Audi A6 C7 tilaukset

Aloittaja nemos, 10.02.11 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

Pumafi

Samaa 5% alennusta suoralla ostolla tarjottiin minullekin. Mä taidan jäädä odottamaan tuota TFSI:tä ja ensi kevättä. Jäitä jofaan ja pitäköön tunkkinsa, kun ei enempää tule alennusta käteisellä.  :P
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - 25.03.11 - klo:09:36
Mä taidan jäädä odottamaan tuota TFSI:tä ja ensi kevättä. Jäitä jofaan ja pitäköön tunkkinsa, kun ei enempää tule alennusta käteisellä.  :P

Jos 2.0TFSI tulee quttrolla ja stronic / tippi automaatilla, niin se maksaa varmaan vähintään luokkaa 55 tonnia. Itsellä kun vaihtoauton arvo alenee koko ajan, niin säästö välirahassa verattuna nyt ostettavan 3.0TDI 150 kW:hen kauppaan jäisi kovin pieneksi. Kalliiksi tän kuumeen hoito kyllä tulee joka tapauksessa...
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

On tuo 3.0 TDI -kone ajossa paljon ponnekkaamman tuntuinen ja tuo varmasti lisäarvoa kuljettajalle mielihyvän muodossa. Toinen itselleni tärkeä juttu on se, että A6 on uusi malli nyt, ja se jaksaa uutuusarvonsa johdosta viehättää / kiinnostaa varmasti pitempään nyt hankittuna, kuin vuoden - kahden kuluttua, jolloin siihen on jo silmä tottunut. Kaupoille vaan siitä - niin kauan kuin tavaraa vielä riittää 2011 toimituksiin !

Pumafi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.03.11 - klo:12:27
On tuo 3.0 TDI -kone ajossa paljon ponnekkaamman tuntuinen ja tuo varmasti lisäarvoa kuljettajalle mielihyvän muodossa. Toinen itselleni tärkeä juttu on se, että A6 on uusi malli nyt, ja se jaksaa uutuusarvonsa johdosta viehättää / kiinnostaa varmasti pitempään nyt hankittuna, kuin vuoden - kahden kuluttua, jolloin siihen on jo silmä tottunut. Kaupoille vaan siitä - niin kauan kuin tavaraa vielä riittää 2011 toimituksiin !

Hyvä Markku! Pidän asenteestasi ja tavastasi ajatella. Parempihan se on elää nyt kuin joskus tulevaisuudessa  ;D

Tosiaan noi vuoden 2011 kiintiöt taitaa olla aika hyvin jo menneet. Omaa hankintaa mutkistaa etten viitsi ottaa uutta autoa alle kuin vasta joulukuussa. Kahdelle autolle kun ei ole tarvetta. Siihen asti mennään nykyisellä työkkärillä. Uusi ei sitten ole enää firman omaisuutta vaan ajattelin palata omaan autoon.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.03.11 - klo:12:27
On tuo 3.0 TDI -kone ajossa paljon ponnekkaamman tuntuinen ja tuo varmasti lisäarvoa kuljettajalle mielihyvän muodossa.

Ja uutuudeksi tuo 'ponnetomampi' 3.0 TDI on varsin agressiivisesti hinnoteltu vrt. A4/5 samalla (joskin hieman tehokkaampi versio) motilla.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.03.11 - klo:12:27
On tuo 3.0 TDI -kone ajossa paljon ponnekkaamman tuntuinen ja tuo varmasti lisäarvoa kuljettajalle mielihyvän muodossa.

Ei oo pitkä aika kun markku j kyseenalaisti 3.0TDI:n järkevyyden.  Silloin keskusteltiin kylläkin A4:sta. Mutta hyvä näin, markku j ymmärtää myös hyvän päälle, ainakin joskus  8)

Mutta uutta 6:sta kasellesani, en voisi itse ottaa tuota kuin isolla dieselillä.. Voisin ottaakin - ottaisinkin - jos en olis jo toisenlaisiin kauppoihin sortunut  :P
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Hinnallisesti kyseenalaistan 3.0 TDI:n edelleen A4:ssä, kun eroa on kymppitonni. Tuossa A6:n valikoimassa ei eroa varmaankaan tulisi olemaan yhtä paljoa miedomman 3.0 TDI:n ja 155 kW bensakoneen välillä. Olettamuksia toki tässä vaiheessa.

Neppis

#37
Lopetin sitten jahkailun ja laitoin auton tilaukseen nyt ennen ensiesittelyviikonloppua. Päätös kypsyi lopulta aika nopeasti ensikoeajon jälkeen.

Valmistusviikosta ei vielä ole tarkkaa tietoa, mutta auton saanee heinä/elokuun vaihteen tienoilla.

Kyseessä on 3.0TDI 150 kW versio. Lisävarusteina sporttijakkarat (tumma verhous), pähkinäpuulistat (laajempi paketti), aut himmentyvät sis & ulkopeilit, kaukovaloassistentti, parkkitutkat edessä & takana, säilytyslokeropaketti ja moottorilämmitin-sisäpistoke-akkuvahti-yhdistelmä.

A-vakkari jäi vielä mietityttämään. Olisi varmasti hyvä lisävaruste, mutta noin 2700 â,¬:n lisähinta taitaa olla jo liikaa, varsinkin kun alunperin auton vaihtoon kaavailemani budjetti on jo nytkin ylittynyt varsin reilusti... Toisaalta voisin kyllä luopua autohimmennyksistä ja assistentista, mutta silti lisähintaa tulisi parisen tonnia. Ehkä sitten seuraavaan...

Lisävarustelistaa ei ilmeisesti voi muuttaa kovinkaan kauaa tilauksen tekemisen jälkeen, joten kohta saa "onneksi" tämän lisävarustejahkailunkin lopettaa.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Neppis

Koskahan ensimmäiset yksilöt toimitetaan Suomessa asiakkaille, vai onkohan niitä toimitettu jo?

Omastani en ole saanut vielä edes vahvistusta valmistusviikosta.....eikä pitäisi olla pigmenteistäkään kiinni, kun on perusmusta tulossa   ???
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

A6C7

Huomenna olisi uuden kutosen luovutus, taitaa olla eka? Toukokuun lopussa tulee eka suurempi erä autoja maahan.

Elfa

Onnittelut uudesta autosta. Tuli itsekkin käytyä tuota koeajamassa ja on kyllä makeaoloinen peli. Laita toki kuvia tai esittelyä..

Flat

LainaaKoskahan ensimmäiset yksilöt toimitetaan Suomessa asiakkaille, vai onkohan niitä toimitettu jo

en tiedä mutta näyttää siltä että tuossa lähistöllä on yksi ollut jonkin aikaa parkissa, vai onko joku kauppias ominut esittelyauton itselleen?

juhm

Pitkän pohdinnan jälkeen tilaus tehty viime torstaina, alustavaksi tuotantoviikoksi antoivat vko44  :(
Kyseessä on 2.0 TDI Multitronicilla ja toivottavasti tuo tuotantoviikko tuosta vähän aikaistuisi kunhan ko mallin tuotanto heinäkuussa käynnistyy...

edibo

Tänään laitoin 2.0 TDI multitronicin tilaukseen. Tulee elokuun loppuun mennessä. Autoliikkeelle on 2 semmoista autoa tulossa esittelyautoiksi, mutta sain väännettyä sen toisen mulle myytäväksi  ;D .Lisukkeina otin ledi-valot, sportti-jakkarat, sportti-ratin, sisä- ja ulkovalopaketin, säilytyslokero-setin. Ei harmita niin paljoa kesäloman loppuminen, kun tietää, että jotain kivaa tiedossa lomienkin jälkeen  ;)

Markku J

Onnittelut hyvistä valinnoista edibo ja juhm !

Taitaa olla edibon auto palstan eka LED -valoilla varustettu. Niistä on kiva kuulla käyttötuntumia aikanaan.

Se on varmasti just tuo 2.0 TDI multi kaikkein eniten Suomessa myytävä malli.

nemos

Eilen hain A6:n, melko tarkkaan 4 kuukautta meni tilauksesta ja alussa luvattu valmistusviikko piti paikkansa.

Edeltävään malliin verrattuna päällimmäinen tuntemus on jousituksen mainio kyky tasoittaa pikkutöyssyt. Samalla ajettavuus on parantunut. Sisustus miellyttää silmää ja ulkonäkökin kelpaa. Rengasmelun eristämisessä ei ole tapahtunut juurikaan kehitystä edeltäjästä. Radion kuuluvuus ei-Yle-kanavilla on heikompi kuin edellisten autojeni ikkunassa olleilla antenneilla.

Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Onnittelut, nemos ! Taidat olla palstan eka uuden kuutosensa esitellyt henkilö.

Hieno on, ja olet valinnut oikeanvärisen sisustankin. Itse otin tällä kertaa kompromissina ruskeat matot seiskaan, mutta pitkään pähkäilin beigen ja ruskean välillä. Jalopuutkin mukana - ne ovat kallista herkkua. Oliko sinulla vanhassa myös 3.0 TDI - voitko koneen osalta siis raportoida mitään eroa vanhaan ?

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.06.11 - klo:18:54
Oliko sinulla vanhassa myös 3.0 TDI - voitko koneen osalta siis raportoida mitään eroa vanhaan ?

Vanha oli 2.4 V6. Multitronicin jälkeen DSG:hen tottuminen vie selkeästi aikansa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

No sitten voimalinjassa on todella iso ero. Tuo 2.4 -litrainen ei paljoa väännä ja multi varmaan vinguttaa sitä melko korkeilla kierroksilla. 3.0 TDI taas on eri maata väännön suhteen. Mutta mielestäni hiukan turhan isoille kierroksille kylmänä pintakaasulla ajaen S tronic kierrättää ennen vaihtamista vaihteilla 1-2-3. Noin 2200 rpm jopa Comfort -asennossa. Vääntö mahdollistaisi vaihtamisen jo mukavasti hieman alempana.

clima

Onnittelut nemos, hyvältä näyttää!

Lainaus käyttäjältä: nemos - 04.06.11 - klo:18:24
Rengasmelun eristämisessä ei ole tapahtunut juurikaan kehitystä edeltäjästä. Radion kuuluvuus ei-Yle-kanavilla on heikompi kuin edellisten autojeni ikkunassa olleilla antenneilla.

Tuohon rengasmelun torjuntaan olisi C6:ssakin kaivattu kyllä parannusta, harmi ettei tuohon ole mitään korvin kuultavaa tullut.
Radion kuuluvuus oli C6:ssa mielestäni tyydyttävä, varsinkin kun vertaa nykyiseen autoon jossa kanavat kuuluvat hyvin ja taajuudet vaihtuvat pidemmissä maantievedoissa huomaamattomasti. Kuulostaa huonolta jos uuden A6:sen radio on herkkyydeltään C6:sta huonompi.  :o

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.06.11 - klo:19:22
No sitten voimalinjassa on todella iso ero. Tuo 2.4 -litrainen ei paljoa väännä ja multi varmaan vinguttaa sitä melko korkeilla kierroksilla. 3.0 TDI taas on eri maata väännön suhteen. Mutta mielestäni hiukan turhan isoille kierroksille kylmänä pintakaasulla ajaen S tronic kierrättää ennen vaihtamista vaihteilla 1-2-3. Noin 2200 rpm jopa Comfort -asennossa. Vääntö mahdollistaisi vaihtamisen jo mukavasti hieman alempana.

Minusta 2.4 nimenomaan väänsi ja oli rauhallisessa ajotyylissä paikallaan. Multi käytti varsin pieniä kierroksia D-asennossa. S-asennossa kierroksia oli runsaasti, mutta kiihtyvyys yhtä verkkaista kuin D:lläkin.

S tronic viivyttelee hieman kakkoselle vaihtamisessa, mutta sen jälkeen kierrokset pysyvät kohtuullisina. Olen toistaiseksi käyttänyt Auto-asentoa. Kun tottuu ensin siihen, on helpompi verrata eroja Comfortiin ja Dynamiciin.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Aika eri lailla me sitten väännön koemme. A6 2,4 V6:ssa vääntöä on 230 Nm / 3000 rpm. Minun Bemarissa 270 Nm / 1500 rpm. Ja todella selkeä kierroskonehan tuo Bemu on verrattuna 3.0 TDI:n. Paljon pitää kierroksia olla, että mitään tapahtuu.

Onhan miedommassakin 3.0 TDI:ssä sentään 450 Nm / 1250 rpm -lukemat, joka on lähes kaksinkertainen ja enemmän kuin puolta alemmilla kierroksilla, kuin pikku - V6:n lukemat. Pitäähän vääntöeron siis olla käytännössäkin valtava.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.06.11 - klo:19:22
Mutta mielestäni hiukan turhan isoille kierroksille kylmänä pintakaasulla ajaen S tronic kierrättää ennen vaihtamista vaihteilla 1-2-3. Noin 2200 rpm jopa Comfort -asennossa.

Tätä piti käydä kokeilemassa. A6 vaihtaa pienimmät vaihteet Comfort-asennossa noin 1800 kierroksella ja Auto-asennossa noin 2000 kierroksella.

Tarkassa 80 km/h nopeudessa seiskalla on kierroksia 1200 eli saman verran kuin 520d:ssä. Erona vain se, että kuutoskone vetää puhtaasti noilla kierroksilla ja BMW:n nelonen jyristää. Miten lie Audilla, kun saavat 2.0 TDI Multit liikenteeseen.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

#53
Jännä ero sitten minun autoon. Kun lähden pihasta kylmällä koneella, niin vaihto kakkoselle tapahtuu vasta noin 2200 rpm kohdalla Comfort -asennolla.

Drive Selectin osalta minun ohjekirja väittää, että kaasuunvastaavuus ja vaihteiston reagointi olisivat samanlaiset Comfort ja Auto -asennoissa. Ohjaukselle kirja tarjoaa kolme eri tasoa (Comfort, Auto, Dynamic). Ohjekirjaa lukiessa jää sellainen kuva, että Auto -asento ei olisi mikään automaattinen, tilanteen mukaan säätävä optio, vaan asetusten keskiarvo - mikä lienee totuus ?

Ton-1

Kaverille tulee se miedompi 3.0 TDI työsuhdeautoksi, alkuperäinen luovutusaika ensviikko, justkattiin just ja sano että kun saa niin soittaa ja pääsen tyypittään.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

nemos

Rekisteri-ilmoituspaperin mukaan auton pituus on 5047 mm. Ei tämä sentään mikään A8 ole?
Volvo XC60 T8 Inscription

(ylppy)

hienoja 6tosia tulossa,maanantaina ruotsiin tarkoituksena vaihtaa superb A6 avant 3.0TFSI:hin.

Markku J

Onko tuota 3.0 TFSI -konetta ollut jo vanhassa A6:ssa ? Uusikoppaista Avantia ei kai sentään vielä saa ostaa ?

(ylppy)

oli jo vanhassa kopassa,lännestä saa tehdastilauksena laitettua tulemaan.

Ktk

Kyllä uuden Avantin saa Suomestakin jo tilattua, hinnasto on julkaistu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy