Takavaloissa häikkää

Aloittaja Tmz, 29.06.19 - klo:11:48

« edellinen - seuraava »

Tmz

Mistähän voi johtua, että toisen puolen takavalot sammuttaa itsensä hetken aikaa siitä on auton käynnistää? Polttimotyyppinä nimenomaan nuo lasikantaiset W3W:t. Sammumisen jälkeen syttyy sitten mittarissa polttimoiden vikavalo.. Mallina Octavia -08 1.9 TDI sedanmallia. Kokeillut paria eri polttimovalmistajaa mutta lopputulema aina sama.

M_M

Hapettumaa tai huonoa liitosta jossain, veikkaisin. Auto tulkitsee, että polttimo tai johdotus on viallinen ja katkaisee siksi sähkönsyötön sille.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Tmz

Kiitos.. Mistähän tuota kannattaisi lähteä hakemaan? Ja miten korjaamaan? Polttimoille tulevat piuhat ovat päällisin puolin ainakin peräpäästä kunnossa. Samoin muut valot pelittää jotka samassa johtosarjassa tulee.

SNG

Uusi kaikki polttimot. Kantoihin kannattaa ehkä suihkauttaa contact cleaneriä ja contact spreytä, jos hapettuneen oliset.

Polttimoiden sisäinen vastus muuten kasvaa jo ennen polttimon "palamista". Omassa Ocussa ja A3:ssa ei ole ollut noita ongelmia, mutta Touranissa oli samoja murheita. Polttimoiden vaihto poisti ongelman.

Tmz

Kiitos vinkistä. Vaiva vaan jatkuu vaikka polttimot vaihdoin ja suihkuttelin sähkö crc:tä. Päällisin puolin tosiaan kaikki ok. Varsin kiusallinen vika näin kun päiväkin lyhenee jo uhkaavan nopeasti.

Dalton72

Ehtoopuolella oleva polttimo olisi ollut omakin veikkaus. Joskus aikoinaan oli hämärä sähkövika, joka sitten avautui kun tajusin että lamppu sammuu kun se lämpiää. Sitten kun se jäähtyy, toimi taas hetken ennen kuin kuumeni uudestaan. Että jaksoinkin monta kertaa katsoa sulakkeet ja tarkistella sitä lankaa kylmänä...

Briteissä ollut sama vika, vastausta kysyjä ei tietenkään ole jaksanut postata. VCDS ja polttimoiden vaihto olleet sielläkin ehdotuksina.
https://www.briskoda.net/forums/topic/310547-bulb-warning-light-comes-on-about-10-sec-after-start-up-even-with-lights-of/

Minä putsaisin polttimon kontaktit mekaanisesti jollain pienellä teräsharjalla. Jos se CRC ei jaksaisi putsata hapettumia tarpeeksi? Tai sitten vaihtaa polttimot puolelta toiselle ja eliminoisi yhden vian? Näinhan itse löysin aikanaan Octaviasta pätkivän takavalon arvoituksen. Polttimon watit ja ulkonäkö oli ihan oikeat, mutta kirjainkoodi oli väärä. Kannan nastat oli 120 asteen välein, kun pitäisi olla 150 tms. Se oli vaan runnottu sopimaan autoon, mutta pätki sitten aina sopivassa kuopissa. Sitten kun pidin molempia yhtä aikaa käsissä, tajusin eron.
Octavia 2005 1.6 FSI Elegance manuaali

Tos®

Oletko varma, että ne on W3W, ettei W5W?

Yetiin joskus vahingossa ostin w3w ja autohan ei niistä tykännyt yhtään
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SNG

Ainakin farkussa nimenomaan kolmewattiset polttimot.

M.H.

Onkohan ongelma jo ratkennut? Ostin hiljattain -07 Octavia hatchbackin ja siinä on sama ongelma. 3 wattiset lasikantapolttimot sammuu vasemmalta hetken päästä sytyttämisestä. Ylhäällä ja alhaalla olevat lasiset polttimot palavat himmeinä. Kaikki muut valot toimivat normaalisti. Polttimot vaihdettu uusiin, mutta ei vaikutusta.

zamik

Iselläni oli hapettumaa siinä pohjan liitännässä johon virtapiuhat tulee. Oli hapettunut niitä pinnejä ja yksi oli jo ihan poikki, joten  ostin uuden tilalle :-)

M.H.

Ostinpa itsekin uuden lampun kannan/pohjan, ja nyt palaa kaikki valot.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy