Kirjoittaja Aihe: Superb iV (PHEV)  (Luettu 106106 kertaa)

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 666
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #390 : 12.02.20 - klo:13:05 »
Niin,
ja webastoon liittyen myyjä sanoi että yhdessäkään lataushybridissä (ainakaan VAGin) webastoa ei voi pitää ajon aikana päällä. Olisiko ollut joku turvallisuusasia. En tiedä pitääkö paikaansa, mutta ei siis mikään Skoda-ominaisuus.

Itselläni Volvo hybridi webastolla. Webasto ja sen merkkivalo sammuu, kun auto käynnistetään. Moottori käynnnistyy silloin tällöin kylmällä ilmalla, itselleni epäselvää milloin webasto on päällä ajon aikana (ainakaan mitään merkkivaloa siitä ei syytä).
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa #timo#

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 161
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #391 : 12.02.20 - klo:16:03 »
Volvossa Webasto toimii ajon aikana taustalla, jos olet valinnut sen automatiikan päälle valikosta. Merkkivalo mittaristossa palaa vain auton ollessa sammutettu. Tämä näitä Volvon outouksia  :o

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.635
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #392 : 12.02.20 - klo:16:56 »
Mutta eihän muissakaan tarvi pitää ajon aikaisena päällä webastoa mittaussykliä mitatessa? Poikkeuksia tietysti on, mutta eri merkkisissä autoissa, joissa webasto on automaattinen.
WLTP-tyypityksessä tehdaswebaston päästöt otetaan huomioon. Samoin eri vannekoot jne, kaikki mitä tehtaalta ulos tulee.  Ehkä valmistaja on keksinyt tässä tavan asentaa lämmitin tehtaalla ilman päästövaikutusta.
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Jos tarvitset VCDS-apua muualla, tutustu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 666
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #393 : 12.02.20 - klo:17:11 »
WLTP-tyypityksessä tehdaswebaston päästöt otetaan huomioon. Samoin eri vannekoot jne, kaikki mitä tehtaalta ulos tulee.  Ehkä valmistaja on keksinyt tässä tavan asentaa lämmitin tehtaalla ilman päästövaikutusta.

WLTP-testi tehdään huoneen lämmössä, joten vaikea kuvitella Webaston siihen vaikuttavan.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.928
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #394 : 12.02.20 - klo:19:33 »
WLTP-tyypityksessä tehdaswebaston päästöt otetaan huomioon. Samoin eri vannekoot jne, kaikki mitä tehtaalta ulos tulee.  Ehkä valmistaja on keksinyt tässä tavan asentaa lämmitin tehtaalla ilman päästövaikutusta.
Ei ole tuntunut olevan juuri merkitystä päästöihin talvipaketeilla tai webastolla. Vanteet nostaa päästöjä eniten. Tuli kokeiltua konfiguraattorissa noita viimeksi, kun autoa tilasin. Jollakin variaatiolla vetokoukku tai jopa takalasin verho nosti hitusen päästöjä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.928
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #395 : 12.02.20 - klo:19:35 »
Volvossa Webasto toimii ajon aikana taustalla, jos olet valinnut sen automatiikan päälle valikosta. Merkkivalo mittaristossa palaa vain auton ollessa sammutettu. Tämä näitä Volvon outouksia  :o
Eipä näissä vageissakaan pala valo webaston napissa, jos se on automaattisena päällä asetuksista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa akk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 244
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #396 : 12.02.20 - klo:20:24 »
WLTP-testi tehdään huoneen lämmössä, joten vaikea kuvitella Webaston siihen vaikuttavan.

Tehdään sekä 23 C että 14 C lämpötiloissa. Tosin eipä noissa lämpötiloissa webaston pitäisi toimia vielä ollenkaan.

https://www.vda.de/en/topics/environment-and-climate/Global-WLTP-roll-out-for-more-realistic-results-in-fuel-consumption/WLTP-What-distinguishes-the-new-test-procedure-from-the-old-one.html
Tiguan 1.4 TSI 150hv 4Motion dsg comfortline [W61,W62,9S8,WQ1,PM5,P14,WK4,WHA,1M6,PFX] -18

Poissa Timppe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 331
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #397 : 12.02.20 - klo:20:26 »
Itse ajatellut laittaa tänään tilausta sisään L&K combusts mutta vähän hirvittää nämä viat mitä täällä on nostettu.
Hitaasta latauksesta niin mulle myyjä sanoi että tuo 8An lataus ei toimi vaan se pitää rajoittaa 5Ahan jolloin pelittää. Sanoi että on joku koodi vinossa, pitäis tulla korjaus. Tiedä sitten häntä.
Mitäs vikoja täällä on nostettu? Tuota laturijohtoa en ole edes kokeillut, kun on Webasto Pure seinässä. Toimii virheettömästi eri tehoilla. Connect taas on buginen pilvipalvelu, joka ei vaikuta ajamiseen mitenkään. Ehkä saavat joskus kuntoon. Sama systeemi eri nimillä muissakin Vaggineissa ja samat ongelmat. Autohan tarjoaa mukavaa kyytiä edulliseen hintaan ja tilatkin riittää. Ja verot ne vasta onkin pienet  8)
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Ajoneuvo: Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Poissa Ursus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #398 : 12.02.20 - klo:21:34 »
Pakko oli käydä pienellä testilenkillä. Akku oli 95% täynnä connectin mukaan. Ajo tapahtui nyt eco-moodilla ja sisälämmöt 20.

Keli 1 aste plussalla ja märkä asfaltti. Nopeudet pysy 60-80 välissä suurinosa tuota 80. Vakkari päällä puoleenväliin kun sit tulomatkalla meni mykäksi :-\ ilmoittaa vaan acc virhettä eikä lähde päälle.
 
Motti hörähti käyntiin nyt 47 km kohdalla :) eli melko varmasti ois päässyt täydellä akulla tälläkin sen 50 kilsaa.




Poissa tommiristo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #399 : 12.02.20 - klo:21:48 »
Mitäs vikoja täällä on nostettu? Tuota laturijohtoa en ole edes kokeillut, kun on Webasto Pure seinässä. Toimii virheettömästi eri tehoilla. Connect taas on buginen pilvipalvelu, joka ei vaikuta ajamiseen mitenkään. Ehkä saavat joskus kuntoon. Sama systeemi eri nimillä muissakin Vaggineissa ja samat ongelmat. Autohan tarjoaa mukavaa kyytiä edulliseen hintaan ja tilatkin riittää. Ja verot ne vasta onkin pienet  8)

Niin samaa mieltä... Jengi on ihan hysteerisenä perumassa autokauppoja jos autosta puuttuu sd-kortin lukija, dvd-soitin tai torkkupeittoja ei tullutkaan kuin 1kpl. Connect-palvelu on plussaa, jonka toimimattomuus ei liene vaikuta auton toimintaan tai ajamiseen. Itse tilasin auton reilu 5 min koeajolla. Auto ei tuntunut ainakaan huonommalta kuin entinen -16 malli. Juomalasi on aina puoliksi täynnä tai tyhjä, haluaako asioita ajatella negatiivisen vai positiivisen kautta. Itse ainakin odotan ensi viikolla valmistuvaa autoani kuin kuuta nousevaa... kaikesta loan heitosta huolimatta. Jaksuhaleja kaikille, jotka tästä mielensä pahoittavat. 

Poissa Antore

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 231
  • A3 e-tron
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #400 : 12.02.20 - klo:21:58 »
Niin samaa mieltä... Jengi on ihan hysteerisenä perumassa autokauppoja jos autosta puuttuu sd-kortin lukija, dvd-soitin tai torkkupeittoja ei tullutkaan kuin 1kpl. Connect-palvelu on plussaa, jonka toimimattomuus ei liene vaikuta auton toimintaan tai ajamiseen.

Erittäin hyvin lausuttu ;D Tosin nuo Connect-palvelut olisi kyllä hyvä saada kuntoon, niillä on oikeasti monelle merkitystä.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.928
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #401 : 12.02.20 - klo:22:00 »
Eikai kukaan hysteeeisenä ole kauppoja perumassa. Enempi nuo on periaatekysymyksiä. Jos ostan ja maksan jostakin luvatusta, niin oletan luvatun pitävän kutinsa. Nyt on vähän tavanomaista enempi osunut superbin ja iv:n kohdalle erinäisiä asioita. Autohan itsessään on hyvä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 666
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #402 : 13.02.20 - klo:06:23 »
Eipä näissä vageissakaan pala valo webaston napissa, jos se on automaattisena päällä asetuksista.

Ei, mutta jos Webasto on päällä ennen käynnistystä, Webasto jää päälle myös käynnistyksen jälkeen ja sekä Webasto että valo sammuu sitten aikanaan. Näin ainakin meikäläisen vm. 15 Passatin Webasto toimi.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.928
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #403 : 13.02.20 - klo:07:19 »
Ei, mutta jos Webasto on päällä ennen käynnistystä, Webasto jää päälle myös käynnistyksen jälkeen ja sekä Webasto että valo sammuu sitten aikanaan. Näin ainakin meikäläisen vm. 15 Passatin Webasto toimi.
Tarkoitin automaattista lämmitystä, jolloin valo ei pala, en esilämmitystä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Ursus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #404 : 13.02.20 - klo:09:33 »
Teinpä sellaisen havainnon, että jostain ajotietojen e-näytöstä katsoin mitä ilmastoinnin vaikutus on kulutukseen, niin samaisen näytön mukaan tuulilasinlämmitys vei toimintamatkasta myös jonkun siivun. Outoa tässä se et tuulilasinlämmitys ei ainakaan merkkivalon mukaan ollut päällä? Meneekö tuulilasinlämmitys jotenkin automaatisesti päälle ajoon lähdettyä? Jossain välissä ajoa se oli tuosta e-näytöstä häipynyt ja jäljellä oli vain ilmastointi. 

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.928
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #405 : 13.02.20 - klo:09:43 »
Eikö sen näissäkin saa automaattisesti toimimaan soittimelta ruksattuna? Silloin ei pala nappulassa valo, mutta näkyy kulutustiedoissa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa jopo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 135
  • Superb iV Combi L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #406 : 13.02.20 - klo:09:59 »
Saa tuon tuulilasin automaattisuuden pois päältä. Sivulta 29 (pdf manuaali) Ovet, ikkunat, ja takaluukun kansi -osiosta löytyy ohjetta. Paina sitä iilmaston säätöjen Menu-nappulaa (keskellä) ja sieltä sitten asetus-kuvakkeesta pääsee noita säätämään.
Superb iV Combi L&K 2020, Ensto eFiller 11kW

Poissa jopo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 135
  • Superb iV Combi L&K
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #407 : 13.02.20 - klo:11:28 »
Saa tuon tuulilasin automaattisuuden pois päältä. Sivulta 29 (pdf manuaali) Ovet, ikkunat, ja takaluukun kansi -osiosta löytyy ohjetta. Paina sitä iilmaston säätöjen Menu-nappulaa (keskellä) ja sieltä sitten asetus-kuvakkeesta pääsee noita säätämään.
Hemmetin itsestään korjaava oikolukutoiminto.. Skodalla ei suinkaan voi vielä säätää ilmastoa, mutta ilmastoinnin Menua tarkoitin luonnollisesti. :D
Superb iV Combi L&K 2020, Ensto eFiller 11kW

Poissa Mr.Moon

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #408 : 13.02.20 - klo:13:51 »
Mitäs vikoja täällä on nostettu?

Nojuu, nopeasti kun silmäilin palstaa niin vaikutti siltä että täällä oltiin nousemassa barrikaadeille ja tekemässä joukkokannetta. :) Kai se auto menee tilaukseen.

Poissa janike75

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #409 : 13.02.20 - klo:14:21 »
Minä kävin eilen noutamassa oman L&K -varustellun farkkuhybridin. Kyllä se liikkeellelähtö sähköllä on se eniten muutosta tuonut juttu, vielä kun sais ne tekoäänet jotenkin pois...

Kartta näkyy mittaristossa, connect toimii ja kirjautuminen onnistui auton kautta heti ekalla kerralla, joten ruksit seinään noista. Hommasin Charge Ampsin schukokaapelin ja onhan se todella erilainen (ja toimiva) tuohon auton mukana tulleeseen verrattuna. Myyjän mukaan tätä latauskaapeliasiaa selvitellään maahantuojan toimesta, jospa sieltä jossain vaiheessa tulisi noraalisti toimiva versio. Samoin tuon kartan näkyminen mittaristossa selvinnee nyt alkukesästä, mutta siis ainakaan heidän kautta myydyissä autoissa vain L&K-versioissa on kartta näkynyt mittaristossa.

Uuden USB-latauskaapelin joutuu hankkimaan, kun pistoke (edessä ja takana) on muuttunut USB-C -malliseksi. Toisaalta piuha ei ole enää välttämätön, kun on Applen Carplay langattomana ja langaton lataus vaihdekepin edessä...
Skoda Superb Combi iV L&K
Skoda Superb Combi Style, vm. 2017, 1.4 TSI
Skoda Octavia Combi, vm. 2014

Poissa Mr.Moon

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #410 : 13.02.20 - klo:15:10 »
Hommasin Charge Ampsin schukokaapelin ja onhan se todella erilainen (ja toimiva) tuohon auton mukana tulleeseen verrattuna. Myyjän mukaan tätä latauskaapeliasiaa selvitellään maahantuojan toimesta, jospa sieltä jossain vaiheessa tulisi noraalisti toimiva versio.

Pahoittelut jos tästä on ollut juttua aiemmin, mutta mikä vika siinä kaapelissa on? Vai johtuuko kaapelista tuo että ei saa ladattua sitä 8Ata? Onko jotain muuta eroa?

Poissa Passatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 875
  • Skoda Superb iV L&K 2020
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #411 : 13.02.20 - klo:18:32 »
Pahoittelut jos tästä on ollut juttua aiemmin, mutta mikä vika siinä kaapelissa on? Vai johtuuko kaapelista tuo että ei saa ladattua sitä 8Ata? Onko jotain muuta eroa?
Kyllähän se piuha toimii mutta et voi ladata kuin ruksaamalla rajoitettu lataus. Eli silloin lataa 5A virralla. En vaihtanut yhtenä aamuna rajoitettuun lataukseen joten punaiset ledit vilkkuivat kuin joulukuusi piuhassa ja latausta tasan 0%.
Toisekseen se mötikkä siinä piuhassa on hirvittävä.
Kävin tänään Autokeskuksessa hakemassa uuden käyttö ohjekirjan ja samalla kyselin piuhasta huolto neuvojalta. Hän ei tiennyt että olisi jotain vikaa piuhassa. Sanoi vain, ettei sitä piuhaa saa käyttää lataukseen kuin tilapäisesti. Kyselin, et miten sitten lataan kerrostalon pihassa. Vastaus oli että asennuta wallboxi. Sanoin, et kai ole tosissasi. Tähän tämän hallituksen sähkö autoilu jymähtää jos asia on näin.
Always lead, never follow

Poissa slarpa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #412 : 13.02.20 - klo:19:09 »
Valitettavasti tuo on helppo tapa tehdä ongelma pieneksi kun vedotaan tilapäisyyteen. Standardin "ei jatkuva" johtuu siitä että pistorasian kuormitustesti tehdään vain 2h ajan 16A virralla käsittääkseni. Eli tuon perusteella 16A virralla "tilapäinen" on alle 2h. Mitä se sitten on esim tuolla 8A virralla, sitä ei ole määritelty.

Maahantuoja valinnut huonon piuhan ja nyt ongelmia sitten vähätellään... Ei hyvä
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Poissa Antore

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 231
  • A3 e-tron
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #413 : 13.02.20 - klo:19:34 »
Kävin tänään Autokeskuksessa hakemassa uuden käyttö ohjekirjan ja samalla kyselin piuhasta huolto neuvojalta. Hän ei tiennyt että olisi jotain vikaa piuhassa. Sanoi vain, ettei sitä piuhaa saa käyttää lataukseen kuin tilapäisesti. Kyselin, et miten sitten lataan kerrostalon pihassa. Vastaus oli että asennuta wallboxi. Sanoin, et kai ole tosissasi. Tähän tämän hallituksen sähkö autoilu jymähtää jos asia on näin.

Piuhoja on kaupat pullollaan?

Poissa Passatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 875
  • Skoda Superb iV L&K 2020
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #414 : 13.02.20 - klo:19:37 »
Piuhoja on kaupat pullollaan?
Niin on mutta kyllä auton mukana tulevan piuhan täytyy toimia. Vai oletko eri mieltä?
Always lead, never follow

Poissa Antore

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 231
  • A3 e-tron
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #415 : 13.02.20 - klo:20:36 »
Niin on mutta kyllä auton mukana tulevan piuhan täytyy toimia. Vai oletko eri mieltä?

No tietysti sen tulee toimia. Mutta ei minun sähköautoilu tuohon kyllä 'jymähtäisi', niin kuin kirjoitat. Ja jos mukana tulleella tekelettä ei suositella jatkuvaan käyttöön, niin siinähän on toinen hyvä syy hankkia vähän tyylikkäämpi piuhanpätkä ja kaikki on taas hyvin.

Poissa jamo75

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 602
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #416 : 13.02.20 - klo:20:44 »
kyllähän se on selvä että AC piuhat on tilapäiseen lataukseen toki sellaisikin on mitkä on tarkoitettu toistuvaan kuormaan. Wallboxia nyt ehdoitetaan koska se on ainoa jota auton mukana voidaan myydä.

Lataus kaapeleita ja asemia on kymmeniä. Ylipätään se että yritetään ladata maksimi virralla ilman että selvitetään lataus paikan rajoitukset ei ole mitään järkeä. Harvassa autossa tulee mitään "kunnollista" latauskaapelia vakiona, jostain pitää säästää ja se kympin kiinan kaapeli on helppo kohde...

Kävin tänään Autokeskuksessa hakemassa uuden käyttö ohjekirjan ja samalla kyselin piuhasta huolto neuvojalta. Hän ei tiennyt että olisi jotain vikaa piuhassa. Sanoi vain, ettei sitä piuhaa saa käyttää lataukseen kuin tilapäisesti. Kyselin, et miten sitten lataan kerrostalon pihassa. Vastaus oli että asennuta wallboxi. Sanoin, et kai ole tosissasi. Tähän tämän hallituksen sähkö autoilu jymähtää jos asia on näin.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
Edelliset: Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa Passatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 875
  • Skoda Superb iV L&K 2020
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #417 : 13.02.20 - klo:20:49 »
kyllähän se on selvä että AC piuhat on tilapäiseen lataukseen toki sellaisikin on mitkä on tarkoitettu toistuvaan kuormaan. Wallboxia nyt ehdoitetaan koska se on ainoa jota auton mukana voidaan myydä.

Lataus kaapeleita ja asemia on kymmeniä. Ylipätään se että yritetään ladata maksimi virralla ilman että selvitetään lataus paikan rajoitukset ei ole mitään järkeä. Harvassa autossa tulee mitään "kunnollista" latauskaapelia vakiona, jostain pitää säästää ja se kympin kiinan kaapeli on helppo kohde...
Kyllä mulla on kunnon piuha käytössä Charge Amps merkkinen. Mutta on niitäkin joilla ei ole kuin auton mukana tuleva.
Always lead, never follow

Poissa Pekka57

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #418 : 13.02.20 - klo:20:57 »
Onko teillä jäänyt huomioimatta, yksi tärkeä asia latauskaapelista? Kaapelissa on pistotulpassa lämpötilan tunnistin (ainakin pitäisi olla) joka joko pudottaa latauksen tehon pienemmäksi automaattisesti tai sitten laittaa latauksen vikatilaan. Seuraavassa erään valmistaja sivuilta tietoa.
"Latauskaapeli valvoo schuko-pistorasian lämpötilaa ja ehkäisee näin sulamisvaurioita. Latausvirta pienenee automaattisesti, jos lämpötila pistorasiassa nousee. Tämä johtuu useimmiten latauskaapelin liittämisestä kuluneeseen ja heikkokuntoiseen pistorasiaan."
Kun sähköasentajana toiminut olen nähnyt autolämmityspylväissä melkein järkiään heikossa kunnossa olevia liittimiä jotka ovat lämmenneet voimakkaasti. Ongelmana syntyy jo pelkästä lohkolämmittimen ja sisätilalämmittimen käytöstä, polttaa joka kerta hieman pistorasiaa.
Oiskohan tuo latausjohto juurikin aivan hyvä, mutta etelän maissa ei taideta lämmittää autoja niin paljon kuin pohjoisessa.
Pistorasian kunto pitäisi aina varmistaa ennenkuin rupeaa lataamaan sähköautoa. Myös 5A virta riittää sulattamaan valmiiksi vioittuneen pistorasian.
Itselle laitoin kunnon latausaseman, kaikki toimii kuin "junan vessa".

Poissa Passatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 875
  • Skoda Superb iV L&K 2020
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #419 : 13.02.20 - klo:21:10 »
Onko teillä jäänyt huomioimatta, yksi tärkeä asia latauskaapelista? Kaapelissa on pistotulpassa lämpötilan tunnistin (ainakin pitäisi olla) joka joko pudottaa latauksen tehon pienemmäksi automaattisesti tai sitten laittaa latauksen vikatilaan. Seuraavassa erään valmistaja sivuilta tietoa.
"Latauskaapeli valvoo schuko-pistorasian lämpötilaa ja ehkäisee näin sulamisvaurioita. Latausvirta pienenee automaattisesti, jos lämpötila pistorasiassa nousee. Tämä johtuu useimmiten latauskaapelin liittämisestä kuluneeseen ja heikkokuntoiseen pistorasiaan."
Kun sähköasentajana toiminut olen nähnyt autolämmityspylväissä melkein järkiään heikossa kunnossa olevia liittimiä jotka ovat lämmenneet voimakkaasti. Ongelmana syntyy jo pelkästä lohkolämmittimen ja sisätilalämmittimen käytöstä, polttaa joka kerta hieman pistorasiaa.
Oiskohan tuo latausjohto juurikin aivan hyvä, mutta etelän maissa ei taideta lämmittää autoja niin paljon kuin pohjoisessa.
Pistorasian kunto pitäisi aina varmistaa ennenkuin rupeaa lataamaan sähköautoa. Myös 5A virta riittää sulattamaan valmiiksi vioittuneen pistorasian.
Itselle laitoin kunnon latausaseman, kaikki toimii kuin "junan vessa".
Totta joka sana. Meille taloyhtiöön asennettiin uudet pömpelit vanhoihin lohkolämppäri boxehin. Siinä on normaali 2 tunnin kello sekä kwh schuko pistoke. 16 A kestää sähkärin mukaan. Piha remontin aikana vedettiin kunnon piuhat parkkikselle.
Always lead, never follow

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy