uusi skoda scala

Aloittaja jamo75, 25.10.18 - klo:19:41

« edellinen - seuraava »

jamo75

harmillista kun hybridi tai kaasu automaatti ei kuulu vielä valmistukseen muuten olisi ollut pätevä seuraava auto, ehkä se 2010 kaasu leoni on tähtäin...
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

track08

Minuakin olisi se TGI-malli kiinnostanut. Kyselin Skodan chatissä lisätietoja siitä, mutta eivät osanneet sanoa mitään sen aikatauluista tai että tuodaanko sitä edes Suomeen. Kova oli hype, mutta ei sieltä mitään "Golffin tappajaa" nyt kyllä tullut...
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Popo

Lainaus käyttäjältä: track08 - 10.12.18 - klo:19:27
Kova oli hype, mutta ei sieltä mitään "Golffin tappajaa" nyt kyllä tullut...

Autonäyttelyissä on usein  tarjolla fantasiaa.

Scala korvaa ainakin osittain poistuvan(?) Rapidin, joten Skodan mallistossa ollaan Octavian alapuolella. Moottorivaihtoehdoissa litran TSI:t lienevät volyymimalleja, jos Rapidia "kehittyvillä markkinoilla" korvataan...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

track08

Lainaus käyttäjältä: Popo - 10.12.18 - klo:20:47
Autonäyttelyissä on usein  tarjolla fantasiaa.

Näinhän se on, mutta tällä kertaa erotus todellisuuden ja ennakkoon maalattujen kuvien välillä oli niin suuri, että tuskin Scalaa tulee hankittua.

Lainaus käyttäjältä: track08 - 10.12.18 - klo:19:27
Minuakin olisi se TGI-malli kiinnostanut. Kyselin Skodan chatissä lisätietoja siitä, mutta eivät osanneet sanoa mitään sen aikatauluista tai että tuodaanko sitä edes Suomeen. Kova oli hype, mutta ei sieltä mitään "Golffin tappajaa" nyt kyllä tullut...

Scalan TGI tulee olemaan 1.0 TGI, joka ainakin Seatilla on tarkoittanut 11 kg kaasutankkia ja 40 litran polttoainetankkia. Olisin toivonut kaasutankkiin suurempaa kokoa ja pienempää bensiinitankkia, kuten Octaviassa: 17,7 kg / 11,8 litraa.

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 08.12.18 - klo:17:18
harmillista kun hybridi tai kaasu automaatti ei kuulu vielä valmistukseen muuten olisi ollut pätevä seuraava auto, ehkä se 2010 kaasu leoni on tähtäin...

Kaasumalliin olisin minäkin kaivannut automaattia ja lisäksi edes jarrutusenergian talteenottoa, jos kaasuteknologian ja ladattavan hybridin yhdistelmä on liian kunnianhimoinen (kallis) ajatus.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Ocutj

Scala saanut Tsekkihinnat:

http://www.skodaoctavia.cz/magazin/skoda-scala-ceny-vybava-na-ceskem-trhu

Google Chrome kääntää suomeksi joten kuten ymmärrettäväksi.

Budvar1.2TSI

Myös Saksan Skoda-sivuilla näyttää olevan hinnat: http://www.skoda-auto.de/modelle/scala/scala

lapazu

Lainaus käyttäjältä: Budvar1.2TSI - 21.01.19 - klo:17:03
Myös Saksan Skoda-sivuilla näyttää olevan hinnat: http://www.skoda-auto.de/modelle/scala/scala

Miten vertailukelpoisia nuo ovat olleet aiemmin?
No eiköhän pian suomenkin hinnat sitten tosin tule.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: lapazu - 21.01.19 - klo:20:15
Miten vertailukelpoisia nuo ovat olleet aiemmin?
No eiköhän pian suomenkin hinnat sitten tosin tule.

Aika pieni hintaero näyttää olevan vastaavaan Octaviaan (hb), joten lähes Ocun hinnoissa mennään...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

lapazu

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 21.01.19 - klo:20:56
Aika pieni hintaero näyttää olevan vastaavaan Octaviaan (hb), joten lähes Ocun hinnoissa mennään...

1700e näyttäisi olevan hintaeroa 1,5tsi dsg ocu vs. scala. Onhan se aika vähän kieltämättä.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

jamo75

taitaa skoda luottaa uuden mallin vetovoimaan eikä lähde mihinkään alennus kamppanjoihin luultavasti superb hynridinkin hinta tulee olemaan varsin suolainen
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Kodiaq81

Mielenkiintoista nähdä suomihinta, monessa jutussa tituleerattu Gofin tappajaksi.
Jos hinta sama kun Golfissa niin kyllä jää puheet puheen tasolle.
Tossa luokassa hinnoittelukin pitää osua maaliin..
Ei skoda enää hirveen edullinen ole,menestys tuo korotuspainetta. Saa nähdä kuin scalan käy :)

Teukkis

Jaahas, eikä saa manuaali 1.5TSI komboa tähänkään.

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 21.01.19 - klo:20:56
Aika pieni hintaero näyttää olevan vastaavaan Octaviaan (hb), joten lähes Ocun hinnoissa mennään...

Onkohan tää nyt sitä pienten autojen hinnankorotusta yhdistettynä Skodan brändin kohennukseen...

Scala voisi olla kokonsa puolesta varsin riittävä auto "meiän perreelle" jatkossa, mutta jos III Ocun viimeisten versioiden hinnat pysyy maltillisena, tuskin uutuudesta lähden maksamaan, ellei merkki vaihdu. IV Ocu tod näk pomppaa ylöspäin koon ja hinnan osalta.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Ritzenhoff

Just näin se menee mitä Popo kirjoitti. Tänä vuonna esiteltävä uusi Octavia on varmasti jokusen tonnin kalliimpi mitä nykyinen malli. On ehkä sen 50mm suurempi, mutta silti. Ihan varmasti myös tulevat uudet myös tänä vuonna esiteltävät A3, Golf sekä Leon ovat nykymalleja kalliimpia. Kaikki kallistuvat.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Jan koller

Onko joku jo tilannut? Hinnastossa lukee, ettei launch edition mallia saa enää tilata, joten mitä järkeä oli tätä edes hinnastoon julkaista? No, en nyt juuri ole tilaamassakaan, vaan Kamiq kiinnostaisi enemmän.
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Popo

Hiljaista täällä, eikä vielä omaa Scalan malli-palstaa.

Kova hypetys mediassa on todennäköisesti ainakin jonkinlaista liikettä saanut aikaan. Toki rajoitettu ja tavanomainen moottorivalikoima laimentanee Autoharrastajien mielenkiintoa, jos Skoda nyt heitä yleensä kiinnostaa VW-perheessä. ::)

Oma autonvaihto saattaa olla ajankohtainen n. vuoden sisällä ja Scala sikäli kiinnostaa. Vaan pitääkö näitä jatkossa odottaa 6 - 12 kk, ellei ole jo "launch edition"-malli tilattuna, kuten esim. Karoqin tapauksessa? Näkemättä auton tilaaminen ei kuitenkaan innosta, vaikka nämä  "vietäisiin käsistä"...  ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

vwp

Täälläkin olisi mielenkiintoa päästä näkemään ja kokemaan livenä tuo, kaasumalli kiinnostaisi. Harmi, ettei sitä taida saada DSG:n kaverina
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

nalle80

Omaa Octaviaa huollosta odotellessa tuli tutkittua esittelyhallissa ollutta Scalaa.
Kyseessä oli joku hyvin varusteltu malli.
Edessä oli tilaa kuten Octaviassa ja kojelauta näyttöineen näytti hyvältä. Penkit oli aika pehmeät.
Takana oli jalkatilaa reilusti, saman verran kuin Octaviassa. Myös pääntilaa todella reilusti. Takapenkki oli kuitenkin selvästi kapeampi kuin Octaviassa ja varmaan tämän takia taakse ei saa keskikyynernojaa/suksiluukkua ollenkaan, koska sille ei ole tilaa.
Takakontti oli ihan ok kokoinen, selvästi pienempi kuitenkin kuin Octaviassa. Takaluukku liikkui sähköllä, mutta luukku oli aika hepposen oloinen Octavian luukkuun verrattuna.
Golf Variant VII Highline Limited 1.0 tsi dsg 2019

-ruoska-

Kyllä sinne taakse kyynärnojan saa, mutta jostain syystä ei suksiluukkua.

Popo

Autokeskuksen myyjän mukaan näitä on tilailtu jo näkemättä, mikä lienee vakiintunut "maan tapa". Kyseiset autoilijat eivät liene vagarenan kohderyhmää? Oma topic olisi toki kiva kovasti hehkutetulle mallille paikallaan, kun kesän aikana ensimmäisiä luovutetaan.

Itseltä jää kyllä ainakin seuraavassa autonvaihdossa Scala väliin. Tavaratila ei ihan kuitenkaan muodoltaan vastaa tarpeita (tilava takapenkki ei niin ratkaiseva) ja vaihtohyvitys kohta poistuvaan III Octaviaan on parempi...

Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

b1mpo

Oli 1.5tsi dsg hyvä ajaa, kun viikko pari sitten kävin kokeilemassa. Auto oli hiljaisen oloinen, eikä moottori tullut ääniltään esiin "häiritsevästi", vaikka odotin toisin. Alusta toimi varsinkin takapään osalta loistavasti. Keskinäytön lasi oli puolikiiltävä, joka toimi erittäin hyvin tuohon käyttöön - oli parempi pinnaltaan, kuin nykyiset.

Pari häiritsevää seikkaa oli taustapeilin värinä ja kyynärnojan vajaa säätömahdollisuus.

En ostaisi varsinkaan nyt, kun octaviaa saa parempaan hintaan hyvin varusteltuna. Eli hiukan kalliiksi tuo menee varusteltuna.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Budvar1.2TSI

Lainaus käyttäjältä: Popo - 09.05.19 - klo:09:35
Hiljaista täällä, eikä vielä omaa Scalan malli-palstaa.

Kova hypetys mediassa on todennäköisesti ainakin jonkinlaista liikettä saanut aikaan. Toki rajoitettu ja tavanomainen moottorivalikoima laimentanee Autoharrastajien mielenkiintoa, jos Skoda nyt heitä yleensä kiinnostaa VW-perheessä. ::)

Oma autonvaihto saattaa olla ajankohtainen n. vuoden sisällä ja Scala sikäli kiinnostaa. Vaan pitääkö näitä jatkossa odottaa 6 - 12 kk, ellei ole jo "launch edition"-malli tilattuna, kuten esim. Karoqin tapauksessa? Näkemättä auton tilaaminen ei kuitenkaan innosta, vaikka nämä  "vietäisiin käsistä"...  ;)

Nyt on Scalallekin oma ketju. Kiinnostaisi kokemukset tästä uutuudesta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy