Kirjoittaja Aihe: Seat Ibiza 1.6 8v, pätkii, nykii, sammahtelee  (Luettu 2794 kertaa)

Poissa JAR

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Seat Ibiza 1.6 8v, pätkii, nykii, sammahtelee
« : 12.02.11 - klo:20:40 »
Käyntihäiriöt lähinnä silloin kun kone on lämmennyt. Kaikkia osia on vaihdeltu mutta vika on ja pysyy.
Vielä alkoi tuo virranjakaja epäilyttää, autoon on joskus vaihdettu OSSCA merkkinen jakaja (motonetistä hankittu, onko kiinalainen )
Onko kellään kokemusta tuollaisesta tarvikejakajasta ja voisiko se aiheuttaa noita käyntihäiriöitä.

Poissa JAR

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Vs: Seat Ibiza 1.6 8v, pätkii, nykii, sammahtelee
« Vastaus #1 : 15.02.11 - klo:13:55 »
Niin nuo käyntihäiriöt ovat vain tyhjäkäynnillä ja kun kone on jo jonkin verran lämmennyt. Tyhjäkäyntikierrokset ovat auton oman mittarin mukaan 850-900.
Sen verran sain uutta selvyyttä että kun ottaa kaasuläppäkotelosta johdon irti niin tyhjäkäyntikierrokset lämpimällä koneella putoaa 500-600 kierrokseen ja kone käy tasaisesti, kaasuläppä on silloin kokonaan kiinni kun johto on irti. Kun johdon laittaa taas kiinni alkaa nykiminen ja sammahtelu tyhjäkäynnillä.
Mikä voisi olla vikana ?? Helppikää.

Poissa tsiih

• Konkari
  • Golf V Variant -09 1,4 Tsi 90kw
    • Profiili
« Vastaus #2 : 15.02.11 - klo:15:16 »
Imuvuoto, jumittava egr. Kuulostaa niin tutulta, onko tämä sama vika kun aiemmin kyselit vai erehdynkö autosta ja henkilöstä?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Poissa JAR

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.02.11 - klo:15:37 »
Kyllä, sama auto ja sama henkilö, syksystä asti olen tämän kanssa paininut.
Kone on 1,6 ALM. Imuvuotoja ei ole eikä EGR-venttiiliäkään taida olla, pakokaasua ei kiärrätetä imupuolelle. Mikähän muu syy voisi aiheuttaa tuon kaasuläpän holtittomuuden tyhjäkäynnillä ?

Poissa tsiih

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #4 : 15.02.11 - klo:17:35 »
Mulla on nyt elsassa seatkin, katson tuota egr-juttua. Se on vaan niin että kun kaasuläpän junttaa kiinni (eikös se mene ihan tiiviisti, ei mitään rakoja tai reikiä?) nii koneen pitäisi sammua.
Tehtiinkö kaasuläppäkotelolle jotain, luettiinko vikakoodeja?
Pitäisikö tämä liittää siihen vanhaan ketjuun?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Poissa JAR

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #5 : 15.02.11 - klo:19:13 »
Tarkennetaan nyt vielä tuota konetta; eli 99 on auton malli ja kone 1,6 ALM 8-venttiilinen.
Ja olet kyllä oikeessa, läppä menee kokonaan kiinni kun piuhan ottaa irti. Mutta saako se ilmaa ja kaasua sitä letkua pitkin mikä tulee Purge säiliöstä läppäkotelolle.
Vikakoodeja on luettu muutamaan kertaan ja uutta läppäkoteloakin on kokeiltu ja on yritetty sopeutuksia... Tässä on ollut niin monta käännettä että...
Mutta nyt vika on tässä ketjussa mainittu enkä oikeen tiedä kannattaako tätä ketjua yhdistää siihen vanhaan, taitaisi mennä sellaiseksi puuroksi josta kukaan ei saa enää mitään selvää, vai ?

Poissa Pöyhkis

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.03.13 - klo:18:57 »
Terve, ostin itse -00 ibiza 6k 1.6 n. 2 vuotta sitten. Siinä samaa ongelmaa, tyhjäkäynti heijaa, ajettaessa pintakaasulla saattaa yhtäkkiä ruveta nykimään ja korkeimmilla kierroksilla jos painaa kaasua "kovempaa" auto alkaa nykimää aivan kuin ei saisi bensaa..

Löytykö tähän ketjun autoon koskaan vastausta? Onko bensapumpussa jokin kalvo missä saattaisi olla pieni reikä?

Poissa tsiih

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #7 : 10.03.13 - klo:18:56 »
Tuskin.

Poissa vv

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #8 : 28.11.13 - klo:16:57 »
Vanha aihe mutta vastaan kuiteskin. Itellä seat ibiza 1.6 v.99. Samanlaiset oireet. Vika korjaantui kun vaihdoin moottorinojausyksikön. Ostin E85 flexifuel muutossarjan ja asensin sen. sarja sisälsi moottorinohjausyksikön ja nyt voi halutessaan ajella E85.