Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Miihkali79

Minullakin päivittyi nyt tuo navi tietokanta, mutta tuo vänkärin peili ei kyllä liiku pakkia laittaessa mihinkään?
Tilausjonossa tulossa: Skoda Enyaq IV 80 Sportline, Magic Black
Skoda Superb IV Sportline 2020, winterp, 360cam, koukku, MoonWhite,jne.
Ex :Skoda Octavia 2018 RS230 Challenge DSG, Canton, winterp, Candywhite, jne.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Miihkali79 - 12.09.20 - klo:18:00
Minullakin päivittyi nyt tuo navi tietokanta, mutta tuo vänkärin peili ei kyllä liiku pakkia laittaessa mihinkään?

T-Rocissa toimii vänkärin puoleinen peili pakittaessa, kun laittaa/ jättää peilin söötönupin R asentoon.

Erkka


Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Jamppe

Oletteko vetäneet Superb iV:llä venetraileria, asuntovaunua tai kuomukärryä, jossa raskas kuorma. Mihin kulutuslukema on tällöin noussut, jos matka on pidempi kuin akun riittävyys.
Miten veneen nosto veneenlaskuluiskalta on onnistunut. Oletteko käyttäneet sport modea tällöin, polttomoottori+sähkö, vai miten tilanteessa pitäisi toimia.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Jamppe - 13.09.20 - klo:10:25
Oletteko vetäneet Superb iV:llä venetraileria, asuntovaunua tai kuomukärryä, jossa raskas kuorma. Mihin kulutuslukema on tällöin noussut, jos matka on pidempi kuin akun riittävyys.
Miten veneen nosto veneenlaskuluiskalta on onnistunut. Oletteko käyttäneet sport modea tällöin, polttomoottori+sähkö, vai miten tilanteessa pitäisi toimia.
Olen vetänyt isoa 185cm leveää 3000kg kantavuudella olevaa kuomullista kärryä (yhteispaino reilu 1000kg sisältöineen), meni noin 7-8l / 100km. Pienempi 150cm leveä kuomullinen kevytperävaunu menee samoihin 6-8l / 100km riippuen matkasta ja akusta. Akulla mennyt noin 20-25 kwh kulutusta.
Itse olen pyrkinyt vetämään pelkällä sähköllä jettiä ylös rannasta. Ei syö kytkintä kun sähköllä vetää ja siinä on vääntöä ja voimaa jo ihan tarpeeksi etuvetoiselle menettämään pito. Helpommin lyö polttomoottorilla tyhjää kuin sähköllä kun välillä ollut akku tyhjä. Yleensä olen pyrkinyt tyhjääkin akkua lataamaan ajonaikana sen verran, että saan sähköllä rampilta ylös vedettyä.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Miihkali79

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 12.09.20 - klo:18:21
T-Rocissa toimii vänkärin puoleinen peili pakittaessa, kun laittaa/ jättää peilin söötönupin R asentoon.

Erkka



Tämä oli hyvä neuvo, nyt kääntyy peili täälläkin.  :D

Harmi että nuo muut viat ei päivityksellä korjaantuneet. Mute bugi ärsyttää eniten, mutta myös tuo musiikin streamaamisen katkominen pitkin tauoin rupeaa ärsyttämään.
Tilausjonossa tulossa: Skoda Enyaq IV 80 Sportline, Magic Black
Skoda Superb IV Sportline 2020, winterp, 360cam, koukku, MoonWhite,jne.
Ex :Skoda Octavia 2018 RS230 Challenge DSG, Canton, winterp, Candywhite, jne.

Erkka

No hyvä, kun ongelmaan löytyi ratkaisu  :)

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Zimo

#1236
Millaisia toimitusaikoja teille on lupailtu ja miten hyvin ovat pitäneet paikkansa? Itsellä auto tilattu huhtikuussa ja pitäisi tulla lokakuun puolivälissä, mutta tuotantoikkunakaan ei ole vielä tiedossa.

dunlop

Onko muilla nopeampi schukolataus toiminut edelleen? Testasin huvikseen ja hienostihan tuolla on pari sykliä jo ladattu onnistuneesti. Ilman mitään korjaamokäyntiä tai näkyvää päivitystä autoon (järjestelmän kautta).

Skoda Connectia ei saatu toimimaan omalla vanhalla tilillä kolmannenkaan korjaamokäynnin jälkeen ja sen vianetsintä lopetettiin, toki minun toimesta. Kaikilla muilla tileillä toimii paitsi tietyllä sähköpostiosoitteella. Tuntuu, että tehdas antaa liikkeille ohjeita ilman minkäänlaista käsitystä IT-puolen vioista ja niitä yritetään ratkoa mekaanisten osien vianselvityksen tapaan..

Mr.Moon

Viimeisimmän softapäivityksen jälkeen lataus normiteholla shukolla toimi pari kertaa. Eilen kun pistin lataukseen niin eipä enää latautunut...
Tuntuu että myös infotainment ottanut takapakkia. Päivityksen jälkeen ei tarvinnut enää kuitata omaa profiilia lähtiessä liikkeelle, mutta nyt se pitää taas tehdä erikseen.

Laitoin eilen illalla connectin kautta komennon että auto olisi 20 asteinen ja lähtövalmis kl 7.35. Kl 7.30 menin autolle ja ihan kylmä se oli eikä ac ollut päällä. Connect oli kuitannut että auto oli lähtövalmis. En laittanut auxhiliary heateria/webastoa päälle, mutta eikö nyt näillä keleillä pitäisi sähkölläkin tuo lämmitys onnistua? Vai onko siinä ristiriita jos haluaa että auto on lämmin ja akkua 100%a?

miksaa

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 15.09.20 - klo:15:34
Onko muilla nopeampi schukolataus toiminut edelleen? Testasin huvikseen ja hienostihan tuolla on pari sykliä jo ladattu onnistuneesti. Ilman mitään korjaamokäyntiä tai näkyvää päivitystä autoon.

Minulla on toiminut schuko lataus n. Viikosta 32 lähtien täydellä virralla ja alkoi toimimaan ilman käyntiä korjaamolla.

en8545

Helkama-auton vastaus Kilpailu- ja kuluttajaviraston kautta tekemääni selvityspyyntöön liittyen latausongelmaan, mukaan auton ohjelmisto tulkitsee määrätyissä tilanteissa lautasjohdolta tulevan virran määrän virheellisesti todellista (8A) suuremmaksi ja tämän takia auto katkaisee latauksen.
Maahantuoja ei voi tarjota korvaavia latausjohtoja, koska niiden kohdalla ei voida olla varmoja, että TUKES:in asettama 8A maksimivirtarajoitus täyttyy. Tämä 8A rajoitus koskee vain Suomea, muissa maissa rajoitus on 10A.
Ongelman korvaava ohjelmistopäivitys pitäisi olla saatavilla "lähiaikoina" (tilanne 10.9).
Skoda Superb Combi iV L&K

Aba

Testasin taas pitkästä aikaa...Mulla schuko-lataus toimi täydellä virralla, kun aloitin latauksen akun ollessa n. 40% täynnä. Kun ajoin tyhjemmäksi niin sitten ei pelannut enää.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

BertilDator

Myyjä ei lämmennyt reklamaatiovaatimukseeni enkä minä heidän vastineeseensa, ja seuraavaksi KKV on yhteydessä myyjään. Kerroin myös KKVlle, että olen omalta osaltani valmis edesauttamaan ryhmäkanteen suhteen vaikka se onkin KKV:n aloitteesta tehtävä.

TLA8

Jep, omankin kokemukseni perusteella tuntuu olevan melkoista arpomista milloin sattuu täyden tehon lataus toimivan, varmimmin ei toimi jos akku on kovin tyhjä, mutta edes 60% kohdalla ei joka kerta onnistu. Kuvittelisin, että ainakin lämpötila/akun kuormitus/sähköverkon todellinen jännite ym. vaikuttaa. Luulin jo hetken, että alkoi muutama viesti takaperin toimimaan, kun sain pari kertaa akun latailtua, mutta taas on pätkinyt useamman kerran, eikä tuohon voi täysin luottaa isommillakaan prosenteilla.

passo_s

Hyvä että latausasiaa ajeteaan. Jospa sitten vuoden päästä olisi plugari Superbissa kunnollinen schuko lataus, kun mulla vaihtuu silloin työsuhdeauto  :)

Passatti

Lainaus käyttäjältä: en8545 - 16.09.20 - klo:10:40
Helkama-auton vastaus Kilpailu- ja kuluttajaviraston kautta tekemääni selvityspyyntöön liittyen latausongelmaan, mukaan auton ohjelmisto tulkitsee määrätyissä tilanteissa lautasjohdolta tulevan virran määrän virheellisesti todellista (8A) suuremmaksi ja tämän takia auto katkaisee latauksen.
Maahantuoja ei voi tarjota korvaavia latausjohtoja, koska niiden kohdalla ei voida olla varmoja, että TUKES:in asettama 8A maksimivirtarajoitus täyttyy. Tämä 8A rajoitus koskee vain Suomea, muissa maissa rajoitus on 10A.
Ongelman korvaava ohjelmistopäivitys pitäisi olla saatavilla "lähiaikoina" (tilanne 10.9).
Tätä ohjelmistopäivitystä luvattiin jo viikolla 30. Mielestäni mitään ei tule tapahtumaan. Mulla on Charge Amps piuha ja se toimii 5,8,10 ja 16 Ampeerilla ihan schuko pistokkeesta. Vika taitaa olla Skodan piuhassa. Mielestäni tehdas ei tee asian hyväksi mitään. Olen odottanut korjausta kohta 8 kk. Otan yhteyttä tuomariin ens viikolla.
Always lead, never follow

evilk

Minulla on nyt viikon päivän toiminut 8A schuko-lataus Skodan piuhalla ilman ongelmia. Kop kop :D
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 16.09.20 - klo:18:38
Tätä ohjelmistopäivitystä luvattiin jo viikolla 30. Mielestäni mitään ei tule tapahtumaan. Mulla on Charge Amps piuha ja se toimii 5,8,10 ja 16 Ampeerilla ihan schuko pistokkeesta. Vika taitaa olla Skodan piuhassa. Mielestäni tehdas ei tee asian hyväksi mitään. Olen odottanut korjausta kohta 8 kk. Otan yhteyttä tuomariin ens viikolla.
Ettei siinä Superbin mukana tulevan schukojohdon elektroniikka yksikössä olisi kuitenkin jokin vika? Kai mötikkä jotain sähköstä mittaa tms ja viestii virheellisesti auton latauksen kanssa, koska osalla toimii ja osalla ei. Lataukseen liittyvä softavika luulisi esiintyvän kaikilla.

tet

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 17.09.20 - klo:00:43
Ettei siinä Superbin mukana tulevan schukojohdon elektroniikka yksikössä olisi kuitenkin jokin vika? Kai mötikkä jotain sähköstä mittaa tms ja viestii virheellisesti auton latauksen kanssa, koska osalla toimii ja osalla ei. Lataukseen liittyvä softavika luulisi esiintyvän kaikilla.

Juuri näin. Jos vika olisi auton softassa, ei Charge Amps tai vastaava 8A asetuksella toimisi sen paremmin. Auto kuuntelee latauslaitteelta tulevaa PWM-signaalia, joka kertoo paljonko virtaa saa ottaa. Säädön tekee auto itse.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

malaakso

Sain oman iV:ni perjantaina. Siinä tuli mukana uudemman mallinen sirompi schukolaturi, joka myyjän mukaan korjaa latausongelmat. Siltä myös näyttää, sillä joka kerta on ladannut täydellä teholla, myös lähes tyhjästä. Myös ratti on vaihtunut uuteen kaksipuolaiseen sitten talven koeajon.

Noin muutenkin on ollut varsin ongelmaton alku, mitä nyt Connectiin rekisteröinti ei onnistunut autosta vaan piti tehdä juuri ohjeiden vastaisesti kännykkäsovelluksesta. Pettymyksenä ehkä se, että akun käytössä ei ole mitään navigoinnin reittiin yhdistettyä älyä, vaikka jostain sellaisen kuvan aiemmin sain. Ã,,rsyttää myös kun pitää joka kerta startissa asettaa ajoprofiili sopivaksi ja pistää vaihteisto B-asentoon. Eikö niitä muka voi muistaa edelliseltä ajokerralta?

dunlop

Lainaus käyttäjältä: malaakso - 17.09.20 - klo:15:40
Sain oman iV:ni perjantaina. Siinä tuli mukana uudemman mallinen sirompi schukolaturi, joka myyjän mukaan korjaa latausongelmat. Siltä myös näyttää, sillä joka kerta on ladannut täydellä teholla, myös lähes tyhjästä. Myös ratti on vaihtunut uuteen kaksipuolaiseen sitten talven koeajon.

Noin muutenkin on ollut varsin ongelmaton alku, mitä nyt Connectiin rekisteröinti ei onnistunut autosta vaan piti tehdä juuri ohjeiden vastaisesti kännykkäsovelluksesta. Pettymyksenä ehkä se, että akun käytössä ei ole mitään navigoinnin reittiin yhdistettyä älyä, vaikka jostain sellaisen kuvan aiemmin sain. Ã,,rsyttää myös kun pitää joka kerta startissa asettaa ajoprofiili sopivaksi ja pistää vaihteisto B-asentoon. Eikö niitä muka voi muistaa edelliseltä ajokerralta?

Olisko kuvaa minkälaista laturia sieltä tarjotaan nyt?

Navigoinnin asetuksista voi laittaa reitin oppimisen ruksin, toki itse en ole saanut sitä koskaan päälle. Pitääkö se sitten ruksia navigoinnin ollessa pois päältä/jos auto ei liiku tms.?
Ajoprofiilia ei tosiaan voi tallentaa vaan auto käynnistyy aina vakioasetuksilla. Mikäs sen harmittavampaa kun auto sammuksii itsestään heti kun astut sekunniksi ulos (tähän virransäästöön pitäisi saada itse vaikuttaa) ja taas joudutaan painelemaan usean napin kautta mieleiset asetukset. Kuvastaa hyvin käyttäjäystävällisyyden tasoa koko suunnittelussa.

Navigoinnin jatkuminen on ollut itselle pieni mysteeri kun välillä se jatkuu ja välillä ei. Auton järjestelmä laskee "samaksi ajoksi" kuitenkin reilun tunninkin pysähdykset ja silti navi nollaantuu joka huoltoasemareissulla..

jopo

Lainaus käyttäjältä: malaakso - 17.09.20 - klo:15:40
Sain oman iV:ni perjantaina. Siinä tuli mukana uudemman mallinen sirompi schukolaturi, joka myyjän mukaan korjaa latausongelmat. Siltä myös näyttää, sillä joka kerta on ladannut täydellä teholla, myös lähes tyhjästä. Myös ratti on vaihtunut uuteen kaksipuolaiseen sitten talven koeajon.

Noin muutenkin on ollut varsin ongelmaton alku, mitä nyt Connectiin rekisteröinti ei onnistunut autosta vaan piti tehdä juuri ohjeiden vastaisesti kännykkäsovelluksesta. Pettymyksenä ehkä se, että akun käytössä ei ole mitään navigoinnin reittiin yhdistettyä älyä, vaikka jostain sellaisen kuvan aiemmin sain. Ã,,rsyttää myös kun pitää joka kerta startissa asettaa ajoprofiili sopivaksi ja pistää vaihteisto B-asentoon. Eikö niitä muka voi muistaa edelliseltä ajokerralta?
Onnea uudelle kamppeelle!
Sellainen äly tuosta navigaattorin käytöstä löytyy akun suhteen, että jos lähdet ajamaan vaikka 100km, osaa auto käyttää 100% > pariin prosenttiin akun tuolle matkalle Hybrid Auto asennossa. Vastaavasti jos ajat 300km auton navigaattorin reittivalinta päällä, jakaa auto akun silloinkin kyseiselle matkalle. Kunhan asetuksena on Hybrid Auto ja navigaattoriin on asetettu kohde. Kummankin ajomatkan jälkeen akusta löytyy se pari prosenttia. Siinä mielessä reittiin yhdistetty äly toimii kyllä.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: malaakso - 17.09.20 - klo:15:40
Sain oman iV:ni perjantaina. Siinä tuli mukana uudemman mallinen sirompi schukolaturi, joka myyjän mukaan korjaa latausongelmat. Siltä myös näyttää, sillä joka kerta on ladannut täydellä teholla, myös lähes tyhjästä. Myös ratti on vaihtunut uuteen kaksipuolaiseen sitten talven koeajon.

Noin muutenkin on ollut varsin ongelmaton alku, mitä nyt Connectiin rekisteröinti ei onnistunut autosta vaan piti tehdä juuri ohjeiden vastaisesti kännykkäsovelluksesta. Pettymyksenä ehkä se, että akun käytössä ei ole mitään navigoinnin reittiin yhdistettyä älyä, vaikka jostain sellaisen kuvan aiemmin sain. Ã,,rsyttää myös kun pitää joka kerta startissa asettaa ajoprofiili sopivaksi ja pistää vaihteisto B-asentoon. Eikö niitä muka voi muistaa edelliseltä ajokerralta?
Onnea uudelle autolla. Hyvä, että ovat vaihtaneet lataus piuhan. Saisiko kuva siitä.
Always lead, never follow

teraja

Tuo käyttäjäasetusten erikseen vaadittava valinta on kyllä erikoista. Eikö tässä tunnista avaimesta käyttäjää??

malaakso

Tunnistaa avaimesta ja säätää kyllä peilit, penkit, vakionopussäätimen etäisyydet ym. Mutta ei tuota ajoprofiilia.

Olen juurikin tuollaista vajaan 100 kilsan matkaa ajanut navi päällä ja hybrid auto -moodissa, perillä akkua silti 40 % jäljellä. Ajaa alun 20 km sähköllä, motarilla vaihtaa bensalle ja lopun muutaman kilometrin taas sähköllä. Eikö tuossa motarilla muka ole sähköstä mitään apua?

Alla vielä uusi laturi.




jopo

#1255
>> Olen juurikin tuollaista vajaan 100 kilsan matkaa ajanut navi päällä ja hybrid auto -moodissa, perillä akkua silti 40 % jäljellä. Ajaa alun 20 km sähköllä, motarilla vaihtaa bensalle ja lopun muutaman kilometrin taas sähköllä. Eikö tuossa motarilla muka ole sähköstä mitään apua? <<

Vielä varmistus, että oletko laittanut naviin kohteen mihin olet menossa (reittiohjeet)? Pelkkä navin päällä olo ei riitä.
Kyllä tuo mulla on alusta saakka toiminut hyvin tuo matkan/akun arviointi. Mut vaatii tosiaan sen reitin valinnan. Näin ehkä sulla olikin.

EDIT: Voihan toki olla, että tuo motari on poikkeus jos tosiaan ajaa tuota 120 plussaa ja suurin osa matkasta on noilla nopeuksilla. Enpä tosiaan ole motarilla tuota koskaan testannut. Voi siis hyvinkin olla syy tuo.

passo_s

Tuo sirompi mokkula schukolatausjohdossa on varmasti käytössä kiva. Onko mokkulasta pistorasiaan menevä johto tarpeeksi pitkä , ettei jää mokkula painollaan vetämään sähköpistorasiaa? KKV:lle tieto että ongelma on uusimmissa ratkaistu uudella schukolatausjohdolla, miksei siis sitä anneta heille jotka superbin hieman aikaisemmin ostivat ?

Passatti

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 17.09.20 - klo:18:10
Tuo sirompi mokkula schukolatausjohdossa on varmasti käytössä kiva. Onko mokkulasta pistorasiaan menevä johto tarpeeksi pitkä , ettei jää mokkula painollaan vetämään sähköpistorasiaa? KKV:lle tieto että ongelma on uusimmissa ratkaistu uudella schukolatausjohdolla, miksei siis sitä anneta heille jotka superbin hieman aikaisemmin ostivat ?
Laitoin sähköpostia Helkamalle jälleen kerran kyseisestä asiasta. Pyysin uutta piuhaa. Katsotaan mitä vastaavat.
Always lead, never follow

Mr.Moon

@malaakso Sait autosi noin kuukausi minun jälkeen. Hinnat nousivat juuri tuona aikana, ei kai tuo uusi johto liity hinnan nousuun? Ois aika koomista, en usko, mutta hyvin osui ajoitus.

Nyt kun ulkolämpötila on ollut 10 asteen paikkeila niin range on tippunut mielettömät 15km, 55->30km. Miten käy pakkasilla? Olen tosiaan apilla pyytänyt että auto on lähtövalmis kun lähden mutta ei se kyllä lämmin ole kun ei käytä webastoa. Miten tuon saa lämmittämään pelkkää sähköä käyttäen. Oletan että tuo range tippuu siksi noin paljon kun täysin kylmiltään lähdetään liikkeelle.

Olen myös webastoa yrittänyt laittaa päälle ajaessa jotta auto ei lämmittäisi sähköllä mutta valo palaa hetken, jonka jälkeen sammuu.

Olipa sekava vuodatus

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 17.09.20 - klo:19:03
@malaakso Sait autosi noin kuukausi minun jälkeen. Hinnat nousivat juuri tuona aikana, ei kai tuo uusi johto liity hinnan nousuun? Ois aika koomista, en usko, mutta hyvin osui ajoitus.

Nyt kun ulkolämpötila on ollut 10 asteen paikkeila niin range on tippunut mielettömät 15km, 55->30km. Miten käy pakkasilla? Olen tosiaan apilla pyytänyt että auto on lähtövalmis kun lähden mutta ei se kyllä lämmin ole kun ei käytä webastoa. Miten tuon saa lämmittämään pelkkää sähköä käyttäen. Oletan että tuo range tippuu siksi noin paljon kun täysin kylmiltään lähdetään liikkeelle.

Olen myös webastoa yrittänyt laittaa päälle ajaessa jotta auto ei lämmittäisi sähköllä mutta valo palaa hetken, jonka jälkeen sammuu.

Olipa sekava vuodatus
Webasto putoaa pois kun auton käynnistää, valitettavasti. Olisiko niin, että lämmitys sähköllä onnistuu vasta kun ladataan yli 10 Ampeerilla.
Always lead, never follow

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy