GTI pelkääjän puoleisten ovien sähköt katosivat?

Aloittaja automies97, 06.10.19 - klo:12:19

« edellinen - seuraava »

automies97

Lisävalon asennuksen yhteydessä (luultavasti) pelkääjän puolen molemmista ovista katosivat sähköt? Ikkunat, keskuslukitus ja peilinsäätö mykkänä. Tietoa missä mahdollinen vika?

mfroberg

Mistä kohtaa ja millä tavalla("ryöstäjä" tms.)otit sähköt lisävaloille? Oliko akku kytketty irti asennuksen aikana? Oletko tarkastanut sulakkeet?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

automies97

Ryöstäjä on vasempaan umpioon menevän johtosarjan pitkien johdossa! Siinä ei tietääkseni voi tapahtua mitään mikä vaikuttaisi noihin tämänhetken epäkohtiin? Kaikki sulakkeet ok! Akku oli irti koko prosessin ajan!

o.b.

Toivottavasti otit vain releen ohjauksen sieltä umpioon menevästä johtosarjasta. Johdotukset ei kestä rinnalle kytkettyä lisävalon kuormaa.

Minkäs vuotinen Golf tai Jetta on kyseessä? Voisin vilkaista sähkökaavioita jossain vaiheessa kun ehdin.

automies97

Yep Ryöstöllä pelkkä heräte johtosarjasta! Gti golf -06. Iso kiitos jo tässä vaiheessa!

mabe

Voisi tuo kai olla tuurista kiinni myös, johtosarjojen johdot tuppaa särkymään vanhuuttaan oven haitarikumin sisältä.
Monessa yksilössä on ollut piuhat paljaana, joissain jopa poikki. Ihan mallista riippumatta. Toki kun molemmat ovet ovat pimeänä niin vaikuttaa oudolta.

Sulakkeetkin viittaa enemmän etu / taka jakoon, http://knigaproavto.ru/shemy/en/volkswagen/golf/218-golf-v.html
Kojelaudan päädyn sulakkeista 12, 23,24,26 olisivat lupaavia. Jopa 38 kun ei ole tarkemmin määritelty.
OB varmaan löytää tarkemmin malliin osuvan kaavion.

Ei olisi kyllä ensimmäinen kerta kun ehjän näköinen sulake on entinen..
Aikanaan omassa Golf V oli ryöstäjällä napattu heräte releelle, ei ongelmia halogeenivalojen kanssa.
Samoin Octavia 2 pitkältä halogeenilta ryöstäjällä. Ei ongelmia siinäkään.

M_M

Lainaus käyttäjältä: mabe - 07.10.19 - klo:07:18
Toki kun molemmat ovet ovat pimeänä niin vaikuttaa oudolta.

Ei välttämättä. Ilman VCDS-skannausta en osaa sanoa varmaksi tästä autoyksilöstä, mutta monissa nuo takaovien moduulit on etuovien moduulien alaisuudessa. Tästä seuraa se, että jos etuovesta puuttuu tehonsyöttö tai väyläliikenne niin saman puolen takaovikin pimenee.

Sieltä oven läpiviennin haitarikumin alta yrittäisin katsella vikapaikkaa, jos tosiaan olisi vaan huono ajoitus ja vika ei liittyisikään tehtyihin asennuksiin.

Tietysti myös VCDS kertoisi saako oviin yhteyttä lainkaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

automies97

Jep voi olla hyvinkin vaan sattumaa, että haitarissa johdot solmussa! En osaa sanoa 100% varmaksi sitä, että meni täsmälleen lisävalon asennuksen aikana pimeäksi, mutta vahva epäily! Tänään tarkoitus mennä kattomaan VCDS-laitteilla tuomio! Täytyy katsoa sulakkeetkin uudestaan vaikka olisivatkin ehjät... Epäilen kyllä sitä sillä ne on jaettu nimenomaan etu- ja taka-pareihin? Kokeilin myös kytkemällä lisävalo viritykset pois, mutta ei vaikutusta! Kiitoksia vaivasta. Pidetään ajantasalla!

o.b.

Etuoville on yhteiset sulakkeet SC23 (30A) ja SC12 (10A), maadoituspiste edessä jakatilassa.

Takaoville on sulake SC32 (30A), maadoituspiste B-pilarin alaosassa.

SC-sulakkeet löytyy kojelaudan päädystä.

Eli ei noista oikein löydy selitystä, miksi oikean puolen sähköt on hukassa, jos ne edes on hukassa. Mittaamalla oven johtosarjalle tulevasta liittimestä selviää, tuleeko sinne sähköä.

automies97

VCDS- tutkinta antoi tulokset "door control module;rear right (j389) sekä door control module;passenger side (j387)"
Varaosa numeron 1k0907530H. Millasia mietteitä tuosta? Moduuli vaihtoon? Vai viittako johonkin muuhun myös?

M_M

Öh? Eihän tuossa nyt ollut vielä mitään vikakoodia? VCDS kertoi siis molemmista ovimoduuleista jotain, mutta mitä? Ettei niihin saa yhteyttä? Vai jotain muuta?

Se paras konsti tuoda ne tiedot muillekin, olisi liittää koko auto-scan tähän. Jos ei siihen veny, niin edes niiden moduulien osalta jossa on jotakin vikakoodeja...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

automies97


hiksi

Miltäs ne johdot näytti, johtosarjavikaan viittaa kovasti..

M_M

Veikkaisin, että joko väyläjohdot on poikki tai sähkönsyöttö on poikki, ei kai siinä auta kuin tutkia johdotuksia. Molemmat ovimoduulit tuskin ovat samanaikaisesti pimentyneet.

Aloittaisin tutkimukset etuovesta, koska kuten todettua, sen mykistyminen usein vaientaa myös takaoven vaikka takaoven palikoissa itsessään ei olisi mitään vikaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jultsu

Se kertoo sen verran että yksi koodi on, ja ilmeisesti toinenkin siellä ylempänä piilossa kun kellonaika pilkistää yläreunasta.

Mitäpä jos laittaisit ne koodit tähän tekstimuodossa copypastena niin jälkipolvetkin voisivat sitten googletella niitä ja löytää tämän ketjun ja saada mahdollisesti jopa ongelmiinsa ratkaisun?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

jsx

Mun edellisessä autossa (-09 A3) oli kahteen kertaan semmonen vika, että akun irrotuksen jälkeen ei saanut yhteyttä vasemman takaoven moduuliin. Mutta en oikein osaa sanoa, millä se korjaantui. Nollailin vikakoodit VCDS:llä ja ajelin ja taas nollailin. Lisäksi ainakin jälkimmäisellä kerralla taisi olla moduulista piuhat irti välillä muutaman päivän. Ja sen jälkeen taas vikakoodien nollaus. Molemmilla kerroilla se toimi täydellisesti sen jälkeen kun alkoi toimimaan, mutta jotenkin se siitä akun irrotuksesta häiriintyi (mitään oireita ei ollut kummallakaan kerralla ennen akun irrotusta eikä sitten sen jälkeen kun se taas alkoi toimia).

Mitään varsinaisia korjauksia en kuitenkaan tehnyt, jollei sitten tuo moduulilta piuhojen irti ottaminen jotenkin sopivasti heiluttanut niitä.
Almera 1.6 -97 -> Leon 1.8T -05 -> A3 2.0TQ -09 -> A3 2.0TQ -17 -> e-tron 50 -20

automies97

Tässä toinen vikakoodi!  Ajattelin katsoa ensiksi virtamittarilla tuleeko ylipäätään oven pistorasiaan virtaa. Mikälisikäli ei tule niin heitän haskat naulaan elikkä varmuudenvuoksi onko  suosituksia pk alueella mihin viedä auto tutkittavaksi?  Ei viitsisi ehdointahdoin hajottaa enempää! Ps. Koitan saada kopioitua koodit teksi muotoon asappia!


o.b.

Painat vaan sitä "Copy Codes" nappia alhaalta ja vikakoodit on tekstimuodossa leikepöydällä ::)

eiser

Mulla on sama ongelma. Selvisikö missä vika oli? GTI V -06.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy