volvo v60 hybrid

Aloittaja hizzunkizzun, 10.08.19 - klo:18:20

« edellinen - seuraava »

hizzunkizzun

Tulipa vaihdettua passat 3c tsi romu hybridiin, aivan mahtava peli!!!!

b1mpo

Mahtavampi juttu!  ;D Onnea uudelle autolle!
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

pascat

Terve,

V60hybridi on nyt siis ehtinyt olemaan jo jonkin aikaa ajossa. Ihan uteliaisuutta kyselen että millaisiin käytännön kulutuslukemiin olet päässyt tuolla autolla?
Toinen kiinnostava juttu on että miten tuossa on neliveto toteutettu? Siinähän voi valita nelivetotilan, mutta miten käy tilanteessa jos ajaa hybrid tilassa ja etupää alkaa luistamaan esim. sohjoisella tiellä. Tuleeko siinä takapää sähköllä automaattisesti mukaan rajoittamaan luistoa?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: pascat - 12.12.19 - klo:12:38
Terve,

V60hybridi on nyt siis ehtinyt olemaan jo jonkin aikaa ajossa. Ihan uteliaisuutta kyselen että millaisiin käytännön kulutuslukemiin olet päässyt tuolla autolla?
Toinen kiinnostava juttu on että miten tuossa on neliveto toteutettu? Siinähän voi valita nelivetotilan, mutta miten käy tilanteessa jos ajaa hybrid tilassa ja etupää alkaa luistamaan esim. sohjoisella tiellä. Tuleeko siinä takapää sähköllä automaattisesti mukaan rajoittamaan luistoa?
Eikös Volvot liiku sähköllä vain takavetoisena, ja neliveto on sitten polttomottorin kanssa? Eli nelivetotilassa polttomoottori pysyy käynnissä?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

pascat

Joo, noinhan se vsrmaan menee normaalissa tilanteessa. Nyt kiinnostsa vaan että älyääkö auto napata normaalissa tilanteessa takapään vedon mukaan jos ajetaan polttomoottorin voimin ja etupyörät alkavat sutimaan. Toisin sanoen jääkö tuolla talvella risteykseen sutimaan jos ei muista valita awd-ohjelmaa.

hizzunkizzun

No niin....vajaa kaksi vuotta myöhemmin paluu VAG tuotteeseen, Volvo huolto ja korjaukset tulivat maksamaan n.5000â,¬☹️.
Pysykää erossa hybridi Volvosta!!!!

b1mpo

Arvostan rehellisyyttä. Mitä meni pieleen Vollen kanssa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JPN_V70D3OR

MY23 LongRangen toimintamatka sähköllä kattaa normipäiväajoni.

Kysäisin myyjältä ko. kärryä, nyt myydään syyskuu -24 toimitusarviota  ::) Eipä oikein 1,5v toimitusaika nappaa, jatkan siis wanhalla.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Rice

Olisko kuitenkin -23 syyskuu toimitus.
Opel Astra
Volvo V60

JPN_V70D3OR

Juu -23  :-[, toimitettava versio olisi sitten MY24
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

JiiP

T8 luovutusta odotellessa olen vertaillut  mielessäni Octavia rs(III) ja Volvo V60 välillä. Volvolla vain pari koeajoa, räsäsiä ollut pari kappaletta.
Skoda on jämäkämpi ja tietyssä vanhanaikaisuudessaan helpommin omaksuttavissa, tilat tuohon lyhyehköön akseliväliin ruhtinaalliset. Vähän muovisen oloinen ja antaa odottaa enemmän urheilullisuutta mitä lopulta on vähän.

Volvo ehkä liian moderni tai ylilyönti käytön kannalta, kosketusnäytön takana liikaa toimintoja. On premium monella tapaa, kuten hiljaisuus, nitinät puuttuu, materiaalit ja ulkonäkö. Neliveto on ok tai välttävä, voittaa vajaavetoisen, mutta ei tarjoa tasaista varmuutta vrt. Xdrive tai quattro. Tilaa ei ole liikaa tai liian vähän. Tehot ei lopu kesken.

Volvon tilauksen jälkeen jäi outo tunne, että olisiko pitänyt tilata A4?! Jos Audilla olisi ollut +70km rangen hybrid tarjota, niin olisin varmaan siihen kääntynyt. Jälleen kerran sai paljon, mutta ei kaikkea. Skodalta odotin seuraavaa mallia kuin kuuta nousevaa, mutta IV oli jotenkin liikaa yritetty ja silti tuntui laimealta kompromissilta.

Eilen töissä hyvä keskustelu - "onko Volvo premium". Lopputulema oli, että on, mutta niille jotka ei halua Audin tai Bemarin omistajan leimaa, seillaiselle tutkan alla lentävälle premiumautoilijalle Volvo on hyvä valinta. Niin tai näin, Volvo on perstuntumalla vähän fiinimpi ja premiumpi, mutta tuottaako neliveto tai androidauto pettymyksen jää nähtäväksi
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 08.09.22 - klo:08:57
Volvon tilauksen jälkeen jäi outo tunne, että olisiko pitänyt tilata A4?! Jos Audilla olisi ollut +70km rangen hybrid tarjota, niin olisin varmaan siihen kääntynyt. Jälleen kerran sai paljon, mutta ei kaikkea. […]
Aika monen Audin jälkeen Volvoon päätyneenä olen edelleen kuuden vuoden (ja kahden Volvon) jälkeen erittäin tyytyväinen enkä kaipaa Audista mitään.

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 08.09.22 - klo:08:57
Eilen töissä hyvä keskustelu - "onko Volvo premium". Lopputulema oli, että on, mutta niille jotka ei halua Audin tai Bemarin omistajan leimaa, seillaiselle tutkan alla lentävälle premiumautoilijalle Volvo on hyvä valinta. Niin tai näin, Volvo on perstuntumalla vähän fiinimpi ja premiumpi, mutta tuottaako neliveto tai androidauto pettymyksen jää nähtäväksi
Sanoisin, että nykyistä Volvoani vastaava Audi ei olisi sen yli kymmenen tuhannen euron lisähintaa vastaavasti "enemmän premium", pikemminkin päinvastoin. Torsen-nelivetokaan ei tuota normaalissa liikenteessä mitään merkittävää eroa Haldexiin, mutta AAOS tullee  olemaan alkuun pettymys, kunnes se siitä vähän kehittyy.

JiiP

Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 09.09.22 - klo:13:47
Aika monen Audin jälkeen Volvoon päätyneenä olen edelleen kuuden vuoden (ja kahden Volvon) jälkeen erittäin tyytyväinen enkä kaipaa Audista mitään.
Torsen-nelivetokaan ei tuota normaalissa liikenteessä mitään merkittävää eroa Haldexiin, mutta AAOS tullee  olemaan alkuun pettymys, kunnes se siitä vähän kehittyy.

Haldex ei ole ongelma, edellinen auto oli haldex, ja ainoa ero minkä huomasi xdriven tai torsenin oli se, että leikittely hitaissa nopeuksissa ei niin hyvin onnistu talvisin, kaasua painamalla saa haldexinkin riittävään linkkuun. Volvo T8 vaan ei omaa edes haldexia, vaan jonkun ihan muun viritelmän.
Audi on minulle aina mieluisa vaihtoehto, koska perus VAG autot vaan tuntuu hyvältä. Nyt vain ei löytynyt kaikkea yhdestä paketista, vain Volvo pääsi lähelle
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 10.09.22 - klo:20:54
Haldex ei ole ongelma, edellinen auto oli haldex, ja ainoa ero minkä huomasi xdriven tai torsenin oli se, että leikittely hitaissa nopeuksissa ei niin hyvin onnistu talvisin, kaasua painamalla saa haldexinkin riittävään linkkuun. Volvo T8 vaan ei omaa edes haldexia, vaan jonkun ihan muun viritelmän.
Totta, T8:ssa veto takapäähän tulee sähkömoottorista. Jotenkin ajattelin asiaa oman B5:n kautta, vaikka nimenomaisesti mainitsit T8:n.

JiiP

Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 18.09.22 - klo:11:46
Totta, T8:ssa veto takapäähän tulee sähkömoottorista. Jotenkin ajattelin asiaa oman B5:n kautta, vaikka nimenomaisesti mainitsit T8:n.

Juu, vähän vaikea itsekään on tuosta nelivedon toteutuksesta sanoa. Talvella sitten selviää. Pääasiallisesti varmaan pitää huolen, ettei joka parkkipaikalla tarvi olla jumissa, mutta mitään hurjaa talvi-iloittelua en odota
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Tkarkka

HS:n toimittaja koeajoi Volvo V90 T8:n v. 2019 helmikuussa todeten auton nelivedon toiminnasta liukkaalla seuraavaa:

"Kääntöpuolena sähköinen takaveto tuo ajoon omia elementtejään. Liukkaalla kelillä liikennevaloista ei pintakaasulla livahdeta, sillä kovaa vääntävä sähkömoottori jättää auton paikalleen ruopimaan. Samoin esimerkiksi jäisissä liikenneympyröissä perä karkaa tavattoman helposti.  Luistonesto onneksi paikkailee pahimpia vetotavasta johtuvia yllätyksiä. Olemattomillakin ratinpyörittäjän taidoilla auto on tehoihinsa nähden todella helppo ajaa ja lukematon määrä sensoreita ja avustimia pitää huolen, että autolla törmääminen yhtään mihinkään vaatii kuljettajalta päättäväisiä toimia. Liukkaalla omalaatuinen neliveto tarvitsee silti vähän tunnustelua, sillä tuntuma ei oikein vastaa mitään markkinoilla aiemmin ollutta ratkaisua".

JiiP

Lainaus käyttäjältä: Tkarkka - 22.09.22 - klo:09:59
HS:n toimittaja koeajoi Volvo V90 T8:n v. 2019 helmikuussa todeten auton nelivedon toiminnasta liukkaalla seuraavaa:

"Kääntöpuolena sähköinen takaveto tuo ajoon omia elementtejään. Liukkaalla kelillä liikennevaloista ei pintakaasulla livahdeta, sillä kovaa vääntävä sähkömoottori jättää auton paikalleen ruopimaan. Samoin esimerkiksi jäisissä liikenneympyröissä perä karkaa tavattoman helposti.  Luistonesto onneksi paikkailee pahimpia vetotavasta johtuvia yllätyksiä. Olemattomillakin ratinpyörittäjän taidoilla auto on tehoihinsa nähden todella helppo ajaa ja lukematon määrä sensoreita ja avustimia pitää huolen, että autolla törmääminen yhtään mihinkään vaatii kuljettajalta päättäväisiä toimia. Liukkaalla omalaatuinen neliveto tarvitsee silti vähän tunnustelua, sillä tuntuma ei oikein vastaa mitään markkinoilla aiemmin ollutta ratkaisua".

Toki tässä uudessa LR versiossa on sähkömoottorin teho kasvanut ~70%  ja vääntö noussut ~30%, eli taas varmasti tuntuu erilaiselta.
Ilmeisesti ajomoodin ollessa kiinteä neliveto, on ajo hyvinkin "nelivetomaista", hybridtilassa taas varmasti erilainen kuin mikään muu neliveto. Toki awd:n laitan vain pahimmilla keleillä, tarkoitus on ajaa sähköllä mahd paljon, varmaan 95% omista ajoista.
Suuri kysymys onkin hybridin käytös liukkailla, siitä ei ole omaa kokemusta laisinkaan
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

VG

LR voi olla aavistuksen eri, mut vanhassa T8:ssa hauskanesto hyppää päälle aivan heti. Kitkarenkailla pääkallokelillä saattaa ehtiä tarjoamaan aavistuksen perää, mut sit alkaa kojelaudassa valot vilkkua ja auto stumppaa palautuen tarkalleen raiteilleen. ESC vaimennettuna napsun sallivampi, mutta ei silläkään latia voi ajaa. Liikkeellelähdössä liukkaalla lagia riittää ennenkuin polttomoottori hörähtää käyntiin. VAG hybrideihin verrattuna lähtö, etenemiskyky ja ajettavuus on silti noin 1000% parempaa.

Mut tässäkin pätee vanhan kansan viisaus, kuski on jo tehnyt virheitä jos luistonesto tai ajonvakautus joutuu puuttumaan tilanteeseen.

hizzunkizzun

Kyllähän liukkaalla sähkömoottorin avulla liikkeelle lähtö on ihan hirveää risteyksissä tosiaan, "kaasua" ei voi painaa juurikaan kun luistonesto hakkaa heti päälle, siinä sitä sitten yrittää hitaasti päästä etiäpäin kun valot alkaa lähestymään sivulta, eihän siinä autanut muuta kuin päräyttää kylmä diesel kone käyntiin.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: hizzunkizzun - 23.09.22 - klo:17:43
Kyllähän liukkaalla sähkömoottorin avulla liikkeelle lähtö on ihan hirveää risteyksissä tosiaan, "kaasua" ei voi painaa juurikaan kun luistonesto hakkaa heti päälle, siinä sitä sitten yrittää hitaasti päästä etiäpäin kun valot alkaa lähestymään sivulta, eihän siinä autanut muuta kuin päräyttää kylmä diesel kone käyntiin.
jos kuvattu lähtö on 1000% parempaa kuin vag hybrideissä niin enhän mä pääsisi talviaamuisin kotipihasta mihinkään… ja kertaakaan ei viime talvena ollut siis ongelmaa. Tämä vaan nimimerkille VG tiedoksi.😉

Sped

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 23.09.22 - klo:18:40
jos kuvattu lähtö on 1000% parempaa kuin vag hybrideissä niin enhän mä pääsisi talviaamuisin kotipihasta mihinkään… ja kertaakaan ei viime talvena ollut siis ongelmaa. Tämä vaan nimimerkille VG tiedoksi.😉

En myöskään täysin allekirjoittaisi tuota 1000 % enkä välttämättä täysin parempaakaan, sillä vertailuissa kuitenkin VAGgineissa on ohjautuvuus/ajettavuus on kärkitasoa. Lisäksi nelivetona talvella parempi kuin tuo edellä mainittu sähkö + moottori. Mitä tarkoitat etenemiskyvyllä? Voimaa Volvon hybrideissa on kuin pienessä kylässä ja laatu sisätiloissa on varmasti parempaa kuin (huomattavasti halvemmissa) Vaggineissa.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Sped

Toki jos oli kaikissa kohdissa hybridistä puhe, niin nyt ei tällä hetkellä tule mieleen VAGgilaista nelivetohybridiä. Huikatkaa jos olen väärässä :D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy