Audi A6 C7 tilaukset

Aloittaja nemos, 10.02.11 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

Markku J

Biturbo sporttidiffillä on sporttisuuden suhteen varmasti ihan eri auto, kuin tämä minun perusmalli. Joka tapauksessa Bemu tuntuu pienemmältä ja näppärämmältä kuskin paikalta. Eilen sitä taas ihmettelin. Saan siinä myös itselleni paremman ajoasennon, kun Audissa en saa rattia jostain syystä sellaiseen lemppariasentoon, kuin Bemussa olen tottunut. Se jää hiukan ylös, jos pidän sen niin, ettei mittaristo peity yhtään. Hiuksenhienoa säätämistähän tällainen valittelu on. Itse se pitää jokaisen kokeilla. Hyviä autoja molemmat.

Tomppi


Kiitoksia asiantuntevista kommenteista MarkkuJ. Hyvä että foorumilta löytyy molempien autojen omistajia.

Pitää tosiaan käydä itse kokeilemassa, siitähän se selviää. Jos Audiin päädyn niin sport diff siihen ehdottomasti samoin kuin S-Line paketit.
Ja väri tietysti granaatinpunainen  ;)

Mikäli bemuun päädyn niin se on sitten 535d xDrive M Sport, väri carbon black metallic (M Sport-paketin vakioväri).

SKU

Tomppi, eiköhän noilla siitä hienon saa  ;)
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

quuviis

Tervehdys,

pyörittelin Audin konfiguraattorissa A6:n Business perusmalleja (2.0 TFSI / TDI) ja sieltä pystyi poimimaan varusteen PK6 (Seisontalämmitys ja -tuuletus, kauko-ohjattava) mukaan ilman lisämaksua. Jossakin vaiheessa jostakin mainoksesta huomasin, että ko. varuste olisi nyt tarjolla quattro Edition- malleihin, mutta onko nyt niin, että se olisi tarjolla myös perusmalleihin ilman lisämaksua? (No tarkastin vielä tätä kirjoittaessani pdf- muotoista hinnastoa ja taitaapa se toistaiseksi maksutta mukaan tulla - voisiko vielä joku tämän varmistaa?)

Muistaako / tietääkö joku, kuinka pitkään Audin tarjous "metalliväri samaan hintaan" on voimassa?

Teemu

VAG:t pihassa: Audi Q7 e-tron -16, Audi Q5 2.0 Tdi S-tronic -10 ja VW Beetle 2.0 -99 - Ei VAG:t pihassa: MB SLK 200K -04, Toyota Corolla :) Ex VAG:t: Audi A6 (4G) 2.0 Tdi -13, Audi A6 2.0 TFSI -06, Audi A4 -03, Audi 80, VW 1300 -66 & 68

Markku J

Kyllä tuo Eberi tulee nyt veloituksetta myös etuvetoisiin business -malleihin. Varsin hyvä tarjous siis. Metalliväritarjouksen Audin mainos sanoo olevan voimassa 2.3.2013 saakka.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Tomppi - 27.01.13 - klo:15:50
Kiitoksia asiantuntevista kommenteista MarkkuJ. Hyvä että foorumilta löytyy molempien autojen omistajia.

Pitää tosiaan käydä itse kokeilemassa, siitähän se selviää. Jos Audiin päädyn niin sport diff siihen ehdottomasti samoin kuin S-Line paketit.
Ja väri tietysti granaatinpunainen  ;)

Mikäli bemuun päädyn niin se on sitten 535d xDrive M Sport, väri carbon black metallic (M Sport-paketin vakioväri).

Pistä Tomppi Bemu tilaukseen! (sananmuunnoshuumoria, heh heh)

Nalle

No niin nyt nytkähti uuden A6 Avant 2.0TFSI:n tilaus reilusti etiäpäin, nyt enää mietityttää kumman värin
Aviator sinisen vai Granaatinpunaisen ottaisin. Livenä nähnyt vain tuon Granaatinpunaisen, joka kyllä näyttää ihan hyvältä, mutta jotenkin silti iso auto ja punainen väri tökkii. Aviator sinistä en ole nähnyt muissa kuin Pekka T:n kuvissa, ja niistä on vaikea tehdä johtopäätöksiä, kuutamonsininen putosi pois kun näyttää liian tummalta.
Muut saatavilla olevat värit taas ovat jotenkin tylsiä.
Sitten myös mietityttää ottaisko tuon Takaluukun automaattisen avautumis/sulkeutumisvarusteen, onko jollain palstalaisella se ja onko hintansa veroinen? Jonkin verran jo toissä joutuu tavaroita roudailemaan.

Pekka T


^ Sinisen-tummanharmaa tuo Aviatorkin on silloin kun aurinko ei paista.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Nalle

Oliko sinulla Pekka T tuo sähköllä toimiva takaluukku? Onko toiminut ok näin talvikeleillä?
Tuohon varusteeseen ei ilmeisesti kuulu se "kontin alle potkasu" että luukku aukeaa?

Markku J

Tervetuloa "mutteritiimiin", Nalle !

On tämä semmoinen venkoilija autoksi, että sitä on vaikea käsittää Audin tuotteeksi.

Nalle

Auto tulee näillä näkymin juuri kesän kynnyksellä ja jos tuo "mutterointi" tuppaa esiintymään enimmäkseen näillä nollakeleillä, niin ainakin kesän saa ajaa normiohjauksella, toivon mukaan syksyyn mennessä on korjaus saatavilla. BMW F11 tuli myös harkittua, mutta Audi vei loppupeleissä voiton....

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 26.02.13 - klo:18:01
Oliko sinulla Pekka T tuo sähköllä toimiva takaluukku? Onko toiminut ok näin talvikeleillä?
Tuohon varusteeseen ei ilmeisesti kuulu se "kontin alle potkasu" että luukku aukeaa?

Kyllä on "sähköluukku", ja hyvin on toiminnut. Kalliin hinnan vuoksi ei otettu sitä jalalla avauspyyhkäisy toimintoa.
Sähköinen avaustoiminto valittiin mukaan oikeasti sen takia kun sen mukana tulee myös automaattisesti avautuva ja sulkeutuva suojaverho, muutenhan sitä ei saa edes manuaalisesti toimimaan samoin kuin A4 avantissa.

Markku hyvä, kaikilla ei kuitekaan ole tuota ikävää mutteriohjausta.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Tiedän. Riski saada mutteriversio lienee kuitenkin suurempi, kuin venäläisessä ruletissa.

SKU

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.02.13 - klo:18:50
Tiedän. Riski saada mutteriversio lienee kuitenkin suurempi, kuin venäläisessä ruletissa.

:o

Aika hyvä ;)
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Neppis

Onhan se Markun tapauksessa ymmärrettävää, että ottaa mutterista pultit, kun autoa pitää vain muutaman kuukauden. Itse kun pitää pidempään, niin fixiä jaksaa odottaa vähän kärsivällisemmin.  :) :( >:(
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

emjr

Hei,

Pitäisi huomenissa mennä laittamaan nimi paperiin A6 Avantin tilaukseen.

Eli tilaukseen olisi menossa seuraavanlainen yksilö:

A6 Avant Business 2,0 TDI 130 kW multitronic Start-Stop (perheellisen on pakko säästää veroissa, eli moottorin koossa).

Lisävarusteiksi olin järkeillyt seuraavat:
- Adaptive light -ajovalojärjestelmä
- Automaattisesti himmentyvä taustapeili
- Park assist pysäköintijärjestelmä
- Rear Seat entertainment valmius
- Takaluukun automaattinen avaus- ja sulkutoiminto
- Urheiluistuimet edessä
- seisontalämmitys ja tuuletus

Väriksi ajattelin valita ulkopuolelle Daytona harmaan helmiäisvärin ja sisustukseen titaaninharmaa-titaaninharmaa yhdistelmän Kontur-kankaalla.

Helmiäisväri ja tehdasasenteinen "webastohan" kuuluvat nyt vielä hetken kaupanpäällisiin.

Keksittekö jotain olennaista mitä kannattaisi tilaukseen muistaa laittaa? Nykyisessä A4 Avantissa minulle selvisi että Audeissa ei vakiona ole tuota automaattisesti himmentyvää taustapeiliä, mikä sinänsä aivan käsittämätöntä... Kyseinen varustehan taitaa olla vakiokauraa melkein Daciasta lähtien...
AUDI A6 Avant Business 2,0 TDI 130 kW multitronic  2013

Acanthus

Olethan lukenut ohjauksen ongelmia käsitteleviä kirjoituksia. Kannattaa tehdä se ennen kuin allekirjoittaa tilauspaperin. Minulla olisi jäänyt auto ostamatta, jos olisin tiennyt ongelmasta etukäteen. Nyt ei voi muuta, kuin toivoa, että saavat joskus kuntoon.

Lisävarusteista: adaptiiviset ajovalot on erinomainen varuste ja se jopa toimii. Ainut miinus on kulmavalojen eri värisävy verrattuna xenon-ajovaloihin. Näyttää varsinkin talvella aika erikoiselta valkoisessa maisemassa. Ajovalojen kääntyminen toimii erinomaisesti ja tekee ajosta pimeällä hiukan turvallisemman tuntuista. Kannattaa ehdottomasti ottaa!
Parkassist sen sijaan ei ole kovin kummoinen toiminnaltaan. Olen avustinta vuoden aikana  käyttänyt kokeeksi muutaman kerran, mutta luopunut, kun se on tosi hidas ja epävarma. Joskus auto jää etäälle kadun reunasta, joskus mennään kiville. Paras käyttö järjestelmälle onkin lähtö ahtaasta paikasta, kun ei itse tarvitse vaivata ohjauspyörää. Suositukseni on, harkitse vielä tätä varustetta.

Pumafi

Ihan mukava paketti emjr. Muuten eikö Daytona-harmaa helmiäisväri ole vain S-line paketin yhteydessä?
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

nemos

Lainaus käyttäjältä: emjr - 27.02.13 - klo:15:35
Nykyisessä A4 Avantissa minulle selvisi että Audeissa ei vakiona ole tuota automaattisesti himmentyvää taustapeiliä, mikä sinänsä aivan käsittämätöntä... Kyseinen varustehan taitaa olla vakiokauraa melkein Daciasta lähtien...

Minulle tuli himmentyvä peili, vaikka en sitä ruksannutkaan. Lieneekö tavalliset olleet lopussa?
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Minulla on rear seat entertainment -valmius, mutta en olisi ottanut sitä, jos olisin tajunnut, että yksi viihdelaite kiinnikkeineen maksaa yli 700 eur. Tuon valmiuden hinnalla jo yksistään saisi iPadin. Ja veikkaan, että tuo Audin viihdelaite on jokusen sukupolven iPadia jäljessä suorituskyvyltään. Saksasta tuon systeemin kyllä saisi liki 200 halvemmalla. Ja ebayssakin on ollut käytettyjä myynnissä.

Ktk

Daytonaharmaa on erikoisväri, joten jos mielessä on tämä metskuväri 0e kamppis niin se ei sisälly siihen.

Nalle

Minä jätin pois Rear Seat Entertainment varusteen olin sen jo ruksinut, mutta tulin hallituksen kanssa neuvoteltuani järkiini. Tuossa yllä Markku jo hyvin kiteytti ne syyt sen poisjättämiseen, verollinen hinta oli kuitenkin karvan alle 400â,¬

emjr

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 27.02.13 - klo:18:17
Minä jätin pois Rear Seat Entertainment varusteen olin sen jo ruksinut, mutta tulin hallituksen kanssa neuvoteltuani järkiini. Tuossa yllä Markku jo hyvin kiteytti ne syyt sen poisjättämiseen, verollinen hinta oli kuitenkin karvan alle 400â,¬

Kiitoksia vinkeistä. Käsitin (jostain) että rear seat entertainment valmius toimisi myös hyvänä tukena iPadeille joka kuitenkin on tenaville paljon parempi viihdyke kuin dvd.

Voi olla että olen täysin hakoteillä ja saanut täydellisen väärän käsityksen asiasta.

Oikeastaan nyt siis askarruttaa että saako tuolla RSE-valmiudella fiksun paditelineen jollain lisäsovittimella vai onko lopputulos yhtä toimiva vaikka jollain Motonetin tellingillä?

Adaptiiviset valot ovat ihan ykköset ainakin näin mutkaisten teiden maaseudulla. Vaimon Opel Astrassa tuli sellaiset hankittua ja täytyy tunnustaa että myös siihen liittyvä kaukovaloassistentti osaa koukuttaa.

Myös nykyisessa A4:ssa olevat xenonit saavat vahvan puoltoäänen minulta: peurojen silmät kiiluvat rutkasti teiden sivuillakin todella selkeästi verrattuna halogeeneihin.
AUDI A6 Avant Business 2,0 TDI 130 kW multitronic  2013

Markku J

Tämmöinen tuo rear seat entertainment -valmius on. Noihin reikiin kiinnittyy laitteen teline, joka maksaa erillisenä 170 eur/kpl. Ja plugista saa virtaa. En ole nähnyt tähän sopivia iPad -telineitä, mutta voihan niitä olla. Mieluummin olisin itselle ostanut näiden hinnalla pelkän iPadin. Rumatkin nuo ovat.




VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.02.13 - klo:17:19
Minulla on rear seat entertainment -valmius, mutta en olisi ottanut sitä, jos olisin tajunnut, että yksi viihdelaite kiinnikkeineen maksaa yli 700 eur.

Mä näin aikanaan tuon valmiuden "pohjalevyt" etupenkkien takaosissa ja ne oli mun mielestä sen verran ikävän näköiset, että jo se oli riittävä yksityiskohta tuon option unohtamiselle.

emjr

Kiitos.

En halua loukata, mutta parempi ilman noita.
AUDI A6 Avant Business 2,0 TDI 130 kW multitronic  2013

emjr

#536
Kiitokset vinkeistä ja palautteesta.

Tilaukseen meni ja alkuperäisestä suunnitelmastani jäi pois RSE-valmius.

Samaten arvelunne Dakota-harmaasta piti paikkaansa. En ollut ihan valmis maksamaan siitä +5K EUR lisähintaa joten päädyin kvartsinharmaaseen.

Toimitus menee arviolta touko-kesäkuulle joten nyt täytyy keskittyä kärvistelemään odotuksen kanssa.
AUDI A6 Avant Business 2,0 TDI 130 kW multitronic  2013

Kvee

Lainaus käyttäjältä: emjr - 28.02.13 - klo:13:42
Kiitokset vinkeistä ja palautteesta.

Tilaukseen meni ja alkuperäisestä suunnitelmastani jäi pois RSE-valmius.

Samaten arvelunne Dakota-harmaasta piti paikkaansa. En ollut ihan valmis maksamaan siitä +5K EUR lisähintaa joten päädyin kvartsinharmaaseen.

Toimitus menee arviolta touko-kesäkuulle joten nyt täytyy keskittyä kärvistelemään odotuksen kanssa.

Itselläni oli ex audissa sisävalopaketti - joka taas exex autosta uupui - ja se oli mielestäni varsin hintansa väärti. Urheiluistuimet olisin jälkikäteen vaihtanut vakioihin, jotka omalle takaosastolle paremmin olisivat sopineet. Takaluukun sähköavaus on tosi hyvä, mutta tuo Parkassist ainakin omasta mielestäni vähän niin ja näin. Hyvät varusteethan siinä jo vakionakin.

Pekka T


Täytyy todeta että Kveen takaosasto on aikamoinen jos ei A6:n urheiluistuimille mahdu,  :)
Esim. A4/A5:n istuin on paljon kapeampi.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Kvee

 ;D...kyllä se taitaa olla ihan normitasoa. En tiedä mistä johtuu, mutta A4:sen vakiopenkit sopivat omalle selälle/takaosastolle paremmin, kun taas A6 sportti istuimissa alkoi pidemmillä taipaleilla (yli tunti) puutua reidet. Toki sain ajoasennon kohtuulliseksi hierottua, mutta tuollainen mielikuva jäi. Voi olla että selkä-jalka-takamus kombinaationi on sitten jotenkin herkän sorttinen. Kyllä vakavasti mietin - jos uutta vielä tilaan - että otanko urheiluistuimia vai ihan vakiot...toki niissäkin on eroa eri merkkien välillä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy