Mitä kummaa jurinaa?

Aloittaja ozzman, 15.02.11 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

ozzman

 Kolme viikkoa vanha passat 1.4 tsi dsg blue motion on näin ilmojen kiristyessä alkanut jurista ja täristä kiihytettäessä liekö Suomen ilmasto liikaa.Vai olisiko automaatissa hieman paksut öljyt ???

PerttiPasanen

Samaa "ilmiötä" on omassakin. Eri auto, mutta 1.4tsi + dsg. Dsg pitää kierrokset D:llä niin alhaalla (n. 1500rpm), että kiihdytettäessä jurnuttaa pahankuuloisesti. S:llä ajamalla tai käsin vaihtamalla ongelma "katoaa".

En ole nähnyt ongelmaa parin kympin pakkasilla, mutta kun menee alle 25 asteen muutamaksi päiväksi niin jurina alkaa. Ei näitä vekottimia ole taidettu tehdä Suomen pakkasiin.

Karvis

Samalla lailla jurisee ja tärisee tuo 1.2TSI Yetikin, hiukankaan vedättäessä kuulostaa kuin ajaisi isolla dieselillä aivan liian suurella vaihteella :-\ Pakkasten lauhtuessa tai hallissa sulattelun jälkeen ongelma poistuu.

Joku moottorin tai vaihteiston tukikumi lienee menee niin kohmeeseen, että alkaa päästämään kaiken läpi konttoriin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tarzi

Tukikumit käy jäykäks, ei hajota mitään, ärsyttävä ominaisuus tosin! Molemmat 2.0teedeeiit mitkä mulla on juristaa aina kun laskee alle 20 asteen pakkanen.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

kt

Ruckeln im kalten Zustand
(nur 1.4 TSI 160PS) Im kalten Zustand nimmt der Motor manchmal kein Gas an bzw. läuft unrund.  Seit März 2009 gibt es ein Update des Steuergeräts. Fehler bei VW reklamieren. Mittlerweile gibt es eine Serviceaktion. bis 10/2010

Olisko tuosta apua?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: kt - 16.02.11 - klo:09:26
Ruckeln im kalten Zustand
(nur 1.4 TSI 160PS) Im kalten Zustand nimmt der Motor manchmal kein Gas an bzw. läuft unrund.  Seit März 2009 gibt es ein Update des Steuergeräts. Fehler bei VW reklamieren. Mittlerweile gibt es eine Serviceaktion. bis 10/2010

Olisko tuosta apua?

ja Google käännös (www.google.fi ja kääntäjä yläsarakkeesta) samalle asialle: "Täristä kylmänä
(Ainoastaan 1.4 TSI 160PS) Kylmänä moottori joskus ei ota kaasua tai perättömiä. Maaliskuusta 2009 lähtien on päivitys säätimen. Virhe VW vaatimus. Nyt palvelu toimia. ja 10/2010".
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

livejungle

#6
Jurisee ja tärisee täälläkin Octavia 1.4TSI + DSG kovilla pakkasilla. Hirvittää ajaa kylmänä kun pukkaa 7 vaihteen heti päälle. Jurina/tärinä on kyllä todella ikävän tuntuista.
Pakko käyttää rattivaihteita ja vaihtaa itse, että saa kierrokset pysymään >1500rpm paremmalla puolella. Loppuu jurina ja tulee lämpöäkin..
Jurinat ja tärinät tosiaan loppuu kunhan moottori lämpiää, sitten vaihde D:lle.

MVA

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 18.02.11 - klo:23:25
Jurisee ja tärisee täälläkin Octavia 1.4TSI + DSG kovilla pakkasilla. Ei hirviä ajaa kun pukkaa 7 vaihdetta heti päälle. Jurina/tärinä on kyllä todella ikävän tuntuista.
Pakko käyttää rattivaihteita ja vaihtaa itse, että saa kierrokset pysymään >1500rpm paremmalla puolella. Loppuu jurina ja tulee lämpöäkin..
Aja S-vaihteella niin on kierrokset korkealla ~2500 r/min. Niin minä ajan kotelo-Audilla näillä pakkasilla jossa on sama kone ja vaihteisto. Ainakin kotelo lämpenee hyvin.

Squierrel

Onko tämä DSG:n vika vai ominaisuus, kun uudessa Ocussani (1.2TSI) se tunkee D-asennossa liian usein liian isoja vaihteita silmään, että moottori jyrisee. Ilmiö on ilmaantunut vasta äskettäin. Nyt tulee ajeltua enemmän S-asennolla, kun siinä moottori pääsee pyörimään normaalisti.

Johtuuko moottorin jyrinä pakkasesta vai onko älykäs laatikko päätellyt kevyestä kaasujalastani, että tuo kuski haluaa ajaa näin?

Onko jyrisyttämällä ajaminen oikeasti taloudellista, siksikö laatikko on säädetty toimimaan nän? Autokoulussa aikoinaan opettaja kyllä käski vahtamaan pienemmälle, jos alkoi jyristä.

Quality

#9

Yhdistin aiheet Mitä kummaa jurinaa? ja DSG jyrisyttaa konetta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Squierrel - 19.02.11 - klo:07:24
Onko tämä DSG:n vika vai ominaisuus, kun uudessa Ocussani (1.2TSI) se tunkee D-asennossa liian usein liian isoja vaihteita silmään, että moottori jyrisee. Ilmiö on ilmaantunut vasta äskettäin. Nyt tulee ajeltua enemmän S-asennolla, kun siinä moottori pääsee pyörimään normaalisti.

Johtuuko moottorin jyrinä pakkasesta vai onko älykäs laatikko päätellyt kevyestä kaasujalastani, että tuo kuski haluaa ajaa näin?

Onko jyrisyttämällä ajaminen oikeasti taloudellista, siksikö laatikko on säädetty toimimaan nän? Autokoulussa aikoinaan opettaja kyllä käski vahtamaan pienemmälle, jos alkoi jyristä.

Kyllä se älystä johtuu, minuakin korpeaa mokoma jyrinä.
Edellisessä manuaaliautossa tuntui varsinkin taajamassa, että aina oli joko liian iso tai liian pieni vaihde päällä ja siksi ostin automaatin. Hullummaksi tuli! Koko ajan saa näppäillä pienempää vaihdetta, s-asento on täysin käyttökelvoton sillä silloin kierrokset on välillä 3000-3500 (olisin tuo 2500 niinkuin MVA:n audissa...) ja ääni sen mukainen. Joitain moottoreita voi hyvin ajaa kolmessa tonnissa mutta tsi:ssä raa-an äänen takia hajoaa omat ja ohikulkijoiden korvat  >:( Voi olla että jyrinä on taloudellista mutta minä en sitä vaan voi kuunnella.
Typerää ettei vaihteistossa voi olla enempää ohjelmia esim. talvikäyttöä varten!
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

proV1

Lainaus käyttäjältä: Squierrel - 19.02.11 - klo:07:24
Onko tämä DSG:n vika vai ominaisuus, kun uudessa Ocussani (1.2TSI) se tunkee D-asennossa liian usein liian isoja vaihteita silmään, että moottori jyrisee. Ilmiö on ilmaantunut vasta äskettäin. Nyt tulee ajeltua enemmän S-asennolla, kun siinä moottori pääsee pyörimään normaalisti.

Johtuuko moottorin jyrinä pakkasesta vai onko älykäs laatikko päätellyt kevyestä kaasujalastani, että tuo kuski haluaa ajaa näin?

Onko jyrisyttämällä ajaminen oikeasti taloudellista, siksikö laatikko on säädetty toimimaan nän? Autokoulussa aikoinaan opettaja kyllä käski vahtamaan pienemmälle, jos alkoi jyristä.

Mulla tekee tota samaa 1.4 TSI. Kevyellä kaasulla ei kuulu, mut sitten kun painaa enemmän niin jyrinä alkaa. Tosin helpottaa heti kun on saatu kone lämpimäksi. Ei taida nää VAG:t olla talviautoja..  ::)

kt

Huomasin eilen, että kun kierroksia oli siinä 1400-1600, niin auto kyllä jurisee. Ilmeisesti kyseessä on resonassi, joka syntyy moottorin värinän ja auton rungon yhteiselosta. DSG-vaihteen asennolla ja moottorin lämpötilalla ei ollut merkitystä. Joten arvelen, että moottorin kiinnitys runkoon päästää värinän jäisten kumipuslien läpi tuolla kierrosalueella.
Kutistuisiko kumi niin kovaksi jo -22 asteessa, että ei vaimenna riittävästi?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy