Passat B8 vm15 ongelmia ohjelmiston kanssa (bluetooth, navi)

Aloittaja eepeetee, 29.08.19 - klo:21:23

« edellinen - seuraava »

eepeetee

Eli tänä aamuna huomasin, että auto ei enää näyttänyt ilmansuuntia, seuraavaksi kokeilin navigointia, eikä sekään pelittänyt. Herjaa jostain ohjelmasta, eikä päästä sisään navigointiohjelmaan. Myöskään kännykällä bluetoothin yhdistäminen autoon ei onnistunut.

Kokeilen palauttaa tehdasasetukset, mutta siitä ei ollut apua. Onko täällä joku törmännyt vastaavaan ongelmaan ja löytyykö vinkkejä ongelman ratkaisemiseksi?

jrinnes

^Ei ole ollut ongelmia, mutta kun vein omani tutkittavaksi käynnistysongelmien takia, kertoi huoltoneuvoja että juuri edellisenä päivänä oli auennut kampanja infotainmentin ongelmiin liittyen. Uutta ohjelmistoa olisi siis tarjolla. Jäi vähän epäselväksi että mihin ongelmiin päivitys auttaa, mutta kannattaa käydä kysymässä.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Pupa

Lainaus käyttäjältä: eepeetee - 29.08.19 - klo:21:23
Eli tänä aamuna huomasin, että auto ei enää näyttänyt ilmansuuntia, seuraavaksi kokeilin navigointia, eikä sekään pelittänyt. Herjaa jostain ohjelmasta, eikä päästä sisään navigointiohjelmaan. Myöskään kännykällä bluetoothin yhdistäminen autoon ei onnistunut.

Kokeilen palauttaa tehdasasetukset, mutta siitä ei ollut apua. Onko täällä joku törmännyt vastaavaan ongelmaan ja löytyykö vinkkejä ongelman ratkaisemiseksi?

Itselläni oli täsmälleen samoja oireita ja kokeilivat tuota infotainmentin päivitystä. Loppudiagnoosi oli, että infotainment laite on rikki.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Tuska

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 30.08.19 - klo:08:37
^Ei ole ollut ongelmia, mutta kun vein omani tutkittavaksi käynnistysongelmien takia, kertoi huoltoneuvoja että juuri edellisenä päivänä oli auennut kampanja infotainmentin ongelmiin liittyen. Uutta ohjelmistoa olisi siis tarjolla. Jäi vähän epäselväksi että mihin ongelmiin päivitys auttaa, mutta kannattaa käydä kysymässä.

Vähän aikaa sitten kysyin merkkiliikkeestä onko tuohon Discover Prohon kampaniaa / päivityksiä niin ei kuulemma ole. Puolestaan discover medialle on.
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Tuska - 26.09.19 - klo:11:43
Vähän aikaa sitten kysyin merkkiliikkeestä onko tuohon Discover Prohon kampaniaa / päivityksiä niin ei kuulemma ole. Puolestaan discover medialle on.

No jopas. Jos sulla on kyse tuosta allekirjoituksen autosta, niin sehän on samaa vuosimalliakin kuin mulla.  ???
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Tuska

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 26.09.19 - klo:14:11
No jopas. Jos sulla on kyse tuosta allekirjoituksen autosta, niin sehän on samaa vuosimalliakin kuin mulla.  ???

Kyllä, kyse on juuri tuosta allekirjoituksessani olevasta menopelistä
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Tuska - 26.09.19 - klo:11:43
Vähän aikaa sitten kysyin merkkiliikkeestä onko tuohon Discover Prohon kampaniaa / päivityksiä niin ei kuulemma ole. Puolestaan discover medialle on.

Mulle ne taas just viime viikolla sanoi, että Discover Prohon on kampanja päällä ja samainen 2015 vuosimalli kuin teillä.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 26.09.19 - klo:19:11
Mulle ne taas just viime viikolla sanoi, että Discover Prohon on kampanja päällä ja samainen 2015 vuosimalli kuin teillä.

Laadunparannuskampanjat voi tarkistaa osoittesta https://oma.k-auto.fi
Mulla on Discover Pro Passatissa vm. 2015, ja sivuston mukaan on laadunparannuskampanja "Infotainment-järjestelmän uudelleenohjelmointi", voimassa 19.08.2019 alkaen.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Turbokiisseli

Mulla 2016 Discover Pro ja sama kampanja näköjään avoin. Täytyy seuraavan huollon yhteydessä pyytää tekemään.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Tuska

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 26.09.19 - klo:19:23
Laadunparannuskampanjat voi tarkistaa osoittesta https://oma.k-auto.fi
Mulla on Discover Pro Passatissa vm. 2015, ja sivuston mukaan on laadunparannuskampanja "Infotainment-järjestelmän uudelleenohjelmointi", voimassa 19.08.2019 alkaen.

Tuolta omasta veeweestä kattelin jo aiemmin mutta ei siellä ole mitään kampanioita avoinna. Huoltokirjassa on merkintä vaan jostain liittimen tarkistuksesta pari vuotta sitten.

Nappasin kuvat oman mankan versiosta:
https://drive.google.com/file/d/10z1RODyyzG-tXcoblstP36I0NGaFSKq4/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/10pJc-qY9zf61oTSPvJfZWTl_V0FUOkxk/view?usp=sharing

Mikä sulla on versiona kun on kerran saman vuosimallin auto kyseessä?
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Tuska - 27.09.19 - klo:07:10
Tuolta omasta veeweestä kattelin jo aiemmin mutta ei siellä ole mitään kampanioita avoinna. Huoltokirjassa on merkintä vaan jostain liittimen tarkistuksesta pari vuotta sitten.

Nappasin kuvat oman mankan versiosta:
https://drive.google.com/file/d/10z1RODyyzG-tXcoblstP36I0NGaFSKq4/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/10pJc-qY9zf61oTSPvJfZWTl_V0FUOkxk/view?usp=sharing

Mikä sulla on versiona kun on kerran saman vuosimallin auto kyseessä?

Tämmöistä mulla
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Tuska

Toi selittää, saman vuosimallin auto mut ihan eri poppikone  ???
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Tuska - 27.09.19 - klo:08:25
Toi selittää, saman vuosimallin auto mut ihan eri poppikone  ???

Joo, käsittääkseni 3Q0035864 on Discover Media ja 3G0035043A on Discover Pro, ainakin Googlen perusteella voisi näin päätellä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Tuska

#13
Okei, en muista mistä lueskelin oliko täällä vai jossain muualla foorumilla et discover median erottaa siitä et muistikortin paikka on soittimen etu-osassa ja prossa hanskalokerossa..
Mutta kyllähän ton mun soittimen device part number on sitä mieltä että se on media.
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

Tuska

Lainaus käyttäjältä: Tuska - 27.09.19 - klo:08:46
Okei, en muista mistä lueskelin oliko täällä vai jossain muualla foorumilla et discover median erottaa siitä et muistikortin paikka on soittimen etu-osassa ja prossa hanskalokerossa..
Mutta kyllähän ton mun soittimen device part number on sitä mieltä että se on media.

Aikaraja meni umpee niin en voinu enää muokata edellistä viestiä..
VW sivuilla tuo pro on tismalleen saman näköinen soitin ku mulla  :o
Mutta kyllähän ton mun soittimen device part number on sitä mieltä että se on media.

https://aijaa.com/uqZdbH
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

Pupa

Mulla on 3G0 035 044 B, kun löytyy SIM-korttipaikka ja WLAN. Tälle ainakin näkyi kampanja K-Auton sivun kautta.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Len

Discover Media
-kartat muistikortilla
-jos wanhempi malli (2013-2017) niin hansikaslokerossa 2 sd korttipaikkaa joista toisessa karttakortti
- pienempi näyttö

Discover Pro
-kartat kovalevyllä
-hansikaslokerossa 2 vapaata sd korttipaikkaa
- isompi näyttö

Näin ainakin '14 Kolopallossa (pro) ja '17 Pasuunassa (media)

Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Tuska - 27.09.19 - klo:08:46
Okei, en muista mistä lueskelin oliko täällä vai jossain muualla foorumilla et discover median erottaa siitä et muistikortin paikka on soittimen etu-osassa ja prossa hanskalokerossa..
Mutta kyllähän ton mun soittimen device part number on sitä mieltä että se on media.

Joo joissain autoissa (taitaa ehkä olla Amarokissa) Discover Media on järjestetty niin että muistikorttipaikka ym. on etupaneelissa näkyvillä radion välittömässä läheisyydessä.

MQB autoissa (Golf, Passat, Octavia jne.) kaikki Discover alkuiset on niin että älyboxi muistikorttipaikkoineen ja cd aukkoineen on hanskalokerossa ja keskikonsolissa on pelkkä näyttö.

Itsellä Golf 7 + Discover Media gen1 ja korttipaikat on hanskalokerossa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Pupa

Just hain auton otsikon vikojen takia huollosta. Tilasin tosiaan eBaystä käytetyn mankan, jonka huolto sitten Online-koodautti ja mukautti mun autoon. Hintaa tuli 650â,¬ (mankka) + 250â,¬ (VW koodaustyö).
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Tuska

Paljon ois maksanu marmorilta kokonaan uus mankka?
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

Pupa

ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy