Kirjoittaja Aihe: Octavia IV  (Luettu 227431 kertaa)

Poissa henr

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1380 : 20.11.20 - klo:15:03 »
osittainen offtopic, mutta just katsoin Teslasta videon. Ulkona -34, auton sisällä -26. Auto johdon päässä. Lämmitys päälle, 4min ja auton sisällä +20. Onkohan muilta merkeiltä vastaavia käyttäjätestejä?
Eipä ole tullut vastaan mutta toisaalta en ole varsinaisesti etsinytkään. Octavia iV nyt on niin uusi että ei sitä taida olla kukaan vielä käyttänyt kunnon pakkasella. Passatista vois kyl olla jo kokemuksia..

Ehkä tämä on ilmeistä, mutta noita Teslan lukuja ei voi PHEV-malleihin verrata suoraan koska Teslassa on lämpöpumppu (VW ID-malleissa myös, ja Enyaqissa - tai sellaisella se kannattaa varustaa). Lämmittää varmasti ihan eri tavalla kuin sähkövastukset.

Poissa b1mpo

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #1381 : 20.11.20 - klo:15:34 »
Eihän lämpöpumppu lämmintä kykene tuottamaan riittävän kylmällä. Vastukset toimivat säällä kuin säällä. Lämpöpumpun etu on ennemmin tehokkaampi energian käyttö, eli hyötysuhde parempi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Occux

• Jäsen
  • **
  • -
    • Profiili
    • -
« Vastaus #1382 : 20.11.20 - klo:18:41 »
...
Kuinka jakaa pelkällä sähköllä ajo ja hybridiajo pidemmillä matkoilla?
...
Tulkitsin tuo kysymykseksi ja yleisneuvo on kertoa autolle navigaattorilla, minne olet menossa ja auto itse jakaa sähköt sopiviin paikkoihin. Siis vaikka itse tiedät reitin töihin, niin autolle tarvii se kertoa, että olet menossa töihin tai kotiin.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB 1.4 TSI (2013 III-koppa)
Octavia LB LE 1.5 TSI manuaali (2020 IV-koppa)

Poissa Ocutj

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #1383 : 20.11.20 - klo:23:00 »
Leon Phev:iin on nyt Hesarin mainoksen mukaan 1000€ alennus.

Poissa Ranssi

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #1384 : 20.11.20 - klo:23:12 »
Leon Phev:iin on nyt Hesarin mainoksen mukaan 1000€ alennus.

Mitenkäs asia Octavia IV:hen liittyy?

Poissa jt

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #1385 : 21.11.20 - klo:01:23 »
Ajattelin ensin vaihtaa sen uuteen 1.5 TSI manuaaliin, mutta sellaista ei ole Leoniin tulossa. 1.5 TSI DSG ja pluggarin hinnaeron on taas Leonissa niin pieni (hieman reilut 3000 €), että pluggari alkaa olemaan jo taloudellisesti kannattava.
Tarkan euron miehenä otat varmaan huomioon myös että jälleenmyyntiarvoltaan plugari on tulevaisuudessa todennäköisesti korkeampi kuin pikkukonetta kalliimpi bensaversio. Käytetyt plugarit ilmeisesti menevät kohtuu hyvin kaupaksi.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Poissa KKN

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #1386 : 21.11.20 - klo:09:33 »
Lyhyt video tehtaalta: https://youtu.be/F7jO0A1ht54

Poissa Ocutj

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #1387 : 21.11.20 - klo:21:51 »
Mitenkäs asia Octavia IV:hen liittyy?

Ihan yhtä paljon kuin Teslat,  Leonit, ID3:t, Passatit ym.
« Viimeksi muokattu: 21.11.20 - klo:21:54 kirjoittanut Ocutj »

Poissa ksuuk

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #1388 : 22.11.20 - klo:12:29 »
Tarkan euron miehenä otat varmaan huomioon myös että jälleenmyyntiarvoltaan plugari on tulevaisuudessa todennäköisesti korkeampi kuin pikkukonetta kalliimpi bensaversio. Käytetyt plugarit ilmeisesti menevät kohtuu hyvin kaupaksi.

Eihän uutta autoa osteta sen tulevaisuudessa olevan todennäköisen jälleenmyyntiarvon takia?

Poissa Erkka

• Moderaattori
  • Konkari
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
« Vastaus #1389 : 22.11.20 - klo:13:45 »
Eihän uutta autoa osteta sen tulevaisuudessa olevan todennäköisen jälleenmyyntiarvon takia?

Kyllä minä mietin jälleenmyyntiarvoa autoa ostaessani. On autoja jotka pitävät huomattavasti paremmin hintansa johonkin toiseen automerkkiin verrattuna.
- Tilattu: VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
- VW T-Roc Style 1.5 TSI EVO 110 kw DSG autom. 2020
- Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ 2020

Poissa jaywalker

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #1390 : eilen kello 09:26 »
Olen nyt katsellut uusia octavioita mielenkiinnolla ja lueskellut tätä foorumia melko ahkerasti.

Nyt ilmeisesti saapuneet nämä viimeisetkin mallit joita olen odotellut (1.5 TSI DSG Style), mutta kun kävin rakentamassa mieleiseni, huomasin ettei siihen saa ollenkaan canton-äänipakettia, joka olisi mielestäni mukava olla. Liekö sitten tuon kevyhybridin akut vie tilaa niin paljon?

Alkaa muutenkin olla melko kallis tämä octavia kun oma rakentama ocu olisi n. 37-38k€. Katselin, että samalla hinnalla saisi audeja, mersuja ja bemareita vähän käytettyinä (alle 20k km ajettuna) täysillä kahden vuoden takuilla, joten vaikeaksihan tämä päätös menee. Harmi sinänsä, koska olen ollut todella kiinnostunut tästä uudesta ocusta  :-\

Poissa Kaltsu75

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #1391 : eilen kello 11:13 »
Olen nyt katsellut uusia octavioita mielenkiinnolla ja lueskellut tätä foorumia melko ahkerasti.

Nyt ilmeisesti saapuneet nämä viimeisetkin mallit joita olen odotellut (1.5 TSI DSG Style), mutta kun kävin rakentamassa mieleiseni, huomasin ettei siihen saa ollenkaan canton-äänipakettia, joka olisi mielestäni mukava olla. Liekö sitten tuon kevyhybridin akut vie tilaa niin paljon?

Alkaa muutenkin olla melko kallis tämä octavia kun oma rakentama ocu olisi n. 37-38k€. Katselin, että samalla hinnalla saisi audeja, mersuja ja bemareita vähän käytettyinä (alle 20k km ajettuna) täysillä kahden vuoden takuilla, joten vaikeaksihan tämä päätös menee. Harmi sinänsä, koska olen ollut todella kiinnostunut tästä uudesta ocusta  :-\

Tämä viesti olisi yhtä hyvin voinut olla itseni kirjoittama  :D Olen nimittäin päätymässä siihen ratkaisuun, että PHEV taitaa jäädä kauppaan ainakin vielä tällä kertaa. Siinä on nimittäin vielä ilmaa hinnassa vähän turhan paljon, aika kallis on. Ja eipä tuota myyjäkään varauksetta suositellut, rehellisesti kehoitti harkitsemaan, että tuleeko varmasti ladattua, mitkä on ajetut kilsat jne. Suurempi teho houkuttaisi kyllä hieman vs 1.5 TSI, mutta se toki vaatii sitten sitä, että ei aja pelkällä sähköllä ja että saa aina akut täyteen.

RS:t ovat myös vedetty nyt jo turhan kalliiksi, haluamillani varusteilla on hinta n. 45Ke. Se on liikaa, harmi. Noissa on 10% liikaa hintaa, kalliiksi ovat menneet. Aiemmin ero "perusmalliin" ei tainnut olla ihan näin suuri.

Eli nyt on jäämässä vaihtoehdoksi juurikin tämä 1.5TSI DSG style ja ihan samat fiilikset kuin sinulla. Eli eipäs siihen saakaan Cantonia, harmi. Outoa, kun PHEVIin sen kuitenkin saa....ja sama juttu hinnan kanssa, laskeskelin, että lisävarusteineen, toimituskuluineen ja kaksine renkaineen miinus alennus, niin ollaankin siellä 37-38Ke hinnoissa. Myös itselläni nousee vaihtoehdoiksi muutama saman konsernin vähän ajettu käytetty. Superb, Audi A4...toki uusi on uusi ja tykkäsin kyllä Ocusta, kun sen koeajoin.

Tykkään myös tästä nykyisestä Karoqista, tästä kiinnostaisi exclusive malli, jos samassa pysyisi. Toki sitten ollaan myös 40Ke hintaluokassa. Ei tää nyt ole helppoa...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG

Poissa pikatsu

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #1392 : eilen kello 12:51 »
Joo, toi Canton puute on valitettava. Sama myös kaasumallissa.
Olisivat laittaneet edes Perus Canton muut kaittimet+vahvari ja jättäneet sen umpi surkean subbarin pois.

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy