Audi Airport Center teki asiakkaan Audi Q7 E-tronilla 200 kilometrin testiajon!

Aloittaja vagfani, 21.08.19 - klo:10:40

« edellinen - seuraava »

sakal83

Onko tässä nyt enempi roskalehden lööpin klikkihuorauksen vastustamista, kuin marmoritiskin puolustamista?
200km testilenkki ihan perusteltua, varsinkin kun lupa kyseiseen toimenpiteeseen saatu.
OK, auto sai naarmut ja tuo hoidetaan kuntoon. Itse ainakin otan 11 kertaa 10:stä uuden puskurin, kuin paikkamaalatun, jos tälläistä korjausta ehdotetaan. Oli naarmu kuinka pieni tahansa.
Virheitähän täällä kukaan ei tee, niin täydellisiä me vag-autoilijat ollaan ;D

Eiköhän tuo toimari saa astetta paremman sijaisauton tuon toisen huoltokorjauksen ajaksi, joten hän saa tunkea tuon 5000â,¬ vaatimuksensa ....?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

janppa78

Ensinnäkin auto oli valmis perjantaina jolloin asiakas ei ollut kerinnyt sitä hakemaan. Koeajo oli suoritettu viikonlopunaikana.
Elikäs ajot olivat täysin turhat jos auton olisi voinut hakea jo perjantaina.

Eiköhän jonkun ole ollut pakko päästä kokeilemaan vähän hienompaa autoa. Rikkonut vielä. Mielestä asiakas on tässä kärsinyt suuren vääryyden. Voihan olla, että puskuria ei saada edes täysin samansävyiseksi maalaamalla. Katsele sitä sitten päivittäin.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 22.08.19 - klo:01:30
Ei ole mikään pieni naarmu jos pitää koko etupuskuri vaihtaa ja ei normaali testiajo ole 200 kilometriä. Ovat luokkaa 5-10 kilometriä korkeintaan, ei välttämättä sitäkään, riippuen mitä selvitetään.

Missään ei ole sanottu, että tuo etupuskuri olisi pitänyt vaihtaa. Jos kyseessä on kosmeettinen naarmu eikä esim. kiinnikkeitä ole murtunut, puskuri todennäköisesti korjausmaalataan. Omiin Audeihini on jouduttu vuosien varrella sekä korjausmaalaamaan että vaihtamaan etu- ja takapuskureita. Niin hyvin työt on tehty, että puskureita ei ole voinut mitenkään erottaa alkuperäisistä maalaustyönkään suhteen. Ja pidän itseäni todella tarkkana nipottajaluonteena. Homman saa tehtyä täysin virheettömästi, kun on vain ammattilainen asialla. Kerran tehtiin mielestäni huono maalaustyö ja se meni samoin tein uusintamaalaukseen. Toisella kierroksella tuli virheetön tulos.

Jutussa ei myöskään puhuttu mistään "normaalista" testiajosta. AC itse ilmoitti asiakkaalle, että tarvitaan pidempi koeajo, mikä on täysin ymmärrettävää uuden akuston testaamiseksi kunnolla. Normaali koeajo perushuollon jälkeen on toki tuo alle 10 km. Tuosta kyseisestä koeajosta voi spekuloida puoleen ja toiseen loputtomasti, koska meillä ei ole siitä faktaa.

Eikä tässä ole kyse mistään marmoritiskin sokeasta puolustamisesta vaan asioiden katsomisesta molemmista näkökulmista. Olen itsekin päässyt näkemään tapauksia, jossa todellisuus on ollut vähän toista kuin mitä asiakkaan puheista voisi päätellä. Sen takia näihin iltapäivälehtien klikkijuttuihin kannattaa aina suhtautua terveellä kriittisyydellä.

vagfani

Aina jää sävyeroja, ei niitä saa täysin samanlaisiksi maalaamalla. Taitava automyyjä ja maallikko erottaa kyllä kolariauton ja vaihtohyvitys on sitten sen mukainen.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 22.08.19 - klo:10:11
Aina jää sävyeroja, ei niitä saa täysin samanlaisiksi maalaamalla. Taitava automyyjä ja maallikko erottaa kyllä kolariauton ja vaihtohyvitys on sitten sen mukainen.

Joo kyl näin on. Käytännössähän tuollainen massiivinen kolarikorjaus nollaa auton kuin auton arvon. Näinhän on aina ollut, ja siksihän markkinoilta on helposti voinut ostaa tuollaisia uudehkoja autoja ihan nimellisellä korvauksella - lähinnä tankissa olevan polttoaineen käyvällä arvolla. Sekin on kovaa faktaa, että varsinkin noiden uudehkojen autojen korjaukset ovat aina ihan hirveitä tilkkutäkkejä.

Guido

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.08.19 - klo:10:17
Joo kyl näin on. Käytännössähän tuollainen massiivinen kolarikorjaus nollaa auton kuin auton arvon.

"Massiivinen kolarikorjaus" = puskurin vaihto?

Lunastus + uudelleen rekisteröinti tietenkin vaikuttaa auton arvoon, mutta se on hieman eri asia kuin nyt puheena oleva pikkunaarmujen korjaus.

Ukko

Oli auto keväällä määräaikaishuollossa Airport Centerissä ja soittivat minulle kesken huollon että vaihdetaanko uudet renkaat. Oli kuulemma "vain 5 millimetriä" pintaa. Ihmettelen hieman että miksi pitää vaihtaa uutta rengasta kun vanhoilla ajaa vielä vaikka kuinka kauan.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 22.08.19 - klo:10:11
Aina jää sävyeroja, ei niitä saa täysin samanlaisiksi maalaamalla. Taitava automyyjä ja maallikko erottaa kyllä kolariauton ja vaihtohyvitys on sitten sen mukainen.

Kiveniskemä tuulilasiin -> kolariauto -> lunastukseen?

PS. Itse olen maalauttanut ex. audin etupuskurin audi centerissä kaksi kertaa (molemmat kerrat vastapuolen vakuutuksen piikkiin) ja kummallakaan kerralla maalaamisen jälkeen ei pystynyt havaitsemaan sävyeroa vaikka kuinka yritti sellaista löytää.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Guido - 22.08.19 - klo:10:23
"Massiivinen kolarikorjaus" = puskurin vaihto?

Lunastus + uudelleen rekisteröinti tietenkin vaikuttaa auton arvoon, mutta se on hieman eri asia kuin nyt puheena oleva pikkunaarmujen korjaus.

Luulin kirjoittaneeni niin liioitellun sarkisteseen sävyyn, että sen pitäisi näkyä kaikille, mutta ilmeisesti olin väärässä. Mun silmään tuo näyttää siltä, ettei edes puskuria tarvitse vaihtaa, koska itse puskurissa ei ole mitään vikaa. Kunnollinen maalaus ja puskuri on kaikin puolin parempi kuin ennen tuota tapausta. Naarmuntuneet muovikillkkeet menevät tietenkin vaihtoon.


Guido

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.08.19 - klo:10:39
Luulin kirjoittaneeni niin liioitellun sarkisteseen sävyyn, että sen pitäisi näkyä kaikille, mutta ilmeisesti olin väärässä. Mun silmään tuo näyttää siltä, ettei edes puskuria tarvitse vaihtaa, koska itse puskurissa ei ole mitään vikaa. Kunnollinen maalaus ja puskuri on kaikin puolin parempi kuin ennen tuota tapausta. Naarmuntuneet muovikillkkeet menevät tietenkin vaihtoon.

;D

Sarkasmi on nettikeskusteluissa hankala tehokeino. Aina on joku tosikko keskustelussa mukana kuitenkin. ;-)

vagfani

Artikkelissahan on kuva tuosta vauriosta, ei korjaannu pelkällä ylimaalauksella. Vaihtoon menee, siksi se korjaus tehdäänkin Espoon liikkeessä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 22.08.19 - klo:11:04
Artikkelissahan on kuva tuosta vauriosta, ei korjaannu pelkällä ylimaalauksella. Vaihtoon menee, siksi se korjaus tehdäänkin Espoon liikkeessä.

Nimenomaan artikkelissa on kuva ja tuon perusteella ihan selvästi pystyy jo päättelemään että puskuria ei vaihdeta uuteen.

Yksi vaakasuuntainen naarmu joka on rikkonut pelkkää maalipintaa, ei muovia maalin alla..

Ledivalo menee vaihtoon, ACC tutkan ympärysmuovi vaihtoon ja puskuri maalaukseen.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

vagfani

Näkee selvästi että on enemmän kuin maalipinta, vaurio on muovissa asti. Vaihtoon menee.

vagfani

Etumaskin kromissa näkyy myös vauriota ja sumuvalo menee vaihtoon. Useamman tuhannen euron edestä vauriota.

a_jaba

Nissenillä on tarjolla tällä hetkellä ilmainen optikon näöntarkastus..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

vagfani

Toivottavasti ammattikoulun käynyt "testiajaja" sai edes potkut. Käsittämätöntä tunarointia kyllä!

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 22.08.19 - klo:11:40
Toivottavasti ammattikoulun käynyt "testiajaja" sai edes potkut. Käsittämätöntä tunarointia kyllä!

Ideasi näköjään irtautuvat entistä kauemmaksi todellisuudesta.

Sokota09

Tämä asia on mennyt nyt joillain pahemman kerran tunteisiin ja nyt alan ymmärtämään paremmin tuon 5000eur korvausvaateen miellipahasta.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 22.08.19 - klo:11:40
Toivottavasti ammattikoulun käynyt "testiajaja" sai edes potkut. Käsittämätöntä tunarointia kyllä!

Missä on sanottu, että koeajaja on käynyt ammattikoulun. Jos koeajaja on ollut joku asentaja niin kyllä hänen on täytynyt saada lupa siihen esimieheltään. Joka tapauksessa asiakkaan kannalta paska juttu. Erikoista jutussa on se, että auton olisi saanut perjantaina. Miksi sen jälkeen tuli tarve koeajolle kun autoa ei kerittykään hakemaan?

Sokota09

No sehän mainittiin tuossa artikkelissa: "olisiko mahdollista ajaa autolla viikonlopun aikana pitempi koeajo, jotta varmistutaan auton toiminnasta ja korjauksen laadusta?" Huoltoneuvoja kysynyt lupaa koeajoon. Todennäköisesti haluttu varmistaa juuri niitä asioita, mistä tännekin on jo kirjoitettu.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 22.08.19 - klo:12:57
No sehän mainittiin tuossa artikkelissa: "olisiko mahdollista ajaa autolla viikonlopun aikana pitempi koeajo, jotta varmistutaan auton toiminnasta ja korjauksen laadusta?" Huoltoneuvoja kysynyt lupaa koeajoon. Todennäköisesti haluttu varmistaa juuri niitä asioita, mistä tännekin on jo kirjoitettu.
Yhden jutun perusteella on vaikea tietää kaikkia yksityiskohtia, mutta niin kuin janppa78 tuossa yllä toteaa, niin auto olisi luovutettu jo perjantaina, jolloin tuon koeajon ja laadun varmistuksen "tärkeys" jää hieman kyseenalaiseksi. Oletettavasti sitä on alettu ehdotella sen jälkeen, kun omistaja on ilmoittanut, ettei ehdi hakea autoa perjantaina.

vagfani

K-Auton toiminta on käynyt yhä härskimmäksi. Huoltojen hinnat ovat nousseet todella rajusti viime vuosina. Onneksi tuon Iltasanomien (Suomen suurin media) jutun on lukenut sadat tuhannet ihmiset ja pyrkivät jatkossa välttämään Audi Centerin palveluita.

Audi Airport kyllä pilasi maineensa pitkäksi aikaa, juttuhan ei poistu internetistä ikinä. Olisi ehkä kannattanut sovitella tai olla törmäilemättä asiakkaan autolla.:)

Kyselyyn vastanneita jo nyt yli 70 000 henkilöä ja yli 350 kommenttia:

https://www.is.fi/autot/art-2000006210037.html


mfroberg

Huhujen mukaan lopettavat saksassa Audien valmistamisen ja merkki ajetaan alas tämän keissin takia koska miljardit ihmiset ovat klikanneet Iltapulun artikkelia ja tietävät nyt totuuden kaikesta.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: TTO - 22.08.19 - klo:13:05
Yhden jutun perusteella on vaikea tietää kaikkia yksityiskohtia, mutta niin kuin janppa78 tuossa yllä toteaa, niin auto olisi luovutettu jo perjantaina, jolloin tuon koeajon ja laadun varmistuksen "tärkeys" jää hieman kyseenalaiseksi. Oletettavasti sitä on alettu ehdotella sen jälkeen, kun omistaja on ilmoittanut, ettei ehdi hakea autoa perjantaina.

Olen samaa mieltä, voimme heitellä tänne kommentteja puolesta ja vastaan, kun tuo artikkeli on koko asian osalta kuin reikäjuusto. Aukkoja löytyy monesta kohtaa ja totuus on siellä jossakin. Mutta onhan tästä saatu ihan riittävästi keskustelua aikaiseksi ainakin ja ei varmasti tule loppumaan ihan hetkeen :D

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 22.08.19 - klo:14:30
Huhujen mukaan lopettavat saksassa Audien valmistamisen ja merkki ajetaan alas tämän keissin takia koska miljardit ihmiset ovat klikanneet Iltapulun artikkelia ja tietävät nyt totuuden kaikesta.

Ja vaihtoautohallitkin pullollaan kolaroituja autoja. Taitaa olla merkin vaihto edessä.

vagfani

Kesko nyt on kuitenkin pörssiyhtiö ja jos on laajempi ilmiö kyseessä koskien näitä marmoritiskejä, niin tulee lisää otsikoita. Jos olisi joku satunnainen autotallikorjaamo keskellä ei mitään, niin ketään tuskin kiinnostaisi.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 22.08.19 - klo:14:30
Huhujen mukaan lopettavat saksassa Audien valmistamisen ja merkki ajetaan alas tämän keissin takia koska miljardit ihmiset ovat klikanneet Iltapulun artikkelia ja tietävät nyt totuuden kaikesta.

Itse kuulin varmasta tietolähteestä, että nyt kun VAG on lopettanut Audien valmistamisen niin joku yksityishenkillö Kuusamosta on ostanut oikeudet Audin patentteihin ja muotoiluoikeuksiin. Meinaa perustaa uuden automerkin mutta autot tehdään Audin piirustuksilla. Haluavat kuitenkin alottaa puhtaalta pöydältä Audin huonon maineen takia joten nimi ja logo vaihtuvat. Automerkin logo tulee olemaan viisi rinkulaa vierekkäin ja automerkin nimeksi on vielä kaksi vaihtoehtoa, Saudi sekä Audio.

Korostan vielä kyseessä olevan varma tietolähde jota en kuitenkaan voi paljastaa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

CarsAndCoffee

Huhhuh, kylläpäs tässä ketjussa ilmenee aikamoista esson baari -juttua. Eiköhän IS tuttuun tapaan kärjistä ja vääristä juttua mielenkiintoisemmaksi lukijayleisön kannalta, jotta saadaan aihetta mehukkaammaksi. Tämä(kin) hyvällä todennäköisyydellä ihan perusteltu case, eihän tällaista ole tullut etukäteen vastaan, joten halutaan satunnaisen tilaisuuden avulla olla valmiimpia mahdollisiin jatkotapauksiin. AC ei ole mitenkään tilivelvollinen paljastamaan medialle mitään, eihän tämä suorasanaisesti kenenkään muun kuin AC:n ja asiakkaan välinen asia ole...

Harmillista joo, että meni muovia vähän pilalle, virheitä sattuu. Ei se koko auto lahonnut ja asiakkaan luulis olevan tyytyväinen, että saa korvauksena autonsa ilmaiseksi käytännössä freesimpään kuntoon kuin aikaisemmin + seuraava huolto. Mitä olisi uutisoitu, jos tapaus olisi mennyt seuraavalla tavalla: "AC ei piitannut asiakkaan korjaustarpeista, korjasi auton sokkona ja palautti auton asiakkaalle. Hetkeä myöhemmin auton akku hyytyi/syttyi tuleen/mitä tahansa vaikka kesken ajon huoltovirheen tmv seurauksena." Eipä olisi mennyt ihan putkeen se, mieluummin näin.

En kyllä ymmärrä tämän ketjun mielensäpahottajia, jos ette ollut tapauksessa osallisina, miksi olette niin maanne myyneen olosia. Juttua paisutetaan aivan turhaan jollain aivan toisilla tapauksilla. ;D Esim. tuo kiihdyttämisajo. Joo, siinä on Seatin myyjä käynyt (varmasti luvan kera) koeajelemassa kiihdytysradalla, mutta kuka Cupran omistaja ei autoa pariin otteeseen kokeilisi muutenkaan, eiköhän ne kaikki. Se on varmasti ihan peruskauraa, että firman esittelyautoja ääritestataan, oli se sitten myyjän tai asiakkaan toimesta. Sitäpaitsi näitä yksilöitähän ei myydä uusina, vaan merkkiliikkeen vaihtohallissa kaikkine 5v takuineen, en näe ongelmaa. Jos vaikka moottori posahtaa tämän "kilpailemisen" seurauksena, niin sitten vaan uutta sisään ilmaiseksi.

jabajee

Lainaus käyttäjältä: CarsAndCoffee - 22.08.19 - klo:17:51
Jos vaikka moottori posahtaa tämän "kilpailemisen" seurauksena, niin sitten vaan uutta sisään ilmaiseksi.
On se helppoa. Tämähän sopisi oikein mainolauseeksi ;D
"VAG - jos vaikka moottori posahtaa, niin uutta sisään ilmaiseksi"

vagfani

Eiköhän siellä ole Keskon pääkonttorilla ja Airportin lasipalatsissa raivokas huuto kaikunut viime päivinä.:) Juurihan tuossa uutisoitiin K-auton YT-neuvotteluista, arviolta yli 10% henkilöstöstä saa lähteä kun eivät saa autojaan kaupaksi. Minulta ei löydy sympatiaa näille lasipalatsin takatukille ja marmoritiskin ammattikoululaisille, kortistoon vaan!

https://www.is.fi/autot/art-2000006203165.html

Ei mikään ihme että kansalaiset hakevat autonsa Ruotsista ja huollattavat Virossa, siellä kun saa vastinetta rahoilleen.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy