Superb II: Huoltojen hinnat ja paikat

Aloittaja Jyri, 05.12.09 - klo:09:24

« edellinen - seuraava »

Jyri

Varmasti monia kiinnostaa mitä huoltaminen oikeasti maksaa. Ilmoitelkaahan tähän hintoja kun käytte huollossa.

Seuraavilla tiedoilla:
Km määrä /ikä
Auton malli
Huoltopaikka
Hinta, erittelyineen jos mahdollista

PIPO

#1
Koko huolto tarvikkeineen jotain päällle 320e.Huoltoilmaisin huusi ensihuoltoa noin 26000km kohdalle.

Loppis

Yritin oikeen googlettaa Skodien huoltohintoja, mutta ei niitä vaan löydy? Tämä on kyllä oiva paikka laittaa esille missä auto kannattaa huollattaa. Mites oletteko huollattaneet autonne aina merkkiliikkeessä, kun nykyäänhän saa vissiin huollattaa muuallakin ja takuu säilyy?
Superb Combi 2.0 TDI CR Ambition DSG

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Loppis - 23.03.10 - klo:12:43Mites oletteko huollattaneet autonne aina merkkiliikkeessä, kun nykyäänhän saa vissiin huollattaa muuallakin ja takuu säilyy?
Skoda ajoturva edellyttää huoltoa merkkiliikkeessä, mutta itse takuu toki säilyy vaikka huollattaisi muuallakin, mikäli täyskasko niin tuo ajoturvan hyöty on hiemna kyseenalainen.

raatemsholosti

30 tkm huolto (1.8 TSI) Jyväskylän Laakkosella maksoi n. 320 euroa + vapaaehtoinen jarruhuolto 90 euroa. Jarruhuolto voi olla täysin huuhaata, mutta tulipahan sekin teetettyä. Jarrujen ulina kyllä väheni.

Takuukorjaukset kyllä jäi tekemättä. Olin reklamoinut apukuskin oven räminästä ja kierroslukumittarin viisarin hyppimisestä, mutta näitä ei kuulemma koeajolla esiintynyt. Kotiin ajaessa kyllä esiintyi heti pihasta lähtiessä. Saavat palata asiaan lähempänä kesää.

S-T-P

Lainaus käyttäjältä: raatemsholosti - 24.03.10 - klo:10:37
Takuukorjaukset kyllä jäi tekemättä. Olin reklamoinut apukuskin oven räminästä ja kierroslukumittarin viisarin hyppimisestä, mutta näitä ei kuulemma koeajolla esiintynyt. Kotiin ajaessa kyllä esiintyi heti pihasta lähtiessä. Saavat palata asiaan lähempänä kesää.

Mielenkiintoista. Omassa autossa huolto lähestyy, ja myös minä olin ajatellut tilata takuukorjauksen ovien räminöiden vuoksi. Täytyypä siis vääntää huoltomiehelle rautalangasta että koeajolle ei voi lähteä kuulosuojaimet päässä...
Olen tullut siihen tulokseen että jos et itse seiso auton vieressä koko huollon ajan, niin eipä varmasti tule hommat hoidettua.
Olen myös miettinyt että kun maksan huollosta suhteellisen arvokkaan hinnan, niin tosiaankin haluan nähdä omin silmin mitä sille kärrylle siellä tehdään/ei tehdä.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: raatemsholosti - 24.03.10 - klo:10:37
30 tkm huolto (1.8 TSI) Jyväskylän Laakkosella maksoi n. 320 euroa + vapaaehtoinen jarruhuolto 90 euroa. Jarruhuolto voi olla täysin huuhaata, mutta tulipahan sekin teetettyä. Jarrujen ulina kyllä väheni.

Takuukorjaukset kyllä jäi tekemättä. Olin reklamoinut apukuskin oven räminästä ja kierroslukumittarin viisarin hyppimisestä, mutta näitä ei kuulemma koeajolla esiintynyt. Kotiin ajaessa kyllä esiintyi heti pihasta lähtiessä. Saavat palata asiaan lähempänä kesää.

Tuo nyt on jo niin legendaarista, että se vika ei oikeastikaan välttämättä esiinny kun auton viet varta vasten korjattavaksi. Muuten kyllä vaikka kuinka paljon...edellinen huolto taisi olla siinä 450 euroa, sisältäen toki yhden xenon-polttimon ja vaihdon, sen osuus taisi olla satkun luokkaa...

Chrisu

#7
*Auton merkki ja malli:Skoda Superb 1.4TSI 2009
*Mikä huolto:            30tkm määräaikaishuolto (28539km)
*Missä huollettu:       Salon Autotalo
*Työt ja hinnat:
 Skoda huolto 115,50
 Ã¶ljynsuodatin 13,41
 jätehuoltomaksu 3,00
 gasket, oil plug 1,80
 Mobil 1 ESP Formula 3,8l 68,40
 raitisilmasuodatin aktiivihiili 13,05
 lisäalennus 5,16

YHTEENSÃ,, 210,00

Yhdistin vanhaan aiheeseen -Karvis-

Kiitos, en näin pitkälle (maaliskuulle) etsinytkään kyseistä aihetta. Voisiko laittaa kiinteäksi tuonne yläosioon?
Ex: Honda Civic -87, Mazda 323F 1.6i -90, Mazda 626 SportSaloon 2.0GT -91, Skoda Octavia 1.6i -03, Skoda Fabia vRS -07, Skoda Superb 1.4TSI -09, VW Eos 2.0TFSI DSG -07

Toyota Prius -10

S-T-P

*Auton merkki ja malli: Skoda Superb 2.0 CR TDI 170 DSG Elegance 2010
*Mikä huolto:             30tkm määräaikaishuolto (29932)
*Huoltopaikka:            Kuusisen Auto Oy Saarijärvi
*Työt ja hinnat:
  Työveloitus 91,50
  Öljynsuodatin 12,00
  Öljytulppa 1,90
  Castrol SLX Professional 5W30 Long life 4,2l 86,10
  Raitisilmasuodatin aktiivihiili 14,50

YHTEENSÃ,, 206,00

Palvelu ja työn laatu erinomaisella tasolla! Kuusisen autoa voin suositella kaikille huoltopaikaksi.
 

Jani

*Auton merkki ja malli: Skoda Superb 2.0 CR TDI 170 Elegance 2009
*Mikä huolto:             30tkm määräaikaishuolto (29906)
*Huoltopaikka:            Aine Oulu
*Työt ja hinnat:
  Työveloitus 125
  Öljynsuodatin 12,00
  Öljytulppa 2,02
  Castrol SLX Long life 3   4,5l 86,22
  Ilmansuodatin 15,12
  Raitisilmasuodatin aktiivihiili 14,62
  Öljynsuodatin 12,10
  Diesel Fuel Conditioner 32,26
  Pientarvikkeet 2,87

YHTEENSÃ,, 290,20


PIPO

Uusimmassa Tuulilasissa oli Superbin 170hv TDI 30000km huollon kokonaishinnaksi ilmoitettu 239,50e.Pitääkö paikkansa ???

tsiih

Miksei pitäisi? Tuo "ylimääräinen" forte pois ja hiukan halvempaa öljyä ym ym.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Edviina

Lainaus käyttäjältä: PIPO - 09.09.10 - klo:21:24
Uusimmassa Tuulilasissa oli Superbin 170hv TDI 30000km huollon kokonaishinnaksi ilmoitettu 239,50e.Pitääkö paikkansa ???

Oliko tuo hinta pipon mielestä korkea vai alhainen? Itse olen erittäin tyytyväinen mikäli huollot asettuu suunnilleen tuon 200-250 haarukkaan. Aikaisempien autojen huolloista Renaultin huollot olivat melkoisen kalliita. Autossa oli LL huoltoväli, kiinteästi 30000 km. Huollot oli aina, 330-400 euron luokkaa. Rellun jälkeen kun vaihtui alle Volvo niin huollut kustantivat noin 200-250 euroa ja huoltoväli oli 20000. Eli Superbin huollon hinnat ovat silmää miellyttäneet, mitä olen tätä aihetta lukenut. omaan huoltoon taitaapi olla vielä matkaa 6000 km.

PIPO

#13
Lainaus käyttäjältä: Edviina - 10.09.10 - klo:12:23
Oliko tuo hinta pipon mielestä korkea vai alhainen? Itse olen erittäin tyytyväinen mikäli huollot asettuu suunnilleen tuon 200-250 haarukkaan. Aikaisempien autojen huolloista Renaultin huollot olivat melkoisen kalliita. Autossa oli LL huoltoväli, kiinteästi 30000 km. Huollot oli aina, 330-400 euron luokkaa. Rellun jälkeen kun vaihtui alle Volvo niin huollut kustantivat noin 200-250 euroa ja huoltoväli oli 20000. Eli Superbin huollon hinnat ovat silmää miellyttäneet, mitä olen tätä aihetta lukenut. omaan huoltoon taitaapi olla vielä matkaa 6000 km.
Halpahan se 239e oli.Sitä tässä ihmettelen kun itse maksoin 350 euroa 30000km huollosta.Eli 110e enemmän.Mitään ylimääräistä ei tehty  ??? >:( ???

tlindstr

Itse saavuin juuri kotiin Superbini 1.8 TSI DSG ensihuollosta.
Ajettu oli 21360 km ja auton käyttöönotto maaliskuussa 2009.
Ajotietokone ilmoitti, että nyt olisi huollon paikka kuluneiden päivien takia, matkaa se näytti vielä noin 2700km.

Huolto tehtiin myyjäliikkeessä eli Metroauto Airportissa:
30000km huolto 244,57
proppu + tiiviste 2,21
öljynsuodatin 17,71
raitisilmansuodatin 17,06
palotilan/ventt.puhdistus 34,74
mobil 1 esp formula 5W-30 121,26
jätteenkäsittelymaksu 4,03
--------------------------------
Yhteensä 441,58e

Sain sentään ilman maksua Skoda Fabian huollon ajaksi.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

PIPO

Kysyin! Kova on hintahaitari näköjään.

Edviina

Aika mielettömän iso haitari jos katsoo, että edulisimmillaan on huollettu hintaan 206 euroa ja kallein on ollut 441 euroa. Onneksi itse asun suhteellisen lähellä tuota Kuusisen Auto Oy:ta jossa tuo edullisin hinta on ollut  ;D

tsiih

#17
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.09.10 - klo:16:49
On muuten aika kova hinta tuosta "huollosta". Jos siis katsoo huolto-ohjelmasta mitä varsinaisia toimenpiteitä huollossa tehdään öljynvaihdon lisäksi.

On todellakin, ja huh huh tuota öljyn hintaa, 120 e! Hakekaa nyt hyvät ihmiset marketista viidelläkympillä...

Lainaus korjattu - Kiviharju
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Zaasa

#18
Lainaus käyttäjältä: tsiih - 10.09.10 - klo:20:51


On todellakin, ja huh huh tuota öljyn hintaa, 120 e! Hakekaa nyt hyvät ihmiset marketista viidelläkympillä...

Eräät "viisaat" väittää ettei marketin öljy ole samaa vaikka sama tarra onkin. Miten on,itse en ole asiantuntija?
Mitä öljyä(miel,mobil) marketin hyllytä 1.4TSI:hin?

qwe

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 10.09.10 - klo:15:43


Huolto tehtiin myyjäliikkeessä eli Metroauto Airportissa:
30000km huolto 244,57
proppu + tiiviste 2,21
öljynsuodatin 17,71
raitisilmansuodatin 17,06
[/b]palotilan/ventt.puhdistus 34,74[/b]
mobil 1 esp formula 5W-30 121,26
jätteenkäsittelymaksu 4,03
-------------------------------






Kannen ja venttiilien irroitus on kyllä aika edullinen!
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: qwe - 10.09.10 - klo:21:09
Kannen ja venttiilien irroitus on kyllä aika edullinen!
Tuskin on sylinterien kantta ja venttiileitä purettu moottorista 34â,¬ ;D

tarzi

EI JUMA  ;D ;D ;D

Luuliko joku tosissaan että toi tarkoittaa kannen ja venttiilien irroitusta 34â,¬ hintaan  ;D

Halapaa on.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Edviina

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 10.09.10 - klo:22:26
EI JUMA  ;D ;D ;D

Luuliko joku tosissaan että toi tarkoittaa kannen ja venttiilien irroitusta 34â,¬ hintaan  ;D

Halapaa on.
Eihän se mahdotonta ole jos joku noin vähän haluaa veloittaa.

Aikoinaan Volvoon tuli lohkolämppäri ja sisähaara asennettuna alle osien hinnan kun olivat vahingossa sanoneet puhelimessa pelkän sisähaaran hinnan. Paikallisessa liikkeessä kirjasivat kaikki annetut tarjoukset koneelle joten pitkin hampain valoittivat vain sen mitä tarjosivat  ;D

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Edviina - 11.09.10 - klo:08:31
Eihän se mahdotonta ole jos joku noin vähän haluaa veloittaa.
Tuskin Skodiin tehdään 30000km huollossa kannen purkua ja venttiilien hiontaa ::)
Ehkä 120LS aikoina saatettiin konetta rempata :D

Ari

#24
*Auton merkki ja malli:Skoda Superb 1.9TDI 2008
*Mikä huolto:            90tkm määräaikaishuolto
*Missä huollettu:       Raahe

YHTEENSÃ,, 290,00

fourvalve

LainaaEhkä 120LS aikoina saatettiin konetta rempata
Joo eikä se maksanutkaan tuota 34â,¬ enenpää ;D
BMW z4 3.0i roadster

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 10.09.10 - klo:20:58
Eräät "viisaat" väittää ettei marketin öljy ole samaa vaikka sama tarra onkin. Miten on,itse en ole asiantuntija?
Mitä öljyä(miel,mobil) marketin hyllytä 1.4TSI:hin?

Sain tuossa vinkin ja tässä vastaus :

Biltema
TÃ,,YSSYNTEETTINEN MOOTTORIÖLJY 5W-30 1L

Täyssynteettinen moottoriöljy 5Wâ€"30, Longlife Täyssynteettinen moottoriöljy, 
joka on kehitetty ensisijaisesti uusimpiin Volkswagen-, Audi-, Skoda- ja Seat-malleihin. Tavallista 
pidempi öljynvaihtoväli. Sopii keveisiin ajoneuvoihin, turbollisiin ja turbottomiin. Suojaa hyvin 
kulumiselta ja pidentää siten moottorin käyttöikää. Suositellaan moottoreihin, joihin vaaditaan 
VW 504.00:n tai 507.00:n mukaista öljyä. Täyttää seuraavat vaatimukset: ACEA A3/B4, ACEA C3. 1 l.


Hinta 10,99 euroa per litra tai 39,90 per 4 litraa.

Edullista ja käsittääkseni kriteerit täyttävää.

Edviina

*Auton merkki ja malli: Skoda Superb 2.0 TDI PD DPF Ambition 2010
*Mikä huolto:             30tkm määräaikaishuolto (25690)
*Huoltopaikka:            Kuusisen Auto Oy Saarijärvi

*Työt ja hinnat:
  Työveloitus 81.71
  Öljynsuodatin 10,00
  Öljytulppa 1,67
  Castrol SLX Professional 5W30 Long life 4,2l 67,22
  Raitisilmasuodatin aktiivihiili 12,85
  Ilmasuodatin pamos TDI 18,29
  Lasinpesuneste 1,64

YHTEENSÃ,, 237,85

Auto haettiin pihasta aamulla ja tuotiin iltapäivälla takaisin. Huollosta annettiin lasku kätteen (siis ei mikään Laakkonen tänäpäivänä luota niin paljon asiakkaaseen, että antaisivat laskun. Ei ainakaan paikallinen Hämeen autovasruste suostunut, koska laskutus on vain yrityksille).

Siis ihan käsittämättömän hyvää palvelua, ei voi olla kun tyytyväinen. Voin kaikille ihan varauksetta suositella Kuusisen autoa huoltopaikkana. Jos joskus tulevaisuudessa kun auto menee vaihtoon ja merkkinä jatkaa Skoda niin takuuvarmasti tarjousta kysytään kyseisestä paikasta.
 

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Edviina - 13.01.11 - klo:17:30
Castrol SLX Professional 5W30 Long life 4,2l 67,22

Tuohon hintaan ei kannata edes roudata omia öljyjä mukana, kun se maksaa tarvikeliikkeessä liki yhtä paljon :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

mla

#29
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 13.01.11 - klo:20:23
Tuohon hintaan ei kannata edes roudata omia öljyjä mukana, kun se maksaa tarvikeliikkeessä liki yhtä paljon :)

Tuohan on 16e/l eli ei edes 'edullista' - toki mukana on jätteenkäsittelymaksu, mutta silti. Muutoin tuo hinnoittelu on kohtuullista esim. Tampereen Vehoon.
Nuo muut hinnat on kyllä edulliset mitä vertaa esim. Tampereen Vehon hintoihin.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy