Kestääkö S-Tronic lisävääntöä

Aloittaja Max355, 04.06.19 - klo:09:03

« edellinen - seuraava »

Max355

Elikkä kyseessä A4 B9 2.0 TFSI 140kW 320Nm ja tuunaus mielessä.
Autossa lienee DL382-F loota, sillä se on etuvetoinen. Onko kokemuksia, kestääkö
S-Tronic lisävääntöä tuonne 400Nm paikkeille?
Volvo S90 D4 AWD
Audi A4 2.0 TFSI
Fillari

maileri

Samaa mieltä. Ei tahdo S-tronic:n mekatroniikka ja kytkimet kestää normaaliakaan käyttöä ja vääntöä. VAG vehkeet kestää just ja just takuuajan.

a4b8

mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

ram1

Lainaus käyttäjältä: Max355 - 04.06.19 - klo:09:03
Elikkä kyseessä A4 B9 2.0 TFSI 140kW 320Nm ja tuunaus mielessä.
Autossa lienee DL382-F loota, sillä se on etuvetoinen. Onko kokemuksia, kestääkö
S-Tronic lisävääntöä tuonne 400Nm paikkeille?
Tuossa laatikossa kesto 200kW/400Nm. Eli kestänee 450Nm helpostikin. Maksimivääntö on harvoin käytössä, muuta kuin ehkä hetkellisesti.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Max355

"Osta kovempi pirssi. Miksi haluat rikkoa autosi?
Täyttä älytöntä ajatteluakin."

Kiitos asiallisesta ja asiantuntevasta vastauksesta.
Siitä oli suunnaton apu.
Volvo S90 D4 AWD
Audi A4 2.0 TFSI
Fillari

ram1

Juu jos riittää etuveto, niin hintaeroahan on about 12000e tehokkaampaan versioon jota saa vaan quattrona. Ja softalla tuosta 190hp. koneesta saa hiukan enemmän kuin 245hp versiosta. Eli ei ollenkaan mielestäni huono vaihtoehto.
Itsellä on ollut useimmissa Vageissa ja muissakin pirsseissä saman lafkan customi, ja en keksi mitään huonoa. Hintaa tulee penkityksineen 450e ylöspäin, riippuen moottorista ja softaversiosta mitä autossa on. Toki saan ehkä hitusen halvemmalla vanhana asiakkaana.

Normaalikäytössä ei vaikuta koneen kestoon varmaankaan juuri mitenkään. On ollut autoja joissa softa ollut 200tkm. eikä niissä vikoja ollut moottorissa kuin laatikossakaan. Myöskin iskutilavuus koneessa isohko, ja tehoa hiukan tehokkaamman 1.6:n verran, joten varaahan tuossa selkeästi on.
S-tronic viat tulee ilman softaakin jos tullakseen, mutta jokainen saa kyllä itse päättää mitä autoltaan haluaa ja paljonko autosta haluaa yleensä maksaa. Myöskin etuvetoiseen vielä järkevät lukemat ajettavuuden kannalta.

Ja tietysti ikuinen vääntö takuista yms. Voi vaikuttaa, tai sitten ei. Tapauskohtaisia ja erittäin harvinaisia. Kun huollatat auton niinkuin pitää, tai mielellään ainakin öljyt useammin, niin auto pysyy paremmassa kunnossa, kuin surkeasti huollettu ja pidetty vakio.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Arcca

Kun kyseessä on tämä osakuormalla pihistelyyn tarkoitettu Miller kone, niin asiaa sen enempää tutkimatta vähän ihmetyttää mitä vieras softa tekee koneen toimintaperiaatteelle?

Muutenkin esim talvella pito ei riitä vakiotehoonkaan, niin hieman ihmetyttää tuo lisätehon haku, kun toi on jo vakiona matalan seitsemän sekunnin etuvetoinen. No, kesällä ehkä siitä jossain tilanteessa voi olla marginaalinen ilo, kenties radalle menossa?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

vasara

Etuvetoisten DL382-7F ja quattrojen variantille DL382-7Q on molemmille käsittääkseni määritetty tuo ram1 mainitsema sama 200kW/400Nm 'kesto'. Kyseessähän ei ole varsinaisesti kestävyyden raja vaan tehtaan määrittämä safe- arvo.
Samoja laatikoita käytetään 'kestorajoilla' olevissa..
2.0 TDI 140kW/400Nm, 3.0 TDI 160kW/400Nm ja 2.0 TFSI 185kW/370Nm moottorisissa autoissa, joita saa maailmalla sekä etu- että nelivetoisina.
Tuskin käyttäisivät laatikkoa, joka just just kestää.. eli 320Nm väännön nosto ei liene laatikon kannalta mikään ongelma.

ram1

Eiköhän se toimintaperiaate pysy ihan samana softallakin, ihan kuin muissakin moottoreissa.

Ja edelleen jaksan ihmetellä miksi se tehonlisäys on niin iso asia joillekin. Rahaa työnnetään paljon turhempiinkin asioihin eikä sen pitäisi niin paljon muiden elämää liikuttaa.

Satasen kiihtyvyys on täysin turha mittari, mutta ero nimenomaan ohituskiihtyvyydessä on yleensä erittäinkin iso. Se nyt vähän sama, että ostatko 1.0, vai 2.0 moottorin kun molemmilla pärjää vallan mainiosti, mutta hintaerot huimia.

Softaus muuttaa auton käytöstä mukavasti pienellä kustannuksella, eikä tartte heti lähteä tehokkaampaa kallista autoa ostamaan. Ja kyllä se auto sutii talvella tosiaan, oli softa tai ei. Onneksi yleensä liukkaita aika rajallinen määrä vuodessa ja nuo tehot ei vielä etuvetoisessa häiritsevät. Pito riittää hyvin normaalivauhdin ohituksissa yms. On kokemusta tehokkaista etuvedoista aika lailla ja alusta ja renkaat kun kunnossa niin eipä edes paikaltaan tarvii paljon suhnailla.

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Arcca

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 26.06.19 - klo:19:54
Ja edelleen jaksan ihmetellä miksi se tehonlisäys on niin iso asia joillekin. Rahaa työnnetään paljon turhempiinkin asioihin eikä sen pitäisi niin paljon muiden elämää liikuttaa.

Satasen kiihtyvyys on täysin turha mittari, mutta ero nimenomaan ohituskiihtyvyydessä on yleensä erittäinkin iso. Se nyt vähän sama, että ostatko 1.0, vai 2.0 moottorin kun molemmilla pärjää vallan mainiosti, mutta hintaerot huimia.

Olet tietenkin tuossa oikeassa. Kyseessä kuitenkaan ei ole 1.0 litrainen nuhapumppu, vaan aika ripeä peli vakionakin normi liikenteeseen. Auto on myös aika uusi (goodwill jutut vikojen tullessa kannattaa huomioida), siihen kun ottaa jälleenmyynnin (esim minä en huolisi lastutettua), ja mahdolliset riskit kuinka softa toimii. Ei kiitos. Minun osalta tuo aihe olkoon tässä.

Alkuperäinen ajatus oli ensisijaisesti ihmetellä tuon 5 litraa satasella kuluttavaksi suunnitellun Miller koneen lastutuksen onnistumista. Mutta jos kerran viritysfirmat osaa Miller koneen ominaisuudet huomioida, niin anti mennä vaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

ram1

Ei mullakaan tarkoitus muuta kuin jos joku halua tehdä jotain, niin se suotakoon eikä aina sitä vastaista tietämättä. Huonot asiat tietää kaikki mutta plussia taas ei. Laitan Maanantaina selkeitä infoa asiasta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

vasara

Tästä ketjusta havisi parin päivän kirjoitukset.. jos ylläpitäjä Jyrki:llä on jotain kirjoituksiani vastaan, niin voinee hävittää kaikki muutkin koko saitilta? Tee se. Ja hävitä nimimerkkini ja kaikki tiedot kuten GDPR velvoittaa. Ja.. jos Jyrki ei reagoi.. niin katotaan.....

Jakkeh

Lainaus käyttäjältä: Max355 - 04.06.19 - klo:09:03
Elikkä kyseessä A4 B9 2.0 TFSI 140kW 320Nm ja tuunaus mielessä.
Autossa lienee DL382-F loota, sillä se on etuvetoinen. Onko kokemuksia, kestääkö
S-Tronic lisävääntöä tuonne 400Nm paikkeille?

Oletko edennyt tehojen noston kanssa?  Itsekin kiinnostunut ja paljon ulkomailta jo löytyy kaikenlaisia viriboxeja ja ecun muokkaaja, mutta juurikaan ei keskusteluja löydy aiheesta, mitä eri osia kone sisältää ja onko mahdollisia heikkoja kohtia. Olisi kiva kuulla kokemuksia Suomesta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy