb iV (PHEV)  (Luettu 275440 kertaa)

Poissa slarpa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1410 : 12.10.20 - klo:10:35 »
Itselläni on sama tilanne, mutta oletan sen johtuvan rajoitetusta latausvirrasta. Olen siis schukolaturin varassa eikä se suostu ottamaan vastaan edes sitä 8A virtaa. Käsittääkseni jotta sekä lataus että lämmitys onnistuu kylmillä keleillä, tarvitaan täydet 16A latausvirta.

Itselläni tapahtui myös tuo käyttäjäprofiilin "unohtuminen" autosta viimeisen päivityksen jälkeen. Pyysi kirjautumista, sekä S-PIN tunnistusta.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Poissa jiihoo74

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1411 : 12.10.20 - klo:10:39 »
Itselläni on sama tilanne, mutta oletan sen johtuvan rajoitetusta latausvirrasta. Olen siis schukolaturin varassa eikä se suostu ottamaan vastaan edes sitä 8A virtaa. Käsittääkseni jotta sekä lataus että lämmitys onnistuu kylmillä keleillä, tarvitaan täydet 16A latausvirta.

Mulla siis on ihan uus auto ja siis sitä "ensi vuoden mallia". Ja siinä toimii lataus täydellä teholla. Mutta silti auto oli kylmänä.
Skoda Superb IV Style MY21

Poissa slarpa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1412 : 12.10.20 - klo:10:45 »
Jos käytät siis type2 - latausjohtoa ja oikeasti saat sen 16A niin sitten tuossa on joku ongelma. Kokeile mennä autolle ja puhelimesta käynnistää ilmastointi. Alkaako se toimimaan heti? Älä siis laita virtoja autoon kokeillessa tätä.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Poissa neoman

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1413 : 12.10.20 - klo:10:59 »
Kysymys sähkölämmittämisestä.

Mitä tein väärin kun en saanut valmiiksi lämmintä autoa kun lähdin liikenteeseen?

Viikonloppuna ajattelin testata ensimmäistä kertaa miten auton sisätilojen esilämmitys toimii kun auto on töpselissä kiinni.

Tein Skoda Connectin kautta Ilmastointi-valikossa "Lähdön suunnittelu" suunnitelman. Määritin halutun lämpötilan ja ruksitin päälle "Salli Online-lämmitys". Ajastukseen tein yhden kertaluontoisen suunnitelman samalle päivälle noin neljän tunnin päähän. Valitsin toiminnoksi "Lataus ja ilmastointi".

Lisäksi ilmastointivalikosta oli valittuna virtalähde -> Salli akun käyttö. Mutta Polttoainetoiminen lisälämmitin oli pois päältä.

Sitten kun haluttu aika koitti ja menin autoon niin totesin, että eipä auto ollut lämminnyt lainkaan. Tsekkasin auton valikosta ilmastointi-valikosta niin siellä kyllä se tekemäni ajastus näkyi. Onko tämä tunnettu ongelma vai mokasinko jotain?

Itse huomannut saman pari kertaa, että auto ei ole lämminnyt vaikka ajastus tehty sovelluksen kautta. Ensiksi luulin, että kyseessä kello-ongelma, eli sovelluksesta kun laittaa klo 8, niin auto lämmittänyt jo sen klo 7 tai klo 9. Yksi päivä sitten istahdin autoon ja kokeilin tehdä lämmityksiä connect-sovelluksesta, siten että se lämmitys on tyypiltään "Kerran" eikä "Toistuva". Samalla katsoin e-managerista mitä kellon aikoja se sinne laittaa. Kun tuo kertatila oli päällä, viikonpäivä ei oikein osunut kohdalleen. Eli kun sovelluksesta laittoi keskiviikko klo 7, niin autosta katsottuna se saattoi olla torstaina klo 7 jne.. Tuon huomion jälkeen olen tehnyt toistuvan lämmityksen, laittanut siihen viikonpäivän ja kellon ajan. Tämä kombinaatio on nyt toiminut varmimmin ja auto ollut valmis silloin kun on pitänytkin. Tuon huono puoli on se, että jos et muista sitä poistaa, niin auto ei lataa täyteen ennen kuin seuraavan kerran tuo aikataulu täsmää, eli viikon päästä.

Onko muilla tuon sovelluksen kautta tullut samanlaisia kokemuksia tuon kellon ajan suhteen?

Muuten nuo sinun asetukset näyttää siltä että kyllä pitäisi lämmitä auto. Tuo "salli akun käyttö" vissiin ottaa loput sähköt akusta mitä ei töpselistä saa. Ilman tuota asetusta pitäisi melkein olla 16 amp laturi, jotta se jaksaa auton lämmittää.

Poissa jopo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 241
  • Superb iV Combi L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1414 : 12.10.20 - klo:12:49 »
Tänään auto pyysi kirjautumaan kun en kuulemma ollut pitkään aikaa syöttänyt kirjautumistietoja.. Syötin sähköpostin ja salasanan niin homma jatkui normaalisti.. Ei ainakaan connect sakannut.. Vielä.
Mulle tuli tuo sama ilmoitus perjantaina. Samalla hävisi ladattu sää-ohjelma bittiavaruuteen. Nyt taas toimii normaalisti yhteydet, mutta tuo oli jo toinen kerta kun sää häviää. Edellisellä kerralla se hävisi kun irroitin sulakkeen 17 kun maapallo oli mennyt harmaaksi ja yhteys autosta ei pelannut. Jotenkin auto palaa aina johonkin base tilaan. No onneksi tuota säätä en tarvitse, mutta ihan mielenkiinnosta olin tuon lataillut. Mulla on myös viimepäivinä iOs appi vaatinut uudelleenkirjautumista aika monesti. Tätä on kaiketi ollut joillain käyttäjillä aikaisemmin, mutta mulla ei. Paljon on vielä Skodalla säädettävää Connectin kanssa ennen kuin sitä voi juhlia toimivaksi. Etupäässähän tuo kuitenkin toimii paljon paremmin kuin keväällä.
Tulossa: ID.4 1st Max 77 kWh
Ajossa: Superb iV Combi L&K 2020

Paikalla 658136

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 78
  • Superb iV L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1415 : 14.10.20 - klo:09:59 »
Tilanne vaikuttaa nyt tosiaan siltä, että viimeisin päivitys rikkoo tuon latauksen & lämmityksen ajastuksen. Eilen asetin auton käyttöliittymän kautta ajastuksen tälle aamulle klo 0750. Aamulla akku oli edelleen tyhjä ja auto kylmä. Tehdyn ajastuksen päivä oli siirtynyt ke -> to. Voihan tuossa olla käyttäjän tekemä mokakin, mutta väittäisin kyllä tehneeni ajastuksen oikealle päivälle.

Poissa Sam123

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1416 : 14.10.20 - klo:11:11 »
Minkälaisia todellisia lukuja on Super IV omistajat pystyneet ajamaan sähköllä? Paljonko ollut bensankulutus ? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Poissa jopo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 241
  • Superb iV Combi L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1417 : 14.10.20 - klo:11:21 »
Mulla on keskikulutus nyt 2,8l/100km ja autossa on vajaat 14tkm mittarissa. 65km on ennätys sähköllä kesällä kun ajelin lähinnä pikkuteitä. Nyt kun kelit on taas viileämmät, niin todellinen sähkörange lähenee 40 kilometriä. Kesällä se oli mun ajoilla 50-55km keskimäärin.
Tulossa: ID.4 1st Max 77 kWh
Ajossa: Superb iV Combi L&K 2020

Poissa Sam123

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1418 : 14.10.20 - klo:11:31 »
Mulla on keskikulutus nyt 2,8l/100km ja autossa on vajaat 14tkm mittarissa. 65km on ennätys sähköllä kesällä kun ajelin lähinnä pikkuteitä. Nyt kun kelit on taas viileämmät, niin todellinen sähkörange lähenee 40 kilometriä. Kesällä se oli mun ajoilla 50-55km keskimäärin.

Lataat ilmeisesti päivittäin? Mitenkäs vaikuttaako esim. ilmastoinnin päällä pitäminen paljonki tuohon rangeen? Kiitos!

Poissa jopo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 241
  • Superb iV Combi L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1419 : 14.10.20 - klo:11:39 »
Kyllä tulee päivittäin latailtua ja ajot ovat etupäässä lyhyitä (minkä tuo keskikulutus kertookin). Ilmastointi vaikuttaa aika paljon kesällä (miinus muutama km) ja nyt lämmitys taas sitten talvea päin mentäessä vastaavasti. Sillä säästää aika paljon ajoakkua, kun lämmittää auton sisätilat ennen lähtöä. Vaatii tosin kaiketi sen 16A täyden tehon, että sisätilat kunnolla lämpeää. Mulla on tuo latausasema ollut alusta asti käytössä ja sen kanssa auto lämpenee sisältä nopeasti. Webastolla toki vielä tehokkaammin. 
Tulossa: ID.4 1st Max 77 kWh
Ajossa: Superb iV Combi L&K 2020

Poissa slarpa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1420 : 14.10.20 - klo:11:57 »
Itsellä 12tkm mittarissa ja keskikulutus näyttää 2,1l/100km. Sähköllä päässyt parhaimmillaan 62km ja näillä keleillä reilu 40km. Lämmitys kuluttaa sähköä suhteessa enemmän kuin viilennys. Päivittäin lataan schukosta ja ajot pääosin taajamapyörittelyä. Tyhjällä akulla olen päässyt 300+km maantieajossa kesäkeleillä hieman päälle 5l/100km kulutuksella.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Paikalla 658136

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 78
  • Superb iV L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1421 : 14.10.20 - klo:12:02 »
Minkälaisia todellisia lukuja on Super IV omistajat pystyneet ajamaan sähköllä? Paljonko ollut bensankulutus ? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Ensimmäiset 12tkm on taitettu keskikulutuksella 2,7l / 100km. Meidän arkiajossa kulutus on pyörinyt 1,4 - 1,8l / 100km (työmatka 35km / päivä). Pidempää matkaa auto taittaa noin 5l / 100 km kulutuksella normaalilla maantieajolla. Auto ladataan käytännössä päivittäin Webaston latausasemalla kotona.  Pisin pätkä sähköllä on vähän yli 60km. Kesäaikaan noin 50km range on ollut normaali.

Paikalla TLA8

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1422 : 14.10.20 - klo:12:25 »
Täällä taasen viimeiset 5tkm keskikulutus 1,1 - 1,2l / 100km (näkyy Connectilla kahdessa osassa). Suurin osa ajoista tulee kaupungilla, mikä näkyy kulutuksessa. Muistelisin, että 64-67km oli kesän ennätykset pelkällä sähköllä (mäkistä <80km/h maaseututietä), näillä keleillä toki huomattavasti vähemmän ja isot nopeudet syövät akkua nopeasti.

Nyt on jostakin syystä laturi toiminut viikon verran maksimitehoilla, liekö ulkolämpötilalla vaikutusta tai jotain muuta mystistä tapahtunut. Ajastus on myös toiminut (käytän Toistuvaa ajastusta).

Poissa dunlop

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1423 : 14.10.20 - klo:12:30 »
Kaupunkiajossa 30 kilometrin luokkaa pääsin itse kylmällä akulla plus viidessä asteessa. Aika heikkoa suoritusta verrattaen kesän 50 kilometriin vaikka viilennyskin huusi välillä hoosiannaa.

Etälämmityksen toiminnasta en päässyt ihan täysin selville vielä. Connectissa on ruksittavissa "Virtalähde - Salli akun käyttö" kohta. Tällä kertaa pistin sen pois päältä ajatellen, että virta tulee pelkästään seinästä kerran latausjohto on kiinni. No eipä tullut eikä autokaan puhaltanut mitään kun menin ovia avaamaan. 8A schukovirralla olen saanut jonkunlaisia tuloksia, mutta autoa ei kyllä lämpimäksi voi kutsua puolenkaan tunnin kohdalla. Ja akkuakin on kulunut jo jonkun prosentin verran tuohon mennessä eli ei jaksa ylläpitää täyttä voimaa mikäli puhallus on päällä.

Poissa BTW

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1424 : 14.10.20 - klo:13:03 »

62km sähköajoa paras kesällä. Näillä keleillä varmaan siellä 40km hujakoilla. Aikapaljon tuntuu vaikuttavan se onko lämmitystä ollut päällä ennen lähtöä. Itsellä ID.charger käytössä rajattuna 14A virralle. Ainakin näillä +3 aamu keleillä auto lämpiää nopeasti kun connectista vain törkkää lämmityksen päälle (pyyntö 23 astetta ja akunkäyttö sallittu). Akun latausta en sen enempää ajastele, eli aina kun kotiin tulee niin johto kiinni. (akku 100% aamuisin kun lämmitystä aloittaa)

Kokeilin myös tuota lämmitystä alkuviikosta, myös niin että ei ollut laturissa ja hyvin se lämpeni pelkän akun voimallakin (ulkona +5). Akkua kyllä syö kovin, mutta lämmittää myös.

Omassa ei ole bensalämppäriä.


Poissa malaakso

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1425 : 14.10.20 - klo:18:34 »


Johan tuo kuukauden päivät hienosti toimikin, mutta tänään kesken ajon katkesi yhteydet. Onko tällä tapana korjautua itsekseen, vai pitääkö kurvata huoltoon?

Yksi asia mitä en ole saanut kertaakaan toimimaan, on Webaston käynnistys sovelluksella ilman lähtösuunnitelmaa. Lämmitys sähköllä toimii, niin akusta kuin tolpastakin, samoin Webasto lähtösuunnitelman kanssa. Mutta jos yritän käynnistää lämmityksen siitä aloita-napista siten että lämmönlähde on polttoaine, tulee S-PIN-koodin antamisen jälkeen virheilmoitus.

Poissa TJS

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1426 : 16.10.20 - klo:17:53 »
Jaahas. Jokohan tästä vaihdelaatikko laukesi. 2700km mittarissa. Tänään kuin salama kirkkaalta taivaalta noin 250km maantieajon jälkeen kun kaupan pihassa autoa kääntäessä laitoin pakin päälle, niin tärisi ja rutisi auto pakittaessa ihan kuin vaihde olisi huonosti ”paikoillaan”. Auto kyllä liikkui, mutta tärytti. Koitin vielä muutaman kerran edes takas niin että koitin laittaa vaihteen mahdollisimman rauhallisesti ja huolellisesti paikoilleen, mutta sama homma jatkui, aina pakittaessa semmonen tärytys. Tuo taitaa aina pakittaa sähköllä?  Onko muilla ilmennyt vastaavaa ongelmaa? Onhan tässä takuu toki, mutta jos tähän levisi, niin eipä turhan kauaa laatikko kestänyt. No pitää vielä huomenna valosaan aikaan ihmetellä asiaa ja soitella josko joku huolto osais kommentoida mitä tehdään, uskaltaako ajaa enää metriäkään.

Tämä tarina jatkui niin, että Suberb on nyt pajalla odottamassa uutta vaihdelaatikkoa. Vika oli kyllä erikoinen kun paikallisessa huollossa sekä maahantuojalla oltiin aivan uuden ongelman äärellä. Muutenkin vika oli siitä erikoinen, että se toistui vain kun moottori/vaihdelaatikko lämpeni kunnolla. Arjen pyörityksessä joka meni pääosin sähkölla ongelmaa ei ilmaantunut lainkaan. Vasta noin 60-70km maantieajon jälkeen ilmeni tuo pakin rutina ja se aina hävisi aamuun mennessä kun auto seisoi ja pääsi jäähtymään. Toivotaan nyt että vaihelaatikko todella on syypää....

Poissa slarpa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1427 : 16.10.20 - klo:18:39 »
Mikä siis oli lopulta vika? Siis tarkemmin, muuten kuin laatikko sökö.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Poissa TJS

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1428 : 16.10.20 - klo:18:50 »
Mikä siis oli lopulta vika? Siis tarkemmin, muuten kuin laatikko sökö.

Ei kukaan tiedä. Huollossa ei alettu laatikkoa purkamaan vaan maahantuojan huollosta vaan tuli komento, että laatikko vaihtoon. Käyttäjälle ongelma siis näkyi todella pahan kuuloisena mekaanisena nakutuksena aina pakittaessa heti kun kone oli kunnolla lämmennyt.

Poissa Passatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 928
  • Skoda Superb iV L&K 2020
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1429 : 16.10.20 - klo:20:41 »
Tämä tarina jatkui niin, että Suberb on nyt pajalla odottamassa uutta vaihdelaatikkoa. Vika oli kyllä erikoinen kun paikallisessa huollossa sekä maahantuojalla oltiin aivan uuden ongelman äärellä. Muutenkin vika oli siitä erikoinen, että se toistui vain kun moottori/vaihdelaatikko lämpeni kunnolla. Arjen pyörityksessä joka meni pääosin sähkölla ongelmaa ei ilmaantunut lainkaan. Vasta noin 60-70km maantieajon jälkeen ilmeni tuo pakin rutina ja se aina hävisi aamuun mennessä kun auto seisoi ja pääsi jäähtymään. Toivotaan nyt että vaihelaatikko todella on syypää....
Kuulostaa kallilta vialta. Briskoda keskusteluissa on laskettu, että laatikko maksaisi 10.500€. Siis pelkkä loota. Onneksi on takuu päällä.
Always lead, never follow

Paikalla 658136

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 78
  • Superb iV L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1430 : 17.10.20 - klo:09:50 »
Nyt iltojen pimetessä on taas päässyt ihastelemaan noita valoja. Kyllähän tuo systeemi toimii hienosti. "Pitkien" valokuviota säätäisin ehkä naksun alas jos tuohon pääsisi vaikuttamaan.

Kitkarenkaat meni myös alle tällä viikolla. Onhan tuo miellyttävän hiljainen ajaa sähköllä kitkat alla :)

Poissa jpalo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 92
  • Superb iV L&K Combi
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1431 : 17.10.20 - klo:10:36 »
Nyt iltojen pimetessä on taas päässyt ihastelemaan noita valoja. Kyllähän tuo systeemi toimii hienosti. "Pitkien" valokuviota säätäisin ehkä naksun alas jos tuohon pääsisi vaikuttamaan.

Kitkarenkaat meni myös alle tällä viikolla. Onhan tuo miellyttävän hiljainen ajaa sähköllä kitkat alla :)

Itsellä myös ikävä pimeä raita pitkien ja lyhyiden välissä. Muuten melkeinpä harmittaa kun ei ole yhtään katuvalotonta pätkää mailla halmeilla ja pitää erikseen lähteä valoja fiilistelemään kauemmas. Pitää huollossa kysäistä jos saisi säätämällä kuntoon vai kärsiikö kokonaisuus...

Poissa Miihkali79

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1432 : 17.10.20 - klo:20:28 »
Ei toimi enää mobiilina etälämmítys sähköllä.
 ...tuttaa kuin pientä oravaa, jolla käpy jäässä.
Tuli astuttua kyllä niin paskaan tämän auton kanssa.
Tätäkö tämä tuleva talvi nyt sitten on, istutaan jäässä olevassa autossa joka saakelin aamu, vaikka on rahalla ostettu winterpackit sekä kaikki muut kellot ja pillit.
Uskomatonta paskaa sanon minä.
Skoda Superb IV Sportline 2020, winterp, 360cam, koukku, MoonWhite,jne.
Skoda Octavia 2018 RS230 Challenge DSG, Canton, winterp, Candywhite, jne.

Paikalla 658136

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 78
  • Superb iV L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1433 : 17.10.20 - klo:21:24 »
Ei toimi enää mobiilina etälämmítys sähköllä.
 ...tuttaa kuin pientä oravaa, jolla käpy jäässä.
Tuli astuttua kyllä niin paskaan tämän auton kanssa.
Tätäkö tämä tuleva talvi nyt sitten on, istutaan jäässä olevassa autossa joka saakelin aamu, vaikka on rahalla ostettu winterpackit sekä kaikki muut kellot ja pillit.
Uskomatonta paskaa sanon minä.

Oiskohan se auton ja connectin välinen yhteys vain poikki? Eikö sieltä konehuoneesta löydy myös sitten Webastokin jonka voi tarvittaessa liipasta tulille, ettei tarvi pallit kuurassa istua ensimmäisiä kilometrejä? Tuo auton ja connectin välisen yhteyden pätkiminen on kyllä erittäin pärsiistä. Kaksi juttua joka omassa iV:ssä harmittaa on tuo ja sitten väliaikaisen laturin perseily silloin harvoin kun sitä tarvitsee.
« Viimeksi muokattu: 17.10.20 - klo:21:27 kirjoittanut 658136 »

Poissa Aba

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1434 : 17.10.20 - klo:21:26 »
Ei toimi enää mobiilina etälämmítys sähköllä.
 ...tuttaa kuin pientä oravaa, jolla käpy jäässä.
Tuli astuttua kyllä niin paskaan tämän auton kanssa.
Tätäkö tämä tuleva talvi nyt sitten on, istutaan jäässä olevassa autossa joka saakelin aamu, vaikka on rahalla ostettu winterpackit sekä kaikki muut kellot ja pillit.
Uskomatonta paskaa sanon minä.

No jopas...Mulla näyttää vaativan sisäänkirjausta lähes joka kerta kun iOS apin käynnistän. Tänään kaksi kertaa. Ja näyttää tarvitsevan yleensä pari yritystä sähkölämmityksen käynnistykseen tai ajastukseen, mutta kyllä se on toiminut aina kun yhteys autoon vaan toimii.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

Poissa jopo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 241
  • Superb iV Combi L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1435 : 17.10.20 - klo:21:30 »
Oiskohan se auton ja connectin välinen yhteys vain poikki? Eikö sieltä konehuoneesta löydy myös sitten Webastokin jonka voi tarvittaessa liipasta tulille, ettei tarvi pallit kuurassa istua ensimmäisiä kilometrejä? Tuo auton ja connectin välisen yhteyden pätkiminen on kyllä erittäin pärsiistä. Kaksi juttua joka omassa iV:ssä harmittaa on tuo ja sitten väliaikaisen laturin perseily silloin harvoin kun sitä tarvitsee.

Tätä minäkin mietin. Eli päivittyykö appiin edellinen ajettu matka / onko auton näytössä yläreunan maapallo valkoinen vai harmaa?

Aba> IOs appi alkoi mullakin vaatia tuota jatkuvaa kirjautumista edellisen päivityksen jälkeen.
Tulossa: ID.4 1st Max 77 kWh
Ajossa: Superb iV Combi L&K 2020

Poissa Passatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 928
  • Skoda Superb iV L&K 2020
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1436 : 17.10.20 - klo:23:05 »
No jopas...Mulla näyttää vaativan sisäänkirjausta lähes joka kerta kun iOS apin käynnistän. Tänään kaksi kertaa. Ja näyttää tarvitsevan yleensä pari yritystä sähkölämmityksen käynnistykseen tai ajastukseen, mutta kyllä se on toiminut aina kun yhteys autoon vaan toimii.
Sama ongelma täälläkin. Kolme kertaa tänään kirjaudun uudestaan sisälle. Sähkölämmitys tosiaan vaatii nykyään pari kertaa käynnistyäkseen. Toimi tänä aamuna ihan hyvin. Puhallusta ei ollut kovinkaan paljon sillä latailen 10A virralla. Sen lisäksi käynnistin Weban jolloin lämmintä oli tarpeeksi.
Always lead, never follow

Poissa BTW

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1437 : 18.10.20 - klo:09:02 »

Saman jutun huomannu, että lämmitys ei lähde etänä päälle ja herjaa kirjautumisesta. Sovellus kiinni ja uudelleen kirjatuminen niin hyvin toimii sen jälkeen.

Kirosin tuota itsekin ja vain taoin käynnistys nappia ja mitään ei tapahtunut. Mutta kun nöyrästi sulkee APPia ja kirjautuu uudelleen niin toimii.. Hyvä niin.

Poissa jiihoo74

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1438 : 18.10.20 - klo:22:31 »
Skoda Connectista olen huomannut sen, että kun aina käytön jälkeen muistaa sulkea ohjelman taustalta niin oikeastaan joka kerta on toiminut kun on taas seuraavan kerran mennyt jotain sieltä katsomaan. Ja minulla on Android-puhelin.

Lämmityksen ajastusta en ole vielä saanut kunnolla toimimaan mutta jos Skoda Connectin kautta lämmityksen käskyttää sen päälle on-demandina niin se on toiminut hyvin.
Skoda Superb IV Style MY21

Paikalla 658136

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 78
  • Superb iV L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1439 : 19.10.20 - klo:08:39 »
Onko kukaan jo testannut säätää mittarivirhettä pois?

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy