Audi Allroad

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:12:19

« edellinen - seuraava »

veekoo

Onko kellään kokemuksia Matrix led valoista. Vilkutteleeko vastaantulijat valojaan. Miten se toimii kun esim: rekka on tulossa pienen nyppylän takaa ja  rekan ohjaamo tulee näkyviin ennen rekan valoja. Häikäiseekö valot rekkakuskin ennekuin huomaavat vastaantulijan. Miten valot toimivat sateessa, räntäsateessa ja kovassa lumisateessa. Mahtaa  olla hyvä näkyvyys jos valot ovat täysillä lumisadetta vastaan. Saako Matrix valoja käytettyä lähi/kaukovaloina kuten perinteisiä, onko siinä siis automatiikkanappi.

Janne1977

Moro

Tässä katellu käytettyä allroadia. Miten nuo renkaat. Lueskelin että ois tarkka. Mitkä sinne kannattaa pistää. Jos vaihokissa ei oo kuin yhdet vanteet, kesä sellaiset niin mistä talvivanteet? Käykö normi a4 vanteet?
Mistä sellaset 17 talvirenkaiden vanteet kannattaa hankkia, kokemuksia/vinkkejä?

kaavailen että vaihdan -12 tai -13 mallin allroadin 177hv TDI:llä tällä viikolla...

Uti

Muistaakseni Allroadissa eri offset vanteissa kuin A4:ssä. Eli käyvät mutta tulevat liian sisään ulkonäöllisesti ainakin.

Markku

Sigge

Lainaus käyttäjältä: Janne1977 - 10.08.15 - klo:10:22
Moro

Tässä katellu käytettyä allroadia. Miten nuo renkaat. Lueskelin että ois tarkka. Mitkä sinne kannattaa pistää. Jos vaihokissa ei oo kuin yhdet vanteet, kesä sellaiset niin mistä talvivanteet? Käykö normi a4 vanteet?
Mistä sellaset 17 talvirenkaiden vanteet kannattaa hankkia, kokemuksia/vinkkejä?

kaavailen että vaihdan -12 tai -13 mallin allroadin 177hv TDI:llä tällä viikolla...

Ei käy normi A4 vanne, ainakaan 16", ottaa jarrukilpi kiinni ja samoin kuten tuossa edellä todettiin menee vanne liian syvälle, eli raideväli muuttuu kapeammaksi, joka vaikuttanee myös ajettavuuteen normi alustasäädöillä ainakin. Itsellä talvikiekoissa et28 17" ja 18" suvikiekoissa et26. 17" talvikiekot ja vanteet on aika jämptisti, juurikaan ylimääräistä tilaa ei jää kilven ja vanteen väliin.

Itsellä oli hiukan ja haeskelua talvivanteissa. Saksalaisista verkkokaupoista löytyy muutamia malleja oikealla et:lla sopuhintaan ja tietty foorumilaisilta ja rengasliikkeistä saattaa löytyä vaihtosatseja.
Audi A6 Allroad 3.0TDI -16, ex Audi A4 Allroad 2.0TDI -14, Golf 1.6TDI -13, ex Skoda Fabia 1.4 -07, ex 3C Passat Variant 2.0 TDI CR R-Line -10, ex 3C Passat Sedan Highline 2.0 TDI -05, ex 3BG Passat Variant 1.9 TDI -01, ex. Golf IV 1.9 TDI -99

spede

Lainaus käyttäjältä: Sigge - 10.08.15 - klo:23:03
Ei käy normi A4 vanne, ainakaan 16", ottaa jarrukilpi kiinni ja samoin kuten tuossa edellä todettiin menee vanne liian syvälle, eli raideväli muuttuu kapeammaksi, joka vaikuttanee myös ajettavuuteen normi alustasäädöillä ainakin. Itsellä talvikiekoissa et28 17" ja 18" suvikiekoissa et26. 17" talvikiekot ja vanteet on aika jämptisti, juurikaan ylimääräistä tilaa ei jää kilven ja vanteen väliin.
---

Joo, yllättävän iso ero on ET:ssä. 18-tuumaiset normi-A4:n vanteet käyvät sinänsä Allroadiin ihan heittämällä, mutta tuo väärä ET vaikuttaa yllättävän paljon sekä ulkonäköön että ajettavuuteen. Testattu on.

Nettivaraosa.comissa on aina välillä ollut ihan ok vannesettejä. Viisampien vinkkejä toistellen: kannattaa valita OEM- eli Audin alkuperäisvanteet. Pienetkin heitot esim. vanteiden keskireiän halkaisijassa saattavat johtaa ravistamiseen jne. ongelmiin ajettaessa.
A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

qekko

Mahtaako A5:n ET:t olla lähellä allroadin vastaavia? Kuvittelin että esim. samat 5 puolaiset OEM 17" talvivanteet käy molempiin (ET 23 tai 28 muistaakseni?).

Molemmissahan taitaa olla raideleveys isompi kuin A4:ssä, allroadissa ainakin osittain toteutettu vanteiden ET:tä kasvattamalla, lieneekö A5:ssä kuitenkin myös pyörännavat leveämmällä?
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

Sigge

Marmorilla ainakin laittavat samaa vannesettiä A5:een ja A4 Allroadiin. Ainoa ero oli renkaan profiili joka on oletuksena A5:ssa matalampi 50 sarjalainen ja allroadissa 55.
Audi A6 Allroad 3.0TDI -16, ex Audi A4 Allroad 2.0TDI -14, Golf 1.6TDI -13, ex Skoda Fabia 1.4 -07, ex 3C Passat Variant 2.0 TDI CR R-Line -10, ex 3C Passat Sedan Highline 2.0 TDI -05, ex 3BG Passat Variant 1.9 TDI -01, ex. Golf IV 1.9 TDI -99

Janne1977

nastarenkaat hankinnassa. Minkälaista kumia olette pukanneet alle? Onko kokemuksia talvikelillä eri kokoisien renkaiden käyttäytymisestä? 18 kumeja katellu, nokia hakka 8.

Sigge

Lainaus käyttäjältä: Janne1977 - 13.09.15 - klo:09:52
nastarenkaat hankinnassa. Minkälaista kumia olette pukanneet alle? Onko kokemuksia talvikelillä eri kokoisien renkaiden käyttäytymisestä? 18 kumeja katellu, nokia hakka 8.

Itse kävin samaa pähkäilyä aikanaan, päädyin kuitenkin 17" kokoon talvikumeissa. Voin suositella, huomattavasti lisää mukavuutta talvisille polanteille ja keväisiin routakeleihin. Jos taas hakusessa on sporttisempi ajotuntumaa, niin 18" lienee kuivalle asfaltille omiaan.

Hakka 8 on hyvä valinta, joskin itse päädyin Nokialaisiin kitkarenkaisiin.
Audi A6 Allroad 3.0TDI -16, ex Audi A4 Allroad 2.0TDI -14, Golf 1.6TDI -13, ex Skoda Fabia 1.4 -07, ex 3C Passat Variant 2.0 TDI CR R-Line -10, ex 3C Passat Sedan Highline 2.0 TDI -05, ex 3BG Passat Variant 1.9 TDI -01, ex. Golf IV 1.9 TDI -99

spede

Lainaus käyttäjältä: Sigge - 13.09.15 - klo:14:19
Itse kävin samaa pähkäilyä aikanaan, päädyin kuitenkin 17" kokoon talvikumeissa. Voin suositella, huomattavasti lisää mukavuutta talvisille polanteille ja keväisiin routakeleihin. Jos taas hakusessa on sporttisempi ajotuntumaa, niin 18" lienee kuivalle asfaltille omiaan.

Hakka 8 on hyvä valinta, joskin itse päädyin Nokialaisiin kitkarenkaisiin.

+ 1.
A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

Janne1977

Nokia hakkapeliitta 8 odottaa liikkeessä. 235/50/18 laitan. profiilin otin hieman korkeamman ,ihan kokeilumielessä. Jännä nähdä miten tuo uus nokia pelaa ja kestää.
Eberi asennutettu myös eli talvi saa tulla, olen valmis vaikka eteläsuomen se talvi TAAS yllättää :)

Janne1977

Kokemukset hakka 8 on myönteiset. Tosin renkaan paineet vaikutti aikas paljon. 2,7 oli  hyvä  alkutalven urattomalla tiellä mutta kun tuli polannetta ja uraa niin"vetely" (vähäinen) katosi nostamalla painetta 2,9 , pidon pysyessä kuitenkin hyvänä. Kumit siis 235/50/18.
Liikkeellelähtö pito on minusta kyllä mahtava, voi tietenkin johtua myös nelivedosta, kun aiempi talvi mentiin vajaavetosella :)

kattotelineet ja boxi olis varmaan seuraava hankinta, osaako joku suositella ja kertoa kokemuksia?

qekko

Mulla on noi Whispbarit: http://www.whispbar.com/product/rail-bar/

Ja Thulen pienehkö boksi.

Tällä kombinaatiolla tulee tosin ongelmaksi se että Thulen boksissa olevat "kourat" jotka tarttuvat tankoon on muotoiltu niin että tuon Whispbarin ollessa varsin leveä, niin kourat jäävät varsin auki ja kärjet tulevat tosi lähelle auton kattoa. Tämän vuoksi jätinkin kourat käyttämättä ja hommasin T-ura-pultit joilla kiinnitän boksin telineisiin.

Tuleksena paketti joka on siistin näköinen ja tosi lähellä kattoa, sekä ajossa hiljainen. Ongelmana hieman työläämpi kiinnittäminen, varsinkin kun Whispbareja on irrotettaessa käännettävä, joten boksi ei voi olla kiinni niissä samalla... Eli T-ura-pulttien kanssa joutuu puuyhastelemaan aina kun irrottaa tai kiinnittää boksia. Tosin olisiko muillakaan tuotteilla mahdollista irrottaa tai kiinnittää koko systeemiä kokonaisena.

Whispbarit sinänsä ovat hyvät, matala ja hiljainen, voi vaikka jatkuvasti pitää kiinni autossa. Konepesua en tosin ole koittanut...

Tosin jos nyt lähtisin hankkimaan niin Thuleen varmaan kääntyisi valinta, kun heilläkin on tuollainen litteä siiven muotoinen malli nykyään ja luulisi että kiinnityskourat sopii paremmin.
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

ile

Lainaus käyttäjältä: Janne1977 - 09.12.15 - klo:10:21
kattotelineet ja boxi olis varmaan seuraava hankinta, osaako joku suositella ja kertoa kokemuksia?

Itse hommasin Allroadiin edelliseksi talveksi Thulen 757-jalat ja wingbar-profiililla putket telineiksi. Kohtuuhelppo lyödä noilla katolle kun ei tarvitse erillisiä työkaluja.

Bokseista forumilla taisi ollakin jo joku ketju, joka kannattaa vilkaista. Varman päälle Thule tai Mont Blanc varmasti toimivat ok ja käyttömukavuuden ja koon mukaan valitsee sopivan.

BTW, itsellä jäi juuri auton vaihdon yhteydessä nuo jalat ylimääräiseksi ja jos nuo nappaa niin täytyy samalla lobata niitä (sanotaan vaikka 80e ja kaupan päälle löytyy jotkut uudehkot normi-thulen teräsputketkin jos joku haluaa)

seaboss

No nyt on a6 allroadin karvalakissa kyseenalaista vastinetta rahoille... 3litran dieselistä puristettu 140kw ja hinta sama ku muutama kk sitten 20kw tehokkaampana, no menipä kuume tästäkin pikaisesti ohi...
tää varmaan liittyy päästösekoiluun? Onkohan tää jo mailman laiskin kolmilitrainen?

RHead

Lainaus käyttäjältä: seaboss - 07.01.16 - klo:18:48
No nyt on a6 allroadin karvalakissa kyseenalaista vastinetta rahoille... 3litran dieselistä puristettu 140kw ja hinta sama ku muutama kk sitten 20kw tehokkaampana, no menipä kuume tästäkin pikaisesti ohi...
tää varmaan liittyy päästösekoiluun? Onkohan tää jo mailman laiskin kolmilitrainen?

No tuohan on sit helppo "virittää" niihin 300hp tehoihin jos ahistaa  ;D
Passat


Audi

seaboss

Lainaus käyttäjältä: RHead - 08.01.16 - klo:08:55
No tuohan on sit helppo "virittää" niihin 300hp tehoihin jos ahistaa  ;D

Ilmaiseksi se ei kuitenkaan tule ja nuo 300hp on vaan enemmän paperihevosia..50 pois tuosta niin alan uskoon, tietysti tehdas ottaa enemmänkin, mutta takuu säilyykin.

Janne1977

Vetokoukku tarvis asentaa. Onko kokemuksia/tietoa onko vetkoukkuvalmius ja onko jotain ihmeellistä? Koukku tarkoitus tilata Saksasta ja asennuttaa jossain paikalleen.

veekoo


Paukke

Onko kukaan testannut A6:n vanteita ja renkaita A4 Allroadiin? Siis koko 245/45-18, vanteen leveys 8" ja et 37. Sopiiko, toimiiko jne. Oikea et taitaa olla 26?
VW Golf GTE 2015

Paukke

Lainaus käyttäjältä: spede - 25.06.15 - klo:02:33
Vanne- ja rengasasiaa: onko kokemusta/näkemystä 19-tuuman vanteista kesäkaudelle? Nyt alla 18", joissa ei ehkä ET aivan just kohdallaan, jäävät aika sisään, ja näyttävät turhan snadeilta Allroadin isoissa pyöräaukoissa.

Haussa vanteet & renkaat (245/40-45?/19) -setin mahdollisimman hyvä kompromissi ulkonäön ja ajomukavuuden suhteen. Suotavaa olisi, että rengasmelu ei oleellisesti nousisi.

Spekulaatiota, olkaa hyvät?

Mikä ET sulla noissa 18-tuumaisissa, entä mikä vanneleveys ja rengaskoko?
VW Golf GTE 2015

Janne1977

Vetokoukkuvalmius löyty tästäkin mallista ja westfalian koukku roikkuu nyt takapäässä. Koodaus merkkiliikkeessä, muutoin oma asaennus. Koukku Saksasta 368e.

Hakka 8 pelas moitteetta talven ja ei melu haitannu.

spede

Lainaus käyttäjältä: Janne1977 - 08.05.16 - klo:12:11
Vetokoukkuvalmius löyty tästäkin mallista ja westfalian koukku roikkuu nyt takapäässä. Koodaus merkkiliikkeessä, muutoin oma asaennus. Koukku Saksasta 368e.


Paljonko tuli hintaa koko operaatiolle merkkiliikekoodailuineen? Irrotettavan koukun laitoit?
A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

Tuikku

Lainaus käyttäjältä: Paukke - 21.03.16 - klo:21:28
Onko kukaan testannut A6:n vanteita ja renkaita A4 Allroadiin? Siis koko 245/45-18, vanteen leveys 8" ja et 37. Sopiiko, toimiiko jne. Oikea et taitaa olla 26?

Itellä A4 2.0 TDI MY13 Allroad jossa kesäkiekot 245/45R18 ja ET 28. Vanne 8''. Suht ok. ET26 on tosiaan orkkis. 30:t menee 2 milliä sisempään-ei varmaan haittaa. Tilaahan siellä jos 8'' valssit laitat.
Itseä himottas 20'' tai edes 19''-kellään kokemusta? Ja jos millä kumeilla. Lienee vaatia myös muutoskatsastuksen?

spede

Lainaus käyttäjältä: veekoo - 11.02.16 - klo:23:20
Vetokoukkuvalmiushan noissa kaiketi on. Mikä vuosimalli sulla on? Tuolla olisi edullisesti.
http://www.porhokauppa.fi/poistomyynti/audi/4g9092157-alkuperainen-vetokoukku-kaantyva-a6-allroad-2013-2014-p-2506.html

Kiitos veekoo vinkistä, tuli poistettua nuo. Asennuspajakin löytyi (marmorin 650-680 e asennushinta ei napannut). Ensi kuun alussa menee asennukseen.
A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

avotic

Kertokaapa tuollasesta 2010-2013 dieseli allroadista kokemuksia ja mielipiteitä lisää. Lähinnä 2.0tdi manuaalina ja pienillä kilsoilla mietinnässä. Nykynen -08 530 diisseli xdrive olisi tuollaseen tarkotus vaihtaa, kun kilsojakin alkaa olla jo taulussa tuossa bemmissä. Loistava auto kaikinpuolin mutta maavaraa kaipaisi hieman lisää..

Sigge

Lainaus käyttäjältä: avotic - 27.02.18 - klo:12:11
Kertokaapa tuollasesta 2010-2013 dieseli allroadista kokemuksia ja mielipiteitä lisää. Lähinnä 2.0tdi manuaalina ja pienillä kilsoilla mietinnässä. Nykynen -08 530 diisseli xdrive olisi tuollaseen tarkotus vaihtaa, kun kilsojakin alkaa olla jo taulussa tuossa bemmissä. Loistava auto kaikinpuolin mutta maavaraa kaipaisi hieman lisää..

Kokonaisuutena oli mainio peli, itsellä -14vm juuri manuaalivaihteisena. Verrattuna nykyiseen A6 allroadiin omasta mielestä A4 Allroad oli sporttisempi ajoltaan, jota eniten oon itse jäänyt kaipaamaan. Kutonen on taasen enemmän matka-auto ja mukavuus edellä, joka sopii erinomaisesti nykyiseen tarpeeseen. Toisaalta itseä häiritsi kompaktit tilat koirapeheen arjessa, mutta 2 hlön taloudessa tai pääosin yksin ajaen käytettävyys mainio.

A4:een tuli facelifti noiden mainittujen vuosimallien välissä, joten kannattaa käydä kokeilemassa kumpi tuntuu paremmalta. Faceliftissä tuli sähköinen ohjaustehostin jossa alkupään 2013 malleissa oli softaissueita. Omassa -14 mallissa ei vastaavia ilmennyt.
Audi A6 Allroad 3.0TDI -16, ex Audi A4 Allroad 2.0TDI -14, Golf 1.6TDI -13, ex Skoda Fabia 1.4 -07, ex 3C Passat Variant 2.0 TDI CR R-Line -10, ex 3C Passat Sedan Highline 2.0 TDI -05, ex 3BG Passat Variant 1.9 TDI -01, ex. Golf IV 1.9 TDI -99

avotic

Lainaus käyttäjältä: avotic - 27.02.18 - klo:12:11
Kertokaapa tuollasesta 2010-2013 dieseli allroadista kokemuksia ja mielipiteitä lisää. Lähinnä 2.0tdi manuaalina ja pienillä kilsoilla mietinnässä. Nykynen -08 530 diisseli xdrive olisi tuollaseen tarkotus vaihtaa, kun kilsojakin alkaa olla jo taulussa tuossa bemmissä. Loistava auto kaikinpuolin mutta maavaraa kaipaisi hieman lisää..

Ei oo vielä bemmi vaihtunut ja todennäköisesti pysyykin talossa, mutta tällänen allroad kävi taas mielessä kun rouvalle autoa etsinnässä.

Erityisesti kokemuksia kaivataan 2010-2011 vuosimallista. Alle 200tkm ajettu hakusessa. Kovasti koittanut lueskella vikoja.  Öljypumpun akseli ja jollain oli korkeapaine pumppu menny ja jauhautunu linjoihin, oliko muuta? Miten kovasti öljy kelpaa? Muutaman Volkswagen Porterin tiedän johon moottori vaihdettu liiallisen öljyn kulutuksen takia. Oliko mitään syytä pelätä tehokkainta 170hv mallia vai onko luotettavuudessa eroja eri versioiden välillä.

Lisäksi kiinnostaa minkälainen äänentoisto näissä on vakiona ja miten erotan ulkoisesti minkäkin järjestelmän? B&o:n näkee kyllä ovissa olevista alumiini rinkuloista mut muut? Concert cd lukee niin onko vakio ja köyhin versio?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy