Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 25.02.21 - klo:19:26
Onpas erikoisen pienen näköiset vanteet tuossa kuvassa 😀
16” kärrynpyörät  ;D. No en viittiny leesariin omasta pussista 17” hankkia. Onneks kesätassut sit 17”.

Lohtuna, että pirun hiljaiset ja mukavat ajaa.

Lionman

Minä pidän myös renkaissa ensisijaisena mukavuutta ja hiljaisuutta. Minun silmään sellaiset renkaat, joissa on kumia vain hyvin vähän näyttää jotenkin oudoilta, vähän kuin tyhjiltä. Mutta nämä ovat toki makuasioita, ja tiedän kuuluvani tässä asiassa vähemmistöön. Ymmärrän kyllä sen visuaalisen kytköksen urheilullisuuteen ja rata-autojen ulkonäköön. En myöskään pidä kokotummista vanteista. Ne muistuttavat minusta peltivanteita ilman pölykapseleita.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Morpheus3

Nyt on näköjään konfiguraattorissa valittavissa Styleen 2.0 TSI 190 7-spd DSG 4x4. Mutta hinnastossa tuota ei vielä näytä olevan (ainakaan siinä joka on skoda.fi-sivuila).

Nyt on tosin pahassa mietinnässä se, kummalla voimanlähteellä varustetusta (bensa vai diesel) saisi 3-5v päästä paremman hyvitysarvon silloiseen seuraavaan autoon... Joten niinpä tässä pohdin nyt tuon bensa-Stylen ja diesel-RS:n välillä, nelivetona toki kumpikin... Joo, ja sähkövatkaimiin en ole vielä nyt vaihtamassa, joten ei tarvi vaivautua. :)
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Sinistra

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 25.02.21 - klo:21:28
Minä pidän myös renkaissa ensisijaisena mukavuutta ja hiljaisuutta. Minun silmään sellaiset renkaat, joissa on kumia vain hyvin vähän näyttää jotenkin oudoilta, vähän kuin tyhjiltä. Mutta nämä ovat toki makuasioita, ja tiedän kuuluvani tässä asiassa vähemmistöön. Ymmärrän kyllä sen visuaalisen kytköksen urheilullisuuteen ja rata-autojen ulkonäköön. En myöskään pidä kokotummista vanteista. Ne muistuttavat minusta peltivanteita ilman pölykapseleita.

Täällä myös yksi vähemmistön edustaja, joka ajaa mukavuusrenkailla. Kyllähän nuo 16" vanteet näyttävät nykyään kuvissa oudon pieniltä, kun on ehdollistunut näihin nykyautojen alati kasvaviin vannekokoihin ja siihen että perusautoihinkin haetaan koko ajan enemmän urheilullista muotoilua, mutta luonnossa noihin tottuu nopeasti ja ainakin itse arvostan Lionmanin tapaan mukavuutta ja hiljaisuutta huomattavasti enemmän kuin vanteiden tuomaa "blingiä". Makuasioita, kuten jo todettua.

PietarinLumitykki

Saakos Hill Holdia pois jotenkin? En asetuksista, manuaalista tai googlestakaan oikein löytänyt vastausta.

b1mpo

Missä tilanteessa tarvii poistaa hillholdin? Ei saa pois.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

PietarinLumitykki

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 27.02.21 - klo:14:19
Missä tilanteessa tarvii poistaa hillholdin? Ei saa pois.

Temppuilee mokoma eli ei vapauta jarrua ajoissa. Tekee mäkilähdön sangen haastavaksi. Huoltoon menossa mutta pitäisi siihen asti jotenkin pärjätä.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: PietarinLumitykki - 27.02.21 - klo:15:43
Temppuilee mokoma eli ei vapauta jarrua ajoissa. Tekee mäkilähdön sangen haastavaksi. Huoltoon menossa mutta pitäisi siihen asti jotenkin pärjätä.
Sulla ilmeisesti manuaali? Kyllä se siitä vapautuu kun hiukan nopeampaa kytkintä nostaa. Kytkimessäkin siis tunnistin. Ainakin omassa kolmosessa se toimii eleettömästi. Joskus kun oikein hitaasti nostaa kytkintä, niin huomaa sen pidättävän.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

PietarinLumitykki

Joo manuaali on. Kyllä siinä taitaa vikaa olla, kun myös auto hold sekoilee samalla tavalla (ei haluaisi päästää liikenteeseen ollenkaan). Auto holdin saa pois, joten se ei menoa haittaa.

Atsii

Kyllä siinä Hill Holdissa oikeasti on jotain pahasti vialla. Omalla Koslalla kun parkkihallinluiskasta yritin lähteä, niin vasta kolmannella kunnon repäisyllä lähti auto liikkeelle. Auto tietysti sammui ja perässä tulevat kuumakallet torvea painamalla yrittivät nopeuttaa lähtöäni  >:( Yli kaksi miljoonaa kilometriä takana joten uskoisin osaavani nostaa kytkimen oikealla tavalla  ::)
Auto oli toimimattomien USB-liittimien takia korjattavana. Samalla käynnillä autoon päivitettiin kiihtyvyysanturin ohjelmisto. Toivottavasti autolla tämän jälkeen pääsee normaalisti liikkeelle.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 27.02.21 - klo:14:19
Missä tilanteessa tarvii poistaa hillholdin? Ei saa pois.

Ei saa pois? Täh? Eikö siinä ole vaihdekepin takana A-nappia (autohold/hillhold) ja P-nappia (sähköinen käsijarru). Nykyisessä manuaali-Leonissa nuo löytyvät. Luulisi, että manuaali-Ocussa on samalla tavalla.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

dwntime

Autohold ja hillhold on kaksi eri asiaa.

Se nappi poistaa autoholdin eli liikennevaloissa yms joudut painamaan itse jarrua ettei lähde ryömimään.
Hillhold pitää jarrupaineen hetken jarruissa kun jarrupoljin vapautetaan jos auto on sopivassa kulmassa.

Hillholdin saa ehkä pois abs koodauksesta mutta en noin uudesta autosta lähtisi edes yrittämään.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 27.02.21 - klo:20:14
Autohold ja hillhold on kaksi eri asiaa.

Se nappi poistaa autoholdin eli liikennevaloissa yms joudut painamaan itse jarrua ettei lähde ryömimään.
Hillhold pitää jarrupaineen hetken jarruissa kun jarrupoljin vapautetaan jos auto on sopivassa kulmassa.

Hillholdin saa ehkä pois abs koodauksesta mutta en noin uudesta autosta lähtisi edes yrittämään.

Mulla oli edellisessä 2014 Leonissa pelkästään hill hold, eli auto pysyi hetken (n. 3 s.) mäessä, kun nosti jalan jarrulta. Nykyisessä 2017 Leonissa on Auto hold, joka tekee saman, mutta auto seisoo mäessä vaikka 100 vuotta, kunnes nostaa jalan kytkimeltä. Miksi käyttää hill holdia, jos autossa on autohold? En ymmärrä. Ainakin tässä nyky-Leonissa tuo autohold korvasi hill holdin. Miten manuaali Ocussa voi olla molemmat? Ja mitä järkeä siinä olisi?
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Atsii

Löysin autostani öljyntason näytön. Ei näytä öljyn määrää, vaikka kuinka kauan odottaa.
Onkohan jollain tietoa mitä pitäisi tehdä jotta onnistuisi ?





Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Rabalski

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 28.02.21 - klo:15:10
Löysin autostani öljyntason näytön. Ei näytä öljyn määrää, vaikka kuinka kauan odottaa.
Onkohan jollain tietoa mitä pitäisi tehdä jotta onnistuisi ?




Mites tuo aloitusnäytön muokkaaminen onnistuu? Itselläni on se karttanäkymä tuossa oikealla..eipä ole tullut edes mieleen että sitäkin voi muokata :D

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: Rabalski - 28.02.21 - klo:19:41
Mites tuo aloitusnäytön muokkaaminen onnistuu? Itselläni on se karttanäkymä tuossa oikealla..eipä ole tullut edes mieleen että sitäkin voi muokata :D

Miten löytyy tuo öljytason näyttö? Itsellä 1.5 tsi ambition LE enkä ole löytänyt öljytason näyttöä mistään, tuskin siinä sitä onkaan, taitaa riippua moottoristakin. Toisaalta eipä tuota näytä kyllä tarttevankaan koska öljyn taso ei ole tippunut milliäkään 4500 km:n matkalla.

Skodailija

Vaihdoin juuri uuteen Octaviaan Karoqista. Tuulilasin lämmitysvastukset näkyivät Karoqissa aivan selvästi. Nyt Octaviassa en niitä näe ollenkaan. Onko kehitys mennyt niin kovasti eteenpäin, että ne ovat huomaamattomia vai onko tehtaalla tapahtunut moka ja asennettu tavallinen tuulilasi.
En myöskään löydä konstia miten voi ratin säätimiä käyttäen soittaa puhelimella. Ohjekirjasta en löydä ongelmaan vastausta vai enkö osaa etsiä?
Onko kellään tietoa em ongelmiin?
Auto on Octavia 1.5 TSI Style eTEC DSG Combi

KKN

Octaviassa lasin lämmitys hoidetaan ymmärtääkseni jollain kalvo/infrapuna virityksellä. Ei ehkä niin tehokas kuin perinteisemmät langat, mutta huomaamaton.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

prinne

Lainaus käyttäjältä: Skodailija - 01.03.21 - klo:09:04
Vaihdoin juuri uuteen Octaviaan Karoqista. Tuulilasin lämmitysvastukset näkyivät Karoqissa aivan selvästi. Nyt Octaviassa en niitä näe ollenkaan. Onko kehitys mennyt niin kovasti eteenpäin, että ne ovat huomaamattomia vai onko tehtaalla tapahtunut moka ja asennettu tavallinen tuulilasi.
En myöskään löydä konstia miten voi ratin säätimiä käyttäen soittaa puhelimella. Ohjekirjasta en löydä ongelmaan vastausta vai enkö osaa etsiä?
Onko kellään tietoa em ongelmiin?
Auto on Octavia 1.5 TSI Style eTEC DSG Combi

Tuulilasissa ei ole lankoja vaan kalvo. Oman kokemuksen mukaan ei läheskään niin tehokas kuin langat.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 26.02.21 - klo:13:09
Nyt on näköjään konfiguraattorissa valittavissa Styleen 2.0 TSI 190 7-spd DSG 4x4. Mutta hinnastossa tuota ei vielä näytä olevan (ainakaan siinä joka on skoda.fi-sivuila).

Nyt on tosin pahassa mietinnässä se, kummalla voimanlähteellä varustetusta (bensa vai diesel) saisi 3-5v päästä paremman hyvitysarvon silloiseen seuraavaan autoon... Joten niinpä tässä pohdin nyt tuon bensa-Stylen ja diesel-RS:n välillä, nelivetona toki kumpikin... Joo, ja sähkövatkaimiin en ole vielä nyt vaihtamassa, joten ei tarvi vaivautua. :)

Ei millään pahalla, mutta 3-5v päästä kukaan ei ole ostamassa yli 5K, pelkällä bensalla tai dieselillä kulkevaa autoa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 01.03.21 - klo:09:39
Ei millään pahalla, mutta 3-5v päästä kukaan ei ole ostamassa yli 5K, pelkällä bensalla tai dieselillä kulkevaa autoa.

Se jää nähtäväksi. Onhan se plugini ostaessa kympin kalliimpi ja sitten kun akku sippaa niin menee toinen kymppi, saa siihen muutaman kerran töpseliä laittaa paikalleen. Ite laitoin webastolla olevan siksi kun ei sitä lämmitysjohtoakaan jaksanut laitella paikoilleen, puhumattakaan latausjohdosta kesät talvet.

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 01.03.21 - klo:09:39
Ei millään pahalla, mutta 3-5v päästä kukaan ei ole ostamassa yli 5K, pelkällä bensalla tai dieselillä kulkevaa autoa.

Enpä usko tähän. Itseäni kiinnostaisi nyt hyvinkin tuo tehokkaammalla bensaturbolla oleva nelivetomalli. Kaikkihan ei ole isojen kaupunkien keskustoissa tai liepeillä asuvia sinkkuja, joille ehkä riittää se sähköauto. Tämä nykyinen diesel ja bensa-autojen demonisointi on ihan naurettavaa. Vihreä haittapuolue elää jossain omassa utopiassaan ja valitettavasti siihen vouhotukseen on moni muukin mennyt mukaan. Mutta eiköhän se realismi vielä voita. Suomessa tullaan vielä pitkään ajamaan kaikilla voimanlähteillä ja kaikkia tarvitaan.

En sinänsä vastusta sähkö tai hybridiautoja, mutta kyllä se pitää jättää ihmisten omaksi valinnaksi, että millä ajaa. Minua ärsyttää suuresti, että nyt ei pysty ostamaan tehokkaamalla bensakoneella olevaa autoa, koska niissä on järkyttävä vero. Ei se kukkaro ihan mihin tahansa taivu ja en halua valtiolle lahjoittaa sikamaista verotuloa jaettavaksi sinne sun tänne, vaan ei teiden kunnossapitoon...

Tästä hyvänä esimerkkinä Karoqin hinta. 1.5 TSI sportline 41,5Ke, 2.0 TSI Sportline vajaa 52Ke...neliveto tulee toki mukana, mutta hinnanero on ihan tolkuton sairaasta verotuksesta johtuen. Verottomassa hinnassa eroa järkevät 3Ke, mutta autoveron määrä nousee 7,5Ke! Aivan sairasta...päästöjen pienellä nousulla ei ole mitään vaikutusta yhtään mihinkään, mutta nyt verotuksella estetään käytännössä tuon mallin myynti. Kovin moni ei tuohon enää taivu tai halua maksaa moisia veroja.

Itsekin kyllä harkitsin pitkään Tiguan hybridä ja Ocu hybridiä, mutta päädyin kuitenkin pysymään Karoqissa ja pistin tilaukseen uuden samalla 1.5TSI DSG voimanlähteellä kuin nykyinenkin. Varustetaso päivittyy Stylestä Exclusiveen. Katsotaan sitten 2-3v päästä, että mikä fiilis on, kiinnostaako vaikkapa hybrid ja mitä malleja on tarjolla. Hybrid on kuitenkin joitain tonneja kalliimpi, joten ei näillä 15-20tkm ajoilla sitä bensa/sähkökuluissa vielä säästä. Että sillä en oikein voi itselleni ainakaan hankintaa perustella. Mutta katellaan tosiaan tarjonnan, mahdollisten veromuutoksien, tarpeen ja fiilisten mukaan sitten seuraavan autonvaihdon yhteydessä, että mihin sitä päätyy.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 01.03.21 - klo:13:59
Enpä usko tähän. Itseäni kiinnostaisi nyt hyvinkin tuo tehokkaammalla bensaturbolla oleva nelivetomalli. Kaikkihan ei ole isojen kaupunkien keskustoissa tai liepeillä asuvia sinkkuja, joille ehkä riittää se sähköauto. Tämä nykyinen diesel ja bensa-autojen demonisointi on ihan naurettavaa. Vihreä haittapuolue elää jossain omassa utopiassaan ja valitettavasti siihen vouhotukseen on moni muukin mennyt mukaan. Mutta eiköhän se realismi vielä voita. Suomessa tullaan vielä pitkään ajamaan kaikilla voimanlähteillä ja kaikkia tarvitaan.

En sinänsä vastusta sähkö tai hybridiautoja, mutta kyllä se pitää jättää ihmisten omaksi valinnaksi, että millä ajaa. Minua ärsyttää suuresti, että nyt ei pysty ostamaan tehokkaamalla bensakoneella olevaa autoa, koska niissä on järkyttävä vero. Ei se kukkaro ihan mihin tahansa taivu ja en halua valtiolle lahjoittaa sikamaista verotuloa jaettavaksi sinne sun tänne, vaan ei teiden kunnossapitoon...

Tästä hyvänä esimerkkinä Karoqin hinta. 1.5 TSI sportline 41,5Ke, 2.0 TSI Sportline vajaa 52Ke...neliveto tulee toki mukana, mutta hinnanero on ihan tolkuton sairaasta verotuksesta johtuen. Verottomassa hinnassa eroa järkevät 3Ke, mutta autoveron määrä nousee 7,5Ke! Aivan sairasta...päästöjen pienellä nousulla ei ole mitään vaikutusta yhtään mihinkään, mutta nyt verotuksella estetään käytännössä tuon mallin myynti. Kovin moni ei tuohon enää taivu tai halua maksaa moisia veroja.

Itsekin kyllä harkitsin pitkään Tiguan hybridä ja Ocu hybridiä, mutta päädyin kuitenkin pysymään Karoqissa ja pistin tilaukseen uuden samalla 1.5TSI DSG voimanlähteellä kuin nykyinenkin. Varustetaso päivittyy Stylestä Exclusiveen. Katsotaan sitten 2-3v päästä, että mikä fiilis on, kiinnostaako vaikkapa hybrid ja mitä malleja on tarjolla. Hybrid on kuitenkin joitain tonneja kalliimpi, joten ei näillä 15-20tkm ajoilla sitä bensa/sähkökuluissa vielä säästä. Että sillä en oikein voi itselleni ainakaan hankintaa perustella. Mutta katellaan tosiaan tarjonnan, mahdollisten veromuutoksien, tarpeen ja fiilisten mukaan sitten seuraavan autonvaihdon yhteydessä, että mihin sitä päätyy.

Itselläni taas kun auto tulee invalidikäyttöön, niin nykyään pitää jopa vähän katsoa suuremman autoveron laitteita, jotta hankinnan yhteydessä saa täyden verohyödyn palautuksesta, joka sekin kyllä on meillä pieni.

Olen itsekin sitä mieltä, että vasta ehkä 5-10 vuoden päästä nähdään, ovatko hybridit jäämässä elämään, vai ovatko vain välimallin ratkaisuja ennen mahdolista täyttä sähköistymistä, johon siihen taas tulee Suomessa menemään todella pitkään. Ja ainakaan itse en vielä nykytoteutuksilla hybrideihin saati täyssähköihin invakäytössä uskaltaudu, varsinkin kun latausinfra on vielä ihan lapsen kengissä. Ja kun Rovaniemen korkaudella pakkastakin tuppaa koko talven olemaan reilusti, niin auton täytyy olla meille alaraajatunnottomille toimintavarma, ja sitä sähkövatkaimet eivät mielestäni vielä ole.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 28.02.21 - klo:19:54
Miten löytyy tuo öljytason näyttö? Itsellä 1.5 tsi ambition LE enkä ole löytänyt öljytason näyttöä mistään, tuskin siinä sitä onkaan, taitaa riippua moottoristakin. Toisaalta eipä tuota näytä kyllä tarttevankaan koska öljyn taso ei ole tippunut milliäkään 4500 km:n matkalla.

Ei sitä öljytason näyttöä kannata yrittää turhaan laittaa näkyviin. Ei nimittäin näytä öljytasoa, vaan jää vain lataamaan.....
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Stig

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 01.03.21 - klo:17:59
Ei sitä öljytason näyttöä kannata yrittää turhaan laittaa näkyviin. Ei nimittäin näytä öljytasoa, vaan jää vain lataamaan.....

Ohjekirjan mukaan: "Kun avaat konepellin, mittariston näytössä voidaan näyttää moottoriöljyn määrä asteikolla"

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Stig - 01.03.21 - klo:18:23
Ohjekirjan mukaan: "Kun avaat konepellin, mittariston näytössä voidaan näyttää moottoriöljyn määrä asteikolla"

Minun autossa ei voida näyttää  :( Voidaanko sinun?
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

huttuju

Perjantaina olis tulossa Octavia iV Style Launch Edition 1.5TSi Combi ajoon 4,5v muun merkin (BMW 520d F11) ajon jälkeen😁 aikaisemmin on ollut 2 kpl Octavia 2 koppasta. Onkohan täällä kokemuksia tämän uuden octavian sport-alustasta ja miten mahtaa soida Columbus järjestelmän äänentoisto?
Octavia Launch Edition Style Combi 1.5TSi -20
Ex BMW 520dA F11 Touring Business -13
Ex Octavia Elegance Combi 1.9TDi -08
Ex Octavia Ambiente 1.6MPi aut. -05
Ex Mini Cooper S 1.6 -02
Ex Toyota Corolla SE 1.3 -85

KKN

Lainaus käyttäjältä: huttuju - 03.03.21 - klo:09:10
Perjantaina olis tulossa Octavia iV Style Launch Edition 1.5TSi Combi ajoon 4,5v muun merkin (BMW 520d F11) ajon jälkeen😁 aikaisemmin on ollut 2 kpl Octavia 2 koppasta. Onkohan täällä kokemuksia tämän uuden octavian sport-alustasta ja miten mahtaa soida Columbus järjestelmän äänentoisto?

,,änentoisto on aika subjektiivinen asia ja riippuu paljolti mihin laatuun olet tottunut. Itsellä myös nuo peruspopit ja aika peruskamaa ne myös on, eli ei aiheuta ylimääräisiä hurraa huutoja. Kyllä niistä musiikkia voi kuunnella ja Ylen selkokieliset uutiset. ;D
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

huttuju

En mitään hifi luoksn elämystä odota nuista Skodan normi kaiuttimista. Itsellä vain on kokemus, kun aikoinaan skodasta bemariin siirryin niin lopulta skoda ehkä soi paremmin vaikka olikon vuosimallia 2008 Elegance. Toisaalta bemarissa oli ne kaikista karvalakkein steret/kaiuttimet. Aattelin että onkohan tässä 12 vuoden aikana Skodan popit parantuneet vai ovatko suunnilleen samaa tasoa kuin 2008? Voihan niitä tietysti halutessaan parantaa vaihtamalla kaiuttimia yms. Onko teillä tietoa onko uudessa octaviassa normaali erillissarjan tyyppinen ratkaisu edessä ja takana ilman mitään subwoofereita (eikös superbiin saanu subit erikseen ruksimalla)?
Octavia Launch Edition Style Combi 1.5TSi -20
Ex BMW 520dA F11 Touring Business -13
Ex Octavia Elegance Combi 1.9TDi -08
Ex Octavia Ambiente 1.6MPi aut. -05
Ex Mini Cooper S 1.6 -02
Ex Toyota Corolla SE 1.3 -85

tigeli

Kirjoitetaan jotain positiivistakin vaihteeksi. Tuli tilattua Ebaysta toinen kaukosäädin webastolle ($40), tuli perille parissa viikossa Slovakiasta. Näyttää ainakin ulkoisesti ja paristoluukun alta alkuperäistä vastaavalta. Paritus onnistui (ykkösellä sisään) ihan perinteisellä sulake irti 5sek (nro. 43 uudessa Octaviassa), sulake takaisin paikoilleen ja uudesta webaston kaukosäätimestä off-napin painallus.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy