Passat 2,0 tdi BKP JLU painelaakeriko ääntää?

Aloittaja Sahtari, 14.06.19 - klo:14:55

« edellinen - seuraava »

Sahtari

Eli siis kyseessä vm.07 passat jossa kun kylmänä käynnistää koneen kuuluu 2-3sek ajan semmoinen laakerin kohina,loppuu itsestään tai kun painaa kytkimen pohjaan. Jonkun aikaa startista myös ääni kuuluu vaimeasti puolivälissä kytkimen liikerataa,edelleen pojassa ei kuulu sekä ei enää kun poljin ylhäällä. Sekä lämpimänä ääntä ei saa kuulumaan milloinkaan,ei startatessa eikä poljinta painamalla.
Miitään muuta ääntä tai tärinää ei ilmene

Sahtari

Jostain luin että painelaakeri pitäisi ääntä vain sillon kun joutuu työskentelemään eli polkimen pohjaan painaessa ääni kuuluisi mutta minulla se vaimenee. Voisiko olla siis painelaakeri vai jokin muu? Kytkimeen siis liittyy koska jos kytkin pohjassa käynnistää ja pitää niin ääntä ei kuulu ollenkaan,ainoastaan vapauttaessa eikä silloinkaan jos pitää tarpeeksi kuan että hieman lämpeää.

autojarov

Kytkinakselin päätylaakerointi rikki.
omassa Octavissa samanlaista vikaa. huomasin ensimmäisen kerran 3 vuotta sitten keskisuomen reissulta palatessa niin että oli ikkuna auki,kuului jotain epämääräistä ääntä,kytkin pohjaan,ääni loppui,kytkin ylös,ääni jatkui.

oli tehtaan jäjiltä alkuperäiset,tosi mustat vaihteistoöljyt laatikkossa ja kuumana voiteli ilmeisesti huonosti.vaihdoin öljyt ja ääni vaimeni(laitoin 2-3dl ylitäyttöä)
ääni on pysynyt suurinpiirtein samanlaisena,tai ei edes kuule ääntä. viimeksi kun tarkistin vaihteistoöljyt,ylimääräisen öljyn mukana valui kimaltelevaa hienon hienoa metalihippua.
mutta täristää kylmänä kytkintä pirusti,varsinkin peruuttaessa.kytkin tehtiin vaihtoautotakuuna heti oston jälkeen 4,5 vuotta sitten. nyt on pahentunut tärinä kylmänä ja kytkin tarraa vasta melko ylhäältä. seuraan tilannetta kun tietää että uutta kytkintä ei kannata laittaa ilman vaihteiston korjausta..
Octavia combi 1.6 2007

Sahtari

Meinaatko siis sitä neulalaakeria mikä on kampiakselin päässä eli kytkinakselin ohjainlaakeria?

autojarov

En.
vaihteiston päätylaakerointia toisesta päästä. Vauhtipyörän päässä se kytkinakselin silmälaakeri on eri asia ja se olisikin helppo ja halvempi vaihtoehto korjaukselle..

Octavia combi 1.6 2007

Sahtari

Juu,vois kokeilla tuota öljyn vaihtoa olisko siitä apuja. Oliko hankala homma vaihtaa ja joutuuko purkamaan edestä paljonkin tavaraa? Varmaan helpoin jollain ruiskulla ja letkulla laittaa ne öljyt?

Sahtari

ilmeisesti pitää tietää oikea määrä öljyä kun tarkastusreijän mukaanei voi laittaa. Mitä öljyä laitoita omaan laatikkoon?

Sahtari

Semmonen vielä että pyöriikö vaihdelaatikko edes vapaalla ollessa? Ã,,äni siis kuuluu ainostaa kun kylmänä käynnistää ja vaihde vapaalla nostaa kutkimen ylös parin sek ajan sit häviää. Ajessa ei kuulu mitään ääntä,ei täristä eikä nyi eikä takertele. Eikä myöskään kuulu tuo parin sekunnin jälkeen vapaallakaan

Sahtari

Jos jollain on tietoa paljonka tuohon 2,0tdi JLU laatikkoon menee öljyä ja mitä laatua pitää olla niin olisin todella kiitollinen. Googlella löytyy aika niukasti mitään tietoa

o.b.

2,3 litraa ja täyttöproppu toimittaa myös öljyn määrän tarkistuksen virkaa. Eli öljyä on oikea määrä kun öljyn pinta on propun alareunan kohdilla.

Öljyä voit etsiä varaosanumerolla G052171A2.

Sahtari

Kiitos vastauksesta. Tuon videon perusteella tuo öljy ei tulisi ainakaan tuon täyttöropun tasalle? https://youtu.be/rdaXQMmSYlI

o.b.

Kyllä se tuossa videossakin täytetään täyttöreiän alareunan tasolle. Ja niin se oli virallisessa ohjeessakin, josta tuon öljymäärän tarkastin.

Sahtari

Olisi edullisesti tiedossa 2013 VW Passatt (B7) 2.0TDI, 103 kW autosta vaihdelaatikko Tyyppimerkintä NFU. Käyköhän se tuon JLU laatikon tilalle? Molemmat on 6 vaihteisia

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Sahtari - 22.06.19 - klo:21:50
Olisi edullisesti tiedossa 2013 VW Passatt (B7) 2.0TDI, 103 kW autosta vaihdelaatikko Tyyppimerkintä NFU. Käyköhän se tuon JLU laatikon tilalle? Molemmat on 6 vaihteisia
Ei varmaan ole sama laatikko, mutta tilaamalla saa 300e pintaan käytettyjä jlu-laatikoita ja tehdaskorjattuja 600-700e väliin. Eli ei kannata kovia hintoja maksella.

Sahtari

Nostellaas,elikkä nyttemmin äänen saa kuulumaan kytkimen ollessa ns.puoliasennossa eli kytkin ylhäällä tai kytkin pohjassa ääni ei kuulu. Ainoataan kun poljin on puolivälissä. Kysyn vielä että kun olen tilaamassa joko laatikkoa tai kytkin/kaksoismassaa että kumpaan suuntaan tuo nyt kallistunee. Laatikkoon uudet öljyt vaihdettu ja ylitäyttöä 1-2dl ei tullu metallisilppua eikä vanhat öljyt olleet menneet huonoksi.ei siis uusien kanssa paljoa värieroa. Että voisko se olla se painelakeri sittenkin

prto

#15
Jos vanhoissa öljyissä ei näkynyt sen kummempaa niin veikkaisin painelaakeria tai kaksoismassaa. Joskus tosin metallihile voi olla niin näkymätöntä ettei se näy kun valoa vasten öljyä juoksutettaessa. Kytkinakselin laakeri voisi olla myös mutta jos ei liikkeelle lähdössä tai pienemmillä vaihteilla tunnu tai kuulu mitään ihmeempiä, niin en usko että siellä mitään on. Paljonko autolla muuten on ajettu? Ihan pienillä kilsoilla tuo laatikko ei kyllä pitäisi hajota.

Kytkinpaketti vauhtipyörineen vaikka tuolta.
https://www.ebay.de/itm/Sachs-Kupplungsatz-und-Schwungrad-ZMS-Ausrucklager-2290601009-2290-601-009-VW/152009197985?epid=14022060588&hash=item23647449a1:g:giwAAOSwH09ZJujF

Sopivuus toki kannattaa varmistaa myyjältä mutta tuo pitäisi käydä.

Sahtari

Ajettu on jo 402000km. Voisko painelaakerissa olla päittäis väystä niin että kytkimen kun vapauttaa että kantaa vähän aikaa paineasetelmaan? Kun se ääni menee pois niin puolivälissä kytkintä saa kuulumaan sen takaisin ja pohjassa taas loppuu. Ajaessa tai liikkeelle lähdössä ei kuulu ylimäärästä tai mitään värinöitä ja nykimisiä. Pystyskö tuota kytkinsylinteriä jotenkin kampeamaan niin että saisi painelaakerin varmuudella irti asetelmasta,silloinhan ääntä ei pitäisi kuulua? Miten muuten tuon varmuudella toteaisi itse

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy