Audi A6 C7 tilaukset

Aloittaja nemos, 10.02.11 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

Markku J

Sisävalopaketi kannattaa kyllä ottaa. Siinä olevat, kirkkaudeltaan säädettävät valoviirut ovien sisäpuolilla ovat erityisen hienot mielestäni.

Park Assist taas on mielestäni täydellinen turhake. Sen käyttö on minusta kömpelöä, enkä täysin luota siihen. Ruuhkassa en sen kanssa koskaan rohjennut alkaa edes kokeilemaan. Ehkä tuo oli vain kokemuksen puutetta.

Vakiopenkit ovat varmaan joka vartalolle sopivat - sen verran pehmeät reunat niissä on. Hienoa on se, että kunnollinen ja todella paljon asiaa parantava ristiseläntuki on niissä vakiona. A4/A5 sporttipenkit olivat minullekin liian kapeat, mutta liikkeessä koeistumisen pohjalta uskoisin A6:n sporttipenkkien olevan OK. Tuo Kveen mainitsema reisien kipeytyminen on minullekin tuttu tunne A5:stä. Liian kovat penkit kai ja kun on tätä ylipainoa...

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 28.02.13 - klo:15:56
kun taas A6 sportti istuimissa alkoi pidemmillä taipaleilla (yli tunti) puutua reidet. Toki sain ajoasennon kohtuulliseksi hierottua, mutta tuollainen mielikuva jäi. Voi olla että selkä-jalka-takamus kombinaationi on sitten jotenkin herkän sorttinen.

Itselläni oli Comfort jakkarat ja ihan sama ongelma,että reidet puutui,oli huonoimmat penkit mitä olen omistanut.

ID.3 Business
Golf VIII

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.02.13 - klo:16:05
Park Assist taas on mielestäni täydellinen turhake. Sen käyttö on minusta kömpelöä, enkä täysin luota siihen. Ruuhkassa en sen kanssa koskaan rohjennut alkaa edes kokeilemaan. Ehkä tuo oli vain kokemuksen puutetta.

Monesti Park Assistin haukkumisen taustalla on juurikin kokemuksen puute. Kun sitä oppii ja tottuu käyttämään, niin nopeammin ja varmemmin se vetää ruutuun kuin käsipelillä. Ja koko homman hauskuus on juurikin siinä, että se menee aina kerrasta ruutuun, jos masiina vaan antaa lähtöluvan.

Todella harva kuljettaja kuitenkaan viitsi (tai nöyrtyy?) harjoitella tuon käyttöä. Aluksi sen käyttö oli minullekin epävarmaa ja hidasta, mutta viiden minuutin harjoittelu rauhallisella kadulla teki ihmeitä. Lähinna siinä pitää totutella siihen, että PA pitää kytkeä päälle riittävän ajoissa, ruudun ohi pitää ajaa riittävän pitkälle ja täysin paikallaan on oltava se yksi sekunti ennen jarrun kevennystä.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.02.13 - klo:17:01
Todella harva kuljettaja kuitenkaan viitsi (tai nöyrtyy?) harjoitella tuon käyttöä. Aluksi sen käyttö oli minullekin epävarmaa ja hidasta, mutta viiden minuutin harjoittelu rauhallisella kadulla teki ihmeitä. Lähinna siinä pitää totutella siihen, että PA pitää kytkeä päälle riittävän ajoissa, ruudun ohi pitää ajaa riittävän pitkälle ja täysin paikallaan on oltava se yksi sekunti ennen jarrun kevennystä.

Tuon lisävarusteen hinnalla saa monta tuntia taskuperuutusopetusta paikallisessa autokoulussa,mielestäni täysin turha varuste,jos ei osaa peruuttaa niin parempi liikkua julkisilla  8)
ID.3 Business
Golf VIII

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Audis - 28.02.13 - klo:17:13
mielestäni täysin turha varuste

Tähän mielipiteeseen jokaisella on oikeus, mutta se ei tarkoita sitä, että PA olisi kankea ja hidas. Kankeus ja hitaus johtuvat vain siitä, että käyttäjä ei osaa käyttää kyseistä lisävarustetta.

Ja totta sekin, että Audin hinnoilla en minäkään kyseistä optiota ostaisi. Mutta ei sekään tarkoita, että se olisi hidas ja kankea ;)

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: Audis - 28.02.13 - klo:17:13
Tuon lisävarusteen hinnalla saa monta tuntia taskuperuutusopetusta paikallisessa autokoulussa,mielestäni täysin turha varuste,jos ei osaa peruuttaa niin parempi liikkua julkisilla  8)

Näinhän se on kuten kaiken muunkin automatiikan kanssa; automaattisten lasinpyyhinten, sähkölasien, automaatti-ilmastoinnin, automaattivaihteiston jne. jne.

Kaikki täällä osaavat tehdä kaiken paremmin kuin mikään noista automaattisista toiminnoista, turhaa maksaa mistään sellaisesta.

Mutta itselleni riittää että säädän kerran lämpötilan mieleisekseni, minun puolesta automatiikka saa vahtia puhallusta, sen suuntausta ja lämpimän ilman määrää että saa matkustamon lämmön pidettyä mieleisenäni.
Vaikka TIETYSTI itse tekisin sen paremmin...

Ja näin se on tuon taskuparkkeeraamisenkin kanssa.

Invalidivarustehan se on kuten automaattivaihteistokin, ja kuten oikeastaan kaikki muutkin automaattiset toiminnot.

emjr

Kiitän jälleen vinkeistä.

Kehotuksen mukaan lisäsin tilaukseeni sisä- ja ulkovalopaketin. Muuten siitä sitten tulikin alkuperäisen mukainen pl. RSE-valmius.

Park assist näköjään herättää tunteita, mutta tunnustan olevani sen verran nippelifriikki luonteeltani että jos auto voi tehdä taskupysäköinnin puolestani, en vastusta. Vähän sama kuin että kun kerran naapurin poika haluaa tehdä lumityöt pihaltani, minä en ole se joka häntä kieltäisi. :-)
AUDI A6 Avant Business 2,0 TDI 130 kW multitronic  2013

Markku J

Asiallinen valinta. Ihan varmasti Park Assistista oppii nauttimaan, kun sen käytön opettelee niin, että luottamustaso siihen syntyy. Itse tein liian vähän kokeiluita, kun minulla sellainen oli. Valopaketti on pikku luksusta ja minusta hintansa veroinen tunnelman luoja.

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.02.13 - klo:18:38
Asiallinen valinta. Ihan varmasti Park Assistista oppii nauttimaan, kun sen käytön opettelee niin, että luottamustaso siihen syntyy. Itse tein liian vähän kokeiluita, kun minulla sellainen oli. Valopaketti on pikku luksusta ja minusta hintansa veroinen tunnelman luoja.

Parkkiapu on ihan fiksu varuste kun sita oppii kayttamaan, auto menee taskuparkkiin idioottivarmasti. Tietty nappara kaveri parkkeeraa ilman automaattia ja todellinen taituri ei kaipaa edes tutkia.

Nalle

No niin nyt on nimet papereissa eli A4 vaihtuu A6:een

Seuraavanlainen kokoonpano tulossa

A6 Avant Business 2,0 TFSI 132 kW multitronic Start-Stop

3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä (1XW)
4-alueilmastointi (9AQ)
Alcantara / nahka -verhoilu (N7U)
Metalli- / Helmiäisväri (Värit)
Park assist -pysäköintijärjestelmä (7X5)
Seisontalämmitys ja -tuuletus, kauko-ohjattava (PK6)
Sisä- ja ulkovalopaketti (QQ1)
Säilytyslokeropaketti (PAC)
Urheiluistuimet, edessä (PS1)
Takaluukun automaattinen avaus- ja sulkutoiminto (4E7)

Metalliväri tulee olemaa joko Granaatin punainen tai Aviator sininen, siinä vielä mietittävää,
mutta muutoksia onneksi pystyy vielä hyvän aikaa tekemään ennen kuin auto menee tuotantoon.
Toimitusajaksi lupailtiin n. 3kk. on se pitkä aika, no tulee varmaan tämä palsta vielä enemmän tutuksi  ;D

Markku J

Onnittelut tilauksesta, Nalle. Aika mukavat varusteetkin sinulla. Business -malli on melkein riittävä jo sellaisenaankin, ja sinulla on asialliset lisukkeet siihen valittuna. 4 -alueilmastointi menee jo luksuksen puolelle.

Pumafi

Mutteriohjauspeloista huolimatta uutta A6:sta pukkaa. Tilantarpeen lisäännyttyä ja nelivedon puutteen vuoksi menee hyvin palvellut BMW F10 520iA vaihtoon ja tilalle tulee A6 Avant 3.0 TDI 150 kw quattro Edition S-tronic. Varusteita ja vanteita olen aika paljon tässä puljaillut, mutta nyt on tilaus sisällä.

Tällainen paketti siis tulossa:

AUDI A6 Avant 3.0 V6 TDI 150 kw quattro Edition S-tronic Start-Stopp (4G50NY WFF QTTR)

Väri Dakota-harmaa metalli
Sisustus Musta
1XW 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiohjauspyörä
N7U Alcantara/nahka-verhoilu
PRM 18" Alut 5-puolainen V-design
3Y3 Aurinkoverhot takaikkunalle ja takaovien sivuikkunoille (jeps en pidä tummennuksista)
6XK+4L6 Sähköisesti sisäänpäintaittuvat ja automaattisesti himmentyvät ulkopeilit, sis. autom. himmentyvän taustapeilin
3X2 Läpilastausmahdollisuus ja irroitettava suksipussi
6NQ Musta sisäkatto (tää oli must, koska GTI:ssäkin oli  8))
QQ1 Sisä- ja ulkovalopaketti
PAC Säilytyslokeropaketti
4E7 Takaluukun automaattinen avaus- ja sulkutoiminto
PS1 Urheiluistuimet eteen

Talvirenkaat Nokian nastat 17" Audin 5-arm aluvanteilla.

Odotusaika on pitkä ja en ole vielä saanut toimituksesta arviota. Todennäköisesti toukokuulle menee.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Markku J

Onnittelut tilauksesta. Hieno auto, jos saavat ohjauksen kuntoon joskus.

Varusteetkin ovat oikein asialliset. Moottorin puolesta tämä 150 kW on hyvä ja varsin riittävä, mutta vaihteiston ohjelma nyppii päivittäin, kun se kierrättää niin korkeilla kierroksilla 1- ja 2 -vaihteilla ennen kuin vaihtaa isommalle. Tulee jotenkin pikkukonefiilis äänistä, kun tämä ei sisälle kuulosta kuutoskoneelta ensinkään. Siinä olisi Audin insinööreille R&D paikka.

Nalle

#553
Täällähän uusia A6:sia tilaillaan oikeen reilusti  :)

Tuo musta sisäkaton verhoilu on vielä harkinnassa, tosin vain jos väriksi tulee granaatin punainen.
Onkohan tuo liian synkkä? Nykyinen on titaaninharmaa.

Pumafille kyssäri, noi 5-arm 17" mitkä sulle tulee talvikiekoiksi, niin onko ne juuri nämä oheisessa kuvassa olevat koodiltaan 8K0071497A8Z8? Itsekin noita ajattelin talveksi.

A4:ssa minulla on tuo 3-alue ilmastointi, niin jotenkin tuli ruksittua tuo 4-alue ilmastointi epäröimättä...

Jore1

MarkkuJ, onko autossasi laajennettu valopaketti (n. 1000e) vai "normaali" (=edullisempi n. 500e) valopaketti? Mietin vaan, sisältyykö jo tuohon vaatimattomampaan vaihtoehtoon mainitsemasi säädettävät ovien valoviirut?
Onnittelut uusien autojen tilaajille, hienoja kokonaisuuksia on taasen tulossa!

Markku J

Minulla on vain tuo halvempi QQ1 -paketti. Siinä tulevat nuo kauniit valoviirut ovien sisäpaneeleihin. Ovat hienon näköiset ja niiden kirkkautta voi säätää vakio MMI:n kautta.

Pumafi

#556
Miksei kävisi punaiseen musta sisäkatto. Nämä on aina makuasioita ja mulle ei ainakaan tule liian synkkä fiilis, mutta vaatii aina mustan / nougat-ruskean sisustuksen.

Talvivanteet on juuri nuo kuvan alut.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Markku J

Punaiseen sopii aivan mahtavasti musta sisäkatto mustan verhoilun kaveriksi. Minä olen edelleen tosi tyytyväinen tämän punaisen värin valinnasta. Se poikkeaa harmaasta massasta kivasti ja on värinä tosi hieno helmiäinen, hieman syvempi kiiltovaikutelma, kuin tavallisissa metalliväreissä, joita minulla on ollut.

Nalle

Tarkoitin että jos valitsen Granaatin punaisen värin, niin silloin saatan lisätä tuon mustan katon,
mutta jos päädyn Aviator siniseen niin silloin tulee harmaa katto ehdottomasti.

Musta verhoilu minulle on joka tapauksessa tulossa.

Myyjä lupasi tehdä ilman lisähintaa muutoksen tuohon tehdaslämppäriin, että lämmittää myös moottorin,
josta täällä on paljon keskusteltu.

Pekka T


Onnittelut uusille A6:n tilaajille, eli emjr:lle, Nallelle ja Pumafille.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pumafi

Kiitoksia onnittelijoille!

Nalle: Mulle on kahta eri kantaa ollut tuohon lämppäriasiaan, mutta hyvä että ratkaisu on löytynyt. Laakkonen sanoi että onnistuu, hintaan 150 euroa ja Airport sanoi, ettei vielä onnistu.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 28.02.13 - klo:22:05
Tarkoitin että jos valitsen Granaatin punaisen värin, niin silloin saatan lisätä tuon mustan katon,
mutta jos päädyn Aviator siniseen niin silloin tulee harmaa katto ehdottomasti.

Musta verhoilu minulle on joka tapauksessa tulossa.

Musta katto mustan verhoilun ja Aviator sinisen värin kanssa on jo liian tumma/synkkä yhdistelmä.

Täytynee viikonloppuna ottaa muutama harmaa kuva autosta, jos se vaikkapa helpottaisi Nallen värivalintaa.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Acanthus

Parkkiavustimista on mielenkiintoinen testi viimeisessä Auto Motor und Sportissa (5/13). Kymmenestä testausta autosta A6 jää sijalle 8.
Suurimpana puutteena pidettiin tarkkuutta ja luotettavuutta, mistä Audi sai 5 pistettä 15 pisteestä, mikä oli ylivoimaisesti huonoin arvosana testissä. Tehtaan kommentit asiaan on myös julkaistu testin päätteeksi. Kannattaa lukea.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Jore1 - 28.02.13 - klo:21:29
MarkkuJ, onko autossasi laajennettu valopaketti (n. 1000e) vai "normaali" (=edullisempi n. 500e) valopaketti? Mietin vaan, sisältyykö jo tuohon vaatimattomampaan vaihtoehtoon mainitsemasi säädettävät ovien valoviirut?
Onnittelut uusien autojen tilaajille, hienoja kokonaisuuksia on taasen tulossa!

Markun jo mainitsemien valoviirujen lisäksi valot hansikaslokeroon, peiliin sekä jalkatiloihin...ja myös oven kahvoissa- ja/tai ovien alahelmoissa valot. Erityisesti nuo jalkatilan valot olivat käytännölliset. Jos joku mainitsemistani kuuluukin jo vakiona, niin sitten minulla on väärää muistikuvaa  ;).

Onnea vaan kaikille uudet autot tilanneille...jotenkin se kuume vaan tuntuu tarttuvan itseenkin, mutta katsotaan miten tässä käy...

Markku J

Minulla on se vaatimattomampi paketti tosiaan ja sen sisältö tuntuu ihan riittävältä, kuten Kvee jo kuvailikin. En ole tuota hienompaa nähnyt missään autossa.

pekkaärrä

Tässäpä Nallelle Aviator sininen kuvattuna tammikuisena päivänä.  8)
--- BMW S1000RR ---

ex. BMW520dA -08, BMW525dA -05, Volvo V70 -02

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Acanthus - 01.03.13 - klo:08:37
Parkkiavustimista on mielenkiintoinen testi viimeisessä Auto Motor und Sportissa (5/13). Kymmenestä testausta autosta A6 jää sijalle 8.

Oliko testissä muita konsernituotteita?

Markku J

Hienolta näyttää pekkaärrän Aviator Blue. Sitä minäkin harkitsin, mutta halusin enemmän eroa aiempaan A7:aan, joka oli kuutamonsininen. Hieno väri sekin mielestäni.


Pumafi

Aviator-sininen ja kuutamonsininen ovat hienoja värejä molemmat. Jos omassa autohistoriassa ei olisi ollut useampia sinisiä autoja, olisin valinnut tuon Aviatorin. Ehkä joskus palaan vielä siniseen.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

A6 first timer

itselläni on aviator sininen ja tykkään. Sisusta on musta, kun ei riitä viitseliäisyys pitämään harmaata puhtaana. Aviator on kyllä pakko nähdä luonnossa ennen ostoa, luonnossa hyvin erilainen kuin kuutamosininen - ei ole läheskään niin "kirkas" sininen, enemmänkin harmahtava. Kuutamon sisiseen ja kirkkaan punaiseen verrattuna naisväki sanoo, että aviator on "arvokkaamman" näköinen, mitä se nyt sitten tarkoittaakaan. Joku vois kait sanoa, että tylsemmän värinen, ainakin jos tuo kirkkaan punainen kolahtaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy