Kirjoittaja Aihe: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...  (Luettu 26911 kertaa)

Poissa TuomasTee

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #30 : 19.05.17 - klo:19:35 »
Kannattaahan sitä kysyä. Ainoa mitä kysymisessä voi hävitä on kustannukset öljyjen punnituksesta. Homma menee niin että merkkiliike laskee öljyt ulos ja täyttää uudet punnitut öljyt. 1000km jälkeen öljyt lasketaan ulos ja punnitaan. Jos kulunut yli 0,5 litraa, alkaa goodwill-anomuksen tekeminen. Jos autoa ei ole huollettu merkkiliikkeessä, huoltovälit venyneet yli tai autossa ollut kiinni viritysohjelma, on suurella todennäköisyydellä goodwilliin vaikeuksia tiedossa.

Poissa kari29

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #31 : 20.05.17 - klo:07:37 »
Tein pelimiesliikkeen.

Kävin vaihtamassa auton uudehkoon vastaavaan T6seen. Elikkäs T6 150kw 4motion dsg -16 9tkm koeajoauto.

Poissa TuomasTee

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #32 : 20.05.17 - klo:23:07 »
Ei hullumpi ratkaisu. Eikö olekkin dsg:n reagointi ja toiminta ihan erilaista vaikka laatikkotyyppi on sama?

Poissa kari29

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #33 : 21.05.17 - klo:07:57 »
Ei hullumpi ratkaisu. Eikö olekkin dsg:n reagointi ja toiminta ihan erilaista vaikka laatikkotyyppi on sama?

On siis aivan mahtava laatikko nyt!! Todella sulavaa toimintaa. Pisti miettimään että oliko vanha laatikko rikki vai muuten vaan niiin erilaiset laatikot.

Ps. Öljyvalo syttyi ennenkuin kerkesin kotia 450km päästä. 9600km mittarissa, Öljytikku kyllä kastui mutta oli merkin alapuolella. Nyt ei tosin pelota niin paljoa kun on takuu voimassa mutta taidanpa asiasta kysäistä viekö tuo jo vakiona öljyä 0,15l/1tkm vai eikö ollu öljysäiliö täynnä tehtaalta lähtiessä? Huolenpitosopimustakin pähkäilen tässä hieman ottaisko..

Poissa TuomasTee

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #34 : 30.06.17 - klo:19:28 »
Tuossa valmistajan vastaantuloon tyytymättömien englantilaisten tekstittämässä kuvassa näkyy CFCA-koneen EGR-coolerin erikoinen rakenne ja mitä sille tapahtuu.


Poissa mrjj

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #35 : 07.08.17 - klo:18:05 »
jaaha ei sitten taida uskaltaa moista peliä hankkia, just tätä 180hv t5gp olen haaveillut ja kyttäillyt.

Sitä vielä että oliko nämä 2 erillistä ongelmaa, a) egr kotelo hajoaa b) lohkon sylinterit kuluu ?
Jos vielä 2013 autossakin kesiintyy niin kuulostaa todella pahalta.

Niillä kun on ollut ha puolella 1.4tsi 160hv 2009 kiertokanki ja mäntävikaa ja about samoihin aikoihin 1.8tsi samoin. luulis että olis kiinnitetty huomiota näihin lohko-ongelmiin.
Touran 1T2 2.0TDI DSG6 2010, T5GP 2.0TDI 2010, Touran 1T3 1.4TSI DSG7 gas 2013, ex (T5 2.5TDi 2006, Octavia 2.0FSI 2006)
VCDS apuja Tampereella.

Poissa TuomasTee

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #36 : 10.08.17 - klo:14:27 »
Ei ole kaksi erillistä ongelmaa vaan norjalaisessa asiakirjassa esitetyn teorian mukaan EGR-jäähdyttimestä liukenee alumiiniyhdistettä sylintereihin joka aiheuttaa niiden kulumisen.

Poissa mrjj

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #37 : 10.08.17 - klo:14:33 »
Onkohan tiedossa mistä lähtien on korvattu paremmilla osilla ?
Kannattaa siis uusia egr hässäkkä ellei jo tehty.
Touran 1T2 2.0TDI DSG6 2010, T5GP 2.0TDI 2010, Touran 1T3 1.4TSI DSG7 gas 2013, ex (T5 2.5TDi 2006, Octavia 2.0FSI 2006)
VCDS apuja Tampereella.

Poissa lemmentalja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 980
  • Renault Clio Tce -17, Renault Megane Tce -18
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #38 : 10.08.17 - klo:17:31 »
jaaha ei sitten taida uskaltaa moista peliä hankkia, just tätä 180hv t5gp olen haaveillut ja kyttäillyt.

Sitä vielä että oliko nämä 2 erillistä ongelmaa, a) egr kotelo hajoaa b) lohkon sylinterit kuluu ?
Jos vielä 2013 autossakin kesiintyy niin kuulostaa todella pahalta.

Niillä kun on ollut ha puolella 1.4tsi 160hv 2009 kiertokanki ja mäntävikaa ja about samoihin aikoihin 1.8tsi samoin. luulis että olis kiinnitetty huomiota näihin lohko-ongelmiin.

Mitä kiertokanki ja mäntävikaa 160hp 1.4 on ollut? 180hp versiossa on ollut Ö-kulutus ongelmaa, minkä korjaus on uudet männät+kanget.

Sorry Ot 🙂
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Poissa hece

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 264
  • -11 Passat Variant B7 2.0 TDI 4motion DSG
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #39 : 11.08.17 - klo:13:32 »
Onkohan tiedossa mistä lähtien on korvattu paremmilla osilla ?
Kannattaa siis uusia egr hässäkkä ellei jo tehty.
Edellisissä sivulla asiaa puitu:
Tässä dokumentteja aiheesta.
-korjattu (sisäpuolelta pinnoitettu) EGR-jäähdytin versio D on tullut saataville vasta 11/2015
-kantta on jossain vaiheessa muutettu paremmin kestäväksi

Poissa Nikosan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #40 : 31.10.17 - klo:18:36 »
Tuli 4kk sitten hommattua eka porteri, kyseinen 180hp malli dsg:llä, 2011. Huollot hoidettu ajallaan, mutta kone vaihdettu 145tkm, nyt ajettu 262tkm. Öljyä saa lisäillä ahkeraan. Tarkkaa kulutusta en ole katsonut, mutta tuntumalta sanoisin että 1l/1000km. Pistinköhän sit kuitenkin kädet paskaan auton valinnassa? Webasto korjattiin jo myyjän piikkiin. Ajattelin viedä sen viroon tsekattavaksi. Siellä käytetty muutkin autot huollossa ja palvelu on ollu erinomaista, hintaa myöten. Kuinka huolissaan ton auton kanssa pitäis olla?

Poissa maketsu83

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #41 : 31.10.17 - klo:19:19 »
Tässä on ilmeisesti cfca kone. Ilmeisesti ei auta  kuin kone vaihtoon tai vanhan koneen purku ja hoonaus ja rengastus. Eikä taida olla sillekkään takuuta että auttaa. Taitaa olla jo uutena tässä koneessa hoonaus vikaa.

Poissa Futura1

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #42 : 13.11.17 - klo:16:44 »
Tuli 4kk sitten hommattua eka porteri, kyseinen 180hp malli dsg:llä, 2011. Huollot hoidettu ajallaan, mutta kone vaihdettu 145tkm, nyt ajettu 262tkm. Öljyä saa lisäillä ahkeraan. Tarkkaa kulutusta en ole katsonut, mutta tuntumalta sanoisin että 1l/1000km. Pistinköhän sit kuitenkin kädet paskaan auton valinnassa? Webasto korjattiin jo myyjän piikkiin. Ajattelin viedä sen viroon tsekattavaksi. Siellä käytetty muutkin autot huollossa ja palvelu on ollu erinomaista, hintaa myöten. Kuinka huolissaan ton auton kanssa pitäis olla?


Onko muilla kokemuksia kuinka ns.uudet vaihtomoottorit +uusi egr ovat pelanneet vai onko moottori malli susi jo syntyessään?

Poissa Nikosan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #43 : 21.11.17 - klo:17:36 »
Vielä olis 350km jäljellä että tulee tonni täyteen ja pääsee lisäämään öljyä. Palailen asiaan sitten kun selviää jotain. Mikäli öljyä kuluu reippaasti, niin sitten asiaa lähdetään tutkimaan tarkemmin ja autoliike on jo ilmoittanut että tulee osallistumaan kuluhin. Hankalaksi tässä tekee asian se, että vw ei anna huolloista tietoja koska auto ei ole heiltä ostettu, vaan myyty heiltä suoraan liikkeelle josta auton ostin. Ja edellisellä omistajalla on tietosuoja päällä eikä hänestä saa mitään tietoja mistään että voisi ottaa yhteyttä ja pyytää valtakirjaa että sais vw:ltä huoltotiedot ja tarkemman selostuksen moottorin vaihdosta ja siihen johtaneista syistä.

Poissa hece

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 264
  • -11 Passat Variant B7 2.0 TDI 4motion DSG
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #44 : 22.11.17 - klo:10:11 »
Edellisen sivujen kertomusten perusteella jos ei EGR ole uusinta 03L.115.512.D -mallia niin se ja kone menee uusiksi. Onko kone vaihdettu ennen vai jälkeen 11/2015? Kilsojen perusteella todennäköisesti ennen, joka viittaisi siihen että EGR on vanhaa tyyppiä. Ellei sitten ole autolla ole ajettu kahteen vuoteen yli 100tkm. Mutta EGR:n mallinumero siis syyniin.

Tässä dokumentteja aiheesta.
-korjattu (sisäpuolelta pinnoitettu) EGR-jäähdytin versio D on tullut saataville vasta 11/2015
-kantta on jossain vaiheessa muutettu paremmin kestäväksi
-jos auton ikä ja ajomäärä on siedettävissä rajoissa ja merkkihuoltohistoria moitteeton, on parhaassa tapauksessa mahdollisuus 100% goodwilliin moottorin vaihdon osalta

Poissa Nikosan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #45 : 27.11.17 - klo:12:49 »
Pari desiä oli öljynkulutus 1000km. Eli ei vielä niin paha. Auto menee joulukuussa viroon huoltoon ja sen jälkeen täytyy taas seurailla. Toistaiseksi mennään näillä eväillä. Onpahan aikaa keräillä rahaa uuteen koneeseen tai T6. 🙈😂

Poissa Amideus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: vw t5 gp -10 2,0 132kw öljyn kulutus...
« Vastaus #46 : 16.08.19 - klo:14:09 »
Onko tähän uusia kokemuksia aiheesta?

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy