Kirjoittaja Aihe: Tenavatähti Konsta Hietasen huoltolasku 12 000€, oliko kyseessä VW Caravelle?  (Luettu 2731 kertaa)

Poissa maileri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 261
  • Autoja
    • Profiili
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d1e7839c-7c40-4868-ba3d-46008e6bbe97

Tämä on taas eeppinen tarina autohuollosta, jossa puolen vuoden vianetsintä ja sitä seurannut 12 000€ lasku ja sen jälkeen käräjät.

"Lopulta Hietasen autopiina päättyi kun järjestyksessä viides korjaamo löysi testauslaitteillaan vikaa suuttimissa ja auton jakopään ajoituksessa. Viat korjattiin ja auto saatiin puolen vuoden jälkeen jälleen ajokuntoiseksi."

Eikös jokaisen VAG-huoltamon pitäsi osata suuttimet ja jakopää tarkistaa?




Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.579
    • Profiili
Oisko viidennellä kerralla viety merkkikorjaamoon?

Pumppusuuttimet jäi historiaan EURO5 päästöstandardin myötä 2011 alusta, joten aika vanhaan autoon on tehty paljon remppaa ???

Pumppusuutimia oli myös muilla merkeillä, ainaki Fordilla, mutta ne taisi olla jotain yhteistyökuvioita VW:n kanssa.

Poissa maileri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 261
  • Autoja
    • Profiili
Ja iltasanomat tietää lisää eli kyseessä 5-sylinterinen pumppusuutindiesel VW Caravelle.

https://www.is.fi/viihde/art-2000006205590.html

Vaihtoehdot moottorikoodeille on:
2.5 TDI        R5 OHC 10V    AXD
2.5 TDI (DPF)    R5 OHC 10V    BNZ
2.5 TDI          R5 OHC 10V    AXE
2.5 TDI (DPF)    R5 OHC 10V    BPC
« Viimeksi muokattu: 16.08.19 - klo:01:05 kirjoittanut maileri »

Poissa Juzu84

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Nuohan ois pystyny osaava harrastaja VCDS:lläki diagnosoimaan.
Bora -03, Golf Variant TDI -03
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.065
    • Profiili
Kun on ylimääräistä rahaa voi ensin huollattaa yli 10K€ ja sen jälkeen riidellä oikeudessa toisella mokomalla  ;D.

Onnellinen vag:n omistaja...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 392
    • Profiili
On joitakin vikoja joita ei edes löydetä.
Sitten kun ei löydetä vikaa se on ominaisuus.
Itsellä on kokemus miltei kahden vuoden painista missä saavutin selkävoiton sitkeyden kautta. >:(

Poissa Foxit

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Toyota Prius (2016) Active
    • Profiili
Aika ikävä keissi tämä Konstan tapaus. Eikös se mene niin että virheellisen vikadiagnoosin tekijän kuuluisi maksaa viulut? Tässäkin on siitä ikävä tapaus että omistajalle on väitetty tehtävän diagnoosi, mutta näin ei todellisuudessa ole tapahtunut ja silti on velotettu työstä jolla auto ei ole edes tullut kuntoon. Jos diagnosointi olisi tehty jo alkuun huolella niin tältä ryöstöltä olisi vältytty. Kun näitä moninaisia murheita Vaggineista täällä lueskelee niin tulee välillä miettineeksi että kuinka kuplassa sitä taitaa itse elää, itse en kuitenkaan pystyisi luetun perusteella näitä ostamaan. Suomessa näitä kuitenkin ostetaan hyvinkin suuria määriä ja todennäköisesti keskinmääräiset auton ostajat eivät roiku harrastuneisuuttaan etsimässä tietoa näistä nelipyöräisistä, vaikka  käytetystä autosta kauppaa vääntäessä ehkä kannattaisi... Jos nyt joku Volkswageneiden ja sisarmerkkien maahantuojan edustaja tätä viestiä lukee, niin aika paljon saatte tehdä työtä jälkimarkkinoinnin ja tuotteiden luotettavuuden eteen että minusta enää asikastanne tulee, luottamus on nimittäin kärsinyt pahasti. Ainoa näyttö parantuneesta luotettavuudesta tähän voisi olla 10 vuoden kattavat takuut voimansiirroille, moottoreille, saastelaitteille ja suoraselkäinen vastuun kantaminen ongelmatilanteissa.
« Viimeksi muokattu: 16.08.19 - klo:10:39 kirjoittanut Foxit »
Toyota Prius (2016) Active
ex: Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol,
      Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.937
    • Profiili
Merkistä riippumatta monen merkkiliikkeen, kuten muidenkin liikkeiden ammattitaito on rapistunut pahasti. Ei ole niitä, joiden pääkopassa on päättelykykyä autojen ongelmia ratkomaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Foxit

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Toyota Prius (2016) Active
    • Profiili
Merkistä riippumatta monen merkkiliikkeen, kuten muidenkin liikkeiden ammattitaito on rapistunut pahasti. Ei ole niitä, joiden pääkopassa on päättelykykyä autojen ongelmia ratkomaan.
Siltä vaikuttaa. Tekninen kehitys on ollut toki huimaa.
Toyota Prius (2016) Active
ex: Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol,
      Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.383
    • Profiili
Ikävä tapaus, mutta en voinut mitään, että alkoi hirveästi hymyilyttää kun luin juttua.

Taannoin kun Konsta pelasi veikkausliigassa paikallisessa seurassa, oli hänellä tapana helteellä vilvoitella "sukeltamalla" vesiämpäriin. Eli kentän laidalle tuodun vesiämpärin reunoista käsillä kiinni, ukko mutkalle ja pää veden alle ämpäriin. Kun luin juttua, tuli väkisin mieleen kuva Konstasta jäähdyttelemässä nuppia vesiämpärissä. ;D ;D
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa europe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Aika ikävä keissi tämä Konstan tapaus. Eikös se mene niin että virheellisen vikadiagnoosin tekijän kuuluisi maksaa viulut? Tässäkin on siitä ikävä tapaus että omistajalle on väitetty tehtävän diagnoosi, mutta näin ei todellisuudessa ole tapahtunut ja silti on velotettu työstä jolla auto ei ole edes tullut kuntoon. Jos diagnosointi olisi tehty jo alkuun huolella niin tältä ryöstöltä olisi vältytty. Kun näitä moninaisia murheita Vaggineista täällä lueskelee niin tulee välillä miettineeksi että kuinka kuplassa sitä taitaa itse elää, itse en kuitenkaan pystyisi luetun perusteella näitä ostamaan. Suomessa näitä kuitenkin ostetaan hyvinkin suuria määriä ja todennäköisesti keskinmääräiset auton ostajat eivät roiku harrastuneisuuttaan etsimässä tietoa näistä nelipyöräisistä, vaikka  käytetystä autosta kauppaa vääntäessä ehkä kannattaisi... Jos nyt joku Volkswageneiden ja sisarmerkkien maahantuojan edustaja tätä viestiä lukee, niin aika paljon saatte tehdä työtä jälkimarkkinoinnin ja tuotteiden luotettavuuden eteen että minusta enää asikastanne tulee, luottamus on nimittäin kärsinyt pahasti. Ainoa näyttö parantuneesta luotettavuudesta tähän voisi olla 10 vuoden kattavat takuut voimansiirroille, moottoreille, saastelaitteille ja suoraselkäinen vastuun kantaminen ongelmatilanteissa.

Tälläisten tojonillittäjien takia en ikinä osta tojotaa etten vaan muutu samanlaiseksi.

Poissa rawpower

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Ongelmat alkaneet joulukuussa 2017, 1800 eurolla korjattu, muttei ole tullut kuntoon. Tässä vaiheessa olisi pitänyt jo asia riitauttaa ja kun autoa viety toiseen huoltoon niin alkuperäisen huoltoliikkeen piikkiin tai 1800 euroa takaisin valohoitoon vedoten.

Kaverilla ollut kuitenkin malttia ja jaksanut viedä asian käräjille. Kuitenkin vain 6500e saa takaisin korjauksista ja molemmat osapuolet maksavat oikeudenkäyntikulut. Toisaalta, jos on oikeusturvavakuutus se korvaa 8500 euroon asti (riippuen vakuutuksesta) ja tässä tapauksessa tuskin omat kulut ylittävät tätä summaa.

Eli kannatti taistella. muuten olisi mennyt kaikki omasta pussista. Autoliikkeet ja maahantuoja tietävät, että käräjillä on 1-2 vuoden jonot. Monella ei ole aikaa (rahaa) viedä juttua sinne. Mutta kun lopulta siellä laitetaan todisteet ja faktat tiskiin on myyjä/maahantuoja heikoilla valmistusvioista yms.

Poissa Foxit

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Toyota Prius (2016) Active
    • Profiili
Tälläisten tojonillittäjien takia en ikinä osta tojotaa etten vaan muutu samanlaiseksi.
Toyota Prius (2016) Active
ex: Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol,
      Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.065
    • Profiili
Tälläisten tojonillittäjien takia en ikinä osta tojotaa etten vaan muutu samanlaiseksi.

Ikävää jos totuus sattuu. Vag:t on hyviä, jos ne toimii! Toyotat taas hajuttomia ja mauttomia. Mua taas ihmetyttää miten toyotamiesten kommentit menee, niin syvälle vag-omistajien ihon alle?

Ihmettelen myös miten kaikkien näiden TSI, DSG, Jakoketju, Mäntä ja päätöhuijausten jälkeen Suomalaiset on, niin idiootteja, että edelleen kiltisti ostavat vag-konsernin tuotteita!

Kyllä mulla on vara arvostella ku yksi autoista on vag-konsernin tekele ja useamman sellaisen olen omistanut sekä sellaisilla yli 500tkm ajanut.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa europe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Ikävää jos totuus sattuu. Vag:t on hyviä, jos ne toimii! Toyotat taas hajuttomia ja mauttomia. Mua taas ihmetyttää miten toyotamiesten kommentit menee, niin syvälle vag-omistajien ihon alle?

Ihmettelen myös miten kaikkien näiden TSI, DSG, Jakoketju, Mäntä ja päätöhuijausten jälkeen Suomalaiset on, niin idiootteja, että edelleen kiltisti ostavat vag-konsernin tuotteita!

Kyllä mulla on vara arvostella ku yksi autoista on vag-konsernin tekele ja useamman sellaisen olen omistanut sekä sellaisilla yli 500tkm ajanut.
Kenen totuus?
Usean Volkkarin omistaneena kokemusta on vain viattomista  yksilöistä.

Miksi tuotetta pitäisi haukkua, tai ei saisi kehua jos se on itselle ollut loistava.

Näitä "Volkkari on aina paska" yleistäjiä on täälläkin  ihan tarpeeksi.


Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.579
    • Profiili

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 392
    • Profiili
Kenen totuus?
Usean Volkkarin omistaneena kokemusta on vain viattomista  yksilöistä.

Miksi tuotetta pitäisi haukkua, tai ei saisi kehua jos se on itselle ollut loistava.

Näitä "Volkkari on aina paska" yleistäjiä on täälläkin  ihan tarpeeksi.
[/quote

Niin miksipä ei saisi haukkua tai kehua ?
Siinä vasta hyvä kysymys.
Minun mielestä pitää saada suoraan sanoa mitä vikaa autossaan on.
Ohho' meneppäs täällä sanomaan suoraan ja rehellisesti autosi viat, kyllä lauma hyökkää heti kimppuun ja aletaan haukkumaan trollaajaksi jne...
Monelle se oma auto on niin rakas, että ei halua siitä vikoja kertoa.
Mielestäni pitää olla rehellinen kertomuksissaan olipa hyvästä tai huonosta asiasta kyse.
Sitä ei kyllä täällä areenalla olla.

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.383
    • Profiili
Niin miksipä ei saisi haukkua tai kehua ?
Siinä vasta hyvä kysymys.
Minun mielestä pitää saada suoraan sanoa mitä vikaa autossaan on.

Kyllä kai omaansa saa haukkua. Älähdys tulee siinä vaiheessa, kun alkaa haukkua kaikkia. Sellaisiakin, joita ei ole koskaan nähnytkään. Eli yleistää, että kaikki ovat paskoja.
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 550
    • Profiili
Kenen totuus?
Usean Volkkarin omistaneena kokemusta on vain viattomista  yksilöistä.

Miksi tuotetta pitäisi haukkua, tai ei saisi kehua jos se on itselle ollut loistava.

Näitä "Volkkari on aina paska" yleistäjiä on täälläkin  ihan tarpeeksi.

Samaa mieltä, jatkuvasti pitäisi olla haukkumassa VAG:n merkkejä (n 10 eri automerkkiä + eri mallit) Mitähän sillä ajetaan takaa? Vuosi - kaksi sitten yksi henkilö haukkui kaikki omistamansa? VAG:n autot, joita oli ollut yli 20 kpl!!! ja siinä samalla kuten tapana on haukutaan VAG:n omistajat eri nimityksillä, se kai on se pääasia.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa optilab

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Komppaan edellisiä. Itselläkin ollut oikein syyllinen olo, kun kaikki VAGit olleet käytännössä viattomia ja jos jotain huollon tarvetta on löytynytkin, on se hoidettu mallikkaasti marmorilla kuntoon. Merkki ei olisi muuten vaihtunut vieläkään, mutta toivottua voimalinjaa ei toistaiseksi tullut Audissa tarjolle.
Tulossa MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power
Ex A4 Avant B9 FE Quattro BS 190hv tdi S tronic S line sport
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro 211hv tfsi S tronic
Ex A3 SB -13 Quattro 150hv tdi man
Ex A3 SB -09 1,9tdi vajari man

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.065
    • Profiili
Tarinoilla on aina kaksi puolta. Ajaako uusilla vai käytetyillä autoilla. Ensimmäiset on tosi nihkeitä kertomaan faktoja ongelmistaan, kun taas toinen/kolmas/neljäs omistaja, joka pääsee longlife tai jonkun muun säästämisen jälkeen maksumieheksi kummasti huutelee foorumeilla apuja tai purnaa ongelmia.

Ja aina kannattaa muistaa auto on monen kuluttajan toiseksi isoin hankita elämässä asunnon lisäksi sekä se ostetaan melkein aina tunteella!

Olenkin todennut, että jos "kalliimpaa" vaggilaista harkitsisin ostaisin seatin uutena ja pitkällä takuulla ihan, vain turvatakseni oman selustan!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa jaspasA4

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Taas on saatu yksi fakta tuhansien joukkoon lisää:

VAG:lla ajo vaatii paksua  pinkkaa, (se ratin pirkkaaudi logo saattaa kieliä kerrankin jotain positiivista)...

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 392
    • Profiili
 Viimeiset kunnolliset  VAG konsernin autot tehtiin -90 luvulla.
Niillä ajoi 100 000 km jarrupaloja vaihtamalla (yhdet).
Hyvin vähävikaisia vehkeitä Jetuskat, Passatit, Golfit.

Poissa jt

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 672
    • Profiili
Viimeiset kunnolliset  VAG konsernin autot tehtiin -90 luvulla.
Niillä ajoi 100 000 km jarrupaloja vaihtamalla (yhdet).
Hyvin vähävikaisia vehkeitä Jetuskat, Passatit, Golfit.
En nyt pahana pitäisi noita uudempiakaan. Ks: https://moottori.fi/liikenne/jutut/adac-tiepalveluraportti-listasi-112-suositun-automallin-tekniset-viat-jalleen-yksi-ylitse-muiden/ ja https://moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-2018-katsastusraportti-saksa-nousee-toyota-heikkenee/.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 392
    • Profiili
En nyt pahana pitäisi noita uudempiakaan. Ks: https://moottori.fi/liikenne/jutut/adac-tiepalveluraportti-listasi-112-suositun-automallin-tekniset-viat-jalleen-yksi-ylitse-muiden/ ja https://moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-2018-katsastusraportti-saksa-nousee-toyota-heikkenee/.

<Nuo tilastot yhtä tyhjän kanssa. Erikoisautoja joilla ajetaan silloin tällöin. Suurimman osan ajasta seisoo tallissa. Kumminkin käyttöautona on joku muu auto jossa voi olla vikoja kuten muissakin.

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.241
    • Profiili
<Nuo tilastot yhtä tyhjän kanssa. Erikoisautoja joilla ajetaan silloin tällöin. Suurimman osan ajasta seisoo tallissa. Kumminkin käyttöautona on joku muu auto jossa voi olla vikoja kuten muissakin.
B-sarjan mese ja Golf onkin juuri niitä viikonlopun cruisereita. Ajellaan käyttöajot sitten niillä vähän halvemmilla vehkeillä ;D
Vai pitäisikö osata lukea noita tilastoja?

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy