Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

jlippå

Autokeskuksen automyyjä ja huolto suhtautuivat niin kuin eivät olisi kuullutkaan lataus ja connect ongelmista.  :(

Passatti

Lainaus käyttäjältä: jlippå - 12.03.20 - klo:18:02
Autokeskuksen automyyjä ja huolto suhtautuivat niin kuin eivät olisi kuullutkaan lataus ja connect ongelmista.  :(
Ainakin Autokeskus Airport tietää. Olen tehnyt kirjallisen reklamaation molemmista. Lataus ongelmaa ei ole vielä saatu ratkaistua kertoi maahantuoja eilen minulle. Paha rasti kun kestää näin kauan 2,5 kuukautta sitten ilmeni eka lataus ongelma ja siitä reklamoitiin tehdasta. Ei näin pitkään pitäisi kestää. Pitäisi tehdä joukko kanne asiasta.
Always lead, never follow

jopo

Itse oon kanssa mm. tuosta johdosta reklamoinut. Tosin ei tällä nyt mulle enää mikään kiire ole, kun autokaan ei ole enää käytössä.. :)
Väliaikatietona, huolto on nyt onnistunut kirjaamaan pääkäyttäjän ekaa kertaa autoon ja jopa connect toimii, mutta pääkäyttäjä ei tallennu autoon. Pääkäyttäjän rekisteröinnin joutuu tekemään joka kerta uudestaan kun auton starttaa. Enpä olis uskonut mihin rumbaan tässä joutuu tämän koslan kanssa.

Aba

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 12.03.20 - klo:14:01
^onko Skoda connectilla help line kuten volsuille on weconnectissa? Soitappa sinne, jos sellainen on, vastaavat varmaan että servereitä huolletaan. Yhtä serveri huoltoa oli ekat 3 kk kun volsun sain, nykysin ei enää serveri huoltoja niin taajaan ole ollut.

Jeba, sinne soitin. Ei ole yleinen vika vaan mun auto jotenkin tippunut verkosta. Aspan kaveri oli oikein avulias ja asiantunteva. Teki keissin tehtaalle ja lupasi ilmoitella kun korjattu.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Aba - 12.03.20 - klo:21:08
Jeba, sinne soitin. Ei ole yleinen vika vaan mun auto jotenkin tippunut verkosta. Aspan kaveri oli oikein avulias ja asiantunteva. Teki keissin tehtaalle ja lupasi ilmoitella kun korjattu.
Korjaantuu luultavasti itsekseen noin viikon tai ehkä 8pv kuluttua (minulla kävi aikanaan noin), kun auton OCU buuttaa itsensä. Saksalaiset ovat myös nykineet Passateistaan sulakkeen 17, joka myös resetoi tuon yksikön.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

mddlfngz

Ei se OCU kyllä itse itseään boottaa. Sulake irroittamalla 5min, niin tällöin "resetoituu". Jos Connect lähtee itsestään toimimaan, niin tällöin backendiin tehdään muutoksia tms.

Aba

Nooh, vika on nyt Skodan toimesta todettu. Katotaan mitä ohjeita tulee vai saavatko kuntoon etänä. Tässä oppii itsekin, miten näiden kanssa pitää sitten toimia.
Ex-Fabia RS -06

Timppe

Lainaus käyttäjältä: mddlfngz - 13.03.20 - klo:09:17
Ei se OCU kyllä itse itseään boottaa. Sulake irroittamalla 5min, niin tällöin "resetoituu". Jos Connect lähtee itsestään toimimaan, niin tällöin backendiin tehdään muutoksia tms.
Ehkei restarttaa, vaikka sakemannit niin väittää. Yhteydet kuitenkin palautuu itsekseen muutamien päivien kuluttua.
Lainaus käyttäjältä: livejungle - 07.03.20 - klo:07:56
Eipä ole toiminut skoda connect taas 7 päivään. Kaikki tiedot sovelluksessa jämähtäneet viime lauantaihin eikä auto ota etäkäskyjä vastaan (lämmitys). Voi v.....
Lainaus käyttäjältä: livejungle - 10.03.20 - klo:14:44
Ajattelin kokeilla vielä tänään ennenkuin soitan huoltoon. Kappas tulikin uusi päivitys kun löin autoon virrat.

Ja samaan aikaan muissa autoissa toimii eli ei ole yleinen serverivika.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Popovice

Itse henk.koht. en jaksa ymmärtää että joku jaksaa taistella näiden toimimattomien IT hörhöilyiden kanssa myös autoympäristössä. Mulle riittää että auto kulkee ja taistelut saa jäädä tuonne PC ja kännykkäpuolelle (jossa niitä sielläkin on ihan riittävästi)  8).

Antore

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 13.03.20 - klo:20:22
Itse henk.koht. en jaksa ymmärtää että joku jaksaa taistella näiden toimimattomien IT hörhöilyiden kanssa myös autoympäristössä. Mulle riittää että auto kulkee ja taistelut saa jäädä tuonne PC ja kännykkäpuolelle (jossa niitä sielläkin on ihan riittävästi)  8).

Onneksi sinun ei tarvitsekaan kaikkea ymmärtää.

658136

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 13.03.20 - klo:20:22

Tuo Connect on ainakin itselle ihan hyödyllinen, joten kyllähän sen täytyy toimia. Tuota käynnykkä- ja tietokoneiden kanssa taistelua voi onneksi yrittää välttää valinnoilla :)

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.03.20 - klo:09:09
Niin en ymmärrä minäkään miksi nuiden härpäkkeiden takia kannattaa murheita ottaa ja värkätä.
Auto vaan on auto minulle jolla ajelen yleensä kuuntelen radiota ja etupäässä samaa kanavaa.
Puhelin jos sattuu soimaan niin vastaan siihen nappia painamalla.
Muita ihmeellisyyksiä en autossa tarvitse.

Et ilmeisesti tarvitse Webastoa lainkaan tai ainakaan sen kaukokäyttöä? Nykyautoissa se on toteutettu kännykkäsovelluksella, ja toimiessaan on tietysti erittäin kätevä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.03.20 - klo:10:08
Tarvitsen Webaa käytän omalla kakella painaa vaan nappia sisällä ja homma toimii ei kertaakaan ole tarvinnut saikata tyhjää. Voi myös laittaa ajastuksen eri päiville jos haluaa.
Todella helppoa ja ressivapaata toimintaa.

Juu, tuo toimii silloin kun auto on kaken kantaman päässä. Omalta osaltani kantama työpaikalla ei riittä parkkitaloon, ja kotiinlähtöaika on epäsäännöllinen, joten kännykkäohjaus kätevä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

658136

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.03.20 - klo:09:09
Niin en ymmärrä minäkään miksi nuiden härpäkkeiden takia kannattaa murheita ottaa ja värkätä.
Auto vaan on auto minulle jolla ajelen yleensä kuuntelen radiota ja etupäässä samaa kanavaa.
Puhelin jos sattuu soimaan niin vastaan siihen nappia painamalla.
Muita ihmeellisyyksiä en autossa tarvitse.

Radio Pooki veikkaan?

BertilDator

Toimiiko muilla ilmastoinnin etäkäynnistys Škoda Connectissa? Eli Air condition -> temperature settings näytöllä sen lämpötilasäädön alla Start? Tuki sanoo, että toimisi iOSilla, mutta ei kaikilla Androideilla. Tuota olisi itse tullut aika monta kertaa käytettyä autolle mennessä työpäivän jälkeen.

slarpa

Mulla ei toimi androidilla, joku virheilmo tulee kun yrittää.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Passatti

Always lead, never follow

passo_s

Nyt ei liity superbiin mutta webasto ongelmista juttelin pösö plugin hybridi autoilijan kanssa hotellin saunassa. Hän suositti pösö 508 plugaria, siinä ei ole webastoa mutta on ilmalämpöpumppu. Kuulemma Lapissakin teho parinkympin pakkasilla riitti.Pösön puhelinohjaus on toiminut uudesta saakka täysin moitteetta. Lämpöpumppu toimii niin että ajaa pösöä siten että akusto on aina täynnä, auto käyttää ajoakustoa siihen että ilmalämpöpumppu saa energiaa ja on lämmintä parinkympin pakkasillakin kun autolle tulee.Työsuhdeautosta kyse, firma maksaa bensat.Saapa nähdä kauanko enää webastoja plug in hybrideihin asennellaan.

livejungle

Oli taas aamulla latausportin lukitusmekanismi jäässä.
Ei auennut konehuoneesta manuaalisesti meisselillä. Joutui tuolta konehuoneen puolelta lämmittämään hiustenkuivaajalla 5min ennenkuin aukes.
Pitää siis ostaa autoon oma hiustenkuivaaja.  ;D

Tein keissistä pikku videon:
http://youtu.be/Nup9NxtE64k

Aba

Nyt kun Connect ei toimi ja ei ole saanut autoa lämmitellä etukäteen niin testasimpa...Laitoin virrat päälle, kun johto oli vielä kiinni ja laitoin lämppärin täysille. Jätin avaimet autoon ja ovet kiinni. Ei lämmennyt. Virrat pysyi kyllä päällä ja puhallin puhalsi, mutta lämmintä ei tullut. Mä en osaa käyttää sitä autosta asetettavaa ajastinta e-managerin kautta niin, että lähtisi samana päivänä lämmittämään/lataamaan. Ainoa, millä sain sen toimimaan oli raksia kaikki viikon päivät, sitten se suostui samana päivänä lähtemään päälle. Kun aikaisemmin sitä testailin ja laitoin autosta ajastuksen niin Connectissa ajastus oli aina viikon päähän  :o
Ex-Fabia RS -06

tommiristo

Täällä painin saman ongelman kanssa, etten saa auton webaa lämmittämään e-managerin kautta. Eilen lähti aamulla hetkeksi päälle, mutta sammui muutaman minuutin päästä. Auton käyttöohjeessa ei ole tuota e-manageria neuvottu laisinkaan  :-\

Mutta siis toimii valitsemalla kaikki päivät? Webaston kaukosäädin on mulla ihan mykkä. Pariston vaihdosta ei ollut apua. Minkäänlaiset valot syty nappeja painettaessa.

Connectin rekisteröinti ei perjantaina myyjän kanssa onnistunut lainkaan, joten sillä en ole päässyt kokeilemaan.

Lainaus käyttäjältä: Aba - 15.03.20 - klo:08:58
Nyt kun Connect ei toimi ja ei ole saanut autoa lämmitellä etukäteen niin testasimpa...Laitoin virrat päälle, kun johto oli vielä kiinni ja laitoin lämppärin täysille. Jätin avaimet autoon ja ovet kiinni. Ei lämmennyt. Virrat pysyi kyllä päällä ja puhallin puhalsi, mutta lämmintä ei tullut. Mä en osaa käyttää sitä autosta asetettavaa ajastinta e-managerin kautta niin, että lähtisi samana päivänä lämmittämään/lataamaan. Ainoa, millä sain sen toimimaan oli raksia kaikki viikon päivät, sitten se suostui samana päivänä lähtemään päälle. Kun aikaisemmin sitä testailin ja laitoin autosta ajastuksen niin Connectissa ajastus oli aina viikon päähän  :o

passo_s

^Onkos ajoakustossa rangea 13 km? Ilmeisesti hieman vähempikin
riittää, mutta Passat GTE:ssä ajoakuston lataus ajonaikana valikossa portaikko on sellainen että jos koittaa valita alle 13 km, webasto ei e managerista eikä puhelimesta ohjaamalla käynnisty. Webasto tosin käynnistyy omasta kauko-ohjaimestaan ajoakuston rangesta piittaamatta.Sellanen bugi ja ei ole korjattu.Ei olisi maahantuojalta liikaa vaadittu jos tekisivät suomenkielellä ohjeet miten webasto toimii.Mukla Webaston kaukosäädin vetää ensin hudin eli auto ei ota yleensä ekalla yrityksellä signaalia vastaan, tällöin vihreä led murheellisesti vilkuttaa. Led palaa hetken yhtäjaksoisesti jos signaali menee perillle autoon. Sun pitää mennä pajalle, kun kaukosäätimesi ei tee mitään.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: tommiristo - 15.03.20 - klo:09:27
Täällä painin saman ongelman kanssa, etten saa auton webaa lämmittämään e-managerin kautta. Eilen lähti aamulla hetkeksi päälle, mutta sammui muutaman minuutin päästä. Auton käyttöohjeessa ei ole tuota e-manageria neuvottu laisinkaan  :-\

Mutta siis toimii valitsemalla kaikki päivät? Webaston kaukosäädin on mulla ihan mykkä. Pariston vaihdosta ei ollut apua. Minkäänlaiset valot syty nappeja painettaessa.

Connectin rekisteröinti ei perjantaina myyjän kanssa onnistunut lainkaan, joten sillä en ole päässyt kokeilemaan.

Tämän iV:n webaston kaukosäätimessä nappia pitää pitää pohjassa hetken aikaa. Edellisessä pelkkä lyhyt painallus riitti.

jopo

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 15.03.20 - klo:13:28
Tämän iV:n webaston kaukosäätimessä nappia pitää pitää pohjassa hetken aikaa. Edellisessä pelkkä lyhyt painallus riitti.
Joka onkin huomattava parannus aikaisempaan. Ei tule niin helposti vahinkopainallusta esim. housujen taskussa.

tommiristo

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 15.03.20 - klo:13:28

Jep kiitokset vinkistä. Kaukosäädin tosiaan vaatii pidemmän painalluksen. Nyt on myös akun varaustilaksi muutettu vähintään 20%, joten jospa se olisi aamulla lämmin.

Aba

Lainaus käyttäjältä: tommiristo - 15.03.20 - klo:15:54
Jep kiitokset vinkistä. Kaukosäädin tosiaan vaatii pidemmän painalluksen. Nyt on myös akun varaustilaksi muutettu vähintään 20%, joten jospa se olisi aamulla lämmin.

Mullahan ei ole webastoa ollenkaan vaan lämmitän sähköllä.
Ex-Fabia RS -06

658136

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 11.03.20 - klo:21:50
Täällä sama. Aiemmin ok toiminut Connect veti itsensä jumiin. Liekkö tuo puskeva päivitys vai mikä tuon aiheuttaa. :(
Connect heräsi henkiin. Taas kuso näyttää kulkevan auton ja serverin välillä. Katsotaan kuinka pitkään.

passo_s

^mikä juttu tämä on että uusi auto lentää tasaisin väliajoin ulos connect palveluista ja sen uuden auton takaisin kytkentä vie aikaa? Mulla oli ekat kolme kuukautta Passat GTEn kanssa tuollaista. Nykysin lentää kerran kahdessa viikossa hetkeksi ulos weconnectista ja kahden-kolmen tunnin päästä on taas palvelussa.

jopo

Vajaan parin kk taistelun jälkeen omassa autossani saatiin vihdoin pääkäyttäjä-ongelma kuntoon. Lopulta ajoneston mukautus > avaimien mukautus useamman kerran toi ratkaisun. Jonkinlainen avaimien virheellinen koodaus oli syynä siihen, ettei pääkäyttäjän rekisteröinti onnistunut. Tämän jälkeen tehtiin vielä OCU-ohjainlaitteen vaihtotoimenpide ilman fyysistä vaihtoa ja vasta sitten pääkäyttäjän tiedot lopulta suostuivat tallentumaan autoon. Nyt on toiminut Connect muutaman päivän sen jälkeen. Eli jos jollain toisella tulee vastaan ongelma, jossa pääkäyttäjän rekisteröinti autoon ei onnistu (avainhyväksynnän 2/2 jälkeen), niin tämmöiset toimenpiteet voivat olla avuksi.

Mr.Moon

Onko kukaan auton tilannut saanut mitään päivitystä auton valmistusaikataulusta. Onko tiedossa myöhästymisiä koronan takia, vai tuleeko sellaiset mahdollisesti viiveellä kun komponentit tms. loppuvat varastosta (jos ovat loppuakseen)? Oma auto on alustavasti menossa tuotantoon viikolla 20.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy