BAT+ ja ACC+

Aloittaja duppelt, 04.06.19 - klo:21:19

« edellinen - seuraava »

duppelt

Moro,

Radion hanuriin tulee liittimeen sekä ACC+ ja BAT+, joista ACC tarkoittaa käsittääkseni "accessories" ja BAT "battery. Eli Batteryssa on virta jatkuvasti päällä ja ACC katkaisee virran ainakin vanhemmissa autoissa kun avainta käännetään virtalukossa.

Osaatteko sanoa miten tuo Passatin ACC+ -toimii? Testasin yleismittarilla ja siinä tuntui olevan jännite ~12.6 voltissa vaikka auto oli lukittuna (istuin autossa ovet kiinni). Meneekö tuo ACC -virta pois jonkin ajastuksen avulla?

Laitoin B7 passattiin, vm. 2012 uuden jenkkien/kiinan markkinoille NMS A3 -passattiin tehdyn radion RCD-330:n. Tässä on vain 1xfakra liitin, eikä ole eurooppalaisten autojen tapaan antenniliittimelle Fakra-liitännässä 12V jännitettä, joten joudun laittamaan erillisen antennivahvistimen, joka vaati 12 voltin käyttöjännitteen. Ajattelin, että olisin kytkenyt antennivahvistimen auton ACC-järjestelmään, jotta vahvistin ei ime akkua tyhjäksi silloin kun se ei ole käynnissä.


   

M_M

Melko varmasti tuon ikäisessä volkkarissa radion päällekytkeytymistä ohjataan väylän kautta. Radion takaa ei löydy +12V johtoa josta katkeaisi virta, vaan kaikkiin tulee jatkuva jännite.

Jostakin on siis etsittävä joku korvaava syöttö, esimerkiksi tupakansytyttimen pistokkeesta tai vastaavasta, tai sitten vetää kokonaan uuden johdon sulaketaululta.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a_jaba

Väyläohjatusta radiosta voi löytyä lähtö jolla saadaan ohjattua lisälaitteita.

Ex. B7 Audissa (jossa siis ei ole hirveästi yhtenäistä B7 passatin kanssa) radio oli CAN-väylä ohjattu ja radion takaa löytyi ACC lähtö jolla voitiin ohjata esim. vahvistinta tai jälkiasenteista bluetooth laitetta.

Lähtöön tuli jännite jos autossa oli virrat päällä tai radiossa oli virrat päällä. Radio ja virrat pois niin lähtö oli jännitteetön.

Lainaus käyttäjältä: duppelt - 04.06.19 - klo:21:19
Moro,

Radion hanuriin tulee liittimeen sekä ACC+ ja BAT+, joista ACC tarkoittaa käsittääkseni "accessories" ja BAT "battery. Eli Batteryssa on virta jatkuvasti päällä ja ACC katkaisee virran ainakin vanhemmissa autoissa kun avainta käännetään virtalukossa.

Osaatteko sanoa miten tuo Passatin ACC+ -toimii? Testasin yleismittarilla ja siinä tuntui olevan jännite ~12.6 voltissa vaikka auto oli lukittuna (istuin autossa ovet kiinni). Meneekö tuo ACC -virta pois jonkin ajastuksen avulla?


Onko nuo ACC ja BAT liittimet paikannettu minkä perusteella? Meinaan standardin mukainen liitinkaavio ei todennäköisesti päde vw:n soittimissa. Jos radion kyljessä on tarra josta liitinten tiedot selviää niin käytä sitä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy