Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor

Aloittaja Passat19, 18.04.19 - klo:23:00

« edellinen - seuraava »

Passat19

Hei,

Passat 1.9 TDI vm. 2007 alkoi tänään herjaamaan seuraavaa. Tämä vika ilmaantui kevyen koneen pesun jälkeen. En tiedä onko pesulla mitään tekemistä tämän kanssa vaan ainoastaan sattumaa. Vikakoodin ilmestymisen jälkeen autosta katoaa tehot kaikilla kierrosalueilla. Auto on ns. "limp modessa". Kun vikakoodin nollaa VCDS.llä, auto toimii taas ihan normaalisti ja autosta saa kaikki tehot irti, ts. toimii normaalisti. Kun virrat katkaisee ja käynnistää auton uudelleen, VCDS ilmoittaa samaa vikakoodia ja auto on taas ns. limppimoodissa eli tehoton.

Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Käytössäni on siis RossTechin alkup. VCDS kaapeli ja luku kyllä onnistuu.

005522 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor
P1592 - 000 - Implausible Correlation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 338989 km
Time Indication: 0
Date: 2019.04.18
Time: 22:11:29

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Pressure: 254 mbar
Pressure: -150 mbar
Bin. Bits: 00011010
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Absolute Pres.: 1917.6 mbar
VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

M_M

Katsoppa tarkemmista mitta-arvoista, mitä näyttää ahtopaineanturi G31 kun kone ei ole käynnissä? Tuon vikakoodin freeze framessa näkyy seuraavaa:

Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Absolute Pres.: 1917.6 mbar

Kone on siis sammuksissa ja toinen paineanturi näyttää aivan oikein ilmanpainetta 1020 mbar mutta toinen anturi näyttääkin liki 2 bar absoluuttista painetta. Moottorin olessa sammutettuna, noiden molempien pitäisi näyttää samaa. En sano varmaksi kumpi noista on kumpi, mutta tarkemmat mitta-arvot sen varmaan paljastavat.

Anturi tai johdotus risa tai liittimessä vesivahinko pesun jäljiltä?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Passat19

Hei,

Missä tuo paineanturi sijaitsee ja pääseekö siihen mitä kautta käsiksi? Voi hyvinkin olla että pesun jälkeen anturiin on päässyt vettä.
VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

M_M

Enpä mene takuuseen, mutta lähtisin etsimään ahtoputkesta, ahtoilman jäähdyttimen jälkeiseltä osuudelta.

Kuvassa osa nro 18.


VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

o.b.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_209.pdf

Tuolta ne paikat löytyy sivuilta 35-36. Toivottavasti vettä ei päässyt altitude sensoriin, joka on ECU:ssa ::)

M_M

Totta tosiaan, jos se on tuo ulkoilman painetta haisteleva anturi joka on viallinen, niin sen vaihto ei olekaan ihan niin yksioikoista. Sillä ehdotinkin, että kun kerran on VCDS käytettävissä niin kannattaisi sillä ensin kuutioida kumpi se niistä on joka näyttää höpöjä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

SiPaLe

Itellä -08 Altea teki vastaavaa. Johtovika jossain ecu-ahtopaineanturi välillä, silloin löyty ahtopaineanturille edullisesti korjausjohtosarja mikä korvasi alkuperäiset johdot anturilta eculle, laitoin semmosen satsin ja toimi 4v moitteetta minkä auto minulla oli.

Passat19

Hei,

Kun auto on sammuksissa (ainoastaan virrat päällä), niin arvot ovat seuraavanlaiset.




d20 roler
VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

Passat19

Hei,

Tässä vielä toinen kuva, jossa mukana kanava 11.

VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

Zetor

Tuon perusteella ahtopaineanturi ja sen johdotus tarkastukseen.
VW Tiguan Allspace 2.0TSI Highline -19
VW Golf 1.4 TSI DSG Comfortline -17
ex Skoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 190 4x4 DSG -16 + 4*VAG

Passat19

Hei,

Vaihdoin tänään ahtopaineanturin mutta samaa ongelmaa herjaa. Oisko ideoita?

Monday,22,April,2019,13:42:51:47228
VCDS Version: Release 18.9.1 (x64) Running on Windows 10 x64
www.Ross-Tech.com

                Address 01: Engine       Labels: 03G-906-016-BKC.clb
Control Module Part Number: 03G 906 021 LR    HW: 03G 906 021 AN
  Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG  9248
           Software Coding: 0000071
            Work Shop Code: WSC 00028 028 00001
                      VCID: 7AF1C9873567259A93-802E
1 Fault Found:

005522 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor
               P1592 - 000 - Implausible Correlation
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 339078 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2019.04.22
                    Time: 13:43:46

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Pressure: 254 mbar
                    Pressure: -134 mbar
                    Bin. Bits: 00011010
                    Absolute Pres.: 1009.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2060.4 mbar


Readiness: 0 0 0 0 1
VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

Passat19

Hei,

Tässä vielä muutamia arvoja kun virrat päällä (auto ei käynnissä).


                Address 01: Engine  (03G 906 021 LR)

13:54:04
  610.0 mg/str   Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
  0.0 mg/str   Exhaust Gas Recirculat. (actual)
  95.5 %   Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
  29.7°C   Intake Air Temperature (G72)
  0 /min   Engine Speed (G28)
  0.0 mg/str   Mass Air Flow (actual)
  1020.0 mbar   Atmospheric Pressure
  1978.8 mbar   Boost Pressure (actual)
  193.8 mbar   Boost Pressure (specified)
  1978.8 mbar   Boost Pressure (actual)
  0.0 %   Charge Pressure Control Duty Cycle
VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

Passat19

Hei,

Kattelin ajon aikana VCDS.llä arvoja ja otin ylös. Kesken ajon menee joskus myös "limppimoodiin" ja antoi tällaisen virhekoodin. Onko ideoita, mistä tämä ongelma nyt johtuu?

                Address 01: Engine       Labels: 03G-906-016-BKC.CLB
Control Module Part Number: 03G 906 021 LR    HW: 03G 906 021 AN
  Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG  9248
           Software Coding: 0000071
            Work Shop Code: WSC 00028 028 00001
                      VCID: 7AF1C9873567259A93-802E
1 Fault Found:

000564 - Boost Pressure Regulation
               P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 339091 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2019.04.22
                    Time: 20:39:00

             Freeze Frame:
                    RPM: 2940 /min
                    Speed: 103.0 km/h
                    Load: 100.0 %
                    Voltage: 14.52 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 2029.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2376.6 mbar


Readiness: 0 0 0 0 1
VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

M_M

Vika on edelleen siinä, että ahtopaineanturi näyttää kahden barin painetta vaikka kone olisi sammuksissa.

Ihan ensiksi, onko varmasti vaihdettu oikea anturi? Kokeile vaikka niin, että otat johdon irti anturista ja katsot mitä ahtopainelukemaa ECU silloin näyttää (mittalohko 010-3). Pitäisi varmaan näyttää nollaa johdon ollessa irti.

Jos on varmasti vaihdettu oikea anturi ja uusi korvaava osa on toimiva ja autoon sopiva, niin sitten otetaan kytkentäkaaviot käteen ja mitataan anturin johdotus anturin ja ECUn välillä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy