Kirjoittaja Aihe: T5 Pomppii liikkeelle lähtiessä ja tökkää kaasujalkaa nostettaessa (2,5 AXE)  (Luettu 934 kertaa)

Poissa Juhtuo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Koitin tiivistää otsikkoon paljon.

Mun T5 multivan AXE koneella tekee sellaista, että liikkeellelähtö on yhtä pomppimista. Jos oikein s-a-a-m-a-r-i-n smoothisti pelaa kytkimen kanssa saattaa päästä liikkeelle normaalisti mutta muuten meno on tosi koomista. Kun vauhtiin pääsee ei muilla vaihteilla ole samaa ongelmaa..

Lisäksi viimeisimpänä autoon on tullu sellainen ominaisuus, että kun ajaa ja nostaa jalan kaasulta auto töksähtää voimakkaasti. Kytkin pohjassa ei samaa tapahdu.
Onko ideoita mikä voisi olla vikana vai onkohan kyseessä kaksi vikaa? :D

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.659
    • Profiili
Moottorin ja vaihteiston tuenta?

Poissa Juhtuo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Moottorin ja vaihteiston tuenta?

Tarkoitatko kannattimia tai niitä kannatinkumeja? Täytyy katsoa saanko niitä näkyviin :)

Poissa sprint

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 330
    • Profiili
Ravistaako auto tyhjäkäynnillä? Kuinka paljon ajettu ja onko kaksoismassaa vaihdettu? voi olla jouset sieltä loppu ja muutenkin huonona.

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.659
    • Profiili
Tarkoitatko kannattimia tai niitä kannatinkumeja? Täytyy katsoa saanko niitä näkyviin :)
Niitäpä juuri. Kun moottori on poikittain, tuenta on kovilla. Kaikki se voima, joka välitetään etupyöriin välittyy myös moottorin ja vaihteiston tuentaan.

Audi TT:hen jouduin vaihtamaan tuet kun vakkaria oli mahdoton käyttää nykimisen takia. Liikkeelle lähtö kyllä sujui vielä.

Mutta kyllä tuo voi kytkinvikakin olla ???

Poissa Juhtuo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Ravistaako auto tyhjäkäynnillä? Kuinka paljon ajettu ja onko kaksoismassaa vaihdettu? voi olla jouset sieltä loppu ja muutenkin huonona.
Ei ravista tyhjäkäynnillä. Ajettu 315tkm, kaksoismassaa ei ainakaan suomen aikana vaihdettu. Vetonivel vaihdettiin kesällä kun rysähti kesken kiihdytyksen.

Tänään myös ajonopeudensäädin lähti pois pelistä. :D Viimeinen Volkkari ikinä tässä talossa.

Poissa sprint

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 330
    • Profiili
Veikkaus vauhtipyörälle. Vakkariin veikkaus johto poikki viiksestä jyrkäästä mutkasta.

Poissa Juhtuo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Sain VCDS:llä lukemia vakkarin vivusta, set-napista, kaasusta ja jarrusta mutten kytkimestä. Lähden siitä liikkeelle että kytkimen mikrokytkin olisi sökö.

Lähdön hypytys on mielenkiintoinen ilmiö, sillä sitä tapahtuu vain ykkösellä. Vaikka lähtisin kakkosella samoilta kierrosluvuilta millä ykkösellä hyppimistä esiintyy auto ei hypi lainkaan.

Poissa Juhtuo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Edistystä. Moottorin tukikumi rikki. Se menee vaihtoon ja sitten katsotaan liittyykö se lähtönykimiseen kuinka paljon.

Poissa Sunman

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vakkariin veikkaus johto poikki viiksestä jyrkäästä mutkasta.
Täältä myös ääni tälle. Itellä toimi, kun mytisteli ajaessa johtonippua. Ei kovin kätevää, joten purin ja mittailin ja johto tosiaan oli mutkasta poikki -kuori oli ehjä. Tinasin kuntoon ja toimii yhä.

Vaihdoin muuten juuri tällä viikolla moottorin etu- ja takatuet. Etummainen varsinkin oli rikki, mutta oireet oli kyllä enemmänkin liikkeelle lähtiessä tai vaihdetta vaihtaessa kertaluonteinen KLONK!  -pienellä viiveellä, ei ravistaminen? Tukien vaihdolla loppui tämä kolina ja voimalinja tuntuu paljon tarkemmalta.
T5 2,5TDI-06; A6 2,7 TDI AQ-08; ex A8 4,0TDI; ex A6 3,0 TDI AQ-06; ex Bemarimies

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy