A4 B8 Huollon hinta

Aloittaja Flat, 05.12.09 - klo:08:53

« edellinen - seuraava »

VAG!

En ole sytytystulppia itse vaihtanut sitten 90-luvun, mutta ilmeisesti sekin on nykyään aika monimutkaista, kun se vaatii työtä 40 euron edestä :) Superbiin ajattelin vaihtaa itse ilmansuodattimen 45 tonnissa, mutta uskaltaakohan sitä tehdä, kun konserniveljessä sekin on pakko olla monimutkainen operaatio, kun 27 euron edestä pitää siinäkin työtä tehdä.

Paljonkohan Audi Centerin tuntihinta on? 90 euroa? Eli tulppien vaihtamiseen pitäisi ammattilaiselta mennä pikkasen vajaa puolisen tuntia ja ilmansuodattimen vaihto ottaa 20 minuuttia.

Flat

LainaaOlihan tuo loppuhinta aika kauhia

Olihan se. Itse tilasin omalleni 60tkm huollon ja hintalappu oli hieman alle 500 EUR. Mitä nyt sinun listausta katsoin , niin ymmärrtääksein siinä oli kaikki samaa poislukien tuo takalasinpesinkorjaus.
AC:ssä väitettiin että pitää vaihtaa tulpat 60tkm kohdalla, mitä hieman ihmettelin.

Ohikulkija

LainaaOlihan se. Itse tilasin omalleni 60tkm huollon ja hintalappu oli hieman alle 500 EUR. Mitä nyt sinun listausta katsoin , niin ymmärrtääksein siinä oli kaikki samaa poislukien tuo takalasinpesinkorjaus.
AC:ssä väitettiin että pitää vaihtaa tulpat 60tkm kohdalla, mitä hieman ihmettelin.

Minun autoon vaihdettiin 60tkm huollossa myös ritisilmasuodatin ja tulpat.
Kyselin asiaa oikein kirjallisesti niin sitten todettiin, että ei olisi pitänyt vaihtaa.
Vaihto ajankohta on kuulema muutettu 60tkm -> 90tkm jossain vaiheessa vuonna 2008, joka aiheuttaa sekaannusta.
Autoni huolto-ohjelmassa kerrotaan noitten vaihtoajaksi 90tkm.
Autoni on siis vm 2009 mutta rekisteröity 9/2008

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 02.02.12 - klo:23:04
Raitisilmasuodatin                   43,60 EUR ...  :o

Paras olla hyvä suodatin.

Mielen pölynimuriinkin jos ostaa alkuperäisen hepa-aktiivihiili-mikälie-poistoilmansuodattimen niin hinta on kymmeniä euroa. Bulkkimerkin yleissuodatin on muutaman euron.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 03.02.12 - klo:09:05
Olihan se. Itse tilasin omalleni 60tkm huollon ja hintalappu oli hieman alle 500 EUR. Mitä nyt sinun listausta katsoin , niin ymmärrtääksein siinä oli kaikki samaa poislukien tuo takalasinpesinkorjaus.
Mulla oli 60tkm huolto 397eur jossa hinnassa oli mukana 95 eur arvoinen koodaustyö (monitoimiratti), eli se ~60tkm normihuolto oli siis aikalailla tasan 300eur ilman lisätöitä.
Kyllähän se huoltokirjassa aika selvästi mainitaan että bensakoneissa tulppien ja ilmanputsarin vaihto on vasta 90tkm:ssä. Eilen itse sieltä tarkistin.

Silloin kun kysyin hinta-arviota 90tkm huollolle puhelimitse, niin se oli 550eur. Tuossa hinnassa ei ollut mukana jarrunesteen vaihtoa. Huomattiin vasta tiskillä että sitä ei ole tehty, joten lisättiin mukaan. Se nosti hinnan sitten sinne 600eur paikkeille. Tuo lasinpesurin suutin sitten vielä nosti hintaa vielä vähän lisää.
Jos minulla olisi ollut pelkkä perus-90tkm huolto ilman lisätöitä (eli ilamn jarrunesteen vaihtoa ja lasinpesimen suuttimen korjausta), niin hinta olisi ollut 514eur tuolla minun eilisellä hinnastolla.

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 03.02.12 - klo:09:37
Minun autoon vaihdettiin 60tkm huollossa myös ritisilmasuodatin ja tulpat.
Kyselin asiaa oikein kirjallisesti niin sitten todettiin, että ei olisi pitänyt vaihtaa.
Vaihto ajankohta on kuulema muutettu 60tkm -> 90tkm jossain vaiheessa vuonna 2008, joka aiheuttaa sekaannusta.
Autoni huolto-ohjelmassa kerrotaan noitten vaihtoajaksi 90tkm.
Autoni on siis vm 2009 mutta rekisteröity 9/2008
Mulla just samanikäinen eikä 60tkm:ssä ollut mitään puhetta tulppien vaihdosta silloin n. 1,5 v sitten. Eli vaihdettiin vasta nyt.
Raitisilmasuodatinhan (sisäilmasuodatin) vaihdetaan joka huollossa. Moottorin ilmansuodatin vasta 90tkm:ssä.

Flat

LainaaParas olla hyvä suodatin.

Sieltä tulee sitä kuuluisaa premiumilmaa läpi. Se tuoksuu tavisilmaa paremmalle.

LainaaKyllähän se huoltokirjassa aika selvästi mainitaan että bensakoneissa tulppien ja ilmanputsarin vaihto on vasta 90tkm:ssä. Eilen itse sieltä tarkistin.

pitänee mainita vielä heille asiasta.....ihme sekoilua.....

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 03.02.12 - klo:09:54
Paras olla hyvä suodatin.

Mielen pölynimuriinkin jos ostaa alkuperäisen hepa-aktiivihiili-mikälie-poistoilmansuodattimen niin hinta on kymmeniä euroa. Bulkkimerkin yleissuodatin on muutaman euron.
Jep, näin on. Vaihtotöineenhän tuosta sai maksaa siis yli 50eur, todella törkeä hinta.
Tästä lähtien raitisilmasuodatin vaihtuu omin voimin jollain motonetin tms. suodattimella. Maksaa motonetissä näköjään 11,90eur. Vaihto itse tehtynä 0 eur.
Tuo raitisilmasuodatin on jostain syystä yli tuplannut hintansa marmorilla. Aiemmissa huolloissa sen hinta on ollut 17,60eur ja 19,60eur, nyt siis 43,60eur.

Maicky

Audi A4 Avant 2.0 TDI multitronic
90.000km huolto

perushuollon lisäksi:
- raitisilmasuodattimen vaihto
- jarrunesteen vaihto
- Forte diesel fuel conditioner

Hinta: 415eur

Nojda

Audi A4 Avant 1.8T -09 60.000km huolto @ Tampereen HLS Auto Oy

Longlifehuollon lisäksi:
- jarrunesteen vaihto

NimikeMääräá-hintaYhteensä
Työ1,568,00102,00
Longlife öljy (Castrol)4,621,0096,60
Öljynsuodatin117,0017,00
Propun tiiviste12,002,00
Sisäilmasuodatin120,4020,40
Jarruneste110,0010,00

Hinta yhteensä: 248eur
Shillä lailla

Flat

Audi A4 Avant 2.0T -08 60.000km huolto @ Audi Airport

työ                 119,55
öljynsuodatin      12,20
öljypropuntiiviste  4,10
öljyt                106,21
jätemaksu           4,03
raitisilmasuodatin
työt                 23,80
suodatin            56,56
jarrunestehuolto  14,84
jarruneste          40,55
sytystystulpat    73,60

lisätyönä akun kunnon tarkistus  28,39

YHTEENSÃ,,: 524,10 EUR

Palvelu erinomaista ja perusteellista. Auton etupenkillöä odotti "kiitos"kirje huollosta ja Audi Top Service maglite taskulamppu.

Ohikulkija

Lainaasytystystulpat    73,60

Sinunkin autoon vaihdettiin sitten tulpat, vaikka huoltokirjan mukaan vaihdetaan 90tkm välein.
Ilmeisesti vaihtoväli on muuttunut vuoden -08 aikana.

rattimies123

Ã,,lkää hyvät audimiehet viekö audikorjaamolle autojanne huoltoon. Muualla tulee samat hoidot lähes puolet halvemmalla.
Miksi maksaa turhasta? ???
Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

Ohikulkija

LainaaÃ,,lkää hyvät audimiehet viekö audikorjaamolle autojanne huoltoon. Muualla tulee samat hoidot lähes puolet halvemmalla.
Miksi maksaa turhasta? Huh

Olet kyllä oikeassa. Haluan katsoa tämän öljyn kulutuksen taistelun loppuun, että vastaako Audi tuotteestaan. Se vaatii, että on huollattanut auton merkkiliikkeessä. Ja onhan bonuksena Liikkumisturva. En kyllä muista koska olen tielle jäänyt.

Wilperi

Audi A4 Avant 2.0 TDI ja 120tkm huolto ja paikkana Auto Berner kouvola.
Ja sitten se hinta, 1070,- ihanan halpaa ;D
MB Vito -15
Seat Leon -13

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 04.01.12 - klo:15:07
Minkäs hintaisia huoltoja porukalla on ollut 90tkm kohdalla? kaiketi se pienempi huolto eli halvempi kuin 60tkm huolto. On hyvä tietää mitä muut ovat maksaneet, niin ei tyhmää merkkiliikkeessä koijata...

Noniin nyt on auto (A4 2.0tdi 105kw man) käynyt 90tkm huollossa. Normaali longlife huollon lisäksi vaihdettiin ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin ja huollolle kertyi hintaa 375 euroa paikallisessa Audin merkkiliikkeessä. Eli ihan ok hinta. Lisää tietoa huollosta autotallissa...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

OZ

Tervehdys!

Jarrupalat eteen ja taakse vaihdettuna, ja satulat sekä liukutapit herkistettynä, ja liukupinnat voideltuna yhteensä noin 420e osineen.

Lisäksi ajoneuvollenne on julkaistu valmistajan laadunparannuskampanja, jossa korvataan nokka-akselin säädin parempilaatuisella osalla ja tarkastetaan ettei vaurioita ole havaittavissa. Tämä laadunparannuskampanja on teille veloitukseton.
Kyselin paikalliselta Audi diileriltä Kuopiosta jarrupalojen vaihtoa ( aika huumori hinta ), samalla tuli tietoa tuosta nokka-akselin säätimestä. Eli onko joku käyttänyt vaihdattamassa tuota säädintä? onko tietoa miten "kriittinen" juttu tuo on, onko noita sitten hajonnut.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 03.02.12 - klo:10:01
Jep, näin on. Vaihtotöineenhän tuosta sai maksaa siis yli 50eur, todella törkeä hinta.
Tästä lähtien raitisilmasuodatin vaihtuu omin voimin jollain motonetin tms. suodattimella. Maksaa motonetissä näköjään 11,90eur. Vaihto itse tehtynä 0 eur.

Tuli vaihdettua raitisilmasuodatin eilen, ja samalla tuli mieleen tämä 50 euron vaihtohinta.

Fixuksen tiskiltä aktiivihiilisuodatin hintaan 24,40 euroa. Normaali suodatin olisi ollut tuon vähän yli 10 euroa. Itse suodatin on aika hankalassa paikassa hansikaslokeron takana. Vaihtotyö pitää käytännössä tehdä sokkona, tai jos haluaa nähdä mitä tekee, niin pelkääjän puolen penkillä ylösalaisin maaten. Vaihtoon meni noin 10 min, vaikka tiesin aika tarkalleen mitä pitää tehdä.

Tähän merkkihuollon tuntihinnat ja varaosakatteet päälle, niin 50e ei kuulosta enää ollenkaan törkeältä. Vajaa 30e suodattimesta ja vähän yli 20e 15min laskutettavasta työstä. Nyt kun on muutenkin tottunut haistelemaan tuota aktiivisuodatettua ilmaa, niin ei sitä kympin suodatinta edes haluaisi ottaa. Premiumilma tosiaan tuoksuu paremmalta. ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

a4b8

Jaaha, ilmankos huolto on ollut edullinen, kun siitä puuttuu 60,00 â,¬,
(vikamuistin lukeminen!!!)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

JKK

Pistetään vertailun vuoksi lauantaina tehdyn tosi ison huollon kustannukset sillä halvimmalla kaavalla tehtynä:

Audi A4 2,0TDi Quattro 125kW (B8)
180tkm huolto

- Jakohihna + 4 ohjainrullaa
- Vesipumppu
- Apulaitehihna + 2 ohjainrullaa
- Öljyt + suodatin
- Vaihteistoöljyt
- Peräöljyt
- Jäähdytinnesteet
- Raitisilmasuodatin
- Polttoainesuodatin
- Ilmasuodatin
- Moottoritilan pesu
- Vikamuistinluku
- Muut vaaditut tarkistukset ja tsekkaukset

Itse tehtynä kustannukset 620 euroa. Raakaa työntekoa n. 7 tuntia. Ja korostettakoon tätä: Tämä ei ole kehoitus omatoimiseen huoltamiseen varsinkaan jakohihnan vaihdon suhteen. En tiedä paljonko tuossa säästin, mutta on ainakin varmuus että asiat tuli tehtyä ilman kellopaineita ja huolella. Toisin kuin merkkiliikkeissä, joiden jäljiltä olen matkan varrella löytänyt aivan liikaa jälkikäteen sanomista.
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

syottis

audi A4 B8 2.0tdi

120 tkm huolto + jakopää + vp

raitisilmasuod. audi oem 25,60â,¬
Öljynsuodatin VAG 9â,¬
Mobil 1 esp formula 5w-30;  85,92 â,¬
jakohihnasarja 246,05â,¬
vesipumppu 66,80â,¬
apulaitehihna 36â,¬
jäähdytinneste 14,70â,¬
kierrätysmaksu 5â,¬
pientarvikelisä 3â,¬

töitä 5h 110,40 + 234,6

=837,05â,¬

JiiÄl

Lainaus käyttäjältä: syottis - 25.07.12 - klo:22:07
audi A4 B8 2.0tdi

120 tkm huolto + jakopää + vp

raitisilmasuod. audi oem 25,60â,¬
Öljynsuodatin VAG 9â,¬
Mobil 1 esp formula 5w-30;  85,92 â,¬
jakohihnasarja 246,05â,¬
vesipumppu 66,80â,¬
apulaitehihna 36â,¬
jäähdytinneste 14,70â,¬
kierrätysmaksu 5â,¬
pientarvikelisä 3â,¬

töitä 5h 110,40 + 234,6

=837,05â,¬

Missäs paikkakunnalla saa tuohon hintaan?
Itselläni edessä 180tkm huolto -08 B8 2,0TDI ja Rovaniemen pörhöllä lupaili hinnaksi 1235â,¬(jakopää ~690â,¬ +huolto)

syottis

^^^ Oulussa limingantullin autokorjaamo nikunen. Alkuperäisillä osilla hinta oli tuo. Tarvikeosilla tehtynä koko huolto arvio 750â,¬.mutta ei ollut tarvikeosia tähän hätään saatavilla joten AC:ltä hakivat osat.

JiiÄl

Rovaniemellä Autokorjaamo VP Niemi

Jakopää vaihto + Huolto

- Öljynsuodatin 11â,¬
- Ilmansuodatin 23â,¬
- Sisäilmansuodatin 25â,¬
- Jakohihna sarja (VP-Apuhihna ym) 380â,¬
- 5 Litraa Öljyä (longlife) 68â,¬
- Työ 304â,¬

Yhteensä 811â,¬.
Audi A4 B8 2.0Tdi 2008.

Kaikki osat alkuperäisiä.

Jokker

Audi A5 (B8) 3.0 TDI q manuaali: 60 tkm LL-huolto (sis. öljyt + suodattimet, raitisilmasuodatin, PA-suodatin, ilmansuodatin, ei vaihdelaatikon öljynvaihtoa)

Tampereen Audi Centerin arvio 575 â,¬.

Ei valtuutetulta Audi-huollolta kysyin myös tarjousta (LMS Tampere):

Eriteltynä:
- työt 169,10 â,¬
- öljyt 128,33 â,¬
- öljynsuodatin 19 â,¬
- raitisilmasuod. 44,40 â,¬
- PA-suodatin 30,00 â,¬
- ilm.suodatin 27,80 â,¬
- polttoainejärj. puhdistus (diesel) 30,00 â,¬
- tarvikkeet 5,92 â,¬

yht. 454,04 â,¬
Audi A6 Avant 3.0TFSI quattro '09

ex: BMW 520dA touring '12, Audi A5 coupé 3.0 TDI quattro '10, Audi A5 1.8 TFSI '07

skriko

Peugeot 206 1,4 Trendy vm. 2006 60 000 km. Öljyt ( mobil täyssynteettiset ) merkkiliikkeestä öljynsuodatin+tiiviste ja proppu, raitisilmasuodatin, ilmansuodatin ja tulpat.

Osat 88,85â,¬
Öljyt omat
Työ 50â,¬
Yhteensä 138,85â,¬
Jakohihnan ja kiristimen vaihdosta osineen pyydettiin merkkiliikkeessä 300â,¬.
En luvannut maksaa kun 250. Pyysivät soittamaan syksyllä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.08.12 - klo:19:49
Peugeot 206 1,4 Trendy vm. 2006 60 000 km. Öljyt ( mobil täyssynteettiset ) merkkiliikkeestä öljynsuodatin+tiiviste ja proppu, raitisilmasuodatin, ilmansuodatin ja tulpat.

Osat 88,85â,¬
Öljyt omat
Työ 50â,¬
Yhteensä 138,85â,¬
Jakohihnan ja kiristimen vaihdosta osineen pyydettiin merkkiliikkeessä 300â,¬.
En luvannut maksaa kun 250. Pyysivät soittamaan syksyllä.

Jakohihna, kiristinpyörä ja muut työhön tarvittavat osat töineen 249,00â,¬
Takalasinpyyhkimensulka vaihdon kanssa 10â,¬
Vesipumppu vaihtoineen 125â,¬
Koko huolto 522,85â,¬
Jälkimmäinen homma ja osat merkkiliikkeestä, ensimmäinen ei merkkiliikkeessä. Kalliiksi tuli, mutta saahan ajella kuusi vuotta vaihtamalla vain kerran vuodessa öljyt ja putsarin.

skriko

Luulin aina, että saan huollot halvalla, mutta äitini pisti paremmaksi.
Peugeot 206 aj 91 000 vuosihuolto sisältäen Castrol Magnatec 5w-40 öljyt ja suodattimen.
Kaikki töineen ja osineen 46â,¬

AP

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.10.12 - klo:20:10
Luulin aina, että saan huollot halvalla, mutta äitini pisti paremmaksi.
Peugeot 206 aj 91 000 vuosihuolto sisältäen Castrol Magnatec 5w-40 öljyt ja suodattimen.
Kaikki töineen ja osineen 46â,¬

Mitäs tuohon hintaan on tehty, tuskin muuta kuin öljyt pois ja uudet tilalle (ja suodatin tietty)? Jos tuossa on siis öljytkin mukana, niin eipä paljoa jää työlle hintaa. Ei kuulosta bisnekseltä, asiakas kiittää..
A4 2.0TdiQ avant 2018

Ton-1

Itse käväsin männä viikolla 'riippumattomassa' öljynvaihdossa, oma kannu oli mukana ja hintaa tuli 48 e ( työ 30 e + suodatin 18 e), rauhallisesti edeten kaverilta meni miltei 40 min. homman hoitamiseen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Wilburi

42 000 km mittarissa ja auto haluaa huoltoon. Laitoin juuri Audi Center Turkuun tiedustelua huollon ajankohdasta ja hinnasta. Katsotaan minkälainen vastaus tulee.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy