Jäykkä kytkinpoljin.

Aloittaja vwtoubi, 20.08.19 - klo:20:25

« edellinen - seuraava »

vwtoubi

Onkohan tähän vaivaan kukaan saanu apuja? Eli 1.6tdi kyseesä, ja kytkinpoljinta saa tosissaan polkea. Lienee tyyppivika, koska ko. automallia hankittaessa sama "vika" oli useammassakin vastaavanlaisessa....
Ajossa:
Passat 1.6tdi variant 2011,Golf  2.0tdi variant 2008
Pihassa:
Golf 1.6 16v variant 2003, Golf 1.8 GT  1998, Golf 1.6dsl  1979
Entiset:
Passat 1.6dsl 1982, Passat 1.8  1990, Passat 1.9tdi variant tiptronic 2001

o.b.

Perinteisesti jäykkään kytkimeen on auttanut kytkinpaketin vaihto. Vaijeria ei enää ole ja voideltavat nivelet aika vähissä.

vwtoubi

Näinhän se tietenki on. Onko muilla ko. VW:n omistajilla samanlaisia kokemuksia, vai onko mulle vaan sattunu tuollasia? Kaikki aikasemmat VW:t 80-luvulta saakka ajaneena, ei tuommosta "ominaisuutta" ole sattunu kohalle, vaikka useimmilla  ajettu se +500tkm....
Ajossa:
Passat 1.6tdi variant 2011,Golf  2.0tdi variant 2008
Pihassa:
Golf 1.6 16v variant 2003, Golf 1.8 GT  1998, Golf 1.6dsl  1979
Entiset:
Passat 1.6dsl 1982, Passat 1.8  1990, Passat 1.9tdi variant tiptronic 2001

Normanton

Omassa 2.0TDI:ssä kytkin on kevyt käyttää. Mieluummin kuvailisin sitä löysäksi kuin jäykäksi. Mittarissa 211tkm ja alkuperäiset osat.

En ole ajanut 1.6TDI Passatilla, mutta konsernin muilla vehkeillä kylläkin ja en muista että kytkin olisi ollut mitenkään poikkeuksellisen jäykkä. Toki nämä ovat olleet yksittäisiä kertoja parilla Octavialla.

Eli jos veikata pitää niin eiköhän siellä ole jotain vikaa mutta tämä tietty ihan mutuilua.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -22
Skoda Fabia, 1.2 TSI, -17

Ex: VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14
Ex: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

vwmies

1.6TDissä on kevyt kytkin ja notkea aski. Itse asiassa perillinen ajoi autokoulussa V60:a ja totesi, että Passatissa on kytkin ja aski helpommat / kevyemmät käyttää....  :D
Yritetään pärjätä.

Sokka

Jos jotain positiivista pitäisi tästä 1.6tdi:stä sanoa, se olisi kytkin. Kevyt käyttää ja toimii hyvin.

vwtoubi

Kait se on uskottava, ku noinki moni notkean polkimen puolesta antanu äänensä. En nyt kuiteska ihan ensimmäisenä ala kytkintä purkamaan, toimii muuten hyvin, eikä turhia ääntele. Kiitokset asiallisesta palautteesta antaneille!!👍
Ajossa:
Passat 1.6tdi variant 2011,Golf  2.0tdi variant 2008
Pihassa:
Golf 1.6 16v variant 2003, Golf 1.8 GT  1998, Golf 1.6dsl  1979
Entiset:
Passat 1.6dsl 1982, Passat 1.8  1990, Passat 1.9tdi variant tiptronic 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy