Kirjoittaja Aihe: Octavia IV  (Luettu 176736 kertaa)

Poissa Kaltsu75

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1020 : 15.09.20 - klo:13:20 »
Komea olisi mutta Skoda meni ja ylihinnoitteli hybridit. Vaaka alkaa kallistua Leonin suuntaan. Harmi vaan ettei siihen saa webastoa tai matriisivaloja.

Jep. Voi olla, että näillä hinnoilla Octavia vähän menettää markkinoita muille. Suosittu yhdistelmä Combi Style 1.5 DSG tullee maksamaan sen n. 33Ke, pikkuisen ehkä kallis tuokin. No, on se vastaava Leonkin 30Ke, kolmen tonnin ero siinä on ja oisko Ocussa vähän paremmat varusteet.

Mutta tuossa hybridissä tuo ero kyllä korostuu, tuon saman kolme tonttua ymmärtäisi, mutta ero on 5,5Ke ja se tuntuu liioittelulta.
Joku tuossa aiemmin mainitsi, että olisi uusia hintoja tulossa huomenna ja että olisi hieman laskua joissain malleissa? Onkohan näin...no katsotaan.

Varmaan kuitenkin tarjouksen pyydän tuosta Ocun hybridistä sekä RS mallista (bensa), katsotaan millaiseen alennusprossaan pääsen. Ei onneksi tarvitse väkisin mitään ostaa, täytyy vielä rauhassa puntaroida vaihtoehtoja ja kysellä tarjouksia.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG

Poissa Yaffa0

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 384
  • Automaatilla kuljetaan, manuaalilla ajetaan
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1021 : 15.09.20 - klo:14:05 »
Jep. Voi olla, että näillä hinnoilla Octavia vähän menettää markkinoita muille. Suosittu yhdistelmä Combi Style 1.5 DSG tullee maksamaan sen n. 33Ke, pikkuisen ehkä kallis tuokin. No, on se vastaava Leonkin 30Ke, kolmen tonnin ero siinä on ja oisko Ocussa vähän paremmat varusteet.

Mutta tuossa hybridissä tuo ero kyllä korostuu, tuon saman kolme tonttua ymmärtäisi, mutta ero on 5,5Ke ja se tuntuu liioittelulta.
Joku tuossa aiemmin mainitsi, että olisi uusia hintoja tulossa huomenna ja että olisi hieman laskua joissain malleissa? Onkohan näin...no katsotaan.

Varmaan kuitenkin tarjouksen pyydän tuosta Ocun hybridistä sekä RS mallista (bensa), katsotaan millaiseen alennusprossaan pääsen. Ei onneksi tarvitse väkisin mitään ostaa, täytyy vielä rauhassa puntaroida vaihtoehtoja ja kysellä tarjouksia.

Ei ole kyllä varusteissa juurikaan eroja. Leonin FR ja Excellence pitää sisällään oikeastaan kaikki varusteet ACC:ta myöten.

Mitähän se RS maksaa? Mitään hintoja ei ole vielä missään. Ja sama pätee myös Cupra Leon ST:hen. Sekin pitäisi tulla samalla 2.0 TSI 180 kW koneella. Jospa sekin olisi 3 tonnia RS:ää halvempi  ;)

tai sitten ei...
Nyt: Leon ST FR TSI (2017)
Ex-Vag tuotteet:
Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I

Poissa Routa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 349
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1022 : 15.09.20 - klo:14:09 »
Golf GTI maksaa 41 241,16€. En usko Octavia RS:n olevan juurikaan jos yhtään halvempi.

Poissa lumimiäs

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 317
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1023 : 15.09.20 - klo:14:15 »
Golf GTI maksaa 41 241,16€. En usko Octavia RS:n olevan juurikaan jos yhtään halvempi.
Naapurifoorumilla oli joku jo nähnyt tulevan hinnaston.

RS iV LB: 41,608€
RS TSI DSG LB: 40738€
RS iV Combi: 42437€
RS TSI DSG Combi: 41991€

Poissa Routa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 349
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1024 : 15.09.20 - klo:14:17 »
Aika vähäinen hintaero tavalliseen Style iV:hen. Myös TSI:n ja iV:n hintaero liki olematon.

Poissa pikatsu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1025 : 15.09.20 - klo:14:47 »
Naapurifoorumilla oli joku jo nähnyt tulevan hinnaston.

RS iV LB: 41,608€
RS TSI DSG LB: 40738€
RS iV Combi: 42437€
RS TSI DSG Combi: 41991€
Hinnat on jo Skodan sivuilla

Poissa Yaffa0

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 384
  • Automaatilla kuljetaan, manuaalilla ajetaan
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1026 : 15.09.20 - klo:15:53 »
Hinnat on jo Skodan sivuilla

Ovat näköjään tulleet tänään :D

Eivät olleet vielä aamulla, kun hinnastoa katsoin. Manuaalimallisen hinta puuttuu edelleen. Senhän luulisi olevan ainakin tonnin edullisempi.

Näyttää myös TDI RS:t puuttuvan (etu ja neliveto). Lisäksi puuttuvat 1.5 eTec mallit DSG:llä. Eli ei ihan täydellinen hinnasto ole vielä(kään).

Tässä voisi ostaa vielä yhden täysbensa-auton manuaalivaihteilla. Jos sen vaikka ajaisi sitten paaliin asti.
« Viimeksi muokattu: 15.09.20 - klo:16:00 kirjoittanut Yaffa0 »
Nyt: Leon ST FR TSI (2017)
Ex-Vag tuotteet:
Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I

Poissa reverence

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 111
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1027 : 15.09.20 - klo:16:19 »
vRS iV 242BHP  0-62mph in 7.3 seconds

aikasta surkeaa suoraan sanoen. Futismutsi vetää koppimopo kakkosbemarilla kiihdytyksessä ohi.
 talviolosuhteista nyt puhumattakaan.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw
 tul. Octavia4

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.362
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1028 : 15.09.20 - klo:16:25 »
vRS iV 242BHP  0-62mph in 7.3 seconds

aikasta surkeaa suoraan sanoen. Futismutsi vetää koppimopo kakkosbemarilla kiihdytyksessä ohi.
 talviolosuhteista nyt puhumattakaan.
Noi hybridit on menneet järjestäen selkeästi tehtaan lupaamaa kovempaa sataseen. Se nyt ei talvella paljoa auta.

https://youtu.be/iln4Gl_zMkM
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa pikatsu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1029 : 15.09.20 - klo:16:32 »
vRS iV 242BHP  0-62mph in 7.3 seconds

aikasta surkeaa suoraan sanoen. Futismutsi vetää koppimopo kakkosbemarilla kiihdytyksessä ohi.
 talviolosuhteista nyt puhumattakaan.
No kyllä tolla nyt kerkeää ihan hyvin

Poissa passo_s

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 659
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1030 : 15.09.20 - klo:17:08 »
Mielikuvan vesittymisestä  itsellä kyse, kun RS teksti annetaan ja silti on ihan perus tehot? Jotenkin se RS teksti aikasemmin hieman enempi säväytti, autoissa oli räikeä värikin  ja jo katsoessa tunne oli että ruudikas peli. Mun pappamallin Passat GTE on samalla voimalinjalla kuin RS :(

Poissa Kaltsu75

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1031 : 15.09.20 - klo:18:18 »
Mielikuvan vesittymisestä  itsellä kyse, kun RS teksti annetaan ja silti on ihan perus tehot? Jotenkin se RS teksti aikasemmin hieman enempi säväytti, autoissa oli räikeä värikin  ja jo katsoessa tunne oli että ruudikas peli. Mun pappamallin Passat GTE on samalla voimalinjalla kuin RS :(

No kyllä vähän näinkin, mutta eikös siinä pieni ero kuitenkin ole? Passat 218hv versiona ja RS 245hv?
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG

Poissa passo_s

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 659
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1032 : 15.09.20 - klo:18:40 »
No niinpäs onkin, muistin Passat GTE:ni tehot väärin, heti alkoi tuntua räsänen enempi sportilta eikä pappa tunturilta :)

Poissa reverence

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 111
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1033 : 15.09.20 - klo:19:24 »
7.3sek. on kakkoskoppaisen taavin lukema. Esim. volvon plugarit luo kuvaa tehokkaista nelivetovehkeistä jotka paperilla näyttää hitsin hyvältä (en ole kyllä ajanut). 

Leonin parilitrainen bensa 4,9sek 0-100. Kyllähän tässä vRS logolta voisi vähän enemmän odottaa, edes nelivetoa.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw
 tul. Octavia4

Poissa passo_s

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 659
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1034 : 16.09.20 - klo:07:43 »
vRS iV 242BHP  0-62mph in 7.3 seconds

aikasta surkeaa suoraan sanoen. Futismutsi vetää koppimopo kakkosbemarilla kiihdytyksessä ohi.
 talviolosuhteista nyt puhumattakaan.
Minkälaisessa BMW koppimopossa on 200 heppaa?

Poissa reverence

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 111
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1035 : 16.09.20 - klo:07:59 »
Bmw 225 neliveto plugari 6.7sek.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw
 tul. Octavia4

Poissa Kaltsu75

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1036 : 16.09.20 - klo:09:53 »
Aika reippaasti on muuten tullut RS:n hinta ylös verrattuna edelliseen koppaan. Katselin tuolta vuosimallin 2014 RS Combi DSG bensan hintaa ja se oli 36,5Ke...Nyt hinta on 42Ke. Eli sellainen 15% hinnannousu.

Jos oli vielä edelliseen koppaan asti RS hinnaltaa kilpailukykyinen vähän tehokkaampien autojen luokassa, niin kyllä se etu alkaa olla menetetty. Aika kallista on. Hinta olisi pitänyt saada
puristettua alle 40Ke.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG

Poissa Guido

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1037 : 16.09.20 - klo:10:55 »
Mielikuvan vesittymisestä  itsellä kyse, kun RS teksti annetaan ja silti on ihan perus tehot? Jotenkin se RS teksti aikasemmin hieman enempi säväytti, autoissa oli räikeä värikin  ja jo katsoessa tunne oli että ruudikas peli. Mun pappamallin Passat GTE on samalla voimalinjalla kuin RS :(

Eihän Octavia RS ikinä ole mikään urheiluauto ollut, pikemminkin varustetaso, jonka yhteydessä on hieman perusmoottoria tehokkaampi pannu. Esim. III-Octaviassa 1.8 TSI:n ero suorituskyvyssä RS:n oli käytännössä merkityksetön. 0-100 kiihdytyksessä eroa oli noin puoli sekuntia RS:n hyväksi. Silti RS:ää pidettiin sporttina ja 1.8 TSI oli peruspappafarmari.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style '20
ex-VAG: Octavia Combi 1.8 TSI DSG Elegance '14 | Golf Variant Highline 2.0 TDI DSG '10 | Octavia Combi 1.6 FSI '07 | Octavia HB 1.6 '04 | VW 1300 '68

Poissa Routa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 349
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1038 : 16.09.20 - klo:11:08 »
2.0TSI 4x4 sen sijaan oli RS:ääkin nopeampi ja hinta melko samoissa. Ihmettelen kuka Suomen oloissa valitsi RS:n. Ilmeisesti ne joille teinitunaukset oli tärkeitä.

Kalliiksi on kyllä mennyt. 44.5 tonnia tuli konfiguraattorista HB bensa-RS:n hinnaksi. Audilta saa A4 sedan 190hv 2.0TFSI Quattron 44 tonnilla ihan kaikkia hilavitkuttimia ei tietenkään ole, mutta Weba, matriisi-ledit, sporttituolit, vetokoukku ja tärkeimpänä neliveto ja jonkinlainen äänieristys jo tehtaalta. No se on mitä kukanenkin arvostaa.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.362
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1039 : 16.09.20 - klo:11:27 »
Suora lainaus uuden octavian TM:n koeajosta.

"Melu ja valot

Melutaso on sekä korvalla että mittarilla tarkasteltuna maltillista. On hyvin harvinaista, että tämän hintaluokan autossa mennään 60 kilometrin tuntinopeudella alle 60 desibelissä, tosin vain etuistuimella, mutta kuitenkin. Koska melu on jo alhaisella nopeudella vaimea, kertoo se myös pienestä rengasmelun määrästä.

Melun laatu on aika tummanpuhuvaa, myös rengasmelun osalta, joten se ei tunnu myöskään korvassa pahalta. Äänilähteet ovat tasaisia keskenään, joten mikään erityinen ääni ei nouse dominoivaksi.

Suuremmilla nopeuksilla on takana peräti kolme desibeliä kovempi melu kuin edessä. Se ei ole täysin poikkeuksellista, mutta harvinaisempaa.

Uudistuksen myötä Octavian kaukovaloteho on vihdoinkin kunnossa. Mittaustuloksemme matriisikaukovaloista on reilusti laajempi, kuin konsernin Golfissa ja jopa Passatia parempi."

Ite en havainnut uutta octaviaa koeajaessa, että olisi juuri kolmosta hiljaisempi ollut. Mutta muita perusautoja koeajaneena on melu varsin maltillista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Routa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 349
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1040 : 16.09.20 - klo:11:32 »
Joo, mutta RS:n isot ja matalat kumit muuttaa tilannetta. Ainakin kolmoskorisessa RS:ssä sitä rengasmelua piisaa. Muuten kolmonen on luokassaan ihan ok. Uusi Focus on omien kokemusten mukaan hiljaisempi, mutta muut samoissa tai heikompia. Pitäis varmaan käydä tuo nelonen testaamassa. Ei vaan ole jaksanut turhan päiten, kun pandemian myötä auto seisoo vaan katoksessa niin ostohousut on täysin kadonneet yhtään minkään auton suhteen.

Matriisit on Skodassakin. En väittänyt muuta.
« Viimeksi muokattu: 16.09.20 - klo:11:37 kirjoittanut Routa »

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.362
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1041 : 16.09.20 - klo:11:50 »
Joo, mutta RS:n isot ja matalat kumit muuttaa tilannetta. Ainakin kolmoskorisessa RS:ssä sitä rengasmelua piisaa. Muuten kolmonen on luokassaan ihan ok. Uusi Focus on omien kokemusten mukaan hiljaisempi, mutta muut samoissa tai heikompia. Pitäis varmaan käydä tuo nelonen testaamassa. Ei vaan ole jaksanut turhan päiten, kun pandemian myötä auto seisoo vaan katoksessa niin ostohousut on täysin kadonneet yhtään minkään auton suhteen.

Matriisit on Skodassakin. En väittänyt muuta.
Mulla on 18" goodyearit alla, eikä ne mitkään meluisat ole octavian alla. Rengasvalinnoilla voi ja kannattaa muuttaa melua ja muita ominaisuuksia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa BMF

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.068
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1042 : 16.09.20 - klo:12:22 »
Mulla on 18" goodyearit alla, eikä ne mitkään meluisat ole octavian alla. Rengasvalinnoilla voi ja kannattaa muuttaa melua ja muita ominaisuuksia.

RS mallin  vakio kesägummit (olikohan joku bridgestone potenza tms) oli 18" koossa aika äänekkäät ja kolmantena kesänä suorastaan karmeat kuminat (kuulosti laakerivialliselta). Nyt on goodyear efficientgrip performance ja on kyllä todella hiljaiset nakit näin ekan kesän kokemuksilla... Tilasin joskus helmikuussa ennakkoon ja sain kuitin mukaan 360€ setin toimituksineen kotiovelle ja oli leivottu muistaakseni joskus 11/2019 tms..
« Viimeksi muokattu: 16.09.20 - klo:12:31 kirjoittanut BMF »
Ajossa Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
Edeltävä ajopeli: Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Poissa evilk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 87
  • Pappabiili
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1043 : 16.09.20 - klo:14:43 »
Ei kannata ehkä vertailla RSää ja perus 1.8TSiitä pelkän 0-100 lukeman perusteella. Toisessa on vääntöä 250Nm ja toisessa 350 ja se tuntuu kyllä arkikäytössä vaikka paikaltaan kiihdyttäessä RSn tehot hukkuvat pito-ongelmiin. 2.0TSI 4x4 taisi olla myynnissä vain vuosimalleissa 2019-2020. Ulkonäköpuolesta ei ehkä kannata alkaa väittelemään, mutta kyllähän se RS paremman näköinen kuin vakiomalli, toiset antaa arvoa tuplapakoputkille ja "korisarjalle" toiset taas ei. Neliveto on ihan kiva, mutta se ei ole sporttiauton merkki sinällään eikä liukkaalla kelillä kannata muutenkaan alkaa liikaa testailemaan suorituskykyä.

Suomen autoverosysteemi aiheuttaa sen kummallisuuden että kallistekniikkainen hybridi muuttuukin "halvaksi".
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

Poissa Vekkula

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1044 : 16.09.20 - klo:14:59 »
2.0TSI 4x4 taisi olla myynnissä vain vuosimalleissa 2019-2020.

En kyllä muista että olisi koskaan saanut Octaviaa 2.0tsi nelivetona ellei sitten ole ollut joku Scout malli, niitä ei ole tullut koskaan katseltua.

Edit. olihan siellä Style ja Scout näköjään vanhassa hinnastossa, olin missannut tuollaisen ihan kokonaan.
« Viimeksi muokattu: 16.09.20 - klo:15:02 kirjoittanut Vekkula »
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Poissa fixed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1045 : 16.09.20 - klo:15:07 »
Kyllä viimesiä kolmosia oli 2.0 tsi nelikkona

https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/11269015

Poissa evilk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 87
  • Pappabiili
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1046 : 16.09.20 - klo:15:10 »
Kyllä viimesiä kolmosia oli 2.0 tsi nelikkona

https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/11269015

On muuten kova pyynti 40900e, 22tkm tuhatta ajettu esittelyauto ja vanhaa korimallia.
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

Poissa passo_s

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 659
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1047 : 16.09.20 - klo:15:26 »
Bmw 225 neliveto plugari 6.7sek.
BMW 225 XE plugari, no juu. Vielä jos BMW kutittelee 3 sarjan plugarin hintaa alaspäin, niin sitte :)   

Poissa miz

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1048 : 16.09.20 - klo:15:39 »

Suomen autoverosysteemi aiheuttaa sen kummallisuuden että kallistekniikkainen hybridi muuttuukin "halvaksi".

Vai onko kummallisuus niinpäin että muualla maailmassa halpa perustekniikka muuttuukin täällä kalliiksi?

Poissa Routa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 349
    • Profiili
Vs: Octavia IV
« Vastaus #1049 : 16.09.20 - klo:15:41 »
Ei kannata ehkä vertailla RSää ja perus 1.8TSiitä pelkän 0-100 lukeman perusteella. Toisessa on vääntöä 250Nm ja toisessa 350 ja se tuntuu kyllä arkikäytössä vaikka paikaltaan kiihdyttäessä RSn tehot hukkuvat pito-ongelmiin. 2.0TSI 4x4 taisi olla myynnissä vain vuosimalleissa 2019-2020.
Toki sitä ennen oli 1.8TSI 4x4 joka ei paljoa hävinnyt ja 2.0 TSI malleissa oli 320Nm, koska parempi laatikko, mutta 1.8:ssa vaan nelivedon kanssa oli "täydet" väännöt.

Yhdessä Skodan vähän heikon etupään pidon kanssa RS:n tehot hukkuivat renkaiden pompotukseen...Siihen kun riittää jo 1.5TSI:n paukut, kun liipaisee lapun lattiaan hitaasta vauhdista ja DSG rytkäisee pientä pesään.

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy