Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Tee__Vee

Lainaus käyttäjältä: janike75 - 28.02.20 - klo:10:16
Eilisiltana tullut päivitys autoon teki siitä mykän... Eli volumet on mutelle pakotettu, navigointi ei pelaa ja Applen Carplay on pois. Uusi päivitys oli ladattavissa, kun ajoin töihin, täytyy käydä lounastauolla ihmettelemässä, josko korjauksia olisi tullut tuon myötä. Lisäksi aiemmin viikolla ollut päivitys teki kääntyvistä ajovaloista ei-kääntyvät. Onko muilla ollut samaa?

Jotenkin tässä tuntee olevansa eräänlainen demokuski. ::)

Paina sitä soittorasian virtanamiskuukkelia pitkään, ainakin 10 sekuntia, niin se resetoituu. Auttaa ainakin minulla tuohon soittimen mykkäkouluun.

janike75

Lainaus käyttäjältä: Tee__Vee - 28.02.20 - klo:12:12
Paina sitä soittorasian virtanamiskuukkelia pitkään, ainakin 10 sekuntia, niin se resetoituu. Auttaa ainakin minulla tuohon soittimen mykkäkouluun.

Ok, täytyy kokeilla. Soittimen yläreunassa lukee koko ajan "Komponenttisuojaus on aktiivinen" ja kuin yritin radion ääniasetuksia muutella, niin siellä oli ilmoitus, että komponenttisuojauksen ollessa aktiivinen, ei muutoksia voida tehdä.
Skoda Superb Combi iV L&K
Skoda Superb Combi Style, vm. 2017, 1.4 TSI
Skoda Octavia Combi, vm. 2014

M_M

Jos todella component protection on napsahtanut päälle, niin se on sitten keikkaa merkkihuoltoon (tai johonkin muuas jossa on asialliset testerit tehdasyhteydellä).

janike75

Lainaus käyttäjältä: M_M - 28.02.20 - klo:12:56
Jos todella component protection on napsahtanut päälle, niin se on sitten keikkaa merkkihuoltoon (tai johonkin muuas jossa on asialliset testerit tehdasyhteydellä).

Ok, minä kertoilen miten asia etenee. Mutta siis tänä aamuna tuo oli tulllut päälle, enkä oikein muuta keksi kuin tuon järjestelmäpäivityksen.
Skoda Superb Combi iV L&K
Skoda Superb Combi Style, vm. 2017, 1.4 TSI
Skoda Octavia Combi, vm. 2014

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: janike75 - 28.02.20 - klo:10:16
Lisäksi aiemmin viikolla ollut päivitys teki kääntyvistä ajovaloista ei-kääntyvät. Onko muilla ollut samaa?

Olin tuossa joku ilta katsovinani etteivät ne valot tosiaan kaarteissa kääntyile. Pitää testailla tarkemmin joku ilta...

Timppe

Lainaus käyttäjältä: M_M - 28.02.20 - klo:12:56
Eivät saa sitä pois testerillä ainakaan minulla, jolla sama tauti.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Miihkali79

Iltaa, tässä tuore Skoda Superb IV Sportline omistaja.
Auto on mainio, mutta...

Oma latauslaite on susi, toimii vain 5A latauksella, vaikka talo ja pistokkeet ovat uudet ja takana 16A sulake ja kaapelointi.
Skoda Connect ei toimi, autoa ei saa aktivoitua tiliin.
Minulla oli edellisen auton tiimoilta jo tuo tili käytössä, joten vika ei ole siinä. (RS230 Challenge 2018).
Kaikki temput on tehty Connecticutin kanssa, mitä voi.
- tili on vahvistettu ajokortilla huollossa, ei vaikutusta.
- autotallin tyhjäys sovelluksesta ja uudellleen aktivointi ei onnistu.
- koitettu palauttaa tehdasasetukset ja resetoida, ei auta (vaikka resetoi, auton asetuksissa näkyy aktivoimaton tilini, se ei poistu)
- koitettu tehdä kokonaan toinen tili eri osoitteella, ei auta
- ilmoitus ”käyttäjäptofiilia ei voitu ladata”
- koitettu Englannin kielellä, jos suomeksi on joku kielibugi, ei auta
- versiopäivityksiä ei löydy ja ilmeisesti uusin ohjelmisto autossa? Hardware 12, softa 0156, navi 19.1
- pääkäyttäjää ei voi deletoida, eikä aktivoida ”unable to delete the primary user. Please try again later.”
- musiikki katkoo kaikilla ohjelmalähteillä ja änkyttää, kun ajetaan sähköllä. Hybrid modessa ei oireile noin.
- ensimmäisellä asetuskerralla asetusvalikoissa näkyi pinkkejä häiriöviivoja, joita ei ole enää näkynyt.

Auton soitin on navimalli, mutta ei se 9”
Karttoja ei saa virtuaalimittaristoon

Mikä on muilla ollut keino saada Connect pelaamaan?
Onko IV mallissa Sound System vahvistimella lähtö Subille, vaikka se ei mahdu olemaan?
Jos on, missä liitin tai johtosarja, jos kytkisi siihen erillisen basson oikealla kuormalla kylkeen?

Tilausjonossa tulossa: Skoda Enyaq IV 80 Sportline, Magic Black
Skoda Superb IV Sportline 2020, winterp, 360cam, koukku, MoonWhite,jne.
Ex :Skoda Octavia 2018 RS230 Challenge DSG, Canton, winterp, Candywhite, jne.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: Miihkali79 - 28.02.20 - klo:19:29
Mikä on muilla ollut keino saada Connect pelaamaan?
Onko IV mallissa Sound System vahvistimella lähtö Subille, vaikka se ei mahdu olemaan?
Jos on, missä liitin tai johtosarja, jos kytkisi siihen erillisen basson oikealla kuormalla kylkeen?

Kaksi kertaa käytin huollossa, jälkimmäisellä kerralla saivat toimimaan. En tiedä mitä tekivät tarkemmin, resetoivat ymmärtääkseni jonkun Connect boksin.

Subbsri houkuttelisi vähän itseänikin.

Passatti

Näyttää melkein kaikilla omistajilla olevan samat ongelmat. Saisivat jo tulla ulos uudella softalla. Pitääkö alkaa kerätä porukkaa kasaan ja lähettää tehtaalle nootit. Näin ei pitäis toimia.
Always lead, never follow

Vwhannes

Latausongelmako tämäkin? Sattuman kauppaa pihassa nyt Superb iV (PHEV), lyhyellä  vierailulla. Ei aiempaa kokemusta minkään sortin sähköautosta. Laitoin MODE 2 -latausjohdon normaaliin omakotialon seinäpistokkeeseen ja alkoi latautua, mutta samalla alkoi hirmuinen hurina, kuin pölyimuri olisi täysillä. Haittasi omia ja naapurin yöunia. Kuuluuko tämän mennä näin?

Miihkali79

Sain pelaamaan Connect aktivoinnin.

Käytin sisärasian sulakkeet 10,12 ja 17 irti.
Sulakkeet löytyvät kuskin vasemmalta puolelta kolikkolaatikon takaa.
Sulaketyökalu on konehuoneen sulakerasian kannessa.
Kyseiset sulakkeet löytyvät manuaalista.
Sivu 197

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Superb_3V/11-2019/Manual/Superb/B8_Superb_OwnersManual.pdf

Sulakkeiden irtikäytön jälkeen laite ilmoitti saatavilla olevasta ohjelmistopäivityksestä, mutta sitä asenteessa meni 1.5h, joka ei kuitenkaan koskaan tullut valmiiksi.
Tunti siitä sitten autolla ajaessa, auto pyysi kirjautumaan omatoimisesti uudestaan, joka onnistui ongelmitta.

slarpa

Mystisiä ongelmia ero autoyksilöissä, samat ongelmat eivät osu kaikille. Itsellä esim schukolaturi toimii 8A virralla ilman ongelmia ja connect toimii pääosin hyvin. Toisilla tuntuu olevan paljonkin ongelmia ja syyksi sanotaan ohjelmistovika. Eikös silloin samat ongelmat olisi kaikilla?

Itsellä ainoat ongelmat on satunnainen radion mykkäkoulu, joka pääosin korjaantuu kanavaa vaihtamalla edestakaisin, latausluukku ei jää kiinniasentoon "pohjaan" ja sähköllä lämmittämisen outo toiminta (ominaisuus?)
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

tommiristo

Eilen Rinta-Joupilta ilmoitus, että auton toimitus siirtynyt 3 viikkoa eteenpäin. Autolla on jo valmistenumero, joten liekö auto jo valmistunut, mutta maahantuoja haluaa siirtää toimitusta? Toisaalta taloyhtiössä ei vielä latausmahdollisuutta ainakaan kuukauteen, joten ehkä tämä on ihan hyvä juttu. Jospa ehtis tulla jotain isompia päivitys parannuksia ennen luovutusta.

Miihkali79

Mitkä teillä on tarkat ohjelmistoversiot ja niiden oireet, tai maininta jos niitä ei ole?

Antore

Lainaus käyttäjältä: Vwhannes - 29.02.20 - klo:10:08
Latausongelmako tämäkin? Sattuman kauppaa pihassa nyt Superb iV (PHEV), lyhyellä  vierailulla. Ei aiempaa kokemusta minkään sortin sähköautosta. Laitoin MODE 2 -latausjohdon normaaliin omakotialon seinäpistokkeeseen ja alkoi latautua, mutta samalla alkoi hirmuinen hurina, kuin pölyimuri olisi täysillä. Haittasi omia ja naapurin yöunia. Kuuluuko tämän mennä näin?

Vaikka minulla ei Superbia ole niin ei varmasti kuulu asiaan. Pieni (ilmeisesti laturin) jäähdytin siellä aika ajoin hurisee latauksen aikana mutta saa tarkalla korvalla kuunnelle, että sen kuulee. Ei todellakaan yöunia häirtisevää meteliä pidä kuulua. Kuulostaa minusta sellaiselta vialta, etten kyllä lataisi autoa ollenkaan.

jopo

Lainaus käyttäjältä: Miihkali79 - 29.02.20 - klo:16:53
Sain pelaamaan Connect aktivoinnin.

Käytin sisärasian sulakkeet 10,12 ja 17 irti.
Sulakkeet löytyvät kuskin vasemmalta puolelta kolikkolaatikon takaa.
Sulaketyökalu on konehuoneen sulakerasian kannessa.
Kyseiset sulakkeet löytyvät manuaalista.
Sivu 197

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Superb_3V/11-2019/Manual/Superb/B8_Superb_OwnersManual.pdf

Sulakkeiden irtikäytön jälkeen laite ilmoitti saatavilla olevasta ohjelmistopäivityksestä, mutta sitä asenteessa meni 1.5h, joka ei kuitenkaan koskaan tullut valmiiksi.
Tunti siitä sitten autolla ajaessa, auto pyysi kirjautumaan omatoimisesti uudestaan, joka onnistui ongelmitta.

Mulla on tehty kaikki nuo mitä edellisessä postissasi listasit. Kiitos tuosta sulakevinkistä. Kokeilin senkin, mutta tänne ei tullut apuja. En yhä saa tehtyä pääkäyttäjää autolle. Luonti tyssää aina siihen kun on menty se kahdella avaimella hyväksyminen läpi. Kolmesti on nyt huolto yrittänyt vikaa löytää ja ens viikolla pitäis taas käydä autoa näyttämässä. Oon jo luovuttanut pikaisen ratkaisun suhteen ja toivon vain että saisivat tuon jossain vaiheessa toimimaan, niin voin neuvotella hyvityksestä mitä on lupailtu. Hyvä auto tää muuten on ja harmittaakin sen vuoksi, että tämmöinen vika vie fiilikset muuten toimivasta paketista. Päällimmäisenä tästä johtuen tunne, että tähän autoon päättyy meikäläisen pitkä VAG-putkl. 

sakal83

Lainaus käyttäjältä: jopo - 01.03.20 - klo:11:54
Hyvä auto tää muuten on ja harmittaakin sen vuoksi, että tämmöinen vika vie fiilikset muuten toimivasta paketista. Päällimmäisenä tästä johtuen tunne, että tähän autoon päättyy meikäläisen pitkä VAG-putkl.
Kai autossa nyt tärkeämpää on muut asiat, kuin kyseinen connect, jos auto tosiaan muuten on hyvä.
Ei toki minulta pois vaikka jotkut ”leiriä” tästä syystä vaihtaisivatkin. Ymmärrän toki harmituksen, mutta ymmärrän myös elektroniikan/softien toimivuuden. Tässä tapauksessa toimimattomuuden ;)
Eiköhän se saada sinullekin korjattua.

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

jopo

Varmaan, ehkä joskus. Mutta kun auto on ollut mulla nyt jo yli kuukauden, niin kyllä tässä vähän jo fiilikset ovat tiessään kun joutuu huollossa uuden auton kanssa jatkuvasti ramppaamaan. Eihän tuo Connect toki tärkeintä autossa ole, mutta se ahistaa kun tuodaan markkinoille näin keskeneräisiä tuotteita.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: jopo - 01.03.20 - klo:11:54
Mulla on tehty kaikki nuo mitä edellisessä postissasi listasit. Kiitos tuosta sulakevinkistä. Kokeilin senkin, mutta tänne ei tullut apuja. En yhä saa tehtyä pääkäyttäjää autolle. Luonti tyssää aina siihen kun on menty se kahdella avaimella hyväksyminen läpi. Kolmesti on nyt huolto yrittänyt vikaa löytää ja ens viikolla pitäis taas käydä autoa näyttämässä. Oon jo luovuttanut pikaisen ratkaisun suhteen ja toivon vain että saisivat tuon jossain vaiheessa toimimaan, niin voin neuvotella hyvityksestä mitä on lupailtu. Hyvä auto tää muuten on ja harmittaakin sen vuoksi, että tämmöinen vika vie fiilikset muuten toimivasta paketista. Päällimmäisenä tästä johtuen tunne, että tähän autoon päättyy meikäläisen pitkä VAG-putkl.
Mulla oli sama ongelma Passatissa käyttäjätilien luonnin kanssa.Merkkihuolto osasi epäillä auton jotakin tietsikka boxia.Hetken tuumivat merkkiliikkeessä että ko boxi vaihdetaan, mutta jokin resetti laukaisi pattitilanteen ja käyttäjätilin luonti meni läpi.

jopo

Se on tosiaan tuo boxi mulla jo kertaalleen vaihdettu. Resetointejakin on kokeiltu erilaisia. Voi hyvinkin olla, että jokin toinen huolto olis saanut tän jo toimimaan. Seuraavalla kerralla taas kokeillaan jotain, mutta kuulemma ihan hakuammuntaa on tiedossa. Maahantuojaan ovat kokoajan olleet yhteydessä, mutta mikään osapuoli ei oikein tiedä miten tässä maaliin päästäisiin.

Tee__Vee

Juuri kun jouluvaloista on päästy eroon, niin mittaristoon ilmaantui oranssi moottorin kuvake. Auton tiedoissa valikossa ei lue muuta kuin jotta hyvää matkaa!
Ei häviä sammuttamalla, eikä myöskään oireile yhtään. Paha vaan kun reissun päällä ollaan.

Eikös se oranssi ole vähemmän paha kuin punainen?

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: Tee__Vee - 01.03.20 - klo:17:21
Juuri kun jouluvaloista on päästy eroon, niin mittaristoon ilmaantui oranssi moottorin kuvake. Auton tiedoissa valikossa ei lue muuta kuin jotta hyvää matkaa!
Ei häviä sammuttamalla, eikä myöskään oireile yhtään. Paha vaan kun reissun päällä ollaan.

Eikös se oranssi ole vähemmän paha kuin punainen?

Siis tämä: Pakokaasujen valvontajärjestelmä
häiriintynyt » Sivu 148 (manuaalissa)?

Tee__Vee

Joo, tuollaisen selityksen löysin manuaalista.
Huomenna pitäisi kuitenkin ajaa auto laivaan ja sieltä pois ja täydellä paristolla ei mottia tartte käynnistää ollenkaan.
Mutta kotimatka onkin sitten vajaa 400 km.

Täytyy soitella huomenna huoltoon, mutta mitäpä ne etänä voivat tehdä muuta kuon kieltää ajamasta. Toivoa sopii, että valo ei aamulla enää palaisi.

slarpa

Käytännön kysymys hybridi-ajotilasta. Miten se muilla toimii? Käytättekö "auto"- modea valikosta vai manuaalisesti valitsette akun varaustason?

Itse olen nyt kokeillut muutaman kerran pidemmällä pätkällä miten se toimii ja on hieman ihmeteltävää.
100km matkalla jos annan olla "auto"-moden päällä ei sähköä käytetä juuri lainkaan (sähkörangea jäljellä yli 30km perillä).
Jos otan "auto"-moden pois ja asetan manuaalisesti minimi akunvarausrajan, käyttää auto sähkörangesta hieman enemmän mutta ei silti optimaalisesti (perillä rangea on vielä 24km). Molemmissa tapauksissa navigaattori päällä joten jos autossa on mainostettu reitin mukainen sähkäajon optimointi, ei se hirveän hyvin toimi.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

jopo

Jos joku, niin mulla tuo reitin mukainen optimointi on toiminut mallikkaasti. Oon kokeillut sitä eri pituisilla matkoilla pariin kertaan ja aina on auto käyttänyt akkua järkevästi (hybrid auto modella). Eli jos vain olen navigaattoriin asettanut kohteen, akku on kulunut noin 10-15%:iin oli matka sitten alle sata tai kolmesataa. Voihan tää tietty olla sattumaakin, koska kovin montaa testiä en ole tehnyt, mutta tähän asti ainakin olen ollut uskossa, että akun kuluminen on just johtunut navigointiin asetetusta matkasta. Manuaalilla asetus kanssa toimii kuten pitääkin.
Edit: Sittenhän tuossa manuaaliasetuksessa on sekin, että silloin auto tekee sähköä bensalla aika herkästi aina siinä vaiheessa kun asetettu prosentti tulee vastaan. Se näkyy kulutuksessa aika selkeästi. Auto-mode ei taida näin toimia.

livejungle

Tuli viikonloppuna ajettua väli Jyväskylä-Helsinki-Jyväskylä yhteensä 568km.
Tosi miellyttävä on säädettävän alustan Comfort asetus pitkässä ajossa. Oli paljon tasaisempi kyyti eikä tullut tien epätasaisuudet läpi ohjaamoon verrattuna muihin moodeihin. Iso peukku.
Muutenkin auto meni kuin juna eikä tarvinnut paimentaa ohjausta yhtään. Parempi kuin vanha Superbini.
Hyvin pääsi Sportilla ohi köröttelijöistä.

Eka pätkä Laukaa-Helsinkin tuli ajettua Hybrid moodissa Auto päällä. Akkua jäi parkkitaloon mennessä 20%. Taisin Helsingin keskustassa rajoittaa sen 20% ettei mene tyhjäksi.

Tässä kulutukset.
Jyväskylä->Helsinki, Hybrid auto mode akku 100%->20%. Pakkasta lähtiessä -15'C. Nopeus motarilla 110-115km/h.

Helsinki->Jyväskylä, Hybdid auto mode akku 20%->0%. Lämpötila lähtiessä +2'C. Nopeus motarilla köh paljon enemmän kuin mennessä.  :D

Sokota09

Riittävän kovaa kun ajaa, niin matkakin lyhenee parilla kilometrillä  8)

livejungle

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 02.03.20 - klo:15:10
Riittävän kovaa kun ajaa, niin matkakin lyhenee parilla kilometrillä  8)

Siinä tuli Skodan navigoinnille pikku virhe kun on niin vanhat kartat. Joutui vähän kiertämään Helsingin päässä  ;D

Mr.Moon

Viikko sitten näköjään tullut uusi lisävarustehinnasto. Osaako joku sanoa onko tuossa muita muutoksia kuin että DVD-soitin on poistettu iV-versiosta. Itse tilasin L&K iVn helmikuun puolivälissä ja kiinnostaisi tietää onko muita ylläreitä tiedossa kuin tuo puuttuva DVD.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 03.03.20 - klo:13:12
Viikko sitten näköjään tullut uusi lisävarustehinnasto. Osaako joku sanoa onko tuossa muita muutoksia kuin että DVD-soitin on poistettu iV-versiosta. Itse tilasin L&K iVn helmikuun puolivälissä ja kiinnostaisi tietää onko muita ylläreitä tiedossa kuin tuo puuttuva DVD.
Ainakin subbari puuttuu tästä mallista.Kun ei ole DVD soitinta niin SD korttipaikat puuttuvat . Ja joku mikrofoni takapenkkiläisille??
Always lead, never follow

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy