B7 2.0 TDI ohjelmointi

Aloittaja Gomme22, 04.10.19 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

Gomme22

Moro!

Onko täällä kokemuksia ko. passatin ohjelmoinnista? Kyseessä siis b7 2.0 TDI, dsg6 ja etuveto. Itsellä tarkoitus ohjelmoida, mutta muutama kysymys vielä puskaradiosta, ennekuin vien ohjelmoitavaksi, eli:

- Miten kestää tuo dsg 6 ohjelmointia?
- Paljonko saa tehoja lisää ohjelmoimalla? Olen katsonut suuntaa antavaa tietoa sedox performancen sivuilta ja siellä meinaavat että 182-194 hv sais tuosta myllystä irti.
- Mitä DPF & EGR tykkää ohjelmoinnista?
- Miten paljon vaikuttaa kulutukseen ym olennaiseen?
- Aiheuttaako muita toimenpiteitä? Esim muutoskatsatuksia ym.

Ei muuta tällä kertaa.

S8k-80

- DSG6 kestää vääntöä hyvin. Mekatroniikka sieltä yleensä hajoaa ja se ei johdu väännöstä.
- Sinulla ilmeisesti on 140hv versio? aika kovat lukemat on nuo 182-194hv sanoisin että 170-180hv on lähempänä totuutta. Turbothan noissa meinaa hajota jo vakionakin.
- DPF ja EGR voidaan ottaa pois käytöstä jos haluaa, tosin dpf täytyy myös tyhjentää jos sen poistaa ohjelmasta. Mielestäni DPF:ään ei kannata koskea jos se toimii. EGR:n voi tuossa mallissa ohjelmoida niin että se menee kiinni vasta kun moottori on saavuttanut halutun lämpötilan, näin vältetään lämpöjen lasku talvipakkasilla.
- Kulutus voi laskea hieman. Kannattaa seurata tankkauksista kulutusta, koska moni ohjelmoitsija käyttää niin sanottua huijauskarttaa että auto saadaan näyttämään pienempää kulutusta. Usein juuri noissa ulkomaisissa ohjelmissa on käytetty sitä.
- Aina ohjelmoinnin jälkeen pitää muutoskatsastaa, mutta kaikki jättävät tekemättä sen koska sitä ei oikeastaan pysty muutoskatsastamaan.

Antsar



Ollut nyt omassa reilu pari vuotta, ei ongelmia. EGR ja DPF käytössä, ei kannata poistaa.

Normanton

Itse kääntyisin osaavan kotimaisen tekijän puoleen. Voin suositella Harista (http://www.hestec.fi/) Valkeakoskella ja jos foorumia luet niin moni muukin suosittelee. Viritykset ovat vähän maltillisempia, mutta ainakin ne toimivat.

Se vakio turbo on tuossa 103kW mallissa aika pieni eli isommat muutokset alkavat vaatimaan turbon vaihtoa tai sitten sen kestävyydestä aletaan tinkimään.

Itse en koskisi dpf:ään tai egr:ään jos ne toimivat. Toki ne poistamalla saa vähän lisää tehoja, mutta oletan että nyt ei haeta mitään maksimeja kun ei muutenkaan puhuta osien vaihdosta. Osia vaihtamalla tehoja saadaan varmasti paljon enemmänkin.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Gomme22

Tuo 184 hp olisi kyllä jo riittävästi kun käyttöautosta on kyse. Tuo 170 on vielä aika kädenlämpöinen, mutta tosiaan niin kauan kun kyseessä on käyttöauto niin ei kovin ahneesti kannate ruveta piristelemään! :)

Onkos kellään tietoa ohjelmointipajoista akselilla keski-suomi - pohjois-pohjanmaa?

Kiitti vinkeistä!

Killer

#5
Lainaus käyttäjältä: Gomme22 - 14.10.19 - klo:14:04
Tuo 184 hp olisi kyllä jo riittävästi kun käyttöautosta on kyse. Tuo 170 on vielä aika kädenlämpöinen, mutta tosiaan niin kauan kun kyseessä on käyttöauto niin ei kovin ahneesti kannate ruveta piristelemään! :)

Onkos kellään tietoa ohjelmointipajoista akselilla keski-suomi - pohjois-pohjanmaa?

Kiitti vinkeistä!

Oulussa on kehuttu Turbotecia. Pari tuttua on käyttänyt tuolla ja ovat tykänneet.

EDIT: Kuopiossa oon itse softauttanut pari autoa Findieselillä. Tekee ohjelman itse alusta loppuun ja säätää penkissä kohdilleen.
Molemmissa paikoissa on penkit. Oulussa 4wd ja Kuopiossa 2wd.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

vhol

Itse olen käyttänyt myös Turbotecin ja Findieselin palveluja 2000 luvun alusta alkaen, eikä moitteen sijaa ole. Mulla ohjelmoitiin myös dsg vaihtamaan hieman alemmilta kierroksilta. Vaihteet 3,4 ja 5 vaihtaa 4200 kohilla.

vwmies

Eos meneekö OT mutta sukulainen kävi B8 Pasuunalla Karalan pajalla Nykäskylässä. 1.6 TDi (sorry) parani +25c hv ja -> 320 Nm.
Kulutus ei ainakaan noussut (ajotapa !!), ehkä on hieman laskenutkin. Tämä ei ole puffi.
Yritetään pärjätä.

TDiih

Lainaus käyttäjältä: Antsar - 12.10.19 - klo:19:07


Ollut nyt omassa reilu pari vuotta, ei ongelmia. EGR ja DPF käytössä, ei kannata poistaa.

Mites limppu? En ite ainakaan DSG:n kanssa muuttaisi tuota alapään karttaa, vaan pitäisin vakiona. Findieselin softa itsellä ja suht pienellä ocu menee.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Antsar

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 19.10.19 - klo:22:20
Mites limppu? En ite ainakaan DSG:n kanssa muuttaisi tuota alapään karttaa, vaan pitäisin vakiona. Findieselin softa itsellä ja suht pienellä ocu menee.

Joo, jäikin maintsematta että on manuaali. Ja btw, eilen tulikin odottamani vikakoodi P0403 . :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy