Audi A6 C7 tilaukset

Aloittaja nemos, 10.02.11 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

(ylppy)

saa varm,mutta kun suunta kohti ruottia ainakin 2 vuodeks ni siitä syystä kaupat myös siellä,tuskin siitä mitään säästöä saa,mutta nuo pakottavat asiat määrää ja superb kohta 100tkm taulussa ni vaihtoon ois menny muutenkin.

Cyclic Stig

Ihan yleisestä mielenkiinnosta, mihinpäin Ruotsia (ylppy) on suuntaamassa?

(ylppy)

Ihan capitaaliin,tukholmaan.2005 tulin pois ja vannoin et takas en mee ja..........

Cyclic Stig

OK. No ainakin autot on hiukan kuluttajaystävällisemmin hinnoiteltu, jos nyt jotain hyvää... :D

(ylppy)

joo,mut perusvarustelutaso ei suomen kanssa ehkä linjassaan,jotain täällä mitä ei siellä ja toistepäin,anyway nyt puhutaan c7 onnellisista uusista omistajista eikä mun muuttokuvioista,vaikkakin joka vkl suomeen "kotiin" tulenkin,mutta kiitos mielenkiinnosta ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: (ylppy) - 04.06.11 - klo:22:22
superb kohta 100tkm taulussa ni vaihtoon ois menny muutenkin.

Aika rouhea moottorivalinta tuommoisille ajomäärille ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Cyclic Stig


(ylppy)

on joo mutta ei hauskuutta voi mitata rahassa,joka pennin edestä on tarjonnut rahoille vastinetta,sitäpaitsi 2003-2005 tornion kautta suomeen joka vkl ja silloinkin iso bensakone..............its only money 8)

(ylppy)

No joo näin ne asiat muuttuu,irtisanoutumisilmoitus,veho pitskussa juttusilla,superb sinne ja tilalle ei sit tulekaan audia eikä kotimaa muutu,nopeita käänteitä. ;D

Neppis

Lainaus käyttäjältä: nemos - 04.06.11 - klo:18:24
Rengasmelun eristämisessä ei ole tapahtunut juurikaan kehitystä.

Mitkä vanteet autossa on? Entä renkaat ja ovatko ensiasennusrenkaat?

Miltä tuo 150 kW:n kone tuntuu ajossa, onko mitenkään "kuristetun" oloinen? Itse olen koeajanut vain 180 kW:n version ja ainakin se tuntui vähintäänkin riittävän ripeältä.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

nemos

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 15.06.11 - klo:20:41
Mitkä vanteet autossa on? Entä renkaat ja ovatko ensiasennusrenkaat?
Miltä tuo 150 kW:n kone tuntuu ajossa, onko mitenkään "kuristetun" oloinen? Itse olen koeajanut vain 180 kW:n version ja ainakin se tuntui vähintäänkin riittävän ripeältä.

17" perusvanteet. Pirelli P7 ensiasennusrenkaat, jotka TM:n mielestä ovat melutasossa 9:n arvoiset. Oman kokemuksen mukaan eivät ole aivan hiljaisimpia.

Auto on hyvin hiljainen tasaisella pinnalla, mutta ei hiljainen karkealla. Eli ero on tavanomaista suurempi pinnanlaadun mukaan. Ã,,änieristysprojekti on menossa, mutta siitä lisää myöhemmin. Etupyöränkotelojen eristämisellä tuntui olevan vaikutusta ainakin melun sävyyn.

En ole vielä kovin revitellyt tehoja irti (500 km mittarissa), mutta varsin vaivattomasti tuntuu kiihtyvän. Tuskin 180 kW versioon kannattaa korkeaa lisähintaa sijoittaa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Hevosmies

Kävin eilen hakemassa oikein paperiversiona uuden Avantin hinnastot. Audi-myyjäni kertoi, että uusien sedanien tilausaika tilauksesta avainten käteen saantiin on 6-8 kk...
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Ton-1

Kaverille oli tulossa viime viikolla uusi sedan säädyllisellä toimitusajalla (jota en nyt muista), joistain syistä johtuen kumminkin meni ainakin 2 vkoa eteenpäin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

JOHANNES

Itse tilasin 2,0TDI:n Multilla kuukausi sitten , lupasivat valmistusviikoksi 42.
Onko jollain kokemuksia AMI:stä ?
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

Neppis

Oma tilaukseni lähti maaliskun lopulla, enkä ole vieläkään saanut lopullista vahvistusta valmistusviikosta. Arvio on tällä hetkellä kesä / heinäkuun vaihde. Saa sitten nähdä, että miten auton toimitusketju pelittää täällä Suomen päässä, kun kaikki ovat kesälomilla...

6-8 kk:n toimitusaikalupaus (-varoitus) kuulostaa jo aika pitkältä. Onko auto myynyt maailmanlaajuisesti "liian" hyvin, vai onko tässä vain kyse Suomikiintiön loppumisesta? Toisaalta jos nyt tilaa, niin saa rekisteröidä sopivasti alkuvuodesta.

A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

nemos

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 17.06.11 - klo:20:39
6-8 kk:n toimitusaikalupaus (-varoitus) kuulostaa jo aika pitkältä. Onko auto myynyt maailmanlaajuisesti "liian" hyvin, vai onko tässä vain kyse Suomikiintiön loppumisesta? Toisaalta jos nyt tilaa, niin saa rekisteröidä sopivasti alkuvuodesta.

Ainakin 2,0-litraisten osalta kirjoittavat Saksassakin vuoden vaihteeseen ajoittuvista toimitusviikoista. Suomeen saatiin ilmeisesti jossakin vaiheessa apua Norjan kiintiöstä.
Volvo XC60 T8 Inscription

juhm

Minulla tuotantoviikko parani melko mukavasti pari viikkoa sitten. Nyt tehtaan järjestelmä näyttää vk33, kun se tilausta toukokuun alussa tehdessä näytti vk44. Tämän päälle saa kuuleman mulkaan vielä varautua kuukauden toimitusaikaan, ennen kuin auto on ajossa.

Kyseessä siis 2.0TDI + Multi.

Markku J

Ovatko toimitusajat yhtä pitkät kaikille malleille, vaiko vain volyymimallille 2.0 TDI Multi ?

juhm

LainaaMinulla tuotantoviikko parani melko mukavasti pari viikkoa sitten. Nyt tehtaan järjestelmä näyttää vk33, kun se tilausta toukokuun alussa tehdessä näytti vk44. Tämän päälle saa kuuleman mulkaan vielä varautua kuukauden toimitusaikaan, ennen kuin auto on ajossa.

Olivat taasen päivittäneet tuotantoviikkoa järjestelmään, nyt näyttää taas huonommalta eli vk40. Melkoista heittoa edestakaisin...



Neppis

#79
Lainaus käyttäjältä: nemos - 16.06.11 - klo:19:26
17" perusvanteet. Pirelli P7 ensiasennusrenkaat

Mun mielestä postaamassasi kuvassa näkyvät vanteet eivät ole Audin perus 17" vai kuinka? Annoitko orkkisvanteet vaihdossa kun ostit nuo? Itse tilasin perusvanteilla ja nyt kun näin ne ekaa kertaa luonnossa erään A6:n alla, niin alkoi jo hieman kaduttamaan... No ehkä ne päätyvät sitten talvirenkaiden kavereiksi.

Saan oman Kutoseni varmaan parin viikon päästä. Yks mahdollisuus olisi ostaa uudet 18" vanteet ja niille laadukkaat (hiljaiset) 225 renkaat ja vaihtaa sitten syksyllä nuo 17" orkkispirellit talvikumeihin. Tiedä sitten saako niistä vaihdossa mitään, vaikka lähes käyttämättömät olisivatkin.

Ja muuten Autobildin testissä Pirellin P7:t jäivät viimeisiksi ohiajomelutestissä, vaikka TM:n mielestä ovat "hiljaista seuraa". Nämä rengastusasiat ovat aina tasapainoilua melu- ja ulkonäköasioiden kanssa.....niin ja ei sitä rahaakaan ihan hulvattomasti viitsisi polttaa.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

nemos

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 15.07.11 - klo:12:07
Mun mielestä postaamassasi kuvassa näkyvät vanteet eivät ole Audin perus 17" vai kuinka? Annoitko orkkisvanteet vaihdossa kun ostit nuo? Itse tilasin perusvanteilla ja nyt kun näin ne ekaa kertaa luonnossa erään A6:n alla, niin alkoi jo hieman kaduttamaan... No ehkä ne päätyvät sitten talvirenkaiden kavereiksi.

Saan oman Kutoseni varmaan parin viikon päästä. Yks mahdollisuus olisi ostaa uudet 18" vanteet ja niille laadukkaat (hiljaiset) 225 renkaat ja vaihtaa sitten syksyllä nuo 17" orkkispirellit talvikumeihin. Tiedä sitten saako niistä vaihdossa mitään, vaikka lähes käyttämättömät olisivatkin.

Alla on Rengasturun S5-replicat. Alkuperäisvanteet menevät talvirenkaisiin.

Harkitsin itsekin 18" pyöriä. Ongelmia on kaksi. Ensinnäkin 225/55R17 on A6:n lisäksi käytössä ainoastaan BMW 5-sarjassa sekä Citroen C5:n tehokkaimmissa versioissa. Niillä ei siis ole myyntiarvoa. Toiseksikin laadukkaita ja hiljaisia 225/50R18 ei ole olemassa. Ainoa merkkirengas tuossa koossa on jokin Bridgestonen ikivanha malli, joka oli saksalaistestissä todettu meluisaksi. 235-levyisenä ei näyttänyt sen paremmalta. Näin korkeaa pyörää ei 18-tuumaisena ole laajemmin saatavissa kuin 255-levyisenä, mitä en taas halunnut. Joten kerroin itselleni, että mukavuus olkoon tärkeämpää kuin ulkonäkö ja pitäydyin 17-tuumaisissa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Mitenkähän sopisi minun A7:n orkkissetti A6:een ? ET:n eroa on positiiviseen suuntaan, eli hieman enemmän ulos tulevat nämä seiskan vanteet. ET:n ero tuonee renkaan noin 7-8 mm ulommas. Minulla on myynnissä auton mukana tullut liikkeeseen asti ajettu (n. 20 km) setti koossa 255/45-18. Seiskan alkuperäisvantein.

jmp02

Onkos joku jo avantin tilannut? Milloin on luvattu toimitukset?

SKU

Nyt on uusi A6 Avant melkein tilauksessa seuraavalla kokoonpanolla:

3,0 V6 TDI 150 kW quattro S tronic Start-Stop
-Urheilullinen alusta   
-Urheiluistuimet   
-Alcantara/nahka -verhoilu   
-3-puolainen nahalla päällystetty monitoimi-urheiluohjauspyörä
-Audi music interface   
-Tummennetut taka- ja takasivulasit 
-Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana
-Säilytyslokeropaketti
-4-alueilmastointi

Sitten on vielä harkinnassa seuraava:

-Seisontalämmitys ja -tuuletus, kauko-ohjattava

Opukset sanoo, että tuo olisi pelkästään sisätilan lämmitykseen/tuuletukseen, mutta googlaamalla löytää vanhemmista vastaavista, että sen saisi ohjelmoimalla myös toimimaan ihen siihen varsinaiseen tarkoitukseen eli moottorin lämmitykseen. Onko kenelläkään asiasta parempaa tietoa? Jos tuo on pelkkä sisätilan lämmitin, niin saa jäädä tilaamatta. Miten webasto/eberi istuu tuohon? Saako integroitua MMIhin niin ettei mitään ylimääräisiä heebeleitä tarvitse asennella?

Ja tietysti jos haluaisi optimoida, niin halvemmaksi tulisi laittaa kalvot jälkikäteen.

Ai niin, oli muuten aika mukava peli (sedania kokeilin vasta) :D
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

clima

SKU, tervetuloa foorumille!

C6 vaihtuu siis uuteen A6:seen, todella hieno auto tulossa.

(On tullut välillä seurattua mitä UVW:n C6 porukoille kuuluu, näköjään 9800160:llakin samansuntaisia suunnitelmia kuin sinulla  :) )

SKU


Clima, kiitos. Edellinen menee nyt vaihtoon ja tullee nyt kerralla kunnon päivitys. Uudelle asetin spekseiksi neljä vetävää pyörää. Tuli nyt kokeiltua nyt yhtä sun toista (lähinnä pikku möhköjä) ja tämä uusi kutonen jäi nyt tällä erää viimeiseksi koeajoksi. Olin kerralla myyty ja enempää ei tartte kokeilla. Hinta toki hieman sattuu, mutta edellisen kanssa jäi pikku juttuja harmittamaan ja jos tällä sitten pärjäisi vähintään yhtä pitkän stintin kuin edellisellä, jossa ei nyt edelleenkään mitään murhetta ole. Hieno auto sekin. Lisävarusteet on vielä harkinnassa ja periaatteessa ihan perussetilläkin pärjäisi. Nämä on sitä kivaa, jotka valitettavasti maksaa, mutta toisaalta tekee sen viimeisen silauksen. Katsotaan nyt kun saadaan kokoonpano valmiiksi. Poikakin (9v) sanoi koeajon jälkeen että onko pakko viedä auto takaisin, pakko kai lastaan on uskoa ;D
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: SKU - 17.08.11 - klo:21:23
Nyt on uusi A6 Avant melkein tilauksessa seuraavalla kokoonpanolla:

3,0 V6 TDI 150 kW quattro S tronic Start-Stop
 
-Tummennetut taka- ja takasivulasit 
Ja tietysti jos haluaisi optimoida, niin halvemmaksi tulisi laittaa kalvot jälkikäteen.


Onneksi olkoon tilauksestasi, sen verran noihin laseihin ja tummennuksiin että vertaat omenoita appelsiineihin, niitä alkuperäisiä tummia laseja ei poliisi poisota.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Blueroan

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 18.08.11 - klo:13:50
Onneksi olkoon tilauksestasi, sen verran noihin laseihin ja tummennuksiin että vertaat omenoita appelsiineihin, niitä alkuperäisiä tummia laseja ei poliisi poisota.  ;)

Eihän se poliisi takasivulasien ja takalasin tummennuksiin puutu muutenkaan...
Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 Sportline

Ton-1

^ Kah, olinpa kömpelö, sisälukutaitoni petti taas kerran.  ;D

Toisaalta onko kyseessä jo tummennukset tehtaalta (itse lasit jo erilaiset?) vai vasta Audi-liikkeen toimesta ?

Mulla on vanhemmassa pelissä ympäriinsä (ei tietenkään tuulilasi) tummennetut tehtaan lasit.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Hyvä valinta SKU,

itse vaihtaisin urheilualustan ilmajousitukseen. Hyvät kokemukset siitä on itselläni. Jättäisin mieluummin vaikka jotain muuta pois, kuten nahkaistuimet.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy