Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

heller

Lainaus käyttäjältä: Timpsami - 15.04.23 - klo:15:35
Löytyisipä omaan vastahankkimaani Octavia plugariin hyvät istuinsuojat. Sportti-istuimet kun on, niin monet istuinsuojat peittää penkin sähkösäädöt ja penkin hierotatoimintonamiskan. Ja tuo pitempi reisitukikin on vähän siinä ja siinä istuoinsuojien kanssa.
Minkäs takia sitä pittää suojailla?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: heller - 17.04.23 - klo:12:07
Minkäs takia sitä pittää suojailla?

Samasta syystä kuin jotkut ajoivat aikoinaan tehtaan suojamuovit(!) penkkien päällä? Koetetaan "säästää" penkkejä niin että autoa vaihtessa voi sanoa että penkit ovat kuin uudet ja kuvittelee että hyvityshinta olisi siten jotenkin parempi. Kuitenkin kaikki vaihtoautot käynevät liikkeissä pesijän/meikkaajan seulan läpi ennen myyntiriviin menoa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

heller

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 17.04.23 - klo:12:13
Samasta syystä kuin jotkut ajoivat aikoinaan tehtaan suojamuovit(!) penkkien päällä? Koetetaan "säästää" penkkejä niin että autoa vaihtessa voi sanoa että penkit ovat kuin uudet ja kuvittelee että hyvityshinta olisi siten jotenkin parempi. Kuitenkin kaikki vaihtoautot käynevät liikkeissä pesijän/meikkaajan seulan läpi ennen myyntiriviin menoa.
Aikamoista. Entisellä autolla ajoin uudesta lähtien 85tkm. Penkit näytti ihan samalta kun uutena.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Farao

Lainaus käyttäjältä: heller - 17.04.23 - klo:20:12
Aikamoista. Entisellä autolla ajoin uudesta lähtien 85tkm. Penkit näytti ihan samalta kun uutena.

Onhan näitä perverssejä tapauksia, jotka vetää savellakin autoa. Tulee hyvää mieli lähinnä itselle, koska jälleenmyyntiin se ei vaikuta pätkääkään. En muutenkaan ole koskaan ymmärtänyt perusautojen jotain hifistelyjä - poislukien harrastuneisuus - koska sillä ei ole mitään väliä mihinkään. Eri asia jos se on Bentley, Lamborghini tai Ferrari. Mutta joku Skoda "jota ei koskaa ole käytetty harjapesussa" saa lähinnä vain naurunhymähdyksiä aikaan. Sama juttu, kuin joku mainostaisi tuulipukua, jota ei koskaan olisi kasteltu tms. turhaa.  8) Nyt innolla odotan kommentteja "kun minun autoni pestään joka päivä käsin" tms.  ;D

Enhancer

Mulle ainakin ihan sama mikä auto pihassa on niin en mä sitä viitsi nasrmuisena katsella. Yksityisleasingissä kunnolla ei väliä juurikaan, nyt työsuhdeauto eli ei ns. latiakaan kiinni ja silti pesen 98 kertaa sadasta harjattomalla. Useamman kerran viikossa niin ei muuta tarvitse,

Kyynel, jos sinun mielestäsi näin ei saisi toimia. 🤣
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

heller

Lainaus käyttäjältä: Farao - 19.04.23 - klo:20:56
Onhan näitä perverssejä tapauksia, jotka vetää savellakin autoa. Tulee hyvää mieli lähinnä itselle, koska jälleenmyyntiin se ei vaikuta pätkääkään. En muutenkaan ole koskaan ymmärtänyt perusautojen jotain hifistelyjä - poislukien harrastuneisuus - koska sillä ei ole mitään väliä mihinkään. Eri asia jos se on Bentley, Lamborghini tai Ferrari. Mutta joku Skoda "jota ei koskaa ole käytetty harjapesussa" saa lähinnä vain naurunhymähdyksiä aikaan. Sama juttu, kuin joku mainostaisi tuulipukua, jota ei koskaan olisi kasteltu tms. turhaa.  8) Nyt innolla odotan kommentteja "kun minun autoni pestään joka päivä käsin" tms.  ;D
No heh. Pesen toki autoni käsin tai korkeintaan harjattomalla ;D

Mutta lähinnä meinasin että kun penkit ei tunnu juuri ulkonäöltään muuttuvan ainakaan sadan tonnin aikana. Maali nyt menee pilalle jo parilla harjapesulla ;)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Tunumppi

Lainaus käyttäjältä: heller - 19.04.23 - klo:21:18
No heh. Pesen toki autoni käsin tai korkeintaan harjattomalla ;D

Mutta lähinnä meinasin että kun penkit ei tunnu juuri ulkonäöltään muuttuvan ainakaan sadan tonnin aikana. Maali nyt menee pilalle jo parilla harjapesulla ;)

Mutta onhan ne penkinsuojat niin kivan näköiset  ;)

...mutta joo, mielipideasioita. Itse en voisi kuvitellakkaan mitään laittavani penkkien päälle.
Skoda Octavia IV 2023
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 2020
ex. Volvo XC60 T8 2019
ex. Skoda Superb sedan 1.8 TSI 2016
ex. Skoda Octavia sedan 2.0 TDI 2018
ex. Skoda Octavia sedan 1.8 TSI 2008
ex. Skoda Octavia 1.6 FSI 2006

Mattiboy

Onko muut millaisia renkaita Octaviassa pitäneet? Nykyiset kumit on 205/55/R17. Ajattelin, että seuraava rengassarja voisi olla 215/50/R17. Vinkkejä, kokemuksia?
Skoda Octavia Combi Style 1.5 TSI -21

ex.
Skoda Octavia Combi Style 1.6 TDI -16
VW Golf Comfortline 1.4 TSI -10
VW Bora 1.6 -01

heller

Lainaus käyttäjältä: Mattiboy - 24.04.23 - klo:13:44
Onko muut millaisia renkaita Octaviassa pitäneet? Nykyiset kumit on 205/55/R17. Ajattelin, että seuraava rengassarja voisi olla 215/50/R17. Vinkkejä, kokemuksia?
Kesällä 225/40/19 ja talvella 225/45/18.

Toi 17" vanne tais olla 7" levee?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

KKN

Lainaus käyttäjältä: Mattiboy - 24.04.23 - klo:13:44
Onko muut millaisia renkaita Octaviassa pitäneet? Nykyiset kumit on 205/55/R17. Ajattelin, että seuraava rengassarja voisi olla 215/50/R17. Vinkkejä, kokemuksia?

Orkkispyörillä mennään. 17" kesällä ja kunnon pullarenkaat 16" talveksi. 18" kokoa pidän aika optimaalisena ulkonäön suhteen, mutta muita etuja ei ulkonäön lisäksi taida ollakkaan. Sellaista joskus suunnittelin, että kesäksi vaihtaisi 18" ja talveksi noi vanhat 17" kesävanteet. Tiedä nyt sitten viitsinkö tuohon autoon enää panostaa tällaisissa asioissa ja muutenkin tullut sen verran pihiksi, etten ainakaan tohdi mitään hankkia ennenkuin alkuperäiset kumit on loppuun ajettu. Viime viikolla meni kesäiset alle ja vielä oli 5mm pintaa tasaisesti, joten hetkeen ei ole vielä vaihdon tarvetta.

7x17 taisi olla orkkisvanteen mitat, joten 215/50/R17 kyllä siihen menee. Halkaisija taitaa hiukan pienentyä, mutta ei merkittävästi.
2023 Superb 1.4 TSI SportLine iV Business
2017 Golf 1.0 TSI Comfortline

heller

Lainaus käyttäjältä: KKN - 24.04.23 - klo:14:46
Orkkispyörillä mennään. 17" kesällä ja kunnon pullarenkaat 16" talveksi. 18" kokoa pidän aika optimaalisena ulkonäön suhteen, mutta muita etuja ei ulkonäön lisäksi taida ollakkaan. Sellaista joskus suunnittelin, että kesäksi vaihtaisi 18" ja talveksi noi vanhat 17" kesävanteet. Tiedä nyt sitten viitsinkö tuohon autoon enää panostaa tällaisissa asioissa ja muutenkin tullut sen verran pihiksi, etten ainakaan tohdi mitään hankkia ennenkuin alkuperäiset kumit on loppuun ajettu. Viime viikolla meni kesäiset alle ja vielä oli 5mm pintaa tasaisesti, joten hetkeen ei ole vielä vaihdon tarvetta.

7x17 taisi olla orkkisvanteen mitat, joten 215/50/R17 kyllä siihen menee. Halkaisija taitaa hiukan pienentyä, mutta ei merkittävästi.
Orkkikset ne on nuo 19" kiekotkin.

Mutta joo, tolle 7x17 215 on vielä ihan ok leveys. Tietysti kannattaa pohtia, että haluatko edes leveämpää.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Occux

Onko PHEVissä mahdollista manuaalisesti pakottaa pelkällä sähköllä ajamaan? Kysymys heräsi, kun näin kaksi Corollaa rinnakkain lähtevän valoista motarin ylämäkeen letkan kärjessä majesteettisen hitaasti. Paikka siis on Helsingin päässä Turunväylä. Tuli vaan mieleen, että tyypillisesti tuosta ihmiset lähtee aika rivakasti, kun rajoitus on muutaman sata metria 60 km/h ja mäen päällä vaihtuu 80:iin. Juu, tiedän, että Corolla ei ole Skoda, mutta ensimmäinen looginen selitys olisi se, että täyshybridillä yritetään lähteä ylämäkeen ilman polttomoottorin avustusta. Toinen voisi olla kavereiden kesken tehty jäynä, kun muut ei pääse ohi, mutta Toyota kuskit huomioi muut liikenteessä olevat, joten ei kuulosta ihan loogiselta.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Occux - 06.05.23 - klo:14:49
Onko PHEVissä mahdollista manuaalisesti pakottaa pelkällä sähköllä ajamaan? Kysymys heräsi, kun näin kaksi Corollaa rinnakkain lähtevän valoista motarin ylämäkeen letkan kärjessä majesteettisen hitaasti. Paikka siis on Helsingin päässä Turunväylä. Tuli vaan mieleen, että tyypillisesti tuosta ihmiset lähtee aika rivakasti, kun rajoitus on muutaman sata metria 60 km/h ja mäen päällä vaihtuu 80:iin. Juu, tiedän, että Corolla ei ole Skoda, mutta ensimmäinen looginen selitys olisi se, että täyshybridillä yritetään lähteä ylämäkeen ilman polttomoottorin avustusta. Toinen voisi olla kavereiden kesken tehty jäynä, kun muut ei pääse ohi, mutta Toyota kuskit huomioi muut liikenteessä olevat, joten ei kuulosta ihan loogiselta.

Lataushybridithän lähtökohtaisesti kulkevat aina pelkällä sähköllä käynnistämisen jälkeen jos akussa on virtaa eikä kuski vaihda ajomoodia muuksi.

Ja kyllä lataushybridit ihan nätisti kiihtyy motarille liittyessä jos kuski edes yrittää kiihdyttää.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jarski66

Lainaus käyttäjältä: Occux - 06.05.23 - klo:14:49
Onko PHEVissä mahdollista manuaalisesti pakottaa pelkällä sähköllä ajamaan? Kysymys heräsi, kun näin kaksi Corollaa rinnakkain lähtevän valoista motarin ylämäkeen letkan kärjessä majesteettisen hitaasti. Paikka siis on Helsingin päässä Turunväylä. Tuli vaan mieleen, että tyypillisesti tuosta ihmiset lähtee aika rivakasti, kun rajoitus on muutaman sata metria 60 km/h ja mäen päällä vaihtuu 80:iin. Juu, tiedän, että Corolla ei ole Skoda, mutta ensimmäinen looginen selitys olisi se, että täyshybridillä yritetään lähteä ylämäkeen ilman polttomoottorin avustusta. Toinen voisi olla kavereiden kesken tehty jäynä, kun muut ei pääse ohi, mutta Toyota kuskit huomioi muut liikenteessä olevat, joten ei kuulosta ihan loogiselta.

PHEV lähtee aina sähköllä, jos sitä akussa on. Ja lähtee kyllä rivakasti, siinä ei kyllä Corollat kerkeä taatusti mukaan. Ohituskiihtyvyys +100km/h myös riittää, ei sillä jalkoihin jää.
Octavia vRS Combi iV PHEV '24

ex VAG autot:
-Skoda Octavia Combi 1.4 TSI iV PHEV DSG (2021)
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

Occux

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 06.05.23 - klo:22:38
PHEV lähtee aina sähköllä, jos sitä akussa on. Ja lähtee kyllä rivakasti, siinä ei kyllä Corollat kerkeä taatusti mukaan. Ohituskiihtyvyys +100km/h myös riittää, ei sillä jalkoihin jää.
OK. Onkohan Corollassa kevyempi sähkömoottori, kun tilanteesta ei voi oikeastaan puhua kiihdyttämisestä, vaan verkkaisesta nopeuden nostosta niin kuin diiselvehkeillä joskus aikaa ennen turboja. Tai sitten noilla kahdella Corollalla oli kilpailu siitä, kummalla nopeuden nosto kuuteen kymppin kestää kauemmin.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Occux - 07.05.23 - klo:07:28
OK. Onkohan Corollassa kevyempi sähkömoottori, kun tilanteesta ei voi oikeastaan puhua kiihdyttämisestä, vaan verkkaisesta nopeuden nostosta niin kuin diiselvehkeillä joskus aikaa ennen turboja. Tai sitten noilla kahdella Corollalla oli kilpailu siitä, kummalla nopeuden nosto kuuteen kymppin kestää kauemmin.

Auriksella ja Camryllä ajaneena voin sanoa, että yhdelläkään Toyotan hybridillä (siis muulla kuin pluginilla) ei pysty lähtemään liikkeelle muuta kuin aivan etanan vauhtia tasaisella ilman, että bensamoottori käynnistyy, ja vaikka tekee niinkin, niin sähköllä ei pääse kuin muutaman kymmenen metriä. Toki sähkömoottori avustaa aina liikkeellelähtöä, ja kyllä niillä pysyy aivan hyvin normaalin liikenteen mukana kiihdytyksissä jos niin haluaa.

Eikä plugarien ja normihybridien sähkömoottorit ole millään tasolla vertailtavissa. Pluginissa ne on tehty liikuttamaan autoa. Tavallisissa vain avustamaan ja säästämään bensaa. Normihybridien tehot ovat paljon pienemmät, ja ennen kaikkea sähkö ei riitä kuin hetkeksi.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Occux

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 07.05.23 - klo:15:03
Auriksella ja Camryllä ajaneena voin sanoa, että yhdelläkään Toyotan hybridillä (siis muulla kuin pluginilla) ei pysty lähtemään liikkeelle muuta kuin aivan etanan vauhtia tasaisella ilman, että bensamoottori käynnistyy, ja vaikka tekee niinkin, niin sähköllä ei pääse kuin muutaman kymmenen metriä. Toki sähkömoottori avustaa aina liikkeellelähtöä, ja kyllä niillä pysyy aivan hyvin normaalin liikenteen mukana kiihdytyksissä jos niin haluaa.

Eikä plugarien ja normihybridien sähkömoottorit ole millään tasolla vertailtavissa. Pluginissa ne on tehty liikuttamaan autoa. Tavallisissa vain avustamaan ja säästämään bensaa. Normihybridien tehot ovat paljon pienemmät, ja ennen kaikkea sähkö ei riitä kuin hetkeksi.
Kiitos tiedosta.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 07.05.23 - klo:15:03
Auriksella ja Camryllä ajaneena voin sanoa, että yhdelläkään Toyotan hybridillä (siis muulla kuin pluginilla) ei pysty lähtemään liikkeelle muuta kuin aivan etanan vauhtia tasaisella ilman, että bensamoottori käynnistyy, ja vaikka tekee niinkin, niin sähköllä ei pääse kuin muutaman kymmenen metriä. Toki sähkömoottori avustaa aina liikkeellelähtöä, ja kyllä niillä pysyy aivan hyvin normaalin liikenteen mukana kiihdytyksissä jos niin haluaa.

Eikä plugarien ja normihybridien sähkömoottorit ole millään tasolla vertailtavissa. Pluginissa ne on tehty liikuttamaan autoa. Tavallisissa vain avustamaan ja säästämään bensaa. Normihybridien tehot ovat paljon pienemmät, ja ennen kaikkea sähkö ei riitä kuin hetkeksi.
Ei tuokaan ihan pidä paikkaansa :) Isällä on 2019 Corolla hybridi jolla voi ajaa 1-2km pelkällä sähköllä max 40km/h nopeutta.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

prinne

Kun auto vaihtaa omistajaa, niin mitä olette infotainmentille tehnyt. Muistanko väärin vai oliko siellä joku factory reset?

Kakkosauto golffin kun ostin viime kesänä ja virittelin puhelin appia kuntoon, niin ennen kuin kaikki oli linjassa niin appi näytti auton paikaksi edellisen sijainnin mikä osoitti ruotsiin omakotitalon pihaan. Melko tietoturvallista....

Skodassa ei ole appia ollut käytössä ekan vuoden kokeilun jälkeen.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Erkka

^ Infotainmentille tehdasasetusten palautus, joka löytyy valikoista.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: heller - 08.05.23 - klo:22:00
Ei tuokaan ihan pidä paikkaansa :) Isällä on 2019 Corolla hybridi jolla voi ajaa 1-2km pelkällä sähköllä max 40km/h nopeutta.

Tunnustan yksinkertaistaneeni liikaa  :-[. Kun kommentoin, oli kyse risteyksestä lähtemisestä, ja ellei kuvittele kananmunaa kaasupolkimen alle, niin polttomoottori lähtee heti käyntiin.

Sähköajoa voi kyllä varmasti tehdä sinun antamillasi reunaehdoilla aivan kuten sanoit, jos käytännössä rullataan lähes tasaisella tiellä tai alamäessä sen jälkeen kun on päästy vauhtiin, ja se kananmuna on edelleen siellä kaasupolkimen alla. Kaasua yhtään käyttämällä ja/tai pikkumäkeenkin törmätessä polttomoottori lähtee heti käyntiin. Ja normaalisti sähköajolla mentävät pätkät ovat max muutama sata metriä tai vähemmän juuri minimivastuksen paikoissa. Se on vähän vastaavaa kuin Octavia sammuttelee moottoriaan sopivissa paikoissa ja rullailee.

Näin siis viimeiset muistikuvat Camrystä. Harmi, että heitin menemään MyT sovelluksen, sieltähän sen olisi voinut kaivaa esille maksimimatkat sähköllä...


Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Hibah

Paljonkos Octavian sähkömoottorin teho on? Skodan sivuilta en viisastunut sen enempää, kuin että bensamoottori on 110 kW ja järjestelmän yhteisteho 150 kW. Voinko tästä päätellä, että sähkömoottorin teho olisi ehkä 40 - 60 kW?

En jaksa uskoa, että noilla tehoilla kovin rivakasti Octaviakaan kiihtyisi Munkkiniemestä Turunväylälle ylämäkeen.

Toisaalta, vanhaan hyvään aikaan siinä alkoi heti liikennevalojen jälkeen 100 km/h rajoitus, mutta nykyään nopeusrajoituksetkin 60 -> 80 -> 100 vähän häiritsee kiihdytyskilpailuja.

skoro

Nyt: Octavia 1.0 TSI Style Nordic Edition eTEC DSG vm. -23
Ent: Octavia 1.0 TSI Style BusinessLine DSG vm. -19
       Octavia 1.6 TDI Elegance DSG vm. -13
       Octavia 1.6 TDI Elegance DSG vm. -10

miz

^^
Ja vääntöä 330Nm. Kyllä nämä menee ihan sukkelaan 80 saakka, sitten pikkuhiljaa kiihtyvyys hiipuu. Ei ole kuitenkaan ongelmia normaalisti liittyä vaikka motarille.

Yaffa0

#2724
Väittäisin, että se on 85 kW, siis sähkömoottorin teho, koska Leonissa se on niin ja samaa tekniikkaa kait nuo käyttävät Octavia PHEV ja Leon PHEV? Ja tosiaan 330 NM on vääntöä, bensakoneen kanssa 350 NM (150 kW). Samasta koneyhdistelmästä otetaan ohjelmoinnilla Cupra/RS -versiona 180 kW. Kiihtyy valoista sähköllä jopa eko-moodillakin 0-80 km/h rivakasti ja ylämäkeen kiipeää väännöllä hyvin. 

Olen ajanut kehäkolmosen Espoon osuutta, jossa on 100 km/h rajoitus sähköllä paljonkin. Hyvin pysyy liikenteen mukana. Sähköä voi käyttää 130 km/h nopeuteen saakka. Tosin silloin akku kuluu nopeasti. Mutta kaupungissa pärjää sähköllä joka paikassa, ei varmasti jää jalkoihin missään. Itse tulen ajaneeksi kaikki kaupunkiajot sähköllä (jos vaan virtaa on ja olen muistanut ladata) ja sitten moottoritiet ja pidemmät siirtymiset hybridillä.


photoupload
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

KKN

2023 Superb 1.4 TSI SportLine iV Business
2017 Golf 1.0 TSI Comfortline

Yaffa0

Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Method

Onko jossain selitetty plugarin toimintaperiaatetta?

LUULISIN, huom. LUULISIN että se toimii näin:

Käytä sähköä olosuhteista riippumatta kunnes jäljellä noin 8%. Tämän jälkeen hyppää hybridille olosuhteista riippumatta. Lataa ajon aikana akkua ylläpitääksesi 8% varauksen akussa ja käytä tätä jäljellä olevaa akkuvirtaa "sopivissa tilanteissa" kuten valoista lähdöissä ja niin edelleen. Jatka tätä kunnes käyttäjä lataa akun käsin.

Jotta pystyy kuluttamaan mahdollisimman vähän bensaa ja sähköä, tämä logiikka pitäisi kuskin tietää. Ikäänkuin siis pelisäännöt joiden mukaan ajetaan. Niin kauan kun tämä on epäselvää, olen ajanut käsin vatkaamalla e-moden ja hybridin välillä. Sähköllä kaupungissa, bensalla muualla, varaustaso huomioonottaen.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 29.05.23 - klo:10:43
Väittäisin, että se on 85 kW, siis sähkömoottorin teho, koska Leonissa se on niin ja samaa tekniikkaa kait nuo käyttävät Octavia PHEV ja Leon PHEV? Ja tosiaan 330 NM on vääntöä, bensakoneen kanssa 350 NM (150 kW). Samasta koneyhdistelmästä otetaan ohjelmoinnilla Cupra/RS -versiona 180 kW. Kiihtyy valoista sähköllä jopa eko-moodillakin 0-80 km/h rivakasti ja ylämäkeen kiipeää väännöllä hyvin. 

Olen ajanut kehäkolmosen Espoon osuutta, jossa on 100 km/h rajoitus sähköllä paljonkin. Hyvin pysyy liikenteen mukana. Sähköä voi käyttää 130 km/h nopeuteen saakka. Tosin silloin akku kuluu nopeasti. Mutta kaupungissa pärjää sähköllä joka paikassa, ei varmasti jää jalkoihin missään. Itse tulen ajaneeksi kaikki kaupunkiajot sähköllä (jos vaan virtaa on ja olen muistanut ladata) ja sitten moottoritiet ja pidemmät siirtymiset hybridillä.



2024 Octavialle väitetään olevan 80 kW:
photoupload

Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

miz

https://www.skoda.fi/autot/octavia/octavia-iv/octavia-iv-technical-details

”Škoda Octavia iV:ssä käytetään edistyksellistä lataushybriditekniikkaa. Autossa on perinteinen bensiinimoottori 1.4 TSI / 110 kW ja 85 kW:n sähkömoottori.”

Sama voimalinja noissa kaikissa on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy