Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

passo_s

#420
Työsuhdeautoilijana kommentoin että talvirenkaathan eivät vaikuta auton verotusarvoon, niin voisi valtio sen verta hybridiautoilijaa tukea että antaisi latausaseman myöskin siten ettei sen hinta vaikuta auton verotusarvoon. Vaimo odottelee uutta clioa johon on luvattu 50 km akku, sille sitten hommataan latausasema.

Antore

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 13.02.20 - klo:22:09
Työsuhdeautoilijana kommentoin että talvirenkaathan eivät vaikuta auton verotusarvoon, niin voisi valtio sen verta hybridiautoilijaa tukea että antaisi latausaseman myöskin siten ettei sen hinta vaikuta auton verotusarvoon. Vaimo odottelee uutta clioa johon on luvattu 100 km akku, sille sitten hommataan latausasema.

Entisenä työsuhdeautoilijana kommentoin (entisenä, koska leipäännyin autovalikoimaan joka oli varsin rajattu), että varsinkin vapaan autoedun piiristä pitäisi ladattavat hybridit poistaa kokonaan.

passo_s

Tämähän on firmakohtaista autopolitiikkaa, mitä firmat sallii ja mitä ei. Meillä on päästörajat ja onneksi on olemassa hybridit :) Minusta oli mukava ajaa kolleegan työsuhdeautoa, noin 400 heppaista Volvoa, myöskin työkamun mielestä se on mukavaa. Miksi kiva pitäisi kieltää :)

Antore

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 13.02.20 - klo:22:23
Tämähän on firmakohtaista autopolitiikkaa, mitä firmat sallii ja mitä ei. Meillä on päästörajat ja onneksi on olemassa hybridit :) Minusta oli mukava ajaa kolleegan työsuhdeautoa, noin 400 heppaista Volvoa, myöskin työkamun mielestä se on mukavaa. Miksi kiva pitäisi kieltää :)

Tiedät varmasti miten Suomessa auton hinta muodostuu verojen kera ja siitähän se verotusarvokin muodostuu. Kysymyksesi tiedät sen verran typeräksi itsekin, että en edes viitsi siihen vastata.

passo_s

#424
Anteeksi, en tiedä. Työnantajani laittoi wltp päästörajan niin tiukaksi että käytännössä sähköauto ja hybridi sen läpäisee, joitain poikkeuksia on.Samalla auton hankinta hinan yläraja mene Volvo XC60 T8 hintaluokassa.Työnantajani maksaa myös kunnollisen kompensaatio rahan kun suostuu työsuhdeautoon, kysessä on kokonaispalkka malli (kalliin) työsuhdeauton kera. Moni muukin tietämäni työnantaja toimii samalla tavalla.Dieseliä rassaa sekin että huhujen mukaan diesel polttoaine tukiin kajotaan.

Calle

Toimiiko teillä Infotanmentissa oleva Skoda Shop? Minulla antaa vain herjan jahka on hetken yrittämyt hakea tietoa..

Myös joka käynnistyksen yhteydessä tuleva käyttäjävalimta-ilmoitus ärsyttää kun menen kuitenkin autoon aina omalla avaimellani. Onko tähän jollain jotain neuvoa?

Subbarin puuttuminen harmittaa ja muista auki olevista puutteista se eroaa sikäli että kyseessä ei ole softapäivityksellä korjattava asia..

Tuohon kun lisää vielä karttanäkymän puuttumisen mittaristosta niin asian voi sanoa kokonaisuudessaan hinkin verran ketuttavan.

Hyvä uutinen on se että nyt androidillakin näyttäisi toimivan webaston ohjaus.

b1mpo

Jos iv:ssä columbus, niin näkyy kartta mittaristossa ja soittimessa samanaikaisesti.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Calle

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.02.20 - klo:07:13
Jos iv:ssä columbus, niin näkyy kartta mittaristossa ja soittimessa samanaikaisesti.

Mulla on se jossa on kaksi pyöreää nappulasäädintä, toinen volumea varten. Onko se columbus? Varustelu on style

b1mpo

Amundsenissa pitäisi saada vuorollaan kartan jompaan kumpaan. Koodamalla voi saada jopa samanaikaisesti, ehkäpä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jopo

Lainaus käyttäjältä: Calle - 14.02.20 - klo:07:53
Mulla on se jossa on kaksi pyöreää nappulasäädintä, toinen volumea varten. Onko se columbus? Varustelu on style
Se on Amundsen.

puanpe

Latauspiuhasta on ollut monenlaista kirjoitusta. Tottahan se on että kaupasta saa hienoja toimivia piuhoja ja latausasemia, Mutta se ei poista faktaa että auton mukana tuleva väliaikaispiuha on paska. Uuden GTE-passatin mukana tulee samanlainen kaapeli ja ongelmia tuntuu olevan myös heillä.

Olin maahantuojaan yhteydessä ja asia on tiedossa sekä selvityksessä. Kuulemma ovat huoltoverkostoon yhteydessä heti kun selviää lisää. Odottelen vastausta siihen, ennen kuin lähden kauppaan ostamaan vaikkapa charge ampsia. Latausasema on sitten asia erikseen.


Passatti

Lainaus käyttäjältä: Calle - 14.02.20 - klo:06:13
Toimiiko teillä Infotanmentissa oleva Skoda Shop? Minulla antaa vain herjan jahka on hetken yrittämyt hakea tietoa..

Myös joka käynnistyksen yhteydessä tuleva käyttäjävalimta-ilmoitus ärsyttää kun menen kuitenkin autoon aina omalla avaimellani. Onko tähän jollain jotain neuvoa?

Subbarin puuttuminen harmittaa ja muista auki olevista puutteista se eroaa sikäli että kyseessä ei ole softapäivityksellä korjattava asia..

Tuohon kun lisää vielä karttanäkymän puuttumisen mittaristosta niin asian voi sanoa kokonaisuudessaan hinkin verran ketuttavan.

Hyvä uutinen on se että nyt androidillakin näyttäisi toimivan webaston ohjaus.
Eilen tuli päivitystä tälle shop jutulle. En kokeillut sitä sitten. Joo se ärsyttää mua kanssa kun kuitenkin olen ainoa käyttäjä autossa.
Tänään auto ei ollut latautunut vaikka ajastin sen. Mitään toimintaa en saanut aikaiseksi connectista. Piti mennä ulos ja aloittaa lataus alusta. En tiedä mikä oli häikkä.
Näkyykö teidän navassa latauspisteitä? En ole vielä nähnyt yhtään omassani. Muutenkin navin kartat ovat tosi vanhoja. Oletteko voineet asentaa kameratolpat tähän uuteen naviin?
Always lead, never follow

Passatti

TUtkin nyt päivällä sitä lataus ongelmaa. Ongelma näyttää olevan Charge Ampsissa. Ei sillä saa ladattua mutta auton mukana tulleella toimii .Siinä omassa johdossa on se vika, että lataus kestää 10 tuntia tyhjastä akusta täyteen. Olis jo aika tehtaan saada uusi piuha tai jotain, jotta lataus nopeutuisi siihen 5,5-6 tuntiin.
Always lead, never follow

Calle

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 15.02.20 - klo:10:45
Eilen tuli päivitystä tälle shop jutulle. En kokeillut sitä sitten. Joo se ärsyttää mua kanssa kun kuitenkin olen ainoa käyttäjä autossa.
Tänään auto ei ollut latautunut vaikka ajastin sen. Mitään toimintaa en saanut aikaiseksi connectista. Piti mennä ulos ja aloittaa lataus alusta. En tiedä mikä oli häikkä.
Näkyykö teidän navassa latauspisteitä? En ole vielä nähnyt yhtään omassani. Muutenkin navin kartat ovat tosi vanhoja. Oletteko voineet asentaa kameratolpat tähän uuteen naviin?

Tuli joo päivitys ja sen jälkeen pääsin sinne sisään. Tosin ainoa mitä siellä tuli tarjolle oli datapaketti wifin jakoa varten.. Eipä ole sellaiselle tarvetta. Mitään Google Earthin kaltaista tahi sääpalvelua ei näkynyt.

Ei näy latauspisteitä mullakaan..

slarpa

iV:n mukana tulee yhdeksi vuodeksi infotainment online- paketti? Onko tietoa jatkon hinnoittelusta? Mitä ominaisuuksia jää maksettavan palvelun taakse jos kun se loppuu? Vissiin ainakin se interaktiivinen reittisuunnittelu joka optimoi sähköajon jne? Mietin että onko muita ominaisuuksia joita ei voi android auton kanssa korvata jos ei maksa jatkosta...
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Kyjaakko

Lainaus käyttäjältä: jopo - 14.02.20 - klo:08:51
Se on Amundsen.
Sain vastaukseksi että vko 25 tulossa päivitys jotta amundsen toimii myös kartan siirto

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 15.02.20 - klo:17:22
iV:n mukana tulee yhdeksi vuodeksi infotainment online- paketti? Onko tietoa jatkon hinnoittelusta? Mitä ominaisuuksia jää maksettavan palvelun taakse jos kun se loppuu? Vissiin ainakin se interaktiivinen reittisuunnittelu joka optimoi sähköajon jne? Mietin että onko muita ominaisuuksia joita ei voi android auton kanssa korvata jos ei maksa jatkosta...
En tiedä mitä mainosta olet lukenut mutta voin näin 5000km ajon jälkeen sanoa ettei kyllä ole mitään online ominaisuuksia Suomessa käytettävissä, ainakaan Suomen kielellä. Vaihdoin kielen radiosta Englanniksi mutta ei siitä avautunut mitään lisää. Edes lämpötiloja ei voi säätää Lauralle puhumalla. Maahantuojan mukaan näistä online ominaisuuksista ei päästä Suomessa nauttimaan koska käännöksiä ei ole. Eipä tuossa kyllä mitään muuta onlineakaan ole kuin päivitykset mikä mulle tänään latautui.
Eikä tuossa ole mitään sähköajon optimointia reitille. Se navissa oleva oppiminen mikä ei suostu edes menemään / jäämään päälle on maahantuojan mukaan vain navia varten. Eli jos ajat usein jotain samaa reittiä erilailla kuin miten navigaattori opastaa alunperin. Esimerkiksi pienempää tietä moottoritien vieressä ja navigointi yrittää moottoritielle opastaa niin jatkossa oppineena se ei enää sinne moottoritielle tyrkytä. Tällä kuulemma ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että auto älyäisi sammuttaa itsensä opittuaan esim alamäet reitillä. Tätä itsekin kuvittelin ja toivoin mutta Skodan simply clever olikin vetänyt yksinkertaisemman linjan tähänKIN.  >:(
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Pekka57

Lainaus käyttäjältä: Pekka57 - 13.02.20 - klo:20:57
Onko teillä jäänyt huomioimatta, yksi tärkeä asia latauskaapelista? Kaapelissa on pistotulpassa lämpötilan tunnistin (ainakin pitäisi olla) joka joko pudottaa latauksen tehon pienemmäksi automaattisesti tai sitten laittaa latauksen vikatilaan. Seuraavassa erään valmistaja sivuilta tietoa.
"Latauskaapeli valvoo schuko-pistorasian lämpötilaa ja ehkäisee näin sulamisvaurioita. Latausvirta pienenee automaattisesti, jos lämpötila pistorasiassa nousee. Tämä johtuu useimmiten latauskaapelin liittämisestä kuluneeseen ja heikkokuntoiseen pistorasiaan."
Kun sähköasentajana toiminut olen nähnyt autolämmityspylväissä melkein järkiään heikossa kunnossa olevia liittimiä jotka ovat lämmenneet voimakkaasti. Ongelmana syntyy jo pelkästä lohkolämmittimen ja sisätilalämmittimen käytöstä, polttaa joka kerta hieman pistorasiaa.
Oiskohan tuo latausjohto juurikin aivan hyvä, mutta etelän maissa ei taideta lämmittää autoja niin paljon kuin pohjoisessa.
Pistorasian kunto pitäisi aina varmistaa ennenkuin rupeaa lataamaan sähköautoa. Myös 5A virta riittää sulattamaan valmiiksi vioittuneen pistorasian.
Itselle laitoin kunnon latausaseman, kaikki toimii kuin "junan vessa".
Tänään testasin sitten tuon oman latausjohdon pistorasiasta. Näyttäisi lataavan tyhjästä täyteen 6h 55 min, eikä ole laitettu autosta hitaampaa latausta päälle. Ei ainakaan minulla ole tuon kaapelin kanssa mitään ongelmaa. Pistorasia on on kylläkin vaihdettu aika vasta eikä ole juurikaan käytetty.
Kannattaa niiden joiden latausjohto ei toimi tarkistaa pistorasian sekä johdotuksen laatu ja kunto.

Miktoy

Väitän miltei 100% varmuudella, että tässä alkuperäisessä latausjohdossa ei ole schuko päässä mitään valvontaa lämpötilalle. Lataus moduulissa taas saattaa olla jokin kuormitusvahti mutta tämä pistokeliitin on "tavallisen" mallinen ja siinä ei tuota mittausta ole.
Itselläni on Charge Amps jossa taas tuo lämpötila anturi on. Pistokeliitännän pää on jonkin verran isompi, eikä tuollainen tavallinen valettu.
Tämä näiden alkuperäisten 8A virralla toimimattomuus ei johtu pistorasiasta vaan väitän vian olevan latausjohdon kommunikoinnissa auton kanssa. Joko laite antaa väärää tietoa autolle tehosta tai ei ymmärrä/ymmärtää väärin autolta takaisin päin tulevan tiedon.
Nämä ovat omia pohdintojani kaikki ja mielenkiinnolla odotan Skodan vastausta / reagointia kyseiseen ongelmaan.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Pekka57

Ohjekirjan mukaa johdossa on pistotulpassa lämpötilatunnistus joka pienentää latausta jos pistotulppa lämpenee. Menee myös vikatilaan jos verkossa on joku ongelma.

Pekka57

Lainaus käyttäjältä: Pekka57 - 15.02.20 - klo:22:57
Ohjekirjan mukaa johdossa on pistotulpassa lämpötilatunnistus joka pienentää latausta jos pistotulppa lämpenee. Menee myös vikatilaan jos verkossa on joku ongelma.


Tämä käyttöohjeesta sivulta 145 (147)

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Pekka57 - 15.02.20 - klo:22:57
Ohjekirjan mukaa johdossa on pistotulpassa lämpötilatunnistus joka pienentää latausta jos pistotulppa lämpenee. Menee myös vikatilaan jos verkossa on joku ongelma.

Näin tuossa tuntuisi lukevan mutta silti jotenkin en usko tuohon pistotulpassa olevaan anturiin. Ei olisi ensimmäinen virhe tässäkään kirjassa. Tuossa laitteessa kyllä on valvonta lämpötilalle kuten jo aiemminkin mainitsin. Voin toki olla väärässäkin näissä. Pitäisi varmaan avata tuo laatikko jo katsoa monta johtoa lähtee schuko liittimelle päin.  :D
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Pekka57

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 16.02.20 - klo:11:42
Näin tuossa tuntuisi lukevan mutta silti jotenkin en usko tuohon pistotulpassa olevaan anturiin. Ei olisi ensimmäinen virhe tässäkään kirjassa. Tuossa laitteessa kyllä on valvonta lämpötilalle kuten jo aiemminkin mainitsin. Voin toki olla väärässäkin näissä. Pitäisi varmaan avata tuo laatikko jo katsoa monta johtoa lähtee schuko liittimelle päin.  :D
Tuohan on helppo tarkistaa ilman avaamista, pistotulpalle menee 3 x 2,5 + 2 x 0,5 kaapeli joten sieltä tulee tunnistetieto selvästi.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Pekka57 - 16.02.20 - klo:12:31
Tuohan on helppo tarkistaa ilman avaamista, pistotulpalle menee 3 x 2,5 + 2 x 0,5 kaapeli joten sieltä tulee tunnistetieto selvästi.

Oikeassa olet, niinhän tuossa kaapelissa lukee.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

tusmo

Terve, onko muillakin alkanut kuin taikaiskusta toimimaan tuo auton mukana tullut shukolaturi täydellä teholla. Itse huomasin juuri äsken kun auton akku oli ollut tyhjänä ja löin laturiin kiinni vahingossa maksimitehoilla. Lähdin 2.tunnin päästä tästä kauppaan ja ihmettelin miten autossa jo näin paljon latausta. Nyt varmistin vielä asiaa ja kyllä se todellakin toimii!

658136

Auto noudettu eilen. Connect lähti toimimaan ilman mukinoita. Latauskaapeli toimii vain rajoitettuna, mutta tämähän olikin tiedossa. Tulevalla viikolla tulee onneksi sähkäri kytkemään wallboxin. Tutustuminen tuotteeseen käynnissä :)

Matkaamo

Näin hiihtoloman aikoihin saattaisi käydä näin hassusti:

Aamulla Ylläkseltä etelään lähdettäessä on -35 astetta. Webasto on lämmittänyt matkustamon, mutta ei moottoria (eihän ?). Ajoviima jäähdyttää moottoritilaa entisestään. Sähkö loppuu n. 20-30 km kohdalla ja polttomoottorin pitäisi käynnistyä. On umpijäässä, eikä käynnisty. Matka jatkuu hinausautolla.

Voiko näin käydä, vai olenko ymmärtänyt jotain pahemman kerran väärin ?

M_M

Lainaus käyttäjältä: Matkaamo - 16.02.20 - klo:21:32
Voiko näin käydä, vai olenko ymmärtänyt jotain pahemman kerran väärin ?

Jos bensiinimoottori ei käynnisty -35 pakkasessa, niin sitten se on jo lähtökohtaisesti jotenkin rikki.

Eli voi varmaan käydä, mutta ei ehjällä autolla.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Matkaamo - 16.02.20 - klo:21:32
Näin hiihtoloman aikoihin saattaisi käydä näin hassusti:

Aamulla Ylläkseltä etelään lähdettäessä on -35 astetta. Webasto on lämmittänyt matkustamon, mutta ei moottoria (eihän ?). Ajoviima jäähdyttää moottoritilaa entisestään. Sähkö loppuu n. 20-30 km kohdalla ja polttomoottorin pitäisi käynnistyä. On umpijäässä, eikä käynnisty. Matka jatkuu hinausautolla.

Voiko näin käydä, vai olenko ymmärtänyt jotain pahemman kerran väärin ?
Olet ymmärtänyt ainakin nämä seikat pahemman kerran väärin:
1. Pelkällä sähkömoottorilla ajo ei onnistu noin kylmässä (alle -10 asteessa).
2. Käyttöohjeen mukaan "Seisontalämmitys lämmittää matkustamon sekä moottorin."

Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

jopo

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 16.02.20 - klo:21:57
Olet ymmärtänyt ainakin nämä seikat pahemman kerran väärin:
1. Pelkällä sähkömoottorilla ajo ei onnistu noin kylmässä (alle -10 asteessa).
2. Käyttöohjeen mukaan "Seisontalämmitys lämmittää matkustamon sekä moottorin."
Mihin tuo -10 raja perustuu? Itse ainakin onnistuin ajamaan pelkällä sähköllä kun pakkasta oli auton mittarin mukaan -17 ja akku oli ladattu edellisenä päivänä. Tosin käytin +5min webastoa ennen lähtöä, mutta toisaalta se vaikuttaa kait vain polttomoottorin puolelle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy