VCDS väittää että käsijarru on päällä vaikka ei ole

Aloittaja MarkoL, 02.07.19 - klo:22:06

« edellinen - seuraava »

MarkoL

Ongelmana alunperin käsijarrun ohjainyksikön rikkoutuminen. Vaihdoin (toivottavasti) ehjän käytetyn ohjainyksikön, mutta koodaus ei onnistu koska VCDS sanoo että käsijarru on päällä. Ei kyllä oikeasti ole, mutta bittiavaruudessa on. Ja koodauksen aikana käsijarru pitäisi olla vapautettu. Muut hommat kyllä onnistui, ei ongelmia kun vaan seurasi Ross-Techin ohjeita.

Auto allekirjoituksen mukainen Passat 2.0TDI -05 manuaali. Onko kellään ideoita tai ihan tietoa kuinka tämä selätetään?
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

firstvw

Ei siis tee napista mitään? Onnistuuko huoltoasentoon ajaminen? Itse aikoinaan jouduin boxin vaihtamaan ja silloin en joutunut mitään koodaamaan

MarkoL

Ei tee napista mitään eikä onnistu huoltoasentoon ajo VCDS:llä
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

MarkoL

Vähän päivitystä tähän caseen. Ajelin kauppaa kohti ja painelin vitutuspäissäni käsijarrunappia ja katso: pimputus loppui ja punainen varoitusvalo sammui. Lisäksi vakionopeussäädin alkoi toimimaan !! Kiitos Jeesus tästä !! Ja bonuksena käsijarru toimii napista.

Mittaristossa palaa edelleen keltainen varoitusvalo, mutta käsijarru siis toimii. Ainoa juttu joka ei toimi, on automaattinen kärijarrun irroitus kun lähtee liikkeelle.

VCDS antaa vikakoodiksi 02844, Lamp for Automatic Parking Function. Tässä autossa ei ole auto-holdia eikä sen merkkivaloa eli tämä on ihan ymmärrettävä vikakoodi. Ja muistutan tässä taas, että ohjainboxi on käytetty eli elimenluovuttajassa on varmaankin ollut auto-hold.

Toinen vikakoodi onkin sitten ihan "oikea". 01087 - Basic Setting Not Performed. Tätä perussettinkiä yritin saada tehtyä Ross-Techin ohjeiden mukaan (sylissä läppäri ja kädessä iPad ja vittu kun ei ole lukulaseja). Ei vaan onnistunut settinki. Tein ihan ohjeen mukaan, mutta ei mene läpi. Ja kun settinki ei mene läpi, ei onnistu koodaus. Näin ainakin ymmärsin asian. Nyt koodaus boxissa on 0000012 kun pitäsi olla 0000011. Ei kelpaa, tulee virhe z22.

Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

Vaari64

Siis ihan itse sain tarpeekseni tästä jatkuvasta pysäköintijaru systemistä.Ja pääsin siitä eroon sillä että vaihdoin merkkiä ja sellaiseen missä pysäköintijarru toimii vielä vaijereilla.Kiitos ei enää koskaan Vag konsernin keskeneräisiä tuotteita.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 09.07.19 - klo:17:01
Siis ihan itse sain tarpeekseni tästä jatkuvasta pysäköintijaru systemistä.Ja pääsin siitä eroon sillä että vaihdoin merkkiä ja sellaiseen missä pysäköintijarru toimii vielä vaijereilla.Kiitos ei enää koskaan Vag konsernin keskeneräisiä tuotteita.
Uuden octavian saa vielä perinteisellä käsijarrulla. 8)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

MarkoL

Minun kohdalta tämä case on ohi. Autosta hajosi ilmeisesti turbo ja niinpä sen kilometrit meidän talossa tuli täyteen. Jatkoi sitten matkaa ja nyt pitäisi hankkia uusi käyttöauto.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

Jultsu

Suosittelen edellisen korimallin Passattia tai sitten kokonaan konserninvaihdosta jos uudempaa on pakko saada.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

lassemk

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 09.07.19 - klo:17:01
Siis ihan itse sain tarpeekseni tästä jatkuvasta pysäköintijaru systemistä.Ja pääsin siitä eroon sillä että vaihdoin merkkiä ja sellaiseen missä pysäköintijarru toimii vielä vaijereilla.Kiitos ei enää koskaan Vag konsernin keskeneräisiä tuotteita.

Aika yksilökohtaisia nämä on. Itsellä ja lähipiirien passateissa sähköinen kässäri ei ole ikinä temppuillut. Itsellä kuitenkin 316tkm ajettu 3C passatti eikä ikinä ole auton historian aikana kajottu mihinkään käsijarruun liittyvään, yli 30 asteen pakkasessa olen myöskin käyttänyt seisontajarrua ja aina on pelittänyt. Alkuvuodet auto on nähnyt etelän suolateitä, viime vuosina pohjoisen pakkasia ja jonkin verran myös metsä/hiekkateitä.

Vaari64

suolakylvyt ne noille sähkösysteemeille on pahasta.sula kelikun ajaa ja sitten yöllä pakkanen, ei ole syytä jättää sähköistä käsijarrua päälle.Ei irtoa muuten kuin sulattamalla.

tet

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 14.07.19 - klo:17:47
suolakylvyt ne noille sähkösysteemeille on pahasta.sula kelikun ajaa ja sitten yöllä pakkanen, ei ole syytä jättää sähköistä käsijarrua päälle.Ei irtoa muuten kuin sulattamalla.

Jaa, voisitko hieman avata tätä näkemystä? :o Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia nyt kahden talven aikana. Enkä oikein ymmärrä, miksi edes olisi. Sähköinenhän on umpinainen konstruktio, perinteisen käkkärin akilleen kantapää eli vaijeri kun puuttuu. Aiemmissa autoissani ainoat ongelmat käkkärin kanssa talvella ovat johtuneet vaijerin jäätymisestä.

Toki tämä on itselläni eka sähköinen, ja nelikon kanssa on muutenkin vähemmän ongelmia käkkäristä, kun palojen levyyn kiinni jäätyminen ei ole ongelma nelikossa. Mutta en äkkiseltään keksi, miksi sähköinen vs. vaijerikäkkäri vaikuttaisi mitänkään tuohonkaan ongelmaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Natina

Sama näkemys kion tet:illä yllä. Useampi talvi jo takana sähköisen käsijarrun kanssa, ja on toiminut kuin junan vessa. En kaipaa niitä aikoja, jolloin sain aamupakkasilla todeta jarrun vaijerin olevan jäässä, vaikka olisinkin tavan mukaan jarrun vetäissyt päälle illalla.

Ainoa sähköjarrun puute on, ettei sitä oikein voi (ainakaan volskuissa) käyttää kääntymisiin.   :P
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

tet

Lainaus käyttäjältä: Natina - 16.07.19 - klo:10:29
Ainoa sähköjarrun puute on, ettei sitä oikein voi (ainakaan volskuissa) käyttää kääntymisiin.   :P

Oletko yrittänyt? Itseltäni on nuo ajat jo ohi, jolloin moista teki mieli harrastaa. Mutta periaatteessa sen pitäisi onnistua näissäkin, toki homman tarkkuudessa varmasti on toivomisen varaa. Siis jos pitää nappia sormella ylhäällä, niin pitäisi aktivoitua vauhdissakin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

M_M

Lainaus käyttäjältä: tet - 16.07.19 - klo:20:09Siis jos pitää nappia sormella ylhäällä, niin pitäisi aktivoitua vauhdissakin.

Jos vetää sähköisen seisontajarrun napista vauhdissa, niin auto tekee täyden hätäjarrutuksen kaikilla neljällä pyörällä. Ei auta kääntymiseen...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

tet

Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.07.19 - klo:20:12
Jos vetää sähköisen seisontajarrun napista vauhdissa, niin auto tekee täyden hätäjarrutuksen kaikilla neljällä pyörällä. Ei auta kääntymiseen...

No eipä juu, jos se noin tekee. Muistelin vain manuaalin huonosti epsanjasta käännettyä ohjetta, ei ole tosiaan tullut kokeiltua. Eikä näemmä tarvitsekaan kokeilla. :P
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy