Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Guido

Lainaus käyttäjältä: bustedi - 04.12.19 - klo:12:47
Itse pistän 2.0l bensan nelikkona tilaukseen jos hinta omilla varusteilla jää alle 43.000â,¬.

Referenssinä: tilasin just 1.5 DSG Karoqin etuvetoisena ja "riittävästi" lisävarusteita ja listahinnoilla hintaa kertyi kutakuinkin tuon verran.

KpaL

Eikös nää mukamaasturit oo aina jonkin verran kalliimpia. Meinaan että kun puoltoista vuotta sitten laskeskelin noin 40k nurkille autoa, niin octaviaan sai rs varustelun päälle vaikka mitä kivaa, mutta nää isot pienet autot jäi vähän karvalakkimaisiks. 😅

Toivottavasti tuo tuleva octavia olis ns. järkihinnoissa joskus 2021 loppukeväästä, kun seuraava vaihto suunnitteilla.
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

jamo75

taitaa olla niin marginaali tuote tuo RS että parempi vaan lopettaa senkin valmistus. golfissahan R malli ajetaan alas ja konsepti siirtyy vain täys sähköihin. mielenkiintoista nähdä mihin skodan eka täys sähkömalli sitten asettuu jos VW id.3:n lähtöhinta on kuitenkin 30K EUR.

Lainaus käyttäjältä: KpaL - 07.12.19 - klo:10:06
Eikös nää mukamaasturit oo aina jonkin verran kalliimpia. Meinaan että kun puoltoista vuotta sitten laskeskelin noin 40k nurkille autoa, niin octaviaan sai rs varustelun päälle vaikka mitä kivaa, mutta nää isot pienet autot jäi vähän karvalakkimaisiks. 😅

Toivottavasti tuo tuleva octavia olis ns. järkihinnoissa joskus 2021 loppukeväästä, kun seuraava vaihto suunnitteilla.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Guido

Lainaus käyttäjältä: KpaL - 07.12.19 - klo:10:06
Eikös nää mukamaasturit oo aina jonkin verran kalliimpia. Meinaan että kun puoltoista vuotta sitten laskeskelin noin 40k nurkille autoa, niin octaviaan sai rs varustelun päälle vaikka mitä kivaa, mutta nää isot pienet autot jäi vähän karvalakkimaisiks. 😅

Totta tuokin ja jos hintaa ajattelee niin Karoqin ostossa ei ole mitään järkeä, mutta jos autonvaihtoa ryhtyy järkisyillä perustelemaan niin hyvin pian huomaa, että uuden auton ostossa ei ole oikeasti järkeä juuri missään tapauksessa.

LainaaToivottavasti tuo tuleva octavia olis ns. järkihinnoissa joskus 2021 loppukeväästä, kun seuraava vaihto suunnitteilla.

Mielenkiinnolla odottelen hintojen julkistusta, vaikka seuraava vaihto on suunnitelmissa vasta v. 2025 nurkilla. Silloin toivottavasti on Skodalla jo hyvä valikoima sähköautojakin tarjolla.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 07.12.19 - klo:10:24
taitaa olla niin marginaali tuote tuo RS että parempi vaan lopettaa senkin valmistus.
Toivottavasti kukaan ei ota tämmöisiä faktoihin perustumattomia heittoja totuutena...

vwmies

Lainaus käyttäjältä: KpaL - 07.12.19 - klo:10:06
Eikös nää mukamaasturit oo aina jonkin verran kalliimpia. Meinaan että kun puoltoista vuotta sitten laskeskelin noin 40k nurkille autoa, niin octaviaan sai rs varustelun päälle vaikka mitä kivaa, mutta nää isot pienet autot jäi vähän karvalakkimaisiks. 😅

Toivottavasti tuo tuleva octavia olis ns. järkihinnoissa joskus 2021 loppukeväästä, kun seuraava vaihto suunnitteilla.

Isommissa maasturimaisissa tila-autoissa taitaa aina olla sitä suuremman auton lisää, kun hypätään esim. KaroQ -> Kodiak.

Ocun hinnat voivat hyvinkin olla ihan tolkulliset, vrt. Suberb vs. Passat ja etenkin plugarina. Hintakilpailu ainakin korealaisten kanssa on aika kovaa.

Mutta lopullinen hintahan määräytyy aina autoverotuksen kautta. Ja sitähän ollaan kai rukkaamassa viimeistään 2021 nykytietojen valossa, kun sähkärit tulevat ja niistä valtion verotulot ovat selvästi vastaavaa polttista pienemmät. Tämä on tietysti valistunutta arvailua, ja riippuu varmasti siitäkin, mitkä puolueet ovat hallituksessa autoilijan asiaa (= verotus) ajamassa.  :o ??? :'(
Yritetään pärjätä.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 07.12.19 - klo:10:24
taitaa olla niin marginaali tuote tuo RS että parempi vaan lopettaa senkin valmistus. golfissahan R malli ajetaan alas ja konsepti siirtyy vain täys sähköihin. mielenkiintoista nähdä mihin skodan eka täys sähkömalli sitten asettuu jos VW id.3:n lähtöhinta on kuitenkin 30K EUR.

Kyllä Golf R Mk 8 on tulossa ensi vuonna 2021 vuosimalliksi.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

villeton

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 07.12.19 - klo:10:24
taitaa olla niin marginaali tuote tuo RS että parempi vaan lopettaa senkin valmistus. golfissahan R malli ajetaan alas ja konsepti siirtyy vain täys sähköihin. mielenkiintoista nähdä mihin skodan eka täys sähkömalli sitten asettuu jos VW id.3:n lähtöhinta on kuitenkin 30K EUR.
Käsittääkseni RS käy hyvin kaupaksi? Itse ostin auton 2016 ja sain odottaa toimitusta puoli vuotta.

Tietysti autotehdas arvioi, mitkä mallit käy kaupaksi. Itselle ei maasturi ole mieleen, mutta en vaadi niitten valmistamista lopetettavaksi....Hyvä, että on sortimenttia mistä omansa valitsee....
Tuntuu, että Skodalla kauppa käy ja odotusajat on vuodenkin luokkaa, kun uusia malleja tulee....

jamo75

 näemmä kyse oli jenkkien markkinoista jonne golf r tulee vasta mk 8 na arviolta 2022

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 07.12.19 - klo:23:03
Kyllä Golf R Mk 8 on tulossa ensi vuonna 2021 vuosimalliksi.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

vwmies

Lainaus käyttäjältä: villeton - 08.12.19 - klo:05:13
Käsittääkseni RS käy hyvin kaupaksi? Itse ostin auton 2016 ja sain odottaa toimitusta puoli vuotta.

Tietysti autotehdas arvioi, mitkä mallit käy kaupaksi. Itselle ei maasturi ole mieleen, mutta en vaadi niitten valmistamista lopetettavaksi....Hyvä, että on sortimenttia mistä omansa valitsee....
Tuntuu, että Skodalla kauppa käy ja odotusajat on vuodenkin luokkaa, kun uusia malleja tulee....

Skoda on konsernin eniten tuotantoaan kasvattanut merkki. Ocu 1 taisi aloittaa kasvun ajan.

Vuotuinen valmistusmäärä   

‎1.253 miljoonaa (2018)   
1.201 miljoonaa (2017)
556 347 (2006)
494 127 (2005)
443 868 (2004)
556 347 (2006)
494 127 (2005)
443 868 (2004)
Yritetään pärjätä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 08.12.19 - klo:11:25
Skoda on konsernin eniten tuotantoaan kasvattanut merkki. Ocu 1 taisi aloittaa kasvun ajan.

Vuotuinen valmistusmäärä   

‎1.253 miljoonaa (2018)   
1.201 miljoonaa (2017)
556 347 (2006)
494 127 (2005)
443 868 (2004)
556 347 (2006)
494 127 (2005)
443 868 (2004)

Mutta onko Skoda kasvattanut VAG konsernin menekkiä vai VAG konserni kasvattanut Skodan menekkiä?

Itse veikkaan jälkimmäistä..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

TTO

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 11.12.19 - klo:18:12
Mutta onko Skoda kasvattanut VAG konsernin menekkiä vai VAG konserni kasvattanut Skodan menekkiä?

Itse veikkaan jälkimmäistä..
Veikkaan molempia.

Miktoy

Skodan sivuilta löytyy jo käyttöohjekirja uudesta 4 korisesta mallista.
Siellä on moottoreina näin ensialkuun 1.5TSI sekä 2x 2.0TDI.
Ohjauspyörästä näkyy sekä 3 että 2 puolaista versiota ja nappeja on tullut tähän lisää helpottamaan käyttöä.
Avain on uuden mallinen.
Ajovalojen kytkin on muuttunut painonapiksi josta valitaan "moodi" ja  etu sekä takasumuvalo ovat saaneet omat nappinsa. Näin ollen takasumuvalonkin voi painaa erikseen päälle,
SOS näppäin on laitettu luukun taakse, tämä mielestäni hyvä niin ei ainakaan vahinko näppäilyjä tule helposti.
HUD näytöstä en nähnyt mainintaa eli sitä ei välttämättä enaimmäisen tuotantoerän autoissa vielä nähdä.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Ocutj


splitxyz

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 08.12.19 - klo:09:23
näemmä kyse oli jenkkien markkinoista jonne golf r tulee vasta mk 8 na arviolta 2022

Uskon VIII Golf R:n tulevan ensi vuoden toisella puoliskolla. Auto Bild Sportscar laittoi teknistä infoa tulevasta mallista 330 hv ja mahdollinen 400 hv R+ versio.
Samassa todettiin Octavian RS TSI olevan "noin 300 hv" ja diesel korvataan hybridillä 245 hv missä neliveto, TSI en tiedä onko 4 vetoa vai ei, vai kumpikin vaihtoehto.
En tiedä miten varmoja tietoja nuo ovat.


RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Q.Atro

Uuden Octavian keula oli kyllä ulkonäöllisesti pettymys, mutta kylläpä tuo musta maski muuttaa tilannetta.
Hyvän näköinen tuo RS, jos tuommosena tulee.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

BMF

On komian näköinen tuo uusi RS jos tosiaan tuon lehden kuvaan on uskominen.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Sokota09

Audimaisia piirteitä keulan muotoilussa tuolla mustalla maskilla. Ei hassumpi.

Jan koller

Tsekki konfissa näyttää hinnat olevan 1. versioille. Hyvin lähellä Superbin lähtöhintaa näyttää olevan, mutta onhan noissa toki eroja. Myyjän mukaan keväällä tulee bensakone myyntiin vain manuaalina ja niin näyttää Tsekeissäkin olevan. Joten itse ainakin pitänee odotella loppu vuotta ja hybridi hinnoittelua.
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Hannes

Yksi asia joka pistää silmää ja josta en pidä on tuo sedan mallin perä, se tuo liikaa mieleen toyota corollan. Niin no on tuossa kelaudassa tuo "tablettikin" aika järkyttävän näköinen.

Passatti

Tulossa plugari RS Octavia. Hetki sitten tuli pressi tieto. Muuta tietoa ei ollut.
Always lead, never follow

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 24.01.20 - klo:14:53
Tulossa plugari RS Octavia. Hetki sitten tuli pressi tieto. Muuta tietoa ei ollut.

Melkein voisin lyödä vetoa että RS tulee olemaan samalla tekniikalla kuin tuleva Golf 8 GTE 180kW plugari..

Tähän vielä villi jatko arvaus: Golf 8 150kW plugari on tekniikaltaan kuin Golf 7 GTE ja sitten tuo 180kW GTE versio on muuten sama mutta taka-akselilla on sähkömoottori jolla saadaan lisäteho ja sähkötoiminen neliveto.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tumpeloinen


Ensimmäinen koeajoraportti minkä olen nähnyt. Kiitosta sai mm. ajettavuudesta ja hiljaisuudesta. Peruspenkit eivät vakuuttaneet testaajia ja joitakin materiaalivalintoja pitivät epäkäytännöllisinä. Tsekissä pitävät autoa kalliina ja muutenkin paikallisella Skoda sivulla ollaan yllättävän kriittisiä. Tsekin konfiguraattorissa on rakennettavissa jo molemmat versiot, jos haluaa alustavasti käydä leikkimässä.


https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=fi&rurl=translate.google.com&sl=cs&sp=nmt4&tl=en&u=https://www.portalridice.cz/clanek/test-nova-skoda-octavia-ctvrte-generace&xid=25657,15700022,15700186,15700190,15700259,15700271,15700301&usg=ALkJrhis3H5OE3k1ZTM0OO11tM8xvn66qg

tumpeloinen



Muoks,

Konfiguraattorissa kuitenkin mm. moottorivalikoima on vielä hyvin rajallinen.

Enhancer

Todella outoa konsernipolitiikkaa, että Octavia ollaan tuomassa myyntiin vain diesel / bensa, kun taas uuden Leonin julkaisussa kerrottiin myynnin alkavan myöhäisemmästä julkaisusta huolimatta ennen Octaviaa, ja nimenomaa lataushybridi, kaasuhybridi alkuun saatavilla.

Ei kiinnostaisi kyllä Seat yhtään, mutta etelän eleganssiin on taivuttava jos ei Golfia tai Octaviaa saa ennen kesää tilattua kuin muinaispolttoaineilla kulkevana.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Sokota09


Nifa

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 03.03.20 - klo:11:03
Tässä virallinen Octavia iV RS:n julkaisu: https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/octavia-rs-iv

Hinnastoa odotellessa. Ilmeisesti kesäkuun alussa pitäisi olla iV:n (normi & RS) osalta tilauskirjat auki.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

MIKU


splitxyz

#118
On kummallista ettei saada lisää tehoa, ilmoitettu kiihtyvyys huonotunut 7.3 sek 0-.100 km/h. Oliko RS malli sitten tässä hybridimuodossa, ei tule 280-300 hv bensiinimoottoria ekoilun takia. Itse kaipaisin sellaista (tehot pysyneet samana n 6 v). Mielenkiintoista nähdä miten kiihtyy vs edellisen sukupolven 245 hv bensiinimoottori.  ::)
Eikä 7 dsg vaan 6?

Pitää alkaa miettiä uutta Leon Cupraa jos 4 veto tulisi muuhun kuin farmariin.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Jaran

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 03.03.20 - klo:11:03
Tässä virallinen Octavia iV RS:n julkaisu: https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/octavia-rs-iv

Tuolta löytyi myös "katso hinnat" -osio, jossa Suomen kohdalla hintoja ei ollut vielä saatavilla.
Mutta esim Tsekeissä on. Rajatulla moottorivalikoimalla tosin, mutta kuitenkin. Kokeilin nopeasti perus 1.5TSI Style Combi 6MT ilman mitään varusteita ja hinnaksi tuli 26 950,05 â,¬.
Vanhan mallin konfiguraattori antoi vastaavalle 1.5TSI Style Combi 6MT -mallille 25 578,84 â,¬.

Toki vanhan ja uuden mallin välillä on varuste-eroja. Lisäksi paikalliset varuste-erot ja autoverot yms. vaikuttaa Suomen hintoihin, mutta ainakin Tsekeissä uuden hinta on ~5% korkeampi.

EDIT: Tsekin hinnat olikin jo edellisellä sivulla postattuna.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy