Kirjoittaja Aihe: 1.8tsi CDAA, Öljynkulutus (ei ne männät)  (Luettu 1790 kertaa)

Poissa Raumaster

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 58
    • Profiili
1.8tsi CDAA, Öljynkulutus (ei ne männät)
« : 15.05.19 - klo:12:42 »
2009 ocu kyseessä. Öljyä alkanut yhtäkkiä kuluttamaan suht reippaasti.
Koneeseen tehty 30tkm sitten täys mäntäremontti merkkiliikkeen toimesta.
Koneella ajettu nyt 160tkm.
Minkähänlainen tuo turbon kestoikä on ja miten sen parhaiten saisin testattua onko se välistynyt. Imuputken irroittamalla akselia ei pääse kokeilemaan kun turbon päässä näyttäisi olevan kiinteä käyrä, ja pakoputkea en kyllä jaksaisi alkaa irroittamaan.
PCV venttiilin kalvon juuri vaihdoin ja oli vähän rapsakan oloinen, pari reikää oli mutta ne taisi tulla kantta avatessa. Vielä en ole ehtinyt ajaa sillä että näkisi oliko vaikutusta kulutukseen.
Onko vinkkejä mikä muu voisi kulutusta aiheuttaa. Männät PITÄISI olla OK. Vielä kun kulutus ilmennyt niin yhtäkkiä. Turbo on itsellä se mahdollisin kohde...

Poissa rawpower

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: 1.8tsi CDAA, Öljynkulutus (ei ne männät)
« Vastaus #1 : 15.05.19 - klo:13:16 »
Moro,

Kun lukaisin otsikon ja aiheesi niin muistui mieleen vasta lukemani ketju täältä vagarenalta. Tässä oli myös autoon tehty mäntäremontti ja silti söi öljyä.

Tästä yksilöstä paljastui soikeat sylinterit ja koko kone meni vaihtoon. Toivotaan, ettei sinulla ole samaa ongelmaa. Ei muutakun tutkimaan?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30679.0

Näyttäisi olevan sama moottorikoodi kuin sinulla.

Poissa Raumaster

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: 1.8tsi CDAA, Öljynkulutus (ei ne männät)
« Vastaus #2 : 15.05.19 - klo:22:33 »
sylinterit mitattiin ja tutkittiin mielestäni rempan yhteydessä. Ajoinkin yhden 15000 huoltovälin ilman kulutuksia, nyt kun taas saisi öljyt vaihtaa niin hups alkanut aivan yhtäkkiä viedä öljyä.Mielestäni tuo ei mitään lammikkoja kyllä jätä mihinkään mutta pitää nyt ajaa auto kunnolla montun päälle ja katsoa. Mennyt kyllä luottamus tähän konserniin totaalisesti. Last vag ever......

Poissa rawpower

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: 1.8tsi CDAA, Öljynkulutus (ei ne männät)
« Vastaus #3 : 16.05.19 - klo:16:41 »
Joo ei kyllä konrsenin autot vakuuta kun näitä ketjuja lukee..

Tuossa sylinterit soikeena näköjään öljynkulutus jatkui heti remontin jälkeen ja sinä olitkin ajanut jo reippaasti kilometrejä ennen kuin alkoi uusimaan.

Savuttaako? Mulla pari vuotta sitten e61 530d bemari alkoi syömään öljyä 1l/3000km. aiemmin meni aina 1l/10000km jonka pidin normaalina.  Välijäähdyttimen putket täynnä öljyä. Turbohan se falskasi läpi. Tosin sitä öljyä taitaa jonkun verran aina päästä sinne välijäähdyttimelle vaikka turbo olisi kunnossakin.

Jos ei näkyviä vuotoja ole niin jonnekihan se öljy sillon karkaa. Eli joko männänrengasvika uusinut tai sitten turbon kautta häviää. Viheltääkö turbo enemmän kuin normaalisti? Mulla alkoi tuossa bmw:ssä loppukohden lämpimäkin viheltää kun tyhjäkäynnillä kiekkoja nosteli. Tehot oli vielä hyvinkin tallella. Savuarvo tais olla jotain 0.97 katsastuksessa.

Poissa mamba

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: 1.8tsi CDAA, Öljynkulutus (ei ne männät)
« Vastaus #4 : 05.06.19 - klo:18:54 »
Mulla on samat oireet 2010 Seat Leonissa. Samanlainen moottori ja männänrengasremontti tehty, mutta silti kuluttaa tosi paljon öljyä. Puristukset kuitenkin normaalit. 3 sylinterissä ei tulppa kestä.

Poissa Raumaster

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: 1.8tsi CDAA, Öljynkulutus (ei ne männät)
« Vastaus #5 : 08.06.19 - klo:11:32 »
Vaihdoin pcv venttiilin kalvo, vanha oli vähän kulahtanut ja haperon oloinen. Täytin öljyn ja nyt ajettu 1340km kun valo syttyi. Maanantaina lähtee puhelu rintajoupille. Kyllä syö miestä.
Oliskohan silti männät menny vai turbo... Nyt ajettu vähän reilu 160tkm

Poissa Raumaster

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: 1.8tsi CDAA, Öljynkulutus (ei ne männät)
« Vastaus #6 : 09.06.19 - klo:21:43 »
Ajelin tuossa eilen autoni perässä motskarilla. Muija stoppas noin 5 -10minuutiksi rauhoittelemaan itkuista 6kk poikaamme ja odottelin siinä takana ja auto kävi kokoajan. Sitten kun muija lähti ajamaan niin uskoisin että kakkosvaihteelle päästyään auto pölläytti mojovan sinivalkoisen savupilven. Pari kolme vaihteen väliä savua tuli, kokoajan vähentyen eikä sen koomin enää pölläytellyt. Kovasti aloin nyt tuota turboa epäillä. Onko näitä mennyt millä kilsoilla ja mitenkähän väljyyden voisi vielä varmistaa....

Poissa Raumaster

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: 1.8tsi CDAA, Öljynkulutus (ei ne männät)
« Vastaus #7 : 25.06.19 - klo:11:44 »
Jees turbohan se oli väljänä. Otin pakoröörin irti niin akselissa reippaasti päittäisvälystä, ahdin lähti huoltoon niin ilmeni että hukkaporttikin oli väljänä. Kiireen ja suht pienen lisähinnan takia tuli uusi borgwarneri tilalle. Jospa nyt taas saisi öljyt pystmään koneessa. Jaksaisi vaan sen ruuvata kiinni. Purkaminen ainakin oli sangen työläs homma, toivottavasti kasaaminen menisi jouhevammin.... ;D

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy