Kirjoittaja Aihe: Superb iV (PHEV)  (Luettu 232667 kertaa)

Poissa jopo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 204
  • Superb iV Combi L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1230 : 11.09.20 - klo:11:49 »
Tanks. Samoja näyttää nuo H12+0156, mutta mulla näyttäis olevan navin tietokanta 20.7. Radion tietokanta 1.30.11
Superb iV Combi L&K 2020, Ensto eFiller 11kW

Poissa BTW

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1231 : 11.09.20 - klo:13:30 »
Sain myös tuo pienen päivityksen. Asennus kesti vajaa 2min.
Versio ei muuttunut, vaan on ollut sama luovutuksesta lähtien, noin 5kk. Software Versio on 0156 ja HW H12. Navigaation database on 20.3, joka on muuttunut jossain vaiheessa.
Päivitys korjasi personoinnin ja siitä johtuvan tietosuoja ilmoituksen käynnistyksen yhteydessä, joka oli todella rasittava, mutta muuta korjausta en ole havainnut.

Liittyy varmaan tuohon personointiin, mutta mulla rupes oikea peili kääntymään kun laittaa pakin päälle. Tuota testailin aikaisemmin useaan otteeseen enkä saanut sitä koskaan kääntymään "peruutus asentoon",  Nyt pisti oikein silmään kun tuon päivityksen jälkeen ekan kerran peruutti.

Poissa Miihkali79

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1232 : 12.09.20 - klo:18:00 »
Minullakin päivittyi nyt tuo navi tietokanta, mutta tuo vänkärin peili ei kyllä liiku pakkia laittaessa mihinkään?
Skoda Superb IV Sportline 2020, winterp, 360cam, koukku, MoonWhite,jne.
Skoda Octavia 2018 RS230 Challenge DSG, Canton, winterp, Candywhite, jne.

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.191
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1233 : 12.09.20 - klo:18:21 »
Minullakin päivittyi nyt tuo navi tietokanta, mutta tuo vänkärin peili ei kyllä liiku pakkia laittaessa mihinkään?

T-Rocissa toimii vänkärin puoleinen peili pakittaessa, kun laittaa/ jättää peilin söötönupin R asentoon.

Erkka


- Tilattu VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
- VW T-Roc Style 1.5 TSI EVO 110 kw DSG autom. 2020
- Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ 2020

Poissa Jamppe

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1234 : 13.09.20 - klo:10:25 »
Oletteko vetäneet Superb iV:llä venetraileria, asuntovaunua tai kuomukärryä, jossa raskas kuorma. Mihin kulutuslukema on tällöin noussut, jos matka on pidempi kuin akun riittävyys.
Miten veneen nosto veneenlaskuluiskalta on onnistunut. Oletteko käyttäneet sport modea tällöin, polttomoottori+sähkö, vai miten tilanteessa pitäisi toimia.

Poissa Miktoy

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 176
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1235 : 13.09.20 - klo:12:42 »
Oletteko vetäneet Superb iV:llä venetraileria, asuntovaunua tai kuomukärryä, jossa raskas kuorma. Mihin kulutuslukema on tällöin noussut, jos matka on pidempi kuin akun riittävyys.
Miten veneen nosto veneenlaskuluiskalta on onnistunut. Oletteko käyttäneet sport modea tällöin, polttomoottori+sähkö, vai miten tilanteessa pitäisi toimia.
Olen vetänyt isoa 185cm leveää 3000kg kantavuudella olevaa kuomullista kärryä (yhteispaino reilu 1000kg sisältöineen), meni noin 7-8l / 100km. Pienempi 150cm leveä kuomullinen kevytperävaunu menee samoihin 6-8l / 100km riippuen matkasta ja akusta. Akulla mennyt noin 20-25 kwh kulutusta.
Itse olen pyrkinyt vetämään pelkällä sähköllä jettiä ylös rannasta. Ei syö kytkintä kun sähköllä vetää ja siinä on vääntöä ja voimaa jo ihan tarpeeksi etuvetoiselle menettämään pito. Helpommin lyö polttomoottorilla tyhjää kuin sähköllä kun välillä ollut akku tyhjä. Yleensä olen pyrkinyt tyhjääkin akkua lataamaan ajonaikana sen verran, että saan sähköllä rampilta ylös vedettyä.
Ajossa: Superb III FL iV Combi L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Poissa Miihkali79

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1236 : 13.09.20 - klo:22:11 »
T-Rocissa toimii vänkärin puoleinen peili pakittaessa, kun laittaa/ jättää peilin söötönupin R asentoon.

Erkka



Tämä oli hyvä neuvo, nyt kääntyy peili täälläkin.  :D

Harmi että nuo muut viat ei päivityksellä korjaantuneet. Mute bugi ärsyttää eniten, mutta myös tuo musiikin streamaamisen katkominen pitkin tauoin rupeaa ärsyttämään.
Skoda Superb IV Sportline 2020, winterp, 360cam, koukku, MoonWhite,jne.
Skoda Octavia 2018 RS230 Challenge DSG, Canton, winterp, Candywhite, jne.

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.191
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1237 : 14.09.20 - klo:08:10 »
No hyvä, kun ongelmaan löytyi ratkaisu  :)

Erkka
- Tilattu VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
- VW T-Roc Style 1.5 TSI EVO 110 kw DSG autom. 2020
- Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ 2020

Poissa Zimo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1238 : 15.09.20 - klo:15:11 »
Millaisia toimitusaikoja teille on lupailtu ja miten hyvin ovat pitäneet paikkansa? Itsellä auto tilattu huhtikuussa ja pitäisi tulla lokakuun puolivälissä, mutta tuotantoikkunakaan ei ole vielä tiedossa.
« Viimeksi muokattu: 15.09.20 - klo:15:18 kirjoittanut Zimo »

Poissa dunlop

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1239 : 15.09.20 - klo:15:34 »
Onko muilla nopeampi schukolataus toiminut edelleen? Testasin huvikseen ja hienostihan tuolla on pari sykliä jo ladattu onnistuneesti. Ilman mitään korjaamokäyntiä tai näkyvää päivitystä autoon (järjestelmän kautta).

Skoda Connectia ei saatu toimimaan omalla vanhalla tilillä kolmannenkaan korjaamokäynnin jälkeen ja sen vianetsintä lopetettiin, toki minun toimesta. Kaikilla muilla tileillä toimii paitsi tietyllä sähköpostiosoitteella. Tuntuu, että tehdas antaa liikkeille ohjeita ilman minkäänlaista käsitystä IT-puolen vioista ja niitä yritetään ratkoa mekaanisten osien vianselvityksen tapaan..

Poissa Mr.Moon

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1240 : 15.09.20 - klo:16:03 »
Viimeisimmän softapäivityksen jälkeen lataus normiteholla shukolla toimi pari kertaa. Eilen kun pistin lataukseen niin eipä enää latautunut...
Tuntuu että myös infotainment ottanut takapakkia. Päivityksen jälkeen ei tarvinnut enää kuitata omaa profiilia lähtiessä liikkeelle, mutta nyt se pitää taas tehdä erikseen.

Laitoin eilen illalla connectin kautta komennon että auto olisi 20 asteinen ja lähtövalmis kl 7.35. Kl 7.30 menin autolle ja ihan kylmä se oli eikä ac ollut päällä. Connect oli kuitannut että auto oli lähtövalmis. En laittanut auxhiliary heateria/webastoa päälle, mutta eikö nyt näillä keleillä pitäisi sähkölläkin tuo lämmitys onnistua? Vai onko siinä ristiriita jos haluaa että auto on lämmin ja akkua 100%a?

Poissa miksaa

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1241 : 15.09.20 - klo:17:31 »
Onko muilla nopeampi schukolataus toiminut edelleen? Testasin huvikseen ja hienostihan tuolla on pari sykliä jo ladattu onnistuneesti. Ilman mitään korjaamokäyntiä tai näkyvää päivitystä autoon.

Minulla on toiminut schuko lataus n. Viikosta 32 lähtien täydellä virralla ja alkoi toimimaan ilman käyntiä korjaamolla.

Poissa en8545

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1242 : 16.09.20 - klo:10:40 »
Helkama-auton vastaus Kilpailu- ja kuluttajaviraston kautta tekemääni selvityspyyntöön liittyen latausongelmaan, mukaan auton ohjelmisto tulkitsee määrätyissä tilanteissa lautasjohdolta tulevan virran määrän virheellisesti todellista (8A) suuremmaksi ja tämän takia auto katkaisee latauksen.
Maahantuoja ei voi tarjota korvaavia latausjohtoja, koska niiden kohdalla ei voida olla varmoja, että TUKES:in asettama 8A maksimivirtarajoitus täyttyy. Tämä 8A rajoitus koskee vain Suomea, muissa maissa rajoitus on 10A.
Ongelman korvaava ohjelmistopäivitys pitäisi olla saatavilla "lähiaikoina" (tilanne 10.9).
Skoda Superb Combi iV L&K

Poissa Aba

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1243 : 16.09.20 - klo:12:02 »
Testasin taas pitkästä aikaa...Mulla schuko-lataus toimi täydellä virralla, kun aloitin latauksen akun ollessa n. 40% täynnä. Kun ajoin tyhjemmäksi niin sitten ei pelannut enää.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

Poissa jpalo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 76
  • Superb iV L&K Combi
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1244 : 16.09.20 - klo:12:06 »
Myyjä ei lämmennyt reklamaatiovaatimukseeni enkä minä heidän vastineeseensa, ja seuraavaksi KKV on yhteydessä myyjään. Kerroin myös KKVlle, että olen omalta osaltani valmis edesauttamaan ryhmäkanteen suhteen vaikka se onkin KKV:n aloitteesta tehtävä.

Poissa TLA8

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1245 : 16.09.20 - klo:12:10 »
Jep, omankin kokemukseni perusteella tuntuu olevan melkoista arpomista milloin sattuu täyden tehon lataus toimivan, varmimmin ei toimi jos akku on kovin tyhjä, mutta edes 60% kohdalla ei joka kerta onnistu. Kuvittelisin, että ainakin lämpötila/akun kuormitus/sähköverkon todellinen jännite ym. vaikuttaa. Luulin jo hetken, että alkoi muutama viesti takaperin toimimaan, kun sain pari kertaa akun latailtua, mutta taas on pätkinyt useamman kerran, eikä tuohon voi täysin luottaa isommillakaan prosenteilla.

Poissa passo_s

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 659
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1246 : 16.09.20 - klo:15:59 »
Hyvä että latausasiaa ajeteaan. Jospa sitten vuoden päästä olisi plugari Superbissa kunnollinen schuko lataus, kun mulla vaihtuu silloin työsuhdeauto  :)

Paikalla Passatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 916
  • Skoda Superb iV L&K 2020
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1247 : 16.09.20 - klo:18:38 »
Helkama-auton vastaus Kilpailu- ja kuluttajaviraston kautta tekemääni selvityspyyntöön liittyen latausongelmaan, mukaan auton ohjelmisto tulkitsee määrätyissä tilanteissa lautasjohdolta tulevan virran määrän virheellisesti todellista (8A) suuremmaksi ja tämän takia auto katkaisee latauksen.
Maahantuoja ei voi tarjota korvaavia latausjohtoja, koska niiden kohdalla ei voida olla varmoja, että TUKES:in asettama 8A maksimivirtarajoitus täyttyy. Tämä 8A rajoitus koskee vain Suomea, muissa maissa rajoitus on 10A.
Ongelman korvaava ohjelmistopäivitys pitäisi olla saatavilla "lähiaikoina" (tilanne 10.9).
Tätä ohjelmistopäivitystä luvattiin jo viikolla 30. Mielestäni mitään ei tule tapahtumaan. Mulla on Charge Amps piuha ja se toimii 5,8,10 ja 16 Ampeerilla ihan schuko pistokkeesta. Vika taitaa olla Skodan piuhassa. Mielestäni tehdas ei tee asian hyväksi mitään. Olen odottanut korjausta kohta 8 kk. Otan yhteyttä tuomariin ens viikolla.
Always lead, never follow

Poissa evilk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 87
  • Pappabiili
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1248 : 16.09.20 - klo:19:39 »
Minulla on nyt viikon päivän toiminut 8A schuko-lataus Skodan piuhalla ilman ongelmia. Kop kop :D
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

Poissa passo_s

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 659
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1249 : 17.09.20 - klo:00:43 »
Tätä ohjelmistopäivitystä luvattiin jo viikolla 30. Mielestäni mitään ei tule tapahtumaan. Mulla on Charge Amps piuha ja se toimii 5,8,10 ja 16 Ampeerilla ihan schuko pistokkeesta. Vika taitaa olla Skodan piuhassa. Mielestäni tehdas ei tee asian hyväksi mitään. Olen odottanut korjausta kohta 8 kk. Otan yhteyttä tuomariin ens viikolla.
Ettei siinä Superbin mukana tulevan schukojohdon elektroniikka yksikössä olisi kuitenkin jokin vika? Kai mötikkä jotain sähköstä mittaa tms ja viestii virheellisesti auton latauksen kanssa, koska osalla toimii ja osalla ei. Lataukseen liittyvä softavika luulisi esiintyvän kaikilla.

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.696
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1250 : 17.09.20 - klo:15:21 »
Ettei siinä Superbin mukana tulevan schukojohdon elektroniikka yksikössä olisi kuitenkin jokin vika? Kai mötikkä jotain sähköstä mittaa tms ja viestii virheellisesti auton latauksen kanssa, koska osalla toimii ja osalla ei. Lataukseen liittyvä softavika luulisi esiintyvän kaikilla.

Juuri näin. Jos vika olisi auton softassa, ei Charge Amps tai vastaava 8A asetuksella toimisi sen paremmin. Auto kuuntelee latauslaitteelta tulevaa PWM-signaalia, joka kertoo paljonko virtaa saa ottaa. Säädön tekee auto itse.
Nyt: Ford Kuga PHEV
ex-vag: Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY2017, Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010

Poissa malaakso

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1251 : 17.09.20 - klo:15:40 »
Sain oman iV:ni perjantaina. Siinä tuli mukana uudemman mallinen sirompi schukolaturi, joka myyjän mukaan korjaa latausongelmat. Siltä myös näyttää, sillä joka kerta on ladannut täydellä teholla, myös lähes tyhjästä. Myös ratti on vaihtunut uuteen kaksipuolaiseen sitten talven koeajon.

Noin muutenkin on ollut varsin ongelmaton alku, mitä nyt Connectiin rekisteröinti ei onnistunut autosta vaan piti tehdä juuri ohjeiden vastaisesti kännykkäsovelluksesta. Pettymyksenä ehkä se, että akun käytössä ei ole mitään navigoinnin reittiin yhdistettyä älyä, vaikka jostain sellaisen kuvan aiemmin sain. Ärsyttää myös kun pitää joka kerta startissa asettaa ajoprofiili sopivaksi ja pistää vaihteisto B-asentoon. Eikö niitä muka voi muistaa edelliseltä ajokerralta?

Poissa dunlop

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1252 : 17.09.20 - klo:15:51 »
Sain oman iV:ni perjantaina. Siinä tuli mukana uudemman mallinen sirompi schukolaturi, joka myyjän mukaan korjaa latausongelmat. Siltä myös näyttää, sillä joka kerta on ladannut täydellä teholla, myös lähes tyhjästä. Myös ratti on vaihtunut uuteen kaksipuolaiseen sitten talven koeajon.

Noin muutenkin on ollut varsin ongelmaton alku, mitä nyt Connectiin rekisteröinti ei onnistunut autosta vaan piti tehdä juuri ohjeiden vastaisesti kännykkäsovelluksesta. Pettymyksenä ehkä se, että akun käytössä ei ole mitään navigoinnin reittiin yhdistettyä älyä, vaikka jostain sellaisen kuvan aiemmin sain. Ärsyttää myös kun pitää joka kerta startissa asettaa ajoprofiili sopivaksi ja pistää vaihteisto B-asentoon. Eikö niitä muka voi muistaa edelliseltä ajokerralta?

Olisko kuvaa minkälaista laturia sieltä tarjotaan nyt?

Navigoinnin asetuksista voi laittaa reitin oppimisen ruksin, toki itse en ole saanut sitä koskaan päälle. Pitääkö se sitten ruksia navigoinnin ollessa pois päältä/jos auto ei liiku tms.?
Ajoprofiilia ei tosiaan voi tallentaa vaan auto käynnistyy aina vakioasetuksilla. Mikäs sen harmittavampaa kun auto sammuksii itsestään heti kun astut sekunniksi ulos (tähän virransäästöön pitäisi saada itse vaikuttaa) ja taas joudutaan painelemaan usean napin kautta mieleiset asetukset. Kuvastaa hyvin käyttäjäystävällisyyden tasoa koko suunnittelussa.

Navigoinnin jatkuminen on ollut itselle pieni mysteeri kun välillä se jatkuu ja välillä ei. Auton järjestelmä laskee "samaksi ajoksi" kuitenkin reilun tunninkin pysähdykset ja silti navi nollaantuu joka huoltoasemareissulla..

Poissa jopo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 204
  • Superb iV Combi L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1253 : 17.09.20 - klo:16:15 »
Sain oman iV:ni perjantaina. Siinä tuli mukana uudemman mallinen sirompi schukolaturi, joka myyjän mukaan korjaa latausongelmat. Siltä myös näyttää, sillä joka kerta on ladannut täydellä teholla, myös lähes tyhjästä. Myös ratti on vaihtunut uuteen kaksipuolaiseen sitten talven koeajon.

Noin muutenkin on ollut varsin ongelmaton alku, mitä nyt Connectiin rekisteröinti ei onnistunut autosta vaan piti tehdä juuri ohjeiden vastaisesti kännykkäsovelluksesta. Pettymyksenä ehkä se, että akun käytössä ei ole mitään navigoinnin reittiin yhdistettyä älyä, vaikka jostain sellaisen kuvan aiemmin sain. Ärsyttää myös kun pitää joka kerta startissa asettaa ajoprofiili sopivaksi ja pistää vaihteisto B-asentoon. Eikö niitä muka voi muistaa edelliseltä ajokerralta?
Onnea uudelle kamppeelle!
Sellainen äly tuosta navigaattorin käytöstä löytyy akun suhteen, että jos lähdet ajamaan vaikka 100km, osaa auto käyttää 100% > pariin prosenttiin akun tuolle matkalle Hybrid Auto asennossa. Vastaavasti jos ajat 300km auton navigaattorin reittivalinta päällä, jakaa auto akun silloinkin kyseiselle matkalle. Kunhan asetuksena on Hybrid Auto ja navigaattoriin on asetettu kohde. Kummankin ajomatkan jälkeen akusta löytyy se pari prosenttia. Siinä mielessä reittiin yhdistetty äly toimii kyllä.
Superb iV Combi L&K 2020, Ensto eFiller 11kW

Paikalla Passatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 916
  • Skoda Superb iV L&K 2020
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1254 : 17.09.20 - klo:16:24 »
Sain oman iV:ni perjantaina. Siinä tuli mukana uudemman mallinen sirompi schukolaturi, joka myyjän mukaan korjaa latausongelmat. Siltä myös näyttää, sillä joka kerta on ladannut täydellä teholla, myös lähes tyhjästä. Myös ratti on vaihtunut uuteen kaksipuolaiseen sitten talven koeajon.

Noin muutenkin on ollut varsin ongelmaton alku, mitä nyt Connectiin rekisteröinti ei onnistunut autosta vaan piti tehdä juuri ohjeiden vastaisesti kännykkäsovelluksesta. Pettymyksenä ehkä se, että akun käytössä ei ole mitään navigoinnin reittiin yhdistettyä älyä, vaikka jostain sellaisen kuvan aiemmin sain. Ärsyttää myös kun pitää joka kerta startissa asettaa ajoprofiili sopivaksi ja pistää vaihteisto B-asentoon. Eikö niitä muka voi muistaa edelliseltä ajokerralta?
Onnea uudelle autolla. Hyvä, että ovat vaihtaneet lataus piuhan. Saisiko kuva siitä.
Always lead, never follow

Poissa teraja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1255 : 17.09.20 - klo:17:39 »
Tuo käyttäjäasetusten erikseen vaadittava valinta on kyllä erikoista. Eikö tässä tunnista avaimesta käyttäjää??

Poissa malaakso

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1256 : 17.09.20 - klo:17:51 »
Tunnistaa avaimesta ja säätää kyllä peilit, penkit, vakionopussäätimen etäisyydet ym. Mutta ei tuota ajoprofiilia.

Olen juurikin tuollaista vajaan 100 kilsan matkaa ajanut navi päällä ja hybrid auto -moodissa, perillä akkua silti 40 % jäljellä. Ajaa alun 20 km sähköllä, motarilla vaihtaa bensalle ja lopun muutaman kilometrin taas sähköllä. Eikö tuossa motarilla muka ole sähköstä mitään apua?

Alla vielä uusi laturi.




Poissa jopo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 204
  • Superb iV Combi L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1257 : 17.09.20 - klo:17:57 »
>> Olen juurikin tuollaista vajaan 100 kilsan matkaa ajanut navi päällä ja hybrid auto -moodissa, perillä akkua silti 40 % jäljellä. Ajaa alun 20 km sähköllä, motarilla vaihtaa bensalle ja lopun muutaman kilometrin taas sähköllä. Eikö tuossa motarilla muka ole sähköstä mitään apua? <<

Vielä varmistus, että oletko laittanut naviin kohteen mihin olet menossa (reittiohjeet)? Pelkkä navin päällä olo ei riitä.
Kyllä tuo mulla on alusta saakka toiminut hyvin tuo matkan/akun arviointi. Mut vaatii tosiaan sen reitin valinnan. Näin ehkä sulla olikin.

EDIT: Voihan toki olla, että tuo motari on poikkeus jos tosiaan ajaa tuota 120 plussaa ja suurin osa matkasta on noilla nopeuksilla. Enpä tosiaan ole motarilla tuota koskaan testannut. Voi siis hyvinkin olla syy tuo.
« Viimeksi muokattu: 17.09.20 - klo:18:12 kirjoittanut jopo »
Superb iV Combi L&K 2020, Ensto eFiller 11kW

Poissa passo_s

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 659
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1258 : 17.09.20 - klo:18:10 »
Tuo sirompi mokkula schukolatausjohdossa on varmasti käytössä kiva. Onko mokkulasta pistorasiaan menevä johto tarpeeksi pitkä , ettei jää mokkula painollaan vetämään sähköpistorasiaa? KKV:lle tieto että ongelma on uusimmissa ratkaistu uudella schukolatausjohdolla, miksei siis sitä anneta heille jotka superbin hieman aikaisemmin ostivat ?

Paikalla Passatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 916
  • Skoda Superb iV L&K 2020
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #1259 : 17.09.20 - klo:18:28 »
Tuo sirompi mokkula schukolatausjohdossa on varmasti käytössä kiva. Onko mokkulasta pistorasiaan menevä johto tarpeeksi pitkä , ettei jää mokkula painollaan vetämään sähköpistorasiaa? KKV:lle tieto että ongelma on uusimmissa ratkaistu uudella schukolatausjohdolla, miksei siis sitä anneta heille jotka superbin hieman aikaisemmin ostivat ?
Laitoin sähköpostia Helkamalle jälleen kerran kyseisestä asiasta. Pyysin uutta piuhaa. Katsotaan mitä vastaavat.
Always lead, never follow

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy