Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: prinne - 12.02.21 - klo:12:31
Eli kirkkaalla kelillä, kun tie on märkä tai luminen, ei myöskään mitään tarvetta takavaloille?

Niin en tiedä Octavista, mutta mulla ainakin tämä nykyinen Seat sytyttää täydet ajovalot herkästi jos vähänkin vettä lentää tiellä eli jos roiskuu yhtään. Sama lumen kanssa. Ja saahan sitä käyttäjä itse autostaan valot päälle. Sitä varten siellä on kytkin ajovaloille ja sumuvaloille.  :D

Vastavetona sun logiikalle, että voisihan ne kaikki valot palaa koko ajan, niin ei tarttisi ollenkaan koskea mihinkään. Pitkätkin voisi palaa koko ajan, niin kaikki näkisi kilometrin päästä jo. Ja autoon sireeni huutamaan.


Joka tapauksessa, hain tässä nyt vaan sitä vapautta, että ihminen saisi itse päättää (eikä maahantuoja/myyjä), että miten valot autossa palaa. Tollainen luovutuksen yhteydessä tehtävä päälle/pois modaus olisi varsin helppo ja hyvä tapa hoitaa asia.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

prinne

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 12.02.21 - klo:14:00
Niin en tiedä Octavista, mutta mulla ainakin tämä nykyinen Seat sytyttää täydet ajovalot herkästi jos vähänkin vettä lentää tiellä eli jos roiskuu yhtään. Sama lumen kanssa. Ja saahan sitä käyttäjä itse autostaan valot päälle. Sitä varten siellä on kytkin ajovaloille ja sumuvaloille.  :D

Vastavetona sun logiikalle, että voisihan ne kaikki valot palaa koko ajan, niin ei tarttisi ollenkaan koskea mihinkään. Pitkätkin voisi palaa koko ajan, niin kaikki näkisi kilometrin päästä jo. Ja autoon sireeni huutamaan.

Seatissa hiukan parempi automatiikka. Mun mielestä Skoda ei tunnista jos takana lumi tai vesi "pöllyää". No turha väitellä, mielipide eroja kuten joku aiemmin sanoi.

Ja on nuo pimeät takavalot kyllä siinä mielessä turvallisuus ominaisuus, että kun edessä näkyy se vesi/lumi pilvi eikä minkään näköistä tuikkua siellä seassa niin tulee pidettyä enemmän etäisyyttä. Vaikea sanoa kuinka lähellä tai kaukana auto oikeasti on.

Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Occux

Lainaus käyttäjältä: prinne - 12.02.21 - klo:11:54
Auton edessä voi olla kirkas ja hieno sateeton keli. Automatiikka pitää päivävalot päällä, takavalot pimeänä. Takana pöllyää aikamoinen lumi tai vesisumu "patsas". Voi olla että takavaloista olisi edes joku hyöty jos ne näkyisi takana tulijalle?
Suomessa aurinko paistaa matalalta ja mielestäni on hyvä, että jotkin valot palaa edessä ja takana. Vastavalossa vastaan tulevan auton huomaa helpommin, kun sillä on valot.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

VAGabond

Lainaus käyttäjältä: Occux - 12.02.21 - klo:15:13
Suomessa aurinko paistaa matalalta ja mielestäni on hyvä, että jotkin valot palaa edessä ja takana. Vastavalossa vastaan tulevan auton huomaa helpommin, kun sillä on valot.

Tämä. Nyt alkuvuodesta varsinkin kun aurinko paistaa matalalla, niin kohti aurinko ajaessa voi havainnointi olla vähän heikompaa. Nippa nappa pahimmissa tapauksissa tosin niitä takavalojakaan erottaa. Toinen on sitten toi kevyt vesisumu-/sade, johon ei automatiikka reagoi ja mennään perä pimeänä. En mieltäisi välttämättä makuasiaksi, vaan kyse yleisestä turvallisuudesta. Mutta joo, ei ole vakavimmasta päästä ja niin kauan kun voi itse päättää niin sekin kelpaa. Valitettavasti Fordissa se ei onnistu edes pyytämällä.
Ajossa Ford Focus MK4 (MY19)
Ex. autot
Octavia III Combi 1.4 TSI DSG MY15
Octavia II pre-FL Combi 1.6 MPI

Hannu911

Olipa mielenkiintoista huomata uusimmasta TM:stä että ”Skoda taas on lisännyt akunlämmitykseen nestekierron”

Skodan teknistä tuesta kerrottiin minulle viime perjantaina että missään VAG:n etuvetohybriidissä ei ole akun lämmitystä.

Eli uusi soitto Skodalle ja sieltä vastasi eri kaveri joka kertoi ettei hänkään tiedä siellä olevan akun lämmitystä. Siellä on lähinnä akun jäähdytykseen tarkoitettu nestekierto joka menee akun, laturin ja hybriidijärjestelmän elektroniikan kautta. Nestettä pyörittää kiertovesipumppu. Mitään lämmitysvastusta siellä ei kuulemma ole.
Moottorin, kabiinin ja webaston kautta kiertävä vesi on eri piirissä

Nyt olisi mielenkiintoista tietää onko Octaviassa jotenkin erilainen nestekiertoinen akunlämmitys kuin muissa VAG:n hybrideissä.
Mistähän TM oli saanut tuon tiedon Skodan akun lämmitykseen lisätystä nestekierrosta?

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 17.01.21 - klo:09:49
Pukkaapa kuvaa kun saat ajoon, 17"?
Tossa kuva niistä Dezent vanteista joista kyselit. Tuli sit kuva myös tänään luovutetusta GTecistä samalla. :)
Täytyy sanoa, että älyttömän hieno auto ajaa. Yllätys oli myös auton hiljaisuus. En tiedä johtuuko Michelin nastarenkaista tai laminoiduista ikkunoista, mutta hiljaisin peli mitä mulla koskaan ollut. (olisko nyt sit  mun kymmenes uusi auto).

Pari pikasta kyssäri mitä tuli heti mieleen. ACC:tä en saanut kun 10km/h stepeissä porrastettua ylöspäin. Vähän turhan isot stepit jos ei jossain valikossa ole säädettävissä?

Toinen ihmetys: Mukautuvaa vakkaria käytettäessä menee ajoittain Line Assistant päälle itsestään vaikka  valikosta ruksinut sen pois. Logiikka ei oikein auennut. Eipä taida pysyvästi saada mitenkään pois?


aldridge gardens

PietarinLumitykki

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 18.02.21 - klo:00:44
Pari pikasta kyssäri mitä tuli heti mieleen. ACC:tä en saanut kun 10km/h stepeissä porrastettua ylöspäin. Vähän turhan isot stepit jos ei jossain valikossa ole säädettävissä?

Toinen ihmetys: Mukautuvaa vakkaria käytettäessä menee ajoittain Line Assistant päälle itsestään vaikka  valikosta ruksinut sen pois. Logiikka ei oikein auennut. Eipä taida pysyvästi saada mitenkään pois?


ACC ittellä nousee 1km/h kerrallaan kun naksuttelee viiksestä itseään kohti (viiksen ollessa ON-asennossa, eli naksuttelee jousta vasten). Line assistia ei taida saada kokonaan pois, mikä on hanurista. En ole huomannut että ACC laittaisi sitä päälle, mutta en ole vakkarilla montaa kertaa ajanut vielä.

prinne

Lainaus käyttäjältä: PietarinLumitykki - 18.02.21 - klo:06:43
ACC ittellä nousee 1km/h kerrallaan kun naksuttelee viiksestä itseään kohti (viiksen ollessa ON-asennossa, eli naksuttelee jousta vasten). Line assistia ei taida saada kokonaan pois, mikä on hanurista. En ole huomannut että ACC laittaisi sitä päälle, mutta en ole vakkarilla montaa kertaa ajanut vielä.

ja -1km/h kun napauttaa viiksen päässä olevaa nappia
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Atsii

Lainaus käyttäjältä: prinne - 18.02.21 - klo:07:12
ja -1km/h kun napauttaa viiksen päässä olevaa nappia
Kiitos, tuota en ollutkaan huomannut  :)
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Nappe

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 18.02.21 - klo:00:44
Tossa kuva niistä Dezent vanteista joista kyselit. Tuli sit kuva myös tänään luovutetusta GTecistä samalla. :)
Täytyy sanoa, että älyttömän hieno auto ajaa. Yllätys oli myös auton hiljaisuus. En tiedä johtuuko Michelin nastarenkaista tai laminoiduista ikkunoista, mutta hiljaisin peli mitä mulla koskaan ollut. (olisko nyt sit  mun kymmenes uusi auto).

Pari pikasta kyssäri mitä tuli heti mieleen. ACC:tä en saanut kun 10km/h stepeissä porrastettua ylöspäin. Vähän turhan isot stepit jos ei jossain valikossa ole säädettävissä?

Toinen ihmetys: Mukautuvaa vakkaria käytettäessä menee ajoittain Line Assistant päälle itsestään vaikka  valikosta ruksinut sen pois. Logiikka ei oikein auennut. Eipä taida pysyvästi saada mitenkään pois?


aldridge gardens

O4 on hiljainen jos vaan malttaa pitää rengaskoot maltillisina kotimaan huonoilla teillä. Itsellä pyörii nyt alla 205/55 CVC7 ja pahimmat urat kyllä tuntuu ja kuuluu. Kesäksi oli suunnitteilla jopa 19", mutta päädyin kuitenkin ottamaan käyttöön auton mukana tulleet 17" 205/55 Michelin Primacy 4.

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: PietarinLumitykki - 18.02.21 - klo:06:43
ACC ittellä nousee 1km/h kerrallaan kun naksuttelee viiksestä itseään kohti (viiksen ollessa ON-asennossa, eli naksuttelee jousta vasten). Line assistia ei taida saada kokonaan pois, mikä on hanurista. En ole huomannut että ACC laittaisi sitä päälle, mutta en ole vakkarilla montaa kertaa ajanut vielä.
Thanks. Näinhän sen toimikin.
Testasin  juuri ACC:tä tarkemmin ja kun nopeus ylittää 60km/h niin silloin kaistanvahti akvoituu automaattisesti. Jos sen haluu pois, niin sit valikosta pitää erikseen deaktivoida.

Mites muuten saa ovien automaattilukituksen pois päältä?

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Nappe - 18.02.21 - klo:10:25
O4 on hiljainen jos vaan malttaa pitää rengaskoot maltillisina kotimaan huonoilla teillä. Itsellä pyörii nyt alla 205/55 CVC7 ja pahimmat urat kyllä tuntuu ja kuuluu. Kesäksi oli suunnitteilla jopa 19", mutta päädyin kuitenkin ottamaan käyttöön auton mukana tulleet 17" 205/55 Michelin Primacy 4.
Juuri näin. Ja myös korimalli vaikuttaa. Pari päivää oli ajossa farkku 17” kitkoilla. Tuntuu että tää mun HB Michelin 16” nastoilla hiljaisempi. (+ laimoidut lasit)

KKN

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 18.02.21 - klo:12:25

Mites muuten saa ovien automaattilukituksen pois päältä?

Kyselin huollosta jos voisivat koodata tuon toiminnon pois, mutta ei kuulemma saa tehdä. Joku direktiivi estää. Mietin vaan taxikuskeja joilla tällainen on, että meneeköhän montakin nappia rikki vuodessa kun kokoajan saa olla painamassa ovia auki...  ::)
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: KKN - 18.02.21 - klo:12:42
Kyselin huollosta jos voisivat koodata tuon toiminnon pois, mutta ei kuulemma saa tehdä. Joku direktiivi estää. Mietin vaan taxikuskeja joilla tällainen on, että meneeköhän montakin nappia rikki vuodessa kun kokoajan saa olla painamassa ovia auki...  ::)
Voi taivas näitä EU direktiivejä >:(.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: KKN - 18.02.21 - klo:12:42
Kyselin huollosta jos voisivat koodata tuon toiminnon pois, mutta ei kuulemma saa tehdä. Joku direktiivi estää. Mietin vaan taxikuskeja joilla tällainen on, että meneeköhän montakin nappia rikki vuodessa kun kokoajan saa olla painamassa ovia auki...  ::)

Kyllähän tuon toiminnon saa pois kytkettyä auton valikoista Volkkareissa. Oletan, että näin myös Skodassa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

pikatsu

Nyt kun on tullut muutamassa päivässä jo useita satoja  kilometrejä mittariin, niin täytyy vaan ihmetellä miten hyvä ajotuntuma on. Aivan kuin A4:lla ajaisi paitsi  parempi ohjaus.
Olisko jopa sama pohjarakenne?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 19.02.21 - klo:22:10
Nyt kun on tullut muutamassa päivässä jo useita satoja  kilometrejä mittariin, niin täytyy vaan ihmetellä miten hyvä ajotuntuma on. Aivan kuin A4:lla ajaisi paitsi  parempi ohjaus.
Olisko jopa sama pohjarakenne?

Ei. Audi A4:ssä on pitkittäismoottori ja eri pohjarakenne.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Stig

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 19.02.21 - klo:21:55
Kyllähän tuon toiminnon saa pois kytkettyä auton valikoista Volkkareissa. Oletan, että näin myös Skodassa.

Ennen kyllä sai, mutta eipä saa enää. Voisin veikata että sama koskee Volkkareitakin.

tet

Lainaus käyttäjältä: KKN - 18.02.21 - klo:12:42
Kyselin huollosta jos voisivat koodata tuon toiminnon pois, mutta ei kuulemma saa tehdä. Joku direktiivi estää. Mietin vaan taxikuskeja joilla tällainen on, että meneeköhän montakin nappia rikki vuodessa kun kokoajan saa olla painamassa ovia auki...  ::)

Tuossa täytyy olla joku väärinkäsitys. Jos joku säännös vaatii jotain toimintoa tähän liittyen, niin se vaadittu asia varmaankin on automaattinen avaaminen kolaritilanteessa. Automaattista lukitusta ei varmasti mikään säädös vaadi, eihän siinä olisi mitään järkeä. Ei taida koko keskuslukitus olla pakollinen varuste, vaikka toki sellainen varmaan joka autossa nykyään on.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Occux

Lainaus käyttäjältä: tet - 20.02.21 - klo:12:22
Tuossa täytyy olla joku väärinkäsitys. Jos joku säännös vaatii jotain toimintoa tähän liittyen, niin se vaadittu asia varmaankin on automaattinen avaaminen kolaritilanteessa. Automaattista lukitusta ei varmasti mikään säädös vaadi, eihän siinä olisi mitään järkeä. Ei taida koko keskuslukitus olla pakollinen varuste, vaikka toki sellainen varmaan joka autossa nykyään on.
Kysymys KKN:lle. Missä tilanteessa ovet ovat menneet automaattisesti lukkoon. Itse en ole siihen törmännyt. Ainoa, missä tuo tapahtuu on, kun avausnappia hipaisee ja ei avaa ovea tietyssä ajassa, niin auto arvelee kyseessä olleen tarkoitukseton vahinkohipaisu ja sulkee ovet varmuuden vuoksi.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Occux - 21.02.21 - klo:08:35
Kysymys KKN:lle. Missä tilanteessa ovet ovat menneet automaattisesti lukkoon. Itse en ole siihen törmännyt. Ainoa, missä tuo tapahtuu on, kun avausnappia hipaisee ja ei avaa ovea tietyssä ajassa, niin auto arvelee kyseessä olleen tarkoitukseton vahinkohipaisu ja sulkee ovet varmuuden vuoksi.

Ainakin omassa menevät ovet automaattisesti lukkoon kun autolla lähtee ajamaan..jos tästä nyt oli tässä kyse

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 21.02.21 - klo:08:47
Ainakin omassa menevät ovet automaattisesti lukkoon kun autolla lähtee ajamaan..jos tästä nyt oli tässä kyse

Sama Tiguan eHybridissä, kun on laittanut täpän: ovien lukitus automaattisesti tilaan. Ovet lukittuvat ajoon lähtiessä, kun mittari nopeus ylittää 10 km/h. Automaattinen lukitus poistuu pysähdyksissä, kun oven avaa sisäpuolelta. Risteyksiin kun pysähtyy, niin ovia ei saa auki ulkopuolelta (turvallisuutta). Kolaritilanteissa ovien lukitukset avautuvat automaattisesti.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

KKN

Lainaus käyttäjältä: Occux - 21.02.21 - klo:08:35
Kysymys KKN:lle. Missä tilanteessa ovet ovat menneet automaattisesti lukkoon. Itse en ole siihen törmännyt. Ainoa, missä tuo tapahtuu on, kun avausnappia hipaisee ja ei avaa ovea tietyssä ajassa, niin auto arvelee kyseessä olleen tarkoitukseton vahinkohipaisu ja sulkee ovet varmuuden vuoksi.

Siis kun autolla lähtee ajamaan napsahtaa ovet lukkoon. Aukeavat kun sisältä käsin avaa oven kahvasta tai painaa kojelaudan napista ovet auki. Esimerkiksi kun ottaa ihmisiä kyytiin, niin pitää muistaa avata lukitus. Ei tahdo millään vielä tottua tuohon ja aika usein kyytiin otettavat ehtivät repiä kahvoja ennenkuin ehdin/muistan avata lukituksen. Kaipa tuossa ajatus on se, että esimerkiksi liikennevaloissa ei kukaan rosvo rynni autoon sisään. Lienee ongelma jossain maissa.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Herr K

Lainaus käyttäjältä: KKN - 21.02.21 - klo:09:40
Siis kun autolla lähtee ajamaan napsahtaa ovet lukkoon. Aukeavat kun sisältä käsin avaa oven kahvasta tai painaa kojelaudan napista ovet auki. Esimerkiksi kun ottaa ihmisiä kyytiin, niin pitää muistaa avata lukitus. Ei tahdo millään vielä tottua tuohon ja aika usein kyytiin otettavat ehtivät repiä kahvoja ennenkuin ehdin/muistan avata lukituksen. Kaipa tuossa ajatus on se, että esimerkiksi liikennevaloissa ei kukaan rosvo rynni autoon sisään. Lienee ongelma jossain maissa.

Luulisin, että tuon automaattisen lukituksen saa asetuksista laitettua pois päältä, kuten tuossa edellä jo mainittiinkin. Näin on ollut ainakin omissa autoissa ja luulisi asetuksen löytyvän näistä uusistakin.
VW Passat Variant GTE

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 21.02.21 - klo:09:50
Luulisin, että tuon automaattisen lukituksen saa asetuksista laitettua pois päältä, kuten tuossa edellä jo mainittiinkin. Näin on ollut ainakin omissa autoissa ja luulisi asetuksen löytyvän näistä uusistakin.

En ole ainakaan itse sellaista löytäny ???

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 21.02.21 - klo:09:50
Luulisin, että tuon automaattisen lukituksen saa asetuksista laitettua pois päältä, kuten tuossa edellä jo mainittiinkin. Näin on ollut ainakin omissa autoissa ja luulisi asetuksen löytyvän näistä uusistakin.

Just näin. Omasta Tiguanista tuo vaihtoehto löytyy.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Excalibur22

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 21.02.21 - klo:10:03
Just näin. Omasta Tiguanista tuo vaihtoehto löytyy.

Itsekkään en ole löytänyt tätä lukituksen poistoa Octaviasta lukuisista yrityksistä huolimatta. Huomenna kun auto menee taas pajalle erinäköisten ongelmien takia niin täytyy kysäistä huollosta asiasta.
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Stig - 20.02.21 - klo:12:15
Ennen kyllä sai, mutta eipä saa enää. Voisin veikata että sama koskee Volkkareitakin.

OK. Entisessä Passatissa mallivuosi 2015 ja nykyisessä Volvossani mallivuosi 2020 automaattisen lukituksen poisto auton alkaessa liikkumaan pystyi poistamaan valikoista. Mutta eipä tosiaan Octavia IV käyttöohjekirjasta enää tuollaista valintaa löydy, mitä käyttöohjekirjaa netistä selasin.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Occux

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 21.02.21 - klo:11:13
OK. Entisessä Passatissa mallivuosi 2015 ja nykyisessä Volvossani mallivuosi 2020 automaattisen lukituksen poisto auton alkaessa liikkumaan pystyi poistamaan valikoista. Mutta eipä tosiaan Octavia IV käyttöohjekirjasta enää tuollaista valintaa löydy, mitä käyttöohjekirjaa netistä selasin.
Käsitin väärin. Luulinovien lukitusta auton ollessa paikallaa. Joissain autoissa oli jo yli kymmenen vuotta sitten automaattinen lukitus, kun avaimet poistuivat auton läheisyydestä. Mutta siis kyse olikin siitä, että ovet menee lukkoon auton ollessa liikkeellä. Vuoden 2013 Octaviassa on ihan samanlaiset. Kun noppeus ylittää 15 km/h, ovet menee lukkoon. Onfoteekkinäytössä kun koskettaa auton kuvaketta ja ja kun saa "virtuaalisen" auton, jota voi kieputella, niin jossain asennossa auton pyöritystä auton ulkopuolisia asioita säätäessä jossain kulmassa näkyy visiin ovet lukot ja peilit. Siitä pääsee säätämään. Itse aina painepesurilla pestessä käyn laittamassa lukkojen ja peilien kääntämiset pois, kun tämä nykyinen Octavia hyvin herkästi lukitse/avva ja vääntää peilit aina, kun pienikin vesisuihku osuu kosketuspinnoille.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Atsii

Jätä avaimet autoon, niin ongelma poistuu.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy