Kirjoittaja Aihe: Webasto, Engine Heater -> Parking Heater eli kauko-ohjauksen jälkiasennus  (Luettu 4645 kertaa)

Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Katsotaan osuiko oikealle alueelle. Eli kyseessä VW Touran 2011 TDI tehdasasennetulla ajonaikaisella webastolla (Thermo Top VEVO) ja automaatti-ilmastoinnilla. Nyt kun syksy lähestyy niin olisi kiva saada weba toimimaan myöskin esilämmittimenä.

Ajattelin hommata tämän https://www.carsystems.eu/vw-touran-1k-telestart-t91-timer-upgrade-kit-engine-heater-parking-heater,id3485.html ja asennella hilut itse, mutta kyseisen putiikin mukaan lisäksi tarvitsen myös tämän https://www.carsystems.eu/unlock-set-vw-touran-1k-w-bus-diagnostic-interface-dongle-for-webasto,id3469.html

Mitäs kaikkea tuommoinen jälkiasennus vaatii ja mitä tuolla unlock-setillä oikeen tekee? Käytössä on VCDS, luulisi sillä pystyvän hoitamaan tarvittavat koodaukset. Aikomuksena on katkaista CAN-väylä webastolle, jotta automaattinen webaston pakkokäynnistys poistuu pelistä (kytkin tietty väliin, jotta väylän saa päälle koodauksia ja vikalukuja varten) ja käyttää WBUS:ia kellon ja webaston välillä. Riittääkö tähän yhden piuhan veto kellolta weban X1-liittimeen?

Sitten auton lämmityslaitteen puhallin pitäisi saada pyörimään. Tämä varmaan onnistuu helpoiten IPCU-releellä, oisko tähän heittää kytkentäkaaviota?

Webaston oma vesipumppu löytyy, joten sitä ei tarvitse jälkiasentaa.

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.216
    • Profiili
Tuolta vois sivulta 9 löytyä IPCUn asennukseen apuja: http://mmc-manuals.ru/all_webasto/install/cars/Volkswagen/Sharan/9024029B_EN_VW_Touran_Sharan_2011_TDI.pdf

Tuo unlock-setti ilmeisesti vaaditaan, jotta lämmittimen firmware saadaan päivitettyä sellaiseksi joka tukee seisontalämmitystä. Tästä en osaa sen enempää sanoa, mutta jos kauppa sanoo että se vaaditaan niin kai se sitten vaaditaan. VCDS ei valitettavasti pysty webaston (tai ylipäänsä minkään moduulin) firmwarea päivittämään.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG -17
Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13

Täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa JAK

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 442
    • Profiili
Touranissa (ainakin nykyään) webasto lämmittää vain sisätilat. Onkohan joku asennussarja jolla tuon saa lämmittämään myös moottoria.

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.216
    • Profiili
Touranissa (ainakin nykyään) webasto lämmittää vain sisätilat. Onkohan joku asennussarja jolla tuon saa lämmittämään myös moottoria.

Tuo onnistuu luultavasti ihan VCDS:n avulla, yksi bittimuutos koodaukseen ja alkaa lämmetä moottorikin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG -17
Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13

Täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.828
    • Profiili
Missähän kaikissa autoissa tuo lisälämmitin ei enää lämmitä moottoria tehtaalta tullessaan?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.032
    • Profiili
Alkuperäiseen kysymykseen hieman kommentteja.

Melkein suosittelisin ostamaan (käytetyn) VEVO:n, joka on valmiiksi "Standheizung". Silloin saat ajastusmahdollisuuden ajotietokoneelta (jos et katkaise CAN-väyläjohtoja) Lisäksi jos vaihdat Climatronicin panelin sellaiseen, joka tukee lisälämmitintä, ei IPCU-relettä tarvita, vaan Climatronic hoitaa puhaltimen, läppien ja lämpötilojen säädön. IPCU relettä käytettäessä pitää muistaa aina ennen auton sammuttamista kääntää lämmitys HI-asentoon ja ilmanohjaus ikkunalle.

Kaukosäätimen vastanotinta varten pitää verää yksi johto (W-bus) Webastolle joka tapauksessa.

Unlock setissä on kertakäyttöinen dongle, joka mahdollistaa yhden lämmittimen muuttamisen lisälämmittimestä seisontalämmittimeksi. Sellainen jälkikäteen softattu lämmitin ei ole ohjattavissa ajotietokoneelta, softaus tuo tuen W-bus ohjaukselle joko ulkoisella kellolla tai Telestartilla.

VCDS:llä pitää ehkä asennuksen jälkeen hieman säätää bittejä, että kaukosäädin alkaa toimimaan.

Jos autossa on puoli-manuaalinen ilmastointi Climatic, silloin IPCU rele on pakollinen.


Poissa JAK

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 442
    • Profiili
Missähän kaikissa autoissa tuo lisälämmitin ei enää lämmitä moottoria tehtaalta tullessaan?

Helpompi vastata missä toimii. Tiquan ja pari muuta mallia (en muista).

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.828
    • Profiili
Helpompi vastata missä toimii. Tiquan ja pari muuta mallia (en muista).
Lähinnä sitä kun nuo päästöt tuntuu olevan syynä siihen, ettei se toimi kuin sisätilan lämmittämisessä joissain merkeissä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Alkuperäiseen kysymykseen hieman kommentteja.

Melkein suosittelisin ostamaan (käytetyn) VEVO:n, joka on valmiiksi "Standheizung". Silloin saat ajastusmahdollisuuden ajotietokoneelta (jos et katkaise CAN-väyläjohtoja) Lisäksi jos vaihdat Climatronicin panelin sellaiseen, joka tukee lisälämmitintä, ei IPCU-relettä tarvita, vaan Climatronic hoitaa puhaltimen, läppien ja lämpötilojen säädön. IPCU relettä käytettäessä pitää muistaa aina ennen auton sammuttamista kääntää lämmitys HI-asentoon ja ilmanohjaus ikkunalle.

Kaukosäätimen vastanotinta varten pitää verää yksi johto (W-bus) Webastolle joka tapauksessa.

Unlock setissä on kertakäyttöinen dongle, joka mahdollistaa yhden lämmittimen muuttamisen lisälämmittimestä seisontalämmittimeksi. Sellainen jälkikäteen softattu lämmitin ei ole ohjattavissa ajotietokoneelta, softaus tuo tuen W-bus ohjaukselle joko ulkoisella kellolla tai Telestartilla.

VCDS:llä pitää ehkä asennuksen jälkeen hieman säätää bittejä, että kaukosäädin alkaa toimimaan.

Jos autossa on puoli-manuaalinen ilmastointi Climatic, silloin IPCU rele on pakollinen.

Kiitos M_M ja o.b. vinkeistä. Tässä on täysautomaatti-ilmastointi. Ei ole ihan halpaa lystiä vaikka päivittäisin nykyisen vevon, jolloin can-väylä jää pois pelistä. Toki kaikki hienoudet saisi mukaan jos vaihtaisi koko webaston ja ilmastoinnin ohjauspaneelin. Eli minimissään kello ja kauko-ohjaus 300 €, unlock set 200 €, IPCU-rele ~100 € kantoineen eli 600 € vähintään. Mistä tuo IPCU-rele kantoineen kannattaisi hommata? Onnistuukohan webaston softaus marmoritiskillä tai webastoja asentavissa firmoissa alle 200 €:lla? Onko kenelläkään kokemuksia? Pitää vielä kysellä paljonko maksaisi teetettynä koko homma, varmaan menee yli tonnin...

Poissa JAK

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 442
    • Profiili
Lähinnä sitä kun nuo päästöt tuntuu olevan syynä siihen, ettei se toimi kuin sisätilan lämmittämisessä joissain merkeissä.

Niin joo, toisaalta lämmitetty kone ei tuota niin paljon päästöjä kuin kylmä. Vai onko tietoni vanhentunutta?

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.216
    • Profiili
Niin joo, toisaalta lämmitetty kone ei tuota niin paljon päästöjä kuin kylmä. Vai onko tietoni vanhentunutta?

Ei se taida siihen liittyä, vaan päästöihin siinä mielessä että koko ajan tiukentuvat päästömääräykset vaikuttavat moottorin eri anturien ja parametrien valvontaan. Nyt sitten osassa EURO6 dieseleistä on niin tiukalle vedetyt parametrit, että moottorinohjaus suuttuu jos auto on seisonut ajamatta vuorokauden mutta käynnistyshetkellä jäähdytysnesteen lämpötila-anturien lukema poikkeaa ulkolämpötilasta.

Olisi varmasti softalla korjattavissa, mutta taitaa olla niin pieni markkina-alue jossa esilämmitystä tarvitaan, ettei valmistajia kiinnosta.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG -17
Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13

Täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa JAK

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 442
    • Profiili
Ei se taida siihen liittyä, vaan päästöihin siinä mielessä että koko ajan tiukentuvat päästömääräykset vaikuttavat moottorin eri anturien ja parametrien valvontaan. Nyt sitten osassa EURO6 dieseleistä on niin tiukalle vedetyt parametrit, että moottorinohjaus suuttuu jos auto on seisonut ajamatta vuorokauden mutta käynnistyshetkellä jäähdytysnesteen lämpötila-anturien lukema poikkeaa ulkolämpötilasta.

Olisi varmasti softalla korjattavissa, mutta taitaa olla niin pieni markkina-alue jossa esilämmitystä tarvitaan, ettei valmistajia kiinnosta.

Kuitenkin toimii Tiguanissa myös moottorin lämmittimenä. Siis Diesel Tiquan.

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.216
    • Profiili
Kuitenkin toimii Tiguanissa myös moottorin lämmittimenä. Siis Diesel Tiquan.

Niinhän minä tuossa kirjoitin, että osassa autoista.

Myös diesel-Kodiaqissa lämpenee moottori. Mutta joissakin malleissa ei lämpene, vaivaa myös muita valmistajia eikä pelkästään volkkarikonsernia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG -17
Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13

Täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Tämmöinenkin olisi tarjolla, hinta 458 € T91-kaukosäätimellä ja ilman kelloa:

https://www.cum-cartec-shop.de/VW-Touran-neues-Modell-Umruestsatz-Zuheizer-zur-Standheizung.html

Tuossa ei puhuta mitään softaustarpeesta. Onko käsitystä mitäköhän tuo johtosarjan päässä oleva möykky tekee?

Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Alkuperäiseen kysymykseen hieman kommentteja.

Melkein suosittelisin ostamaan (käytetyn) VEVO:n, joka on valmiiksi "Standheizung". Silloin saat ajastusmahdollisuuden ajotietokoneelta (jos et katkaise CAN-väyläjohtoja) Lisäksi jos vaihdat Climatronicin panelin sellaiseen, joka tukee lisälämmitintä, ei IPCU-relettä tarvita, vaan Climatronic hoitaa puhaltimen, läppien ja lämpötilojen säädön. IPCU relettä käytettäessä pitää muistaa aina ennen auton sammuttamista kääntää lämmitys HI-asentoon ja ilmanohjaus ikkunalle.

Kaukosäätimen vastanotinta varten pitää verää yksi johto (W-bus) Webastolle joka tapauksessa.

Unlock setissä on kertakäyttöinen dongle, joka mahdollistaa yhden lämmittimen muuttamisen lisälämmittimestä seisontalämmittimeksi. Sellainen jälkikäteen softattu lämmitin ei ole ohjattavissa ajotietokoneelta, softaus tuo tuen W-bus ohjaukselle joko ulkoisella kellolla tai Telestartilla.

VCDS:llä pitää ehkä asennuksen jälkeen hieman säätää bittejä, että kaukosäädin alkaa toimimaan.

Jos autossa on puoli-manuaalinen ilmastointi Climatic, silloin IPCU rele on pakollinen.


Osaatko o.b. kertoa tarkemmin mitä tuo softaus tekee lämmittimelle, että sitä ei voida enää ohjata ajotietokoneelta? Kyselin Carsystemsiltä tarkennusta mitä kaikkea jälkiasennus vaatii ja heidän mukaan kauko-ohjauksen vastaanottimelta vedetään johto Webaston liittimelle pinniin 2 ja sähkönsyöttö tietysti sulakerasialta. Lämmityslaitteen puhaltimen ohjaus pitäisi hoitua CAN-väylää pitkin.


Climatronicin paneeleita lisälämmitysnapilla varustettuna näyttäisi saavan ebaysta alle satasella käytettynä.

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.032
    • Profiili

Osaatko o.b. kertoa tarkemmin mitä tuo softaus tekee lämmittimelle, että sitä ei voida enää ohjata ajotietokoneelta? Kyselin Carsystemsiltä tarkennusta mitä kaikkea jälkiasennus vaatii ja heidän mukaan kauko-ohjauksen vastaanottimelta vedetään johto Webaston liittimelle pinniin 2 ja sähkönsyöttö tietysti sulakerasialta. Lämmityslaitteen puhaltimen ohjaus pitäisi hoitua CAN-väylää pitkin.


Climatronicin paneeleita lisälämmitysnapilla varustettuna näyttäisi saavan ebaysta alle satasella käytettynä.
Voiko nykyistä lämmitintä ohjata ajotietokoneelta? Käsitin, että kyseessä oli vain ajonaikainen lisälämmitin ??? Jos ajastus onnistuu tietokoneelta, et todennäköisesti tarvitse ostaa kuin käytetyn T91r kaukosäätimen ja vastaanottimen ja niiden kaveriksi uuden Climatronic panelin. Piuhan veto sinne 2-nastaan lisäksi.

Jos Climatronicissa ei ole sitä lämmittimen käynnistysnappia, se ei myöskään ole sähköissä kun virrat ei ole päällä. Climatronicin vaihdon yhteydessä pitää hieman muuttaa myös sähköjä, että paneli on tajuissaan myös silloin kun virrat on pois päältä.

Varmaa tietoa, miten päivitetty Webasto toimii yhteen CAN väylän kautta ei minulla ole. Ajonaikainen lisälämmitin kuitenkin vaatii sen päivityksen, jotta sitä voi ohjata kaukosäätimellä tai Webaston omalla kellolla.


Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Voiko nykyistä lämmitintä ohjata ajotietokoneelta? Käsitin, että kyseessä oli vain ajonaikainen lisälämmitin ??? Jos ajastus onnistuu tietokoneelta, et todennäköisesti tarvitse ostaa kuin käytetyn T91r kaukosäätimen ja vastaanottimen ja niiden kaveriksi uuden Climatronic panelin. Piuhan veto sinne 2-nastaan lisäksi.

Jos Climatronicissa ei ole sitä lämmittimen käynnistysnappia, se ei myöskään ole sähköissä kun virrat ei ole päällä. Climatronicin vaihdon yhteydessä pitää hieman muuttaa myös sähköjä, että paneli on tajuissaan myös silloin kun virrat on pois päältä.

Varmaa tietoa, miten päivitetty Webasto toimii yhteen CAN väylän kautta ei minulla ole. Ajonaikainen lisälämmitin kuitenkin vaatii sen päivityksen, jotta sitä voi ohjata kaukosäätimellä tai Webaston omalla kellolla.


Kyseessä on vain ajonaikainen lämmitin, ei voi ohjata ajotietokoneelta.

Täällä http://vennerstrand.se/webasto/heater_upgrade on lähes identtinen projekti, ainut ero on, että mulla on TT-VEVO eikä TT-V. Tämän tarinan mukaan webaston päivityksen jälkeen lämmitysvalikko ilmestyy automaattisesti ajotietokoneeseen ja pelkkä climatronic-paneelin vaihto riittäisi, jotta esilämmitys pelaa kuten tehdasasennetuissa taukolämmittimissä...? Toki vaatii VCDS-säätöä lisäksi.

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.032
    • Profiili
Kokemusta on yhdestä päivitetystä lämmittimestä, mutta siinä autossa ei ollut ajotietokonetta. Ehkä se sitten tulee näkyviin jos on ajotietokone.

Kannattaa kuitenkin harkita käytetyn seisontalämmittimen hankintaa kun sellaisen saa melkein päivityksen hinnalla. Jos Webasto on alkuperäinen, alkaa se olla jo elinkaarensa loppupäässä. Alla yksi esimerkki 33 km ajetusta autosta. Mukana myös Telestartin vastaanotin, pa-pumppu ja vesipumppu. Tuokin on VEVO, joten suoraan sopiva.

https://www.ebay.de/itm/Original-VW-Sharan-7N-Standheiung-Diesel-Heizung-Steuergerat-Webasto-7N0815005AE/264207556008

Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Kokemusta on yhdestä päivitetystä lämmittimestä, mutta siinä autossa ei ollut ajotietokonetta. Ehkä se sitten tulee näkyviin jos on ajotietokone.

Kannattaa kuitenkin harkita käytetyn seisontalämmittimen hankintaa kun sellaisen saa melkein päivityksen hinnalla. Jos Webasto on alkuperäinen, alkaa se olla jo elinkaarensa loppupäässä. Alla yksi esimerkki 33 km ajetusta autosta. Mukana myös Telestartin vastaanotin, pa-pumppu ja vesipumppu. Tuokin on VEVO, joten suoraan sopiva.

https://www.ebay.de/itm/Original-VW-Sharan-7N-Standheiung-Diesel-Heizung-Steuergerat-Webasto-7N0815005AE/264207556008


Kiitos o.b. jälleen vinkistä. Kahlasin hetken ebayta ja tuommoinen lähti juuri tilaukseen https://www.ebay.de/itm/123746081880
Lyhyen tinkauksen jälkeen maksoi 345 € posteineen, 14 tkm ajetusta autosta ja mukana tulee Telestart T91R-vastaanotin ja kaukosäädin. Johtosarja ja antenni telestartille maksoi erikseen 30 €. Nyt vaan odotellaan kamppeitten saapumista.

Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Nyt on webasto vaihdettu ja kaukokäytön hilppeet asennettu. Kauko-ohjaimen napista kun painaa niin paloilmapuhallin ja vesipumppu alkaa hurisemaan ja hetken päästä sammuu. Vikakoodina antaa coolant blocking valvesta tjsp. Webasto ei siis yritäkkään tulille vaan pyörittää paloilmapuhallinta hetken. Mikähän mahtaa olla vikana? Vaatisko tuo jotain koodausta VCDS:llä? Niin ja koneen kun käynnistää niin weba ei lähde silloinkaan päälle vaikka ulkona on alle +5 lämmintä.

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.032
    • Profiili
Pitää koodata pois se coolant shut-off valve esim VCDS:llä. Webasto ei lähde tulille jos se huomaa, että yhteys tuolle venttiilille on poikki. Koodausmuutoksen jälkeen se ei enää tuota haistele ::)

Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Pitää koodata pois se coolant shut-off valve esim VCDS:llä. Webasto ei lähde tulille jos se huomaa, että yhteys tuolle venttiilille on poikki. Koodausmuutoksen jälkeen se ei enää tuota haistele ::)

Osaatko heittää tarkempaa ohjetta miten tuo muutos tehdään? Kokemusta VCDS:stä on vielä aika vähän, versio 18.9 löytyy.

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.032
    • Profiili
Menet yksikköön 18 Aux Heater ja sitten oikeassa laidassa on Coding-kuvake. Painat sitä ja viet kursorin lukeman päälle. Pitäisi aueta ponnahdusikkuna, joka kertoo koodausohjeet. Muutat koodauksen ja painat Save.

Voi myös kokeilla suoraan mun autossa olevaa koodausta 0031012.

Address 18: Aux. Heat        Labels: 1K0-815-007.clb
   Part No: 7N0 963 272 A
   Component: Standheizer     043 4730 
   Revision: 00043000    Serial number: 09022127000000
   Coding: 0031012
   Shop #: WSC 80093 222 71269
   VCID: 33651B4E529005D218-8066


Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Sain koodattua ja weba alkoi töhisemään. Muutin koodin 0031142 -> 0031042. Mitäköhän tuo digit 4 tarkoittaa? Ohje antaa vaihtoehdoiksi vain 0 = Recirculaiton pump not installed, 1 = Recirculation pump installed. Uskaltaisiko muuttaa ykköseksi?

Sisätilan puhallin ei vielä käynnisty kun weban käynnistää, ebyasta ostettu climatronic-paneeli tyyppiä 5K0907044EC on matkalla tulossa, sillä varmaan alkaa toimimaan koodailujen jälkeen.

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.032
    • Profiili
Climatronic panelin vaihto saattaa vaatia pientä muutosta johdotuksiin. Normi Climatronic ei tarvitse sähköä kun virrat ei ole päällä. Seisontalämmityksellä varustettu tarvitsee, jotta se pystyy tarkkailemaan väylää ja tarvittaessa kytkeytyä päälle. Mutta tuo pitää tarkistaa kytkentäkaavioista.

Pojan 2007 Passatissa tuo muutos piti tehdä ainakin.

Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Climatronic panelin vaihto saattaa vaatia pientä muutosta johdotuksiin. Normi Climatronic ei tarvitse sähköä kun virrat ei ole päällä. Seisontalämmityksellä varustettu tarvitsee, jotta se pystyy tarkkailemaan väylää ja tarvittaessa kytkeytyä päälle. Mutta tuo pitää tarkistaa kytkentäkaavioista.

Pojan 2007 Passatissa tuo muutos piti tehdä ainakin.

Muistatko yhtään minkälaisia sähkömuutoksia piti tehdä? Riittikö syöttökaapelin siirtäminen sulakerasiassa paikasta toiseen (paikkaan, missä 12 V kokoajan aktiivinen)?

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.032
    • Profiili
Muutokset tehtiin Climatronicille tulevissa johdotuksissa. Pari piuhaa poikki ja yksi johto kytkettiin ristiin ja toinen jäi irti muistaakseni. Katson tarkemmin jahka ehdin tuon 2011 Touranin johdotuksen.

Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Muutokset tehtiin Climatronicille tulevissa johdotuksissa. Pari piuhaa poikki ja yksi johto kytkettiin ristiin ja toinen jäi irti muistaakseni. Katson tarkemmin jahka ehdin tuon 2011 Touranin johdotuksen.


Hieno homma jos viitsit katsoa, kiitos jo etukäteen!

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.032
    • Profiili
Näyttäis, että ei tarvitse tehdä johdotusmuutoksia ollenkaan. Clmatronic saa jatkuvaa sähköä kojelaudan päässä olevalta 10A sulakkeelta #21.

Poissa osmomn

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Kiitos o.b. tiedosta. Äsken huomasin puolen tunnin moottoritieajon jälkeen kun sammutin auton että weba jäi hurisemaan ja hurisi edelleen 15 min sammuttamisen jälkeen. Kun kaukosäätimestä paino off-nappia, hurina loppu. Veikkaan, että vesipumppu jäi pyörimään. Pitääkö vielä jotain koodata esim. CAN gatewaysta?

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy