Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Ocu_Style

Millä tavoin Superbin softa eroaa Kodiaqista? Lähinnä olen ihmetellyt, kun itse sain Kodiaqin reilut kaksi viikkoa sitten ja siinä kirjautumiset ja käyttäjän luonnit onnistui helposti. Lisäksi Connect on toiminut koko tämän ajan moitteetta (ei ole kaatunut kertaakaan ja aina on saanut yhteyden autoon).

Ilmeisesti softa siis erilainen?
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

passo_s

#691
^Kodiag ei liene Plug in Hybrid? Mulla oli perus passat 1.6 Tdi -17, ja ei siinä ollut mitään ongelmia weconnect palvelun kanssa. Passat GTE -19 :ssä vähän väliä jotain renaa weconnect palvelussa, ja auton lämmitysen käynnistys weconectilla ei ole mikään yksinkertainen rasti, vähintään  yhteys autoon ontuu aina. Nyt ei ole pariin päivän ottanut weconnectilla lämmityskäskyjä ollenkaan vastaan, ajoakun varauksen ja ovien lukitustiedot sentään weconnectilla kertoo

Timppe

Superb iV:ssä ja Passat FL:ssä on MIB3 systeemi ja Kodiaqissa ja muissa FL-Superbeissa on vanhempi MIB2. Eri rauta ja eri softa. Sama valmistaja tosin
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

slarpa

Eihän tämä iV:n softabugisuus mukavaa ole, mutta luotan että softapäivitykset ovat helpompia tehdä ja asentaa kuin "perinteisten" tyyppivikojen korjaus. Muutenhan tämä on erittäin mukava auto ajella.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Timppe

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 01.04.20 - klo:13:18
Eihän tämä iV:n softabugisuus mukavaa ole, mutta luotan että softapäivitykset ovat helpompia tehdä ja asentaa kuin "perinteisten" tyyppivikojen korjaus. Muutenhan tämä on erittäin mukava auto ajella.
Kunhan ei vain tule "Komponenttisuojaus on aktiivinen"-bugia, joka vaatiin raudan vaihdon, jonka softabugi brikkaa  ;D
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

dunlop

Oma auto haettu ja perusjutut toimii hyvin, yleisiä vikoja edelleen laturin 8A toimimattomuus ja Connect viat jotka ovat selvityksessä myyjän kanssa eli ei niistä sen enempää.

USB-muistilta musiikkia kuunnellessa musiikit ovat aina repeatilla käynnistyksen jälkeen. Onko muilla tätä ongelmaa tai oletteko saaneet ratkaistua jotenkin?

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: perttirantala@hotmail.com - 01.04.20 - klo:10:44
Hivenen harkitsin jo seuraavaksi autoksi mutta onneksi lukaisin tätä palstaa - ilmeisesti lapsentauteja ihan tarpeeksi - itsellä hermot ei kyllä kestä jatkuvaa tappelua auton ongelmien parissa. Passat GTE ollut pari-kolme vuotta ja senkin kanssa ihan tarpeeksi ongelmia ja tässä näkyy olevan vielä enemmän. Ehkäpä pitää katsoa Toyota RAV4 PHEV:n ongelmat seuraavaksi :)

Taisi olla toissa talvena kun ajoin viikon verran RAV4:llä ja tuntui siltä, että kaikki ohjaamon osat oli tilattu eri tehtailta eri vuosikymmeninä. Kun on tottunut tähän VAG-konsernin tyylikkyyteen, ei ainakaan meikäläisestä Toyotakuskia tule näiden softabugien takia. Erityisesti kun saatiin toi etäilmastointi toimimaan jäljellä on vain vähemmän häiritseviä softapuolen juttuja.

Viikosta 30 puhui maahantuoja suuremman päivityksen suhteen liittyen personointiin ja varmaan muuhunkin. Onhan siihen tylsän pitkä aika, mutta mielummin ajelen tällä nyt kuin olisin odottanut kesään hankintaa.

jopo

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 01.04.20 - klo:18:41
...
Viikosta 30 puhui maahantuoja suuremman päivityksen suhteen liittyen personointiin ja varmaan muuhunkin. Onhan siihen tylsän pitkä aika, mutta mielummin ajelen tällä nyt kuin olisin odottanut kesään hankintaa.
En taida uskaltaa asentaa sitä nyt kun kaikki toimii... :D

658136

Mitäs raati mieltä kaista-avustimen toiminnasta?

Eilen oli Superibin kanssa ensimmäinen yhteinen vaahdotteluhetki. Kränzlen pesurin ja Foam Lance-vaahdottimen yhdistelmällä "foamit" pintaan ja huuhtelu. Eihän siitä puhdas tule, mutta puhtaampi  :) Vielä täytyy malttaa mieli, että saa 19" Vega aerot alle. Pikkasen polttelis jo  8)

jopo

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 04.04.20 - klo:08:39
Mitäs raati mieltä kaista-avustimen toiminnasta?
Mun mielestä Superbin kaista-avustin pitää auton erittäin hyvin kaistalla kun kaikki ruksit on päällä. Ainoa ongelma vain on, ettei sitä voi käyttää, koska se huutaa jatkuvasti ottamaan ratista kiinni vaikka pitäisikin kiinni. En nyt muista termejä oikein, mutta se kevyempi vaihtoehto, missä auto vain varoittelee kaistaviivojen lähestyessä (muttei ohjaa jatkuvasti), toimii paremmin, mutta senkin kanssa mulla tuppaa tulemaan aika usein vääriä 'pidä kiinni ratista' hälyjä. Ainakin oma auto menee talvirenkailla suoralla tiellä kuin juna, eikä sitä tarvitse ohjailla. Siksipä tuo kaistavahti sitten huutelee suorilla sinne väliin noita turhia ilmoituksia. Tuohan toimisi tosiaan aika loistavasti, ellei se olisi näin herkkä varoittelemaan.

658136

Lainaus käyttäjältä: jopo - 04.04.20 - klo:10:23
Mun mielestä Superbin kaista-avustin pitää auton erittäin hyvin kaistalla kun kaikki ruksit on päällä. Ainoa ongelma vain on, ettei sitä voi käyttää, koska se huutaa jatkuvasti ottamaan ratista kiinni vaikka pitäisikin kiinni. En nyt muista termejä oikein, mutta se kevyempi vaihtoehto, missä auto vain varoittelee kaistaviivojen lähestyessä (muttei ohjaa jatkuvasti), toimii paremmin, mutta senkin kanssa mulla tuppaa tulemaan aika usein vääriä 'pidä kiinni ratista' hälyjä. Ainakin oma auto menee talvirenkailla suoralla tiellä kuin juna, eikä sitä tarvitse ohjailla. Siksipä tuo kaistavahti sitten huutelee suorilla sinne väliin noita turhia ilmoituksia. Tuohan toimisi tosiaan aika loistavasti, ellei se olisi näin herkkä varoittelemaan.

Juurikin tuon jatkuvan herjan vuoksi jouduin ruksimaan ominaisuuden pois käytöstä. Pari kertaa sain jopa suoralla moottoritiellä hätäjarrutuksen aktivoitumaan vaikka molemmat kädet olivat ohjauspyörällä.

tommiristo

Osaisko kukaan neuvoa miten saan omaan profiiliin tallennettua ajomoodin? Tykkäisin ajella comfortilla, mutta aina käynnistyksen jälkeen on normal moodi päällä? Entä saako Aircarea Aina aktiiviseksi?

Kolmas juttu on connectin kautta webaston ohjelmointi, mitkä hiton valinnat pitää olla aktiiviset, että saan sen sillä lämmittämään? Youtubestakaan en ole löytänyt apua.

Olin tuossa viikon työreissussa ja vaimo ajeli autolla sinä aikana. Onko vaan harhaluuloa, mutta molemmilla fiilis ettei B-moodi vaihteistossa moottorijarruta enää niin tehokkaasti kuin ensimmäiset reilu pari viikkoa? Olisko siinä joku oppiva vaihteisto meininki?

jamo75

ei mitenkään normal on päästötestissä käytässä ja tarkoituksella on aina oletus ?

eikös connect käytä sitä mikä autosta on valittuna, eli valitset autosta lämmityksen niin se vaihtuu myöskin appiin

Lainaus käyttäjältä: tommiristo - 04.04.20 - klo:15:02
Osaisko kukaan neuvoa miten saan omaan profiiliin tallennettua ajomoodin? Tykkäisin ajella comfortilla, mutta aina käynnistyksen jälkeen on normal moodi päällä? Entä saako Aircarea Aina aktiiviseksi?

Kolmas juttu on connectin kautta webaston ohjelmointi, mitkä hiton valinnat pitää olla aktiiviset, että saan sen sillä lämmittämään? Youtubestakaan en ole löytänyt apua.

Olin tuossa viikon työreissussa ja vaimo ajeli autolla sinä aikana. Onko vaan harhaluuloa, mutta molemmilla fiilis ettei B-moodi vaihteistossa moottorijarruta enää niin tehokkaasti kuin ensimmäiset reilu pari viikkoa? Olisko siinä joku oppiva vaihteisto meininki?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

658136

Lainaus käyttäjältä: tommiristo - 04.04.20 - klo:15:02
Kolmas juttu on connectin kautta webaston ohjelmointi, mitkä hiton valinnat pitää olla aktiiviset, että saan sen sillä lämmittämään? Youtubestakaan en ole löytänyt apua.
Kuvan valikossa täppä tuohon Online-lämmitykseen, niin jospa se sitten alkaa pöhiseen Webastolla lämpöä ajastuksella.



Miktoy

Lainaus käyttäjältä: tommiristo - 04.04.20 - klo:15:02
Osaisko kukaan neuvoa miten saan omaan profiiliin tallennettua ajomoodin? Tykkäisin ajella comfortilla, mutta aina käynnistyksen jälkeen on normal moodi päällä? Entä saako Aircarea Aina aktiiviseksi?

Kolmas juttu on connectin kautta webaston ohjelmointi, mitkä hiton valinnat pitää olla aktiiviset, että saan sen sillä lämmittämään? Youtubestakaan en ole löytänyt apua.

Olin tuossa viikon työreissussa ja vaimo ajeli autolla sinä aikana. Onko vaan harhaluuloa, mutta molemmilla fiilis ettei B-moodi vaihteistossa moottorijarruta enää niin tehokkaasti kuin ensimmäiset reilu pari viikkoa? Olisko siinä joku oppiva vaihteisto meininki?

Ajomoodia eikä air carea voi tallentaa koska päästöt on mitattu ja näillä olevinaan vaikutusta niihin.

Jos webaston käyttö connectin kautta ei onnistu, ota yhteyttä huoltoon tai maahantuojaan niin ne saavat sen kuntoon kun samaan aikaan menette tunnuksilla sisään. Lue aiempia keskusteluja tästä niin selviää.

Katso minkä kokoinen sininen palkki on mittaristossa niin se kertoo miten paljon energiaa voi kerätä talteen. Esim täydellä akulla kun lähdet niin energiaa ei voi kerätä talteen määräänsä enempää, siksi ei regeneroi eli jarruta b-moodilla niin kovaa. Myös kylmällä akulla ei näin tee. Tuo sininen palkki siis kertoo sen tehon. Huomaa, että tarkoitan sitä kokoajan näkyvää sinistä osaa, en jarrutuksen mukaan säätyvää. Myös sen matka kasvaa silloin kun energiaa voidaan täydellä teholla varastoida.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

658136

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 04.04.20 - klo:16:38
Katso minkä kokoinen sininen palkki on mittaristossa niin se kertoo miten paljon energiaa voi kerätä talteen. Esim täydellä akulla kun lähdet niin energiaa ei voi kerätä talteen määräänsä enempää, siksi ei regeneroi eli jarruta b-moodilla niin kovaa. Myös kylmällä akulla ei näin tee. Tuo sininen palkki siis kertoo sen tehon. Huomaa, että tarkoitan sitä kokoajan näkyvää sinistä osaa, en jarrutuksen mukaan säätyvää. Myös sen matka kasvaa silloin kun energiaa voidaan täydellä teholla varastoida.

Itsekin havainnut tuon, että B-moodin jarruteho vaihtelee. Täydellä akulla tosiaan miedompaa.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 04.04.20 - klo:16:55
Itsekin havainnut tuon, että B-moodin jarruteho vaihtelee. Täydellä akulla tosiaan miedompaa.
Sama juttu, kuin töpselistä ladatessa. Viimeiset 10% kestää kauan, koska melko täyteen akkuun lataus tapahtuu paljon pienemmällä virralla. Siksi B-moodi täydehköllä akulla lataa vain n. -10kWh/100km kulutusta vastaavalla teholla, kun taas tosi tömäkkä B-jarrutus jarruttaa -40kWh/100km kulutusta vastaavalla teholla eli siis jopa yli nelinkertaisesti ja kyllä se myös tuntuu  ;D
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Miktoy

Onko kukaan saanut vielä langatonta android autoa toimimaan?
Carplay toimii hienosti langattomasti, itsellä ei vain ole applen puhelinta mutta vaimon luuri menee hienosti soittimeen.
Langattomasti tuon AA.n pitäisi toimia, ymmärtäisin tuon "ei toimi suomessa" siten kuin muillakin autoilla, eli virallista suomi versiota ei vielä olisi.
Itsellä kuitenkin ollut AA käytössä jo 2017 vuodesta ja sillä navigointi yms hoituu paljon paremmin kuin tällä MIB3 vajakilla.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

teraja

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 04.04.20 - klo:18:23
Onko kukaan saanut vielä langatonta android autoa toimimaan?
Carplay toimii hienosti langattomasti, itsellä ei vain ole applen puhelinta mutta vaimon luuri menee hienosti soittimeen.
Langattomasti tuon AA.n pitäisi toimia, ymmärtäisin tuon "ei toimi suomessa" siten kuin muillakin autoilla, eli virallista suomi versiota ei vielä olisi.
Itsellä kuitenkin ollut AA käytössä jo 2017 vuodesta ja sillä navigointi yms hoituu paljon paremmin kuin tällä MIB3 vajakilla.
Jos olen oikein käsittänyt, langaton Android Auto toimii vain tosi rajatulla maavalikoimalla. Ei toimi esim. kaikissa sellaisissa maissa, joissa AA muuten on täysin tuettu. https://www.androidpolice.com/2020/03/30/wireless-android-auto-16-new-countries/

Itellä palo käpy muutama kk sitten tuohon Googlen jahkaamiseen ja hitaaseen kehitykseen AA:n suhteen ja lähti puhelin vaihtoon Applen puolelle. Käytin sitä ennen AA:tä päivittäin 2017-vuodesta lähtien ja siitä lähtien tuota on lupailtu tasaisesti tännekin...

Ocutj

Android 10 sisältää Android Auton ja toimii Octavia III:ssa langallisena, siinähän ei vielä ole tuota langatonta AA:ta ole. Puhelimena Sony Xperia 1.

teraja

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 05.04.20 - klo:22:19
Android 10 sisältää Android Auton ja toimii Octavia III:ssa langallisena, siinähän ei vielä ole tuota langatonta AA:ta ole. Puhelimena Sony Xperia 1.
Noh, kyllähän se tosiaan tuon sisältää, mutta kun kielitukea Assistantiin ei löydy, ei Android Autolla kykene tekemään kuin ehkä 20% koko potentiaalista. Esim. Spotifyn soittelu on hemmetin vaikeaa, kun suomenkielisellä järjestelmällä ei ymmärrä levyjen nimiä ja enkunkielisellä järjestelmällä taas ei onnistu Google Mapsin puheohjaus eikä puhelujen soittaminen kontakteille.

papahtaja

Lainaus käyttäjältä: DrSalame - 23.03.20 - klo:22:00
Moro,

Itse sain juuri upouuden superb IV:n yhdistettyä skoda connectiin monen päivän taistelun jälkeen. Oma mokani ilmeisesti oli että rekisteröin auton ensin kännykän kautta. Tämän jälkeen kun yritin aktivoida autosta, en päässyt ikinä kirjautumisesta eteenpäin, vaan aina tuli välittömästi virhe "Käyttäjäprofiilia ei voitu ladata". Tuntui kuin auto ei saisi nettiyhteyttä ollenkaan.

Kikka jolla sain toimimaan oli täällä mainittu kohta:
eli irroitin ohjaamon sulakkeissa (ratin vasemmalla puolella laatiokon takana) sulakkeen nro 17 "Mittaristo, hätäpuhelu" muutamaksi minuutiksi. Sen jälkeen alkoi kirjautuminen toimimaan ja sain pääkäyttäjän lisättyä. Tosin piti avainparitus yrittää kahdesti kun ekalla kerralla auto alkoi ehdottaa ohjelmistopäivitystä kesken avainkikkailun... Eli tosiaan verkkoyhteydet palautui tuolla sulakenollauksella.

Tätä ennen pitää varmaan olla nämä toimenpiteet tehtynä, ainakin oletettavasti tuo auton poistaminen profiilista jos sen oli erehtynyt lisäämään.

Itse sain tuon Connectin toimimaan vasta mainitun sulakkeen 17 (5 min) poisoton jälkeen, joten kiitos vinkistä!

Toiseen asiaan, nyt n. viikon ajan koko Infotainment-järjestelmä on alkanut kaatua n. 5-10 minuutin välein. Viimeksi eilen 17 minuutin ajomatkalla se kaatui kaksi kertaa. Käynnistyy kyllä itsekseen uudestaan, mutta jotain häikkää tuossa on. Olen napauttanut tuota ”päivitä ohjelmisto” -valintaa, seurauksena ”ohjelmistopäivitystä haetaan”, mutta valmista ei ole vielä tullut.




Miktoy

Lainaus käyttäjältä: papahtaja - 06.04.20 - klo:00:21
Itse sain tuon Connectin toimimaan vasta mainitun sulakkeen 17 (5 min) poisoton jälkeen, joten kiitos vinkistä!

Toiseen asiaan, nyt n. viikon ajan koko Infotainment-järjestelmä on alkanut kaatua n. 5-10 minuutin välein. Viimeksi eilen 17 minuutin ajomatkalla se kaatui kaksi kertaa. Käynnistyy kyllä itsekseen uudestaan, mutta jotain häikkää tuossa on. Olen napauttanut tuota ”päivitä ohjelmisto” -valintaa, seurauksena ”ohjelmistopäivitystä haetaan”, mutta valmista ei ole vielä tullut.




Ei tuo tunnu tuolla päivittävän softaa vaikka etsisi miten kauan. Bugi siinäkin kun ei osaa kertoa, että uutta ohjelmisto versiota ei saatavilla.

Oma soitin teki myös kaatuilua usein. Kävin merkkihuollossa päivittämässä softan / ajamassa saman uudestaan sisään. Se auttoi ongelmaan. Eli ei muuta kuin vanhaan perinteiseen tyyliin, huoltoon...
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

tommiristo

Lainaus käyttäjältä: papahtaja - 06.04.20 - klo:00:21
Itse sain tuon Connectin toimimaan vasta mainitun sulakkeen 17 (5 min) poisoton jälkeen, joten kiitos vinkistä!

Toiseen asiaan, nyt n. viikon ajan koko Infotainment-järjestelmä on alkanut kaatua n. 5-10 minuutin välein. Viimeksi eilen 17 minuutin ajomatkalla se kaatui kaksi kertaa. Käynnistyy kyllä itsekseen uudestaan, mutta jotain häikkää tuossa on. Olen napauttanut tuota ”päivitä ohjelmisto” -valintaa, seurauksena ”ohjelmistopäivitystä haetaan”, mutta valmista ei ole vielä tullut.




Mulla jäi ekalla viikolla päivitys kesken ja se ohjausboksi oli mennyt jumiin. Ainoastaan huollontesterillä boksin nollaus auttoi ja nyt pelaa. Turun Rinta-Joupilla ovat ainakin ottaneet ongelmat tosissaan ja huoltoaika järjestynyt muutaman päivän päähän.

jopo

Kävin tänään hakemassa myyjäliikkeestä alkuperäisrenkaat ja oma arpaonni osui tämmöisiin > PIRELLI CINTURATO P7 235/45 R18 ECOIMPACT:
https://www.rengaskauppa24.fi/tuote/pirelli-cinturato-p7-23545-r18-94w-ecoimpact-kesarengas/
,,kkiseltään väittäisin, että on kyllä ahistavan meluisat renkaat. Tosin alta lähti Nokian R3:t, joten ainahan kitkan jälkeen kesärengas tuntuu korvissa. Jos kitkojen kanssa ajoittain on tuntunut, että Superbin eristys on ok, niin näiden kanssa tunne on päinvastainen.
Minkäslaisia kesärenkaita teille on tullut iV:n mukana?

Passatti

Lainaus käyttäjältä: jopo - 07.04.20 - klo:11:03
Kävin tänään hakemassa myyjäliikkeestä alkuperäisrenkaat ja oma arpaonni osui tämmöisiin > PIRELLI CINTURATO P7 235/45 R18 ECOIMPACT:
https://www.rengaskauppa24.fi/tuote/pirelli-cinturato-p7-23545-r18-94w-ecoimpact-kesarengas/
,,kkiseltään väittäisin, että on kyllä ahistavan meluisat renkaat. Tosin alta lähti Nokian R3:t, joten ainahan kitkan jälkeen kesärengas tuntuu korvissa. Jos kitkojen kanssa ajoittain on tuntunut, että Superbin eristys on ok, niin näiden kanssa tunne on päinvastainen.
Minkäslaisia kesärenkaita teille on tullut iV:n mukana?
Mulle tuli myös nämä italiaanot. Melu on kyllä kovempi näillä kuin kitkoilla. Katotaan jospa vaihdan nämä toisiin pyöreisiin mustiin .
Always lead, never follow

passo_s

Pirellit jäivät TM:n uusimmassa kesärengastestissä vissiin viimeiselle sijalle, sinne pohjasakkaan kuitenkin.

jopo

Juu en ihmettele jos näin oli. Harvoin tulee sellainen olo, että ajettavuus menee huonompaan suuntaan kun vaihtaa talvirenkaista kesärenkaisiin.   

Passatti

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 07.04.20 - klo:13:55
Pirellit jäivät TM:n uusimmassa kesärengastestissä vissiin viimeiselle sijalle, sinne pohjasakkaan kuitenkin.
Näin jäi. Testin rengas oli kuitenkin vuosimallia 2014 ja pintaa jäljellä n. 4 mm
eli käytetty rengas vastaan uusi.
Always lead, never follow

passo_s

Muistin lehden väärin, Moottori -lehdessä 4/20, Pirelli Cinturato P7 Blue on viimeisenä. Huonoa: ajettavuus ja jarrutuspito

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy