Kirjoittaja Aihe: Osaisiko parviäly auttaa? A6 allroad vs Passat highline biturbo vs bmw 530  (Luettu 1018 kertaa)

Poissa jtorss

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Moi!

Autonvaihto siis edessä, nykyinen 2009 a6 2.0 tfsi olisi lähdössä kiertoon neliveto-farmarin tieltä. Mutta valinta on vaikeaa. Tarkoitus olisi hommata enintään 6 vuotta vanha, tehokas neliveto, jossa olisi tilaa samanverran kuin nykyisessä. Pääosin pitkään työmatka-ajoon maanteillä, koirien ym kuljetukseen, satunnaiseen veneen ja peräkärrin vetoon.

Vaihtoehdot olen haarukoinut noihin otsikossa mainittuihin. Audin tulisi olla 180 kw moottorilla, Passatista tuo aikanaan tehokkain biturbo 2.0 tdi ja Bemari 3 litran koneella.

Bemarilla en ole oikeastaan koskaan ajanut, enkä Passattia tuolla koneella. Allroad on myös tuntematon, Audit muuten tuttuja jo 10 vuoden ajalta. Onko näiden välillä mitään järkiperusteisia eroja (tupla-ahdettu 2.0 vs 3.0 - onko eroja? Onko Passat jotenkin ”vähemmän premium” kuin muut? Onko Allroad ”liian maasturi”? Onko BMW liian vähän VAG? tms...) vai mennäänkö vain tunteella? Mitä itse tekisit?

Kiitos asiallisista kommenteista!

Poissa Valmet

• Jäsen
  • **
    • Profiili
Kävisin ensin koeajamassa sen bemarin. Taitaa olla hipun verran tehokkaampi dieselinä, kuin 180kW. Audin kanssa ovat molemmat kestäviä premium-autoja. Passat siinä mielessä eri kastia. Itse olen tykästynyt A6:een juuri tuolla 180kW koneella. Tiloiltaan aika saman kokoisia ja selvästi isompia, kuin esim. Volvo V70.

Poissa Tonttu66

• Seniori
    • Profiili
Spekseilläsi Audi tai BMW kuulostaa oikealta valinnalta. Passat on ”vähemmän premium” kuin nuo kaksi muuta ja lisäksi hieman pienempi kuin A6. Vakiovarustelultaan Passat lienee noista paras, mutta jos jonkun Saksasta uitetun ottaa niin eiköhän niissäkin ole aika kivasti varusteita.
Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG-automaatti -15

Poissa gekkostone

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Minulla oli vähän samanlaisia "ongelmia" auton hankinnan suhteen loppukesästä. Testasin 525 nelikko Bemarin (vm.2015), 4-motion Bi-turbo Passatin (vm.2016) ja Allroad A6:n (vm.2014). Bemari oli sisätiloiltaan ehkä laadukkain, mutta ahtaan tuntuinen. Passat oli lievä pettymys vaikka auto olikin lähes kaikilla herkuilla, mutta moottori ei oikein tuntunut siltä , että 240 kaakkia oli takana. Audista jäi paras fiilis/ tuntuma ja se on nyt alla. https://www.youtube.com/watch?v=VOxka3mhKXc    ;D
« Viimeksi muokattu: 01.09.19 - klo:11:43 kirjoittanut gekkostone »
A6 Allroad Quattro Business 3,0 V6 TDI S-tronic

Poissa jtorss

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Hei!

Kiitos kommenteista. Vastaus oli varmaan koko ajan selvänä takaraivossa, Audi A6 Allroad tuli hommattua. Passatissa oli tosiaan paremmat varusteet, Bemari on hieno auto, mutta ei ole Audi. Makuasioita, mutta kyllä olen tyytyväinen Allroadin tarjoamaan kyytiin. Lyhyen kokemuksen jälkeen suosittelen myös muille!

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy