VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Zarhan

Onko ID.3:n käyttöliittymä tosiaan vielä nykyäänkin niin hirveä kuin tämä twiittiketju antaa ymmärtää?

https://twitter.com/jfkettunen/status/1601268372284772352

Omat kokemukset on lähinnä kaverin autosta yhteen ajokertaan perustuen parin vuoden takaa, jolloin teki jo "vaikutuksen".

f080421

Lainaus käyttäjältä: Zarhan - 10.12.22 - klo:15:46
Onko ID.3:n käyttöliittymä tosiaan vielä nykyäänkin niin hirveä kuin tämä twiittiketju antaa ymmärtää?

https://twitter.com/jfkettunen/status/1601268372284772352

Omat kokemukset on lähinnä kaverin autosta yhteen ajokertaan perustuen parin vuoden takaa, jolloin teki jo "vaikutuksen".

Minusta nuo ovat pikkuasioita joihin ainakin itse olen tottunut. Ã,,änenvoimakkuutta säädän yleensä ratista oli pimeää tai ei ja ilmastoinnissa on aina sama lämpötila. Se on automaatti-ilmastointi.

En ole varma onko uusissa autoissa nuo liukupinnat jo valaistu. Faceliftissä ainakin pitäisi olla.

Sanotaanko nyt niin, että jos vaihtaisin autoa niin en tuon käyttöliittymän takia.

ID.3 Pro Performance Business 2021

Daatta

#3122
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 10.12.22 - klo:16:29
En ole varma onko uusissa autoissa nuo liukupinnat jo valaistu. Faceliftissä ainakin pitäisi olla.

ID.3 faceliftissä ei ennakkotietojen mukaan ole uutta kojetaulua, ainoastaan isompi 12" näyttö. Eli samat kosketusnäppäimet ja valaisematon säätöpaneeli kuin nykyisessä. Uudistukset tulevat ilmeisesti MEB+ alustaan sitten myöhemmin, parin vuoden päästä. Facelift on täysin nykyisellä teknologialla toteutettu, ei siis nopeampaa tietoviihdejärjestelmän käynnistymistä tai mitään.

Sisustassa on kyllä käytetty parempia materiaaleja, kenelle se jotain merkitsee. Minulle ei.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 12.12.22 - klo:08:49
ID.3 faceliftissä ei ennakkotietojen mukaan ole uutta kojetaulua, ainoastaan isompi 12" näyttö. Eli samat kosketusnäppäimet ja valaisematon säätöpaneeli kuin nykyisessä. Uudistukset tulevat ilmeisesti MEB+ alustaan sitten myöhemmin, parin vuoden päästä. Facelift on täysin nykyisellä teknologialla toteutettu, ei siis nopeampaa tietoviihdejärjestelmän käynnistymistä tai mitään.

Sisustassa on kyllä käytetty parempia materiaaleja, kenelle se jotain merkitsee. Minulle ei.
1st ja 4-istuimen Tour omistajille Facelift varmaan tuo sellaisia 3.1 softan ominaisuuksia, jotka tarvitsevat autoista nyt puuttuvia antureita.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Vastarakki

Lauantaina sitten lasahti mun "vähävikainen" 1st oikein kunnolla.

Perjantaina tuli tauluun "Sähköjärjestelmän vika. Hakeudu korjaamolle". Sama oli taulussa vielä lauantaina, parin kilsan ajon jälkeen hävisivät kaikki tehot. Mittariston molemmat palkit hupenivat pois. Auto pysyi onneksi vapaalla ja liukui. Tehot palautuivat hetken päästä ja pysyivät pari minuuttia. Nilkutin DC-laturille, jos ongelma olisi johtunut pakkasesta tms. Auto otti 40 prossan varauksella virtaa vastaan vain 16 kW teholla, vaikka roikutin sitä vartin töpselissä.

Lähdin jatkamaan matkaa, hetken päästä sama saaga jatkui. Parin kilsan päästä jo hyydyttiin keskelle risteystä, mittariston sininen ja vihreä palkki välillä häviten ja välillä ollen n. 2 mm pitkiä. Kilppari taulussa, auto ei liiku. Sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen saatiin virtaa aina parin sadan metrin ajoa varten. Puolisen tuntia tehtiin 2 km matkaa kotipihaan. 11 kW AC-latauksessa auto otti virtaa 3 kW teholla sisään.

Tänään ajoin hitaasti ja varovasti auton Tampereen K-auton korjaamoon. Olin ladannut 80%:iin, vaikutti se tai ei.

Joko arvaatte, mitä Tampereen K-autosta sanottiin? "Eipä ole tullut tällaista ennen vastaan." Vikaa ehditään tutkimaan aikaisintaan keskiviikkona 21.12. eli kymmenen päivän päästä. Ei sijaisautoa odotusajaksi eikä korjauksen ajaksi. Kehottivat varautumaan kaivamaan kuvetta, koska takuu on mennyt umpeen 26.10.2022. VMP.

Yrittäkääpä löytää K-autolta joku, jolle soittaa ja valittaa asiasta. Ei ihan helppo homma.

Työmatka on onneks vaan 25 kilometriä suuntaansa ja joulunakin pitäis jossain käydä. Silloinhan tietty korjaamon tontut paiskivat hommia täysiä ja viimeistään uutenavuotena on mun auto korjattu, eikös niin.

Jultsu

Kannattaa lopettaa tuon tiedon myötä tuon "takuu" sanan käyttäminen aivan kokonaan, ja jatkossa puhua huollon ihmisten kanssa vain kuluttajansuojalain mukaisesta valmistajan virhevastuusta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Vastarakki

Kiitos vinkistä!

Maahantuoja:

"Kiitoksia viestistä ja harmillista kuulla autosi korjaustarpeista.

Autosi 2 vuoden tehdastakuu on päättynyt. Autolle on suoritettava vianmääritys, jotta selviää tarkasti mistä on kysymys.
Takuun jälkeisisissä vianmääritys kuluissa asiakas vastaa lähtökohtaisesti kustannuksista. Vianmäärityksen jälkeen kustannukset arvioidaan asianmukaisesti kuluttajasuojalajin mukaisesti virhevastuun perusteella.
Takuun piiriin ei ikävä kyllä kuulu sijaisautomahdollisuutta eikä myös takuun jälkeen, ellei toisin ole sovittu esimerkiksi myynti-tiimin kanssa.
Välitin viestisi vielä myynti-tiimille sekä huolto-tiimille.
Toivomme, että vianmääritys sekä tarvittava korjaus autolle voidaan toteuttaa mahdollisimman pikaisesti."

Daatta

Heti myyjään tai merkkiliikkeen jälkimarkkinointipäällikköön yhteyttä! Myyjäliike vastaa goodwillista. Sijausauto voi olla hankalampi pala, siihen tuskin on (moraalista) velvollisuutta kenelläkään. Ikävä homma kaiken kaikkiaan, saattaa mennä akku vaihtoon tai muuta. Siinä onneksi 8 vuoden takuu kattaa ainakin kalliimmat jutut.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

f080421

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 12.12.22 - klo:11:30
Joko arvaatte, mitä Tampereen K-autosta sanottiin? "Eipä ole tullut tällaista ennen vastaan." Vikaa ehditään tutkimaan aikaisintaan keskiviikkona 21.12. eli kymmenen päivän päästä. Ei sijaisautoa odotusajaksi eikä korjauksen ajaksi. Kehottivat varautumaan kaivamaan kuvetta, koska takuu on mennyt umpeen 26.10.2022. VMP.

Siellä taitaa olla taas menossa sama 12 V -akkurumba kuin viime vuonna pakkasten tullessa. Enkä nyt tarkoita ainoastaan sähköautoja vaan ihan kaikkia Volkkareita. Silloin ei saanut huoltoon mitään yhteyttä paitsi käymällä tiskillä itkemässä.

Kuinkas muuten vakuutusyhtiö suhtautuu tuohon?
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 12.12.22 - klo:08:49
ID.3 faceliftissä ei ennakkotietojen mukaan ole uutta kojetaulua, ainoastaan isompi 12" näyttö. Eli samat kosketusnäppäimet ja valaisematon säätöpaneeli kuin nykyisessä. Uudistukset tulevat ilmeisesti MEB+ alustaan sitten myöhemmin, parin vuoden päästä. Facelift on täysin nykyisellä teknologialla toteutettu, ei siis nopeampaa tietoviihdejärjestelmän käynnistymistä tai mitään.

Tuo on sinänsä hyvä asia, koska silloin tulevienkin softapäivitysten pitäisi tulla myös näihin meidän legacy-autoihin - ainakin raudan puolesta.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Vastarakki

Epistola edellisen jälkeen:

1. Soitto K-auton vaihteeseen. Eivät tiedä, mihin ohjataan, joten ohjaavat korjaamopäällikölle.
2. Reklamaatio K-auton jonkun sadan lomakkeen seasta suoraan maahantuontiin (löytyy muuten Volkswagen.fi -sivuston kautta). Sieltähän sitten vastasivatkin, että no can do.
3. Ilmoitus virheestä ja virhevastuusta myyjälle (Pohjanmaalla, minä ja auto Pirkanmaalla).
4. Korjaamopäällikkö soittaa perään ja sanoo selvittävänsä asiaa. Volkswagenin liikkumisturvaan pitäisi kuulua sijaisauto kolmeksi päiväksi.
5. Korjaamon asiakaspalvelija soittaa, "tulipa tehtyä moka, sijaisauto kuuluu sittenkin". Antaa mulle Volkkarin numeron, että saan sopia homman itse.
6. Myyjäliike Pohjanmaalta soittaa ja pahoittelee, kertoo olleensa yhteydessä huoltoon. Kuulemma pitäisi liikkumisturvan kolmen päivän aikana onnistua vian diagnosointi. Olivat luottavaisia, että syyskuun lopussa huolletun auton korjauksen maksaa Volkswagen Aktiegesellsfhaft.
7. Soitto Volkkarin liikkumisturvaan. Ottavat tiedot.
8. Europcar soittaa ja yrittää sopia auton noudosta. Työpaikalta on 25 kilsaa toimipisteelle. Sanoo palaavansa asiaan.
9. Europcar soittaa ja kertoo, että voivat toimittaa auton ja soittelevat myöhemmin.
10. Europcarin auton toimittaja kertoo, että hän lähtee tuomaan autoa.
11. Poloa odotellessa forumille kirjoittelua.

"Ei mee mikkään saatana kohtuuvvela!"

Vakuutukseeni ei kuulu sijaisautoturva. Ehkä sitten seuraavan auton kanssa kuuluu.

Herr K

Täällä on vähän lisätietoa faceliftistä:

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/the-new-id3-is-ready-and-raring-to-go-15348

Lisäksi Ilta-Sanomien jutussa sama tiivistettynä Suomeksi ja Saksan auto-motor-und-sportin fiilistely facelift-mallista pikaisen tutustumisen jälkeen:

https://www.is.fi/autot/art-2000009250218.html
https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/vw-id3-facelift-2023/

Uutta softaversiota ainakin lupaillaan ja sen myötä pitäisi käytettävyyden ja nopeudenkin parantua. Aika näyttää kuinka käy.
VW Passat Variant GTE

f080421

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 12.12.22 - klo:15:16
Epistola edellisen jälkeen:

1. Soitto K-auton vaihteeseen. Eivät tiedä, mihin ohjataan, joten ohjaavat korjaamopäällikölle.
2. Reklamaatio K-auton jonkun sadan lomakkeen seasta suoraan maahantuontiin (löytyy muuten Volkswagen.fi -sivuston kautta). Sieltähän sitten vastasivatkin, että no can do.
3. Ilmoitus virheestä ja virhevastuusta myyjälle (Pohjanmaalla, minä ja auto Pirkanmaalla).
4. Korjaamopäällikkö soittaa perään ja sanoo selvittävänsä asiaa. Volkswagenin liikkumisturvaan pitäisi kuulua sijaisauto kolmeksi päiväksi.
5. Korjaamon asiakaspalvelija soittaa, "tulipa tehtyä moka, sijaisauto kuuluu sittenkin". Antaa mulle Volkkarin numeron, että saan sopia homman itse.
6. Myyjäliike Pohjanmaalta soittaa ja pahoittelee, kertoo olleensa yhteydessä huoltoon. Kuulemma pitäisi liikkumisturvan kolmen päivän aikana onnistua vian diagnosointi. Olivat luottavaisia, että syyskuun lopussa huolletun auton korjauksen maksaa Volkswagen Aktiegesellsfhaft.
7. Soitto Volkkarin liikkumisturvaan. Ottavat tiedot.
8. Europcar soittaa ja yrittää sopia auton noudosta. Työpaikalta on 25 kilsaa toimipisteelle. Sanoo palaavansa asiaan.
9. Europcar soittaa ja kertoo, että voivat toimittaa auton ja soittelevat myöhemmin.
10. Europcarin auton toimittaja kertoo, että hän lähtee tuomaan autoa.
11. Poloa odotellessa forumille kirjoittelua.

"Ei mee mikkään saatana kohtuuvvela!"

Vakuutukseeni ei kuulu sijaisautoturva. Ehkä sitten seuraavan auton kanssa kuuluu.

Kiitos tästä! Täytyy kyllä itsekin vastaisuuden varalle muistaa tuo VW:n liikkumisturva.

Toivottavasti saat pian Iidan takaisin ajoon :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

mikaanikko

Taitaa olla varminta, että seuraava auto ei ole Volkkari. Uskaltaisko Audia kokeilla?
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

jppetteri

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 12.12.22 - klo:11:30
Tänään ajoin hitaasti ja varovasti auton Tampereen K-auton korjaamoon. Olin ladannut 80%:iin, vaikutti se tai ei.

Väärin toimittu. Kuskilta siis.

Kun auto hyytyy tienvarteen, niin soitto liikkumisturvaan, josta ne hoitaa hinurin paikalle. Siinä soiton yhteydessä kannattaa mainita omasta liikkumistarpeesta. Automaattisesti se aina ei ole sijaisauto, mutta usein on. Mitään omatoimista korjaamolle hakeutumista ei pidä tehdä.

Mistäkö tiedän? Been there, done that, sillä ensimmäisellä kerralla. Toisella kertaa jo ymmärsin miten systeemi toimii.


f080421

#3135
Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 12.12.22 - klo:19:02
Taitaa olla varminta, että seuraava auto ei ole Volkkari. Uskaltaisko Audia kokeilla?

Audi on samaa konsernia eikä taatusti auta mitään. Itselleni ei juuri tule muuta mieleen kuin Toyota, jos haluaa toimivaa tekniikkaa ja asiakaspalvelua. Tosin bz4x:n tehdastakuu on ainoastaan kolme vuotta jolloin autoa saisi silti vaihdella koko ajan.

ID.3:n ykstyisleasing voisi olla vaihtoehto. Nythän sitä tarjottiin 479 euroa / kk kolmeksi vuodeksi sisältäen jopa K-Latausta 30 000 km ajoon. En tiedä myyntiinkö jo loppuun.

Olen kuullut kauhutarinoita vähän kaikkien merkkien huolloista ja takuukorjauksista, että en usko merkkiä vaihtamalla asioiden välttämättä muutenkaan paranevan yhtään. Kyllä siellä on tapeltu ihan selvistä asioista mm. korealaisten autojen kanssa, että suostuvat edes takuuaikana ylipäätään tutkimaan ongelmaa. Facebookissa oli juttua EV6:sta joka ei ladannut AC:lla eikä huoltoa kiinnostanut tippaakaan.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 12.12.22 - klo:19:14
Väärin toimittu. Kuskilta siis.

Kun auto hyytyy tienvarteen, niin soitto liikkumisturvaan, josta ne hoitaa hinurin paikalle. Siinä soiton yhteydessä kannattaa mainita omasta liikkumistarpeesta. Automaattisesti se aina ei ole sijaisauto, mutta usein on. Mitään omatoimista korjaamolle hakeutumista ei pidä tehdä.

Mistäkö tiedän? Been there, done that, sillä ensimmäisellä kerralla. Toisella kertaa jo ymmärsin miten systeemi toimii.

Yksi kaveri ajoi kerran "hakeudu korjaamolle"-tilaisen auton K-Auton pihasta muutaman sadan metrin päähän tien varteen ja jätti siihen, kun kuuli ettei saa muuten sijaisautoa. Itse olen vähän liian rehellinen autoilijaksi.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Zarhan

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 12.12.22 - klo:19:21
Yksi kaveri ajoi kerran "hakeudu korjaamolle"-tilaisen auton K-Auton pihasta muutaman sadan metrin päähän tien varteen ja jätti siihen, kun kuuli ettei saa muuten sijaisautoa. Itse olen vähän liian rehellinen autoilijaksi.

En ole vastaavaan tilanteeseen joutunut, mutta kun ensimmäisen Seattini ostin keväällä 2009, niin myyjä jo silloin kertoi liikkumisturvasta, että tämä ei päde kotipihassa tai autokorjaamon pihassa. Ja kertoi tapauksesta että oli soitettu hinuri suunnilleen vastapäiseen kerrostalon parkkipaikalle, mutta näin se vaan piti tehdä. Totesi että jos hyytyy vaikka kymmenenkin metrin päähän kotipihasta, ei kannata työntää perille asti vaan soittaa siinä paikassa liikkumisturva paikalle.

Täytyy sanoa että olen kiitollinen tuosta ohjeistuksesta, nyt kun tätä tarinaa kuuntelee...

mikaanikko

Tänään yritin ladata Iidun teholaturissa K-Lataus 100kW. Akussa oli 49% varaus, kun kytkin kaapelin. Ulkona -8 astetta ja akku luultavasti samassa lämpötilassa. Istuin autossa odotellen valmistumista. Jonkin ajan kuluttua lataus loppui ilmoitukseen "Latausta ei voitu suorittaa loppuun. Kts.ohjekirja". Lataus oli ehkä 53%. No - odotin hetken ja päätin kokeilla uudestaan. Kaapeli ensin irti, sitten kiinni ja lataus käyntiin. Nyt kesti reilun vartin ja päästiin 62%iin ennenkuin tuli sama ilmoitus.
Kysymys: miksi keskeytyi, jos joku sattuisi tietämään.
Toinen kysymys: mistä kohtaa ohjekirjasta löytäisin selityksen? Olen nyt tunnin verran lueskellut ohjekirjaa enkä löydä mitään mikä selittäisi latauksen keskeytymisen.
Olin laturissa yksin eli naapuri ei häirinnyt.
En jaksanut enää kolmatta yritystä.
Onko kyseessä K-Latauksen konstailu vai Iidun vilutus tuiskussa seisomiseen?
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Pingu

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 12.12.22 - klo:23:06
Tänään yritin ladata Iidun teholaturissa K-Lataus 100kW. Akussa oli 49% varaus, kun kytkin kaapelin. Ulkona -8 astetta ja akku luultavasti samassa lämpötilassa. Istuin autossa odotellen valmistumista. Jonkin ajan kuluttua lataus loppui ilmoitukseen "Latausta ei voitu suorittaa loppuun. Kts.ohjekirja". Lataus oli ehkä 53%. No - odotin hetken ja päätin kokeilla uudestaan. Kaapeli ensin irti, sitten kiinni ja lataus käyntiin. Nyt kesti reilun vartin ja päästiin 62%iin ennenkuin tuli sama ilmoitus.
Kysymys: miksi keskeytyi, jos joku sattuisi tietämään.
Toinen kysymys: mistä kohtaa ohjekirjasta löytäisin selityksen? Olen nyt tunnin verran lueskellut ohjekirjaa enkä löydä mitään mikä selittäisi latauksen keskeytymisen.
Olin laturissa yksin eli naapuri ei häirinnyt.
En jaksanut enää kolmatta yritystä.
Onko kyseessä K-Latauksen konstailu vai Iidun vilutus tuiskussa seisomiseen?

Sanoisin että K-Latauksen konstailu. Sama toistunut itsellä muutaman kerran. Siirtyminen naapuriin ABC:n tai Virran laturille on auttanut joka kerta. Omalla seudulla tuntuu varsinkin yksi K-Latauksen pönttö tekevän jatkuvasti samaa, jos se edes sattuu olemaan päällä.

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 12.12.22 - klo:23:06
Tänään yritin ladata Iidun teholaturissa K-Lataus 100kW. Akussa oli 49% varaus, kun kytkin kaapelin. Ulkona -8 astetta ja akku luultavasti samassa lämpötilassa. Istuin autossa odotellen valmistumista. Jonkin ajan kuluttua lataus loppui ilmoitukseen "Latausta ei voitu suorittaa loppuun. Kts.ohjekirja". Lataus oli ehkä 53%. No - odotin hetken ja päätin kokeilla uudestaan. Kaapeli ensin irti, sitten kiinni ja lataus käyntiin. Nyt kesti reilun vartin ja päästiin 62%iin ennenkuin tuli sama ilmoitus.
Kysymys: miksi keskeytyi, jos joku sattuisi tietämään.
Toinen kysymys: mistä kohtaa ohjekirjasta löytäisin selityksen? Olen nyt tunnin verran lueskellut ohjekirjaa enkä löydä mitään mikä selittäisi latauksen keskeytymisen.
Olin laturissa yksin eli naapuri ei häirinnyt.
En jaksanut enää kolmatta yritystä.
Onko kyseessä K-Latauksen konstailu vai Iidun vilutus tuiskussa seisomiseen?
Tuo HVAC yksikkö on sisätilan ja akunhallinnan kanssa jaettu, eli autossa sisätilanlämmitys/ilmastointi päällä istuskelu ei koskaan annan optimi pikalatausta. Tesla bjorn on tämän monella eri MEB alustan autolla demonnut.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 12.12.22 - klo:19:14
Väärin toimittu. Kuskilta siis.

Niin oli! Mutta: ID-sarjan autoissa liikkumisturva on voimassa vaikka auton nilkuttaisikin korjaamon pihaan. Tämä kannattaa tietää ainakin Tampereella asioidessa ja vaatia heti vuokra-auto alle. Jännästi en ollut oppinut kolmen edellisen kerran jälkeen itsekään tuota. Voin kysyä joskus tammikuussa sitten, olisko liikkumisturva Iideissä voimassa kotipihassakin  ;D

f080421

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 13.12.22 - klo:09:36
Niin oli! Mutta: ID-sarjan autoissa liikkumisturva on voimassa vaikka auton nilkuttaisikin korjaamon pihaan. Tämä kannattaa tietää ainakin Tampereella asioidessa ja vaatia heti vuokra-auto alle.

Onko tuosta jossakin mustaa valkoisella?
ID.3 Pro Performance Business 2021

Daatta

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 12.12.22 - klo:23:06
Tänään yritin ladata Iidun teholaturissa K-Lataus 100kW. Akussa oli 49% varaus, kun kytkin kaapelin. Ulkona -8 astetta ja akku luultavasti samassa lämpötilassa. Istuin autossa odotellen valmistumista. Jonkin ajan kuluttua lataus loppui ilmoitukseen "Latausta ei voitu suorittaa loppuun.

Jatkossa ei kannata ihmetellä, vaihtaa vaan laturia heti oireiden ilmautuessa. Latausoperaattorin päivystysnumeroon voi toki soitella, jos ei ole vaihtoehtoa laturin kanssa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jppetteri

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 13.12.22 - klo:09:36
Voin kysyä joskus tammikuussa sitten, olisko liikkumisturva Iideissä voimassa kotipihassakin  ;D

Golffi on kerran haettu ilman mutinoita kotipihasta. Olin kyllä valmistautunut työntämään sen kadun varteen parkkiin, mutta ei tarvinnut.

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 13.12.22 - klo:09:36
Niin oli! Mutta: ID-sarjan autoissa liikkumisturva on voimassa vaikka auton nilkuttaisikin korjaamon pihaan. Tämä kannattaa tietää ainakin Tampereella asioidessa ja vaatia heti vuokra-auto alle. Jännästi en ollut oppinut kolmen edellisen kerran jälkeen itsekään tuota. Voin kysyä joskus tammikuussa sitten, olisko liikkumisturva Iideissä voimassa kotipihassakin  ;D
Mä sain liikkumisturvasta auton kun jätti kotipihalle. Tuli vielä uusi x1 pluggari. Pienihän se on…

Toki alle vuoden ikäinen ja takuuta voimassa. Kysyivät volkkarilla vielä tarvitaanko sijaisautoa.

f080421

Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 13.12.22 - klo:12:54
Mä sain liikkumisturvasta auton kun jätti kotipihalle. Tuli vielä uusi x1 pluggari. Pienihän se on…

Toki alle vuoden ikäinen ja takuuta voimassa. Kysyivät volkkarilla vielä tarvitaanko sijaisautoa.

Voihan sen tietysti niin ajatella, että on lähdössä puku päällä töihin eikä auto liiku mihinkään niin kyllähän siinä silloin "matka keskeytyy".
ID.3 Pro Performance Business 2021

Jake69

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 12.12.22 - klo:19:02
Taitaa olla varminta, että seuraava auto ei ole Volkkari. Uskaltaisko Audia kokeilla?

Audi pohjautuu 100% samaan tekniikkaan. Vähän parempi viimeistely ja onneton käyttöliittymä. Itsellä jäi sellainen fiilis että OOOO lisä oli perinteiset 10.000 euroa ja se sisusta ei ollut samaa tasoa kun merkin polttiksissa.

Jos hyvät valot ei ole kynnyskysymys niin mites Cupra Born? Siihen saa minusta kohtuulliseen 300â,¬ lisähintaan 5v / 150 tkm takuun. Kovin jaksan ihmetellä ettei muut konsernin merkit tarjoa samaa.

Toimintamatkan ja matkantekokyvyn (kesällä) osalta isoakkuisena Born on omassa hinta pisteessään aika lailla huipulla kun on tuo 5v takuu. Ei tietty kannata maksaa isosta akusta jos sitä ei tarvitse.

Daatta

ID.3 on ihan hyvä auto, mutta jos vaihdan lähitulevaisuudessa autoa niin seuraava ei tule olemaan VAG. Ts. ei ole mitään järkeä vaihtaa samanlaiseen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Kilu7

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 12.12.22 - klo:19:17
Olen kuullut kauhutarinoita vähän kaikkien merkkien huolloista ja takuukorjauksista, että en usko merkkiä vaihtamalla asioiden välttämättä muutenkaan paranevan yhtään. Kyllä siellä on tapeltu ihan selvistä asioista mm. korealaisten autojen kanssa, että suostuvat edes takuuaikana ylipäätään tutkimaan ongelmaa. Facebookissa oli juttua EV6:sta joka ei ladannut AC:lla eikä huoltoa kiinnostanut tippaakaan.
Kun sähkiksellä takuu on 7v/150tkm:ä, niin saa siinä tovin vältellä tutkimista. Eiköhän ne ihan mielellään takuunalaista autoa tutki, kun maksaja on selvillä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy