Kirjoittaja Aihe: VW ID.3  (Luettu 154915 kertaa)

Poissa DSL

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 265
  • Ex tiisselisti
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #990 : 15.10.20 - klo:20:26 »
Chrisillä on leasing auto mitä väliä mitä sen akulle tapahtuu, vaihtaa sen 3 vuoden jälkeen pois
Saksassa toisin kuin Suomessa toi id.3 private leasing on painettu todella kilpailu kykyiseksi, lisäksi 1st movers omistajat saivat roimat alennukset (etu ei siis mennyt talvirenkaisiin)

jossain tuli vastaan omistaja joka oli ylittänyt jo 10000km oli ilmeisesti ollut jollain keski-euroopan lomalla ja muutenkin tykkää ajelemisesta

Sen verran asia kiinnostaa, että jos hän tekisi mittaukset uutena vs vuoden tai 2 vuotta käytettynä, paljonko ajoakun kapasiteetti heikkenee tuolla ajoprofiililla. Teslabjornkin on tehnyt muutaman videon aiheesta ja omasta M3:sta. Tyypillisesti käytetyn sähköauton ostajan ensimmäinen kysymys liittyy juuri akun kuntoisuuteen.
Ehkäpä joku ID.3:n omistaja on kirjannut muistiin autonsa toimintasädearvion täyteen ladattuna sen hetkisellä kulutuksella myöhempiä jatkovertailuja varten.
Kia e-Niro 64 kWh.
Skoda Octavia 1.0 TSI.

Poissa jamo75

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 866
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #991 : 15.10.20 - klo:20:49 »
se on aika vaikeaa kun id näyttä vain ja ainostan keskikulutusta
autoliikeessä range oli 420 mutta en jälkeen ei yli 400km ole näkynyt.
täyteen ladattuna nykyisin range on 330km luokkaa

uutena auto olisi pitänyt ladata 100% ajaa hallittu matka ladata takaisin 100% ja laskea käytetyt kw/h
sitten 2 vuoden jälkeen toistaa vastaava, toki kuten Teslalla autoa on voitu tunata ajan myötä eivätkä tulokset ole enää vertailukelpoiset.

esim. on hyvin paljon spekuloitu että keski akku voitaisiin esim. nostaa 120kw lataukseen, VW vaan haluaa pitää akkujen rasitukset sovituissa rajoissa. ehkä jos ajanmyötä tulee lisää dataa, otetaan akusta enemmän irti. esim. kun vaikka range näyttää 0:llaan niin silti pystyi ajamaan sen reilut 10km, eli akussa on reilusti alarajan reserviä

Sen verran asia kiinnostaa, että jos hän tekisi mittaukset uutena vs vuoden tai 2 vuotta käytettynä, paljonko ajoakun kapasiteetti heikkenee tuolla ajoprofiililla. Teslabjornkin on tehnyt muutaman videon aiheesta ja omasta M3:sta. Tyypillisesti käytetyn sähköauton ostajan ensimmäinen kysymys liittyy juuri akun kuntoisuuteen.
Ehkäpä joku ID.3:n omistaja on kirjannut muistiin autonsa toimintasädearvion täyteen ladattuna sen hetkisellä kulutuksella myöhempiä jatkovertailuja varten.
Tulossa: VW ID.3 1st max
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
Edelliset: Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa JPN_V70D3OR

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 436
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #992 : 16.10.20 - klo:11:27 »
Sen verran asia kiinnostaa, että jos hän tekisi mittaukset uutena vs vuoden tai 2 vuotta käytettynä, paljonko ajoakun kapasiteetti heikkenee tuolla ajoprofiililla. Teslabjornkin on tehnyt muutaman videon aiheesta ja omasta M3:sta. Tyypillisesti käytetyn sähköauton ostajan ensimmäinen kysymys liittyy juuri akun kuntoisuuteen.
Ehkäpä joku ID.3:n omistaja on kirjannut muistiin autonsa toimintasädearvion täyteen ladattuna sen hetkisellä kulutuksella myöhempiä jatkovertailuja varten.
Lähes mahdoton rasti, koska akussa on tuntematonta ylä- ja alabufferia. Uutena akku latautuu nopeasti 'täyteen', koska sitä ei todellisuudessa ladata aivan täyteen. ID.3:ssa vaikuttaa olevan myös alabufferia, koska meno hyytyy vasta 0% tienoilla.

Kun akku vanhenee käytettävissä oleva kapasiteetti vaikuttaa säilyvän hyvänä, mutta bufferit pienenevät. Tämä näkyy latausaikojen pidentymisenä, mutta latausaikaan vaikuttaa myös akun/ympäristön lämpötila, laturi ja 'kuun' asento, ml. ohjelmistopäivitykset. Toteutunut latauskäyrä kertoo jotain, mutta edelleisten syiden perusteella sekin on suuntaa antava.

Vertailu pitäisi käytännössä  tehdä laboratorioympäristössä.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Poissa the_kapu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #993 : 17.10.20 - klo:10:21 »
Täysi sekasotku tämä auto ;D:

"Puoli tuntia Volkswagen ID.3:n noudon jälkeen navigaattori ei käynnisty. Hetken päästä puheentunnistus kaataa koko järjestelmän loppumatkaksi. Seuraava aamu alkaa turvatyynyvialla. Yhtenä päivänä aktiiviset ajoavustimet antavat vikailmoituksen hetkeksi.

Kerran aktiivisen vakionopeudensäätimen käynnistys oikkuilee. Sitten apukuljettajan peili ei säädy alaspäin. Koeajoauton palautusreissulla ajotietokone jumitti. Kerran törmäyksenestojärjestelmä pysäytti talliin alamäkeen peruuttavan auton – vika vaiko yliherkkä kalibrointi?"

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/

Poissa PV

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #994 : 17.10.20 - klo:15:21 »
Täysi sekasotku tämä auto ;D:

"Puoli tuntia Volkswagen ID.3:n noudon jälkeen navigaattori ei käynnisty. Hetken päästä puheentunnistus kaataa koko järjestelmän loppumatkaksi. Seuraava aamu alkaa turvatyynyvialla. Yhtenä päivänä aktiiviset ajoavustimet antavat vikailmoituksen hetkeksi.

Kerran aktiivisen vakionopeudensäätimen käynnistys oikkuilee. Sitten apukuljettajan peili ei säädy alaspäin. Koeajoauton palautusreissulla ajotietokone jumitti. Kerran törmäyksenestojärjestelmä pysäytti talliin alamäkeen peruuttavan auton – vika vaiko yliherkkä kalibrointi?"

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/

Tai huonoa tuuria. Minulla ei ole vielä ollut mitään ongelmia. Kyllä näitä sattuu muillakin, lähipiirissä vm. 2019 S6 luovutuksen yhteydessä syttyi moottorielektroniikan vikavalo ja meni kilpikonnatilaan.  :-[
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.281
  • Tietäjät tietää...
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #995 : 17.10.20 - klo:16:25 »
Onkohan kellään tippunut puskuria ensimmäisen kilometrin aikana? Tai maalit murentunu jo ennen luovutusta? (kuten kaikkien jumaloimassa teslassa)  ;D
Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 85tkm ->
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa Antore

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 402
  • ID.3 1st Max
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #996 : 17.10.20 - klo:20:15 »
Videon lopussa Chris aika hyvin pukee sanoiksi omatkin tuntemukset miksi ostin softan osalta vielä raakileen auton. Ei haittaa yhtään niin pitkään, kun bugit ei ajamista haittaa ja ajaminen on niin hauskaa. Vähän eri mieltä tosin olen Chrisin kanssa Max-, ja Plus-varustelun eroista ja varusteiden tärkeydestä. Mutta makuasioistahan nuo on pitkälti.

https://www.youtube.com/watch?v=17n-Cm6SBsI

Poissa Zego

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 366
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #997 : 17.10.20 - klo:22:15 »
En kyllä ikinä suostuisi näin keskeneräistä ostamaan ja valitettavasti kululeikkaukset näkyvät jo liian selkeästi mutta pakko VWn on tuoda näitä markkinoille koska sakkoukaasit ovat valtavat. Onko joku lukenut paljon tekevät tappiot per myyty sähköauto?

Poissa Antore

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 402
  • ID.3 1st Max
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #998 : 17.10.20 - klo:22:26 »
En kyllä ikinä suostuisi näin keskeneräistä ostamaan ja valitettavasti kululeikkaukset näkyvät jo liian selkeästi mutta pakko VWn on tuoda näitä markkinoille koska sakkoukaasit ovat valtavat. Onko joku lukenut paljon tekevät tappiot per myyty sähköauto?

Reilun kuukauden ja n. 3 000 km ajetun kilometrin jälkeen ostaisin kaiken kokemani jälkeen heti huomenna ID.3:n. Jos siis en olisi sitä jo reilu kuukausi sitten ostanut  ;D

Poissa JK

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 263
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #999 : 17.10.20 - klo:22:30 »
En suostuisi polttomoottoriautoa enää ostamaan. Säästölinjaa en ole vielä ID.3 (sisustuksesta)  löytänyt. Ihan jiirissä, samaa tasoa esim greenline Octavian kanssa. En toisaalta hivele auton sisäpaneeleita kokoaikaa ja pidän housutkin jalassa ajaessani. En tiedä sitten miten muut autoa käyttävät :)
« Viimeksi muokattu: 17.10.20 - klo:22:43 kirjoittanut JK »
VW ID.3 1st Max

Poissa PV

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1000 : 18.10.20 - klo:08:57 »
En suostuisi polttomoottoriautoa enää ostamaan. Säästölinjaa en ole vielä ID.3 (sisustuksesta)  löytänyt. Ihan jiirissä, samaa tasoa esim greenline Octavian kanssa. En toisaalta hivele auton sisäpaneeleita kokoaikaa ja pidän housutkin jalassa ajaessani. En tiedä sitten miten muut autoa käyttävät :)

Täytyy itse kehua ID.3 muovisuutta, edellisessä autossa oli täysnahkainen sisustus ja lasten kanssa ne näyttävät ensimmäisen vuoden jälkeen huonoilta jos ei vaivaudu tai ehdi jokaista läikkää siivoamaan ajoissa. Ei haittaa yhtään, ja voimalinja todellakin on hinnan arvoinen.

Ainoa miinus täytyy antaa ratin keskiön epätasaisesta materiaalista, onnistuin jotenkin siihen muoviin saamaan sormuksesta tai jostain ikävän nirhauman, saa nähdä saako jotenkin pois.
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

Poissa ID3

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1001 : 18.10.20 - klo:09:05 »
En kyllä ikinä suostuisi näin keskeneräistä ostamaan ja valitettavasti kululeikkaukset näkyvät jo liian selkeästi mutta pakko VWn on tuoda näitä markkinoille koska sakkoukaasit ovat valtavat. Onko joku lukenut paljon tekevät tappiot per myyty sähköauto?

Minkälaisia ongelmia autossasi näkyy? Oletan että ajat ID3:lla. Itse olen nyt ajanut hiukan vajaa 3000 km, eikä mitään valitettavaa. En oikein saa kiinni edes noista softabugeista. ACC on pari kertaa oikutellut, mutta sekin hyvin väliaikaista. Kotona lataus on keskeytynyt pari kertaa kun on kännykällä säätänyt ilmastointia latauksen aikana. Siinäpä ne suurimmat ongelmat. Toki esim. puheohjauksessa voi jotain vikaa olla, sitä kun en ole käyttänyt kuin pari kertaa.

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.279
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1002 : 18.10.20 - klo:09:46 »
Täytyy itse kehua ID.3 muovisuutta, edellisessä autossa oli täysnahkainen sisustus ja lasten kanssa ne näyttävät ensimmäisen vuoden jälkeen huonoilta jos ei vaivaudu tai ehdi jokaista läikkää siivoamaan ajoissa. Ei haittaa yhtään, ja voimalinja todellakin on hinnan arvoinen.

Ainoa miinus täytyy antaa ratin keskiön epätasaisesta materiaalista, onnistuin jotenkin siihen muoviin saamaan sormuksesta tai jostain ikävän nirhauman, saa nähdä saako jotenkin pois.

Myös kangaspenkit ja sisustus näyttää ensimmäisen vuoden jälkeen huonoilta, jos ei ei vaivaudu tai ehdi jokaista läikkää siivoamaan ajoissa? Oli lapsia tai ei, siivouksesta pitää huolehtia säännöllisin väliajoin.
- Tilattu: VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
- VW T-Roc Style 1.5 TSI EVO 110 kw DSG autom. 2020
- Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ 2020

Poissa Antore

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 402
  • ID.3 1st Max
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1003 : 18.10.20 - klo:10:11 »
Myös kangaspenkit ja sisustus näyttää ensimmäisen vuoden jälkeen huonoilta, jos ei ei vaivaudu tai ehdi jokaista läikkää siivoamaan ajoissa? Oli lapsia tai ei, siivouksesta pitää huolehtia säännöllisin väliajoin.

Nahkapenkkejä ei tule ymmärtääkseni ID-mallistoon saamaan jatkossakaan ja jostain luin, että ensimmäisten mallien nahkarattikin tullaan korvaamaan jollain muulla materiaalilla. Oma hanuri on sen verran herkkä, että autossa pitää ihan ehdottomasti olla todella hyvin toimiva esilämmitys jotta nahkat edes kelpuuttaisin. Tämän puolesta ID.3:ssa voisi nahkat ollakin, ihan sairaan tehokas tuo lämpöpumppu. Eikä tarvitse lähtöaikaa ennakoida vaan riittää kun muutamaa minuuttia ennen lähtöä nappaa luurista lämmöt päälle. Edellisessä A3 e-tronissakin esilämmitys toki toimi mutta olihan se ihan onneton ns. oikeaan esilämmitykseen verrattuna.

Poissa jamo75

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 866
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1004 : 18.10.20 - klo:13:16 »
tällä hetkellä mutu tuntuma on että luurista lämmityksen käynnistys käyttää vastuksia (ei lämpöpumppua) eikä se käytä lataus kaapelia mihinkään jos se on kytkettynä. maahan tuoja sanoi setvinäsä miten ton oikeasti pitäisi toimia

Nahkapenkkejä ei tule ymmärtääkseni ID-mallistoon saamaan jatkossakaan ja jostain luin, että ensimmäisten mallien nahkarattikin tullaan korvaamaan jollain muulla materiaalilla. Oma hanuri on sen verran herkkä, että autossa pitää ihan ehdottomasti olla todella hyvin toimiva esilämmitys jotta nahkat edes kelpuuttaisin. Tämän puolesta ID.3:ssa voisi nahkat ollakin, ihan sairaan tehokas tuo lämpöpumppu. Eikä tarvitse lähtöaikaa ennakoida vaan riittää kun muutamaa minuuttia ennen lähtöä nappaa luurista lämmöt päälle. Edellisessä A3 e-tronissakin esilämmitys toki toimi mutta olihan se ihan onneton ns. oikeaan esilämmitykseen verrattuna.
Tulossa: VW ID.3 1st max
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
Edelliset: Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa Antore

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 402
  • ID.3 1st Max
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1005 : 18.10.20 - klo:14:35 »
tällä hetkellä mutu tuntuma on että luurista lämmityksen käynnistys käyttää vastuksia (ei lämpöpumppua) eikä se käytä lataus kaapelia mihinkään jos se on kytkettynä. maahan tuoja sanoi setvinäsä miten ton oikeasti pitäisi toimia

Jos auto ei ole latauksessa niin ainakin oma auto pitää aika huomattavan voimakasta huminaa esilämmityksen ollessa päällä ja kaapelin päässä on minusta ihan hissukseen. Tiedä sitten mistä milloinkin virrat ottaa mutta eipä sillä oikeastaan ole väliä, niin nopeasti sisätilat lämpenee. Nyt ei toki vielä ole oikeasti kylmiä kelejä ollut, mutta riittää kun viisi minuuttia ennen lähtöä laittaa lämpenemään. Ilman esilämmitystä n. 30 sekunnissa alkaa työntämään lämmintä ilmaa kabiiniin. Lämppäri siis ainakin vaikuttaisi toimivan mukavan tehokkaasti.

Poissa teraja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1006 : 18.10.20 - klo:16:06 »
Täytyy itse kehua ID.3 muovisuutta, edellisessä autossa oli täysnahkainen sisustus ja lasten kanssa ne näyttävät ensimmäisen vuoden jälkeen huonoilta jos ei vaivaudu tai ehdi jokaista läikkää siivoamaan ajoissa. Ei haittaa yhtään, ja voimalinja todellakin on hinnan arvoinen.

Ainoa miinus täytyy antaa ratin keskiön epätasaisesta materiaalista, onnistuin jotenkin siihen muoviin saamaan sormuksesta tai jostain ikävän nirhauman, saa nähdä saako jotenkin pois.
Nahkapenkithän on lapsiperheelle parempi ratkaisu kuin kankaiset. Näiden käyttöautojen "nahka"penkithän on keinomateriaalilla pinnoitettuja, eli toisin sanoen eivät ime sisäänsä yhtään samaan tapaan kuin kankaiset vastaavat. Ja jos läikkä tulee, lähtee se hyvin kevyellä puhdistuksella irti. Näin ainakin itsellä ollut, lasten aikana ollut kahdet nahkapenkit ja kahdet kankaiset autoissa.

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.279
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1007 : 18.10.20 - klo:16:11 »
Nahkapenkithän on lapsiperheelle parempi ratkaisu kuin kankaiset. Näiden käyttöautojen "nahka"penkithän on keinomateriaalilla pinnoitettuja, eli toisin sanoen eivät ime sisäänsä yhtään samaan tapaan kuin kankaiset vastaavat. Ja jos läikkä tulee, lähtee se hyvin kevyellä puhdistuksella irti. Näin ainakin itsellä ollut, lasten aikana ollut kahdet nahkapenkit ja kahdet kankaiset autoissa.

Tiedä sitten mitä nahkaa on Tiguan eHybridin nahkapenkit, kun lisävarusteluettelossa kerrotaan: Istuinosat nahkaa.
- Tilattu: VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
- VW T-Roc Style 1.5 TSI EVO 110 kw DSG autom. 2020
- Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ 2020

Poissa Antore

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 402
  • ID.3 1st Max
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1008 : 18.10.20 - klo:16:18 »
Tiedä sitten mitä nahkaa on Tiguan eHybridin nahkapenkit, kun lisävarusteluettelossa kerrotaan: Istuinosat nahkaa.

Kyllä ne ihan nahkaa ovat. Ja mitä tulee 'käyttöautojen' nahkapenkkeihin niin samalla tavalla ne premium-autojen nahkat on maalattuja. Harvassa on ne lehmät joiden päältä saadaan punaista, mustaa tai vaikka valkoista nahkaa.

Poissa SlOrbA

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 69
  • Jetta Hybrid v. 2013
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1009 : 18.10.20 - klo:18:54 »
Nahkapenkithän on lapsiperheelle parempi ratkaisu kuin kankaiset. Näiden käyttöautojen "nahka"penkithän on keinomateriaalilla pinnoitettuja, eli toisin sanoen eivät ime sisäänsä yhtään samaan tapaan kuin kankaiset vastaavat. Ja jos läikkä tulee, lähtee se hyvin kevyellä puhdistuksella irti. Näin ainakin itsellä ollut, lasten aikana ollut kahdet nahkapenkit ja kahdet kankaiset autoissa.
ID.3t on hiilijalanjälki hyvitettyjä ja lihan tuotannolla (eli nahan) on suuri hiilijalanjälki. VW varmasti haluaa pitää tuon hyvityksen ja vegaanisuuden jatkossakin osana ID.3n imagoa.
Tilattu: ID.3 Tour
Ajossa: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.693
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1010 : 19.10.20 - klo:08:39 »
Vegaaninen nahka on autoteollisuudelle SE juttu nykyään. Vaikka nahka onkin lihantuotannon sivutuote (jopa jäte), eikä yhtään nautaa teurasteta nahan vuoksi... Mutta samapa tuo, Cuprien nahka-alkantara penkit ovat olleet keinonahkaa tähänkin asti. Vaaleat tekstiilipenkit on syytä suojata uutena, esim. Smart Fabricilla.

Mitä tulee softaan, niin yksikaan Youtube-vaikuttaja ei ole pitänyt sitä show-stopperina. Tuon yhden kaverin kommentit voi jättää omaan arvoonsa, on estolistallani ihan syystä.  :D
Tilattu: ID.3 Pro Performance Business
Leon Cupra ST 300 4drive -18
Ex: Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa PV

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1011 : 19.10.20 - klo:19:21 »
Tiedättekö, lämmittääkö kännykkä-apista aktivoitava ilmastointi myös akkua, vai vaan kabiinia?
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

Poissa jamo75

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 866
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1012 : 19.10.20 - klo:20:27 »
vain ilmastointia. akkussa on nestejäähdytys jota säädellään itse lataus prosessin aikana
eli jos haluaa lähteä "akku kuumana" pitää ajastaa lataus siten että se olisi valmis lähtöaikaan
ja toki kun id perheessä se ei ole lainkaan mahdollista (vielä) niin on aivan sen varassa mitä itse latareilla pystyy saamaan aikaan

Tiedättekö, lämmittääkö kännykkä-apista aktivoitava ilmastointi myös akkua, vai vaan kabiinia?
Tulossa: VW ID.3 1st max
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
Edelliset: Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa mikaanikko

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 111
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1013 : 20.10.20 - klo:13:21 »
Ajastusta olen säätänyt manuaalisti.
Ensin piuha kiinni ja näytöltä näkee kauanko menee aikaa. Sitten päässälasku: tarvittava aika ja parin tunnin säätövara, niin tiedät milloin kytket appsista virran päälle. Varsinkin kun lähtee pitemmälle ja tarvitsee 100% varauksen, on hyvä käyttää tätä "ajastusta".
Saas nähdä koska volkkari saa ohjelman toimimaan. :-\
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Poissa Antore

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 402
  • ID.3 1st Max
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1014 : 21.10.20 - klo:13:55 »

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.279
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1015 : 21.10.20 - klo:14:02 »
Olipa hyvä ja mielenkiintoinen raportti törmäystesteistä. Hyvin menee keula kasaan, eikä ole pelkoa saada moottoria etupenkkiläisten syliin. Automaattinen pysäytystoiminto toimi myös hyvin jalankulkijoita varten.
- Tilattu: VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
- VW T-Roc Style 1.5 TSI EVO 110 kw DSG autom. 2020
- Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ 2020

Poissa Antore

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 402
  • ID.3 1st Max
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1016 : 21.10.20 - klo:14:05 »
Olipa hyvä ja mielenkiintoinen raportti törmäystesteistä. Hyvin menee keula kasaan, eikä ole pelkoa saada moottoria etupenkkiläisten syliin. Automaattinen pysäytystoiminto toimi myös hyvin jalankulkijoita varten.

Aika tarkasti noita testejä tosiaan tehdään. Eihän nuo ID.3:n tulokset mitään järisyttävän hyviä olleet mutta ihan turvallisin mielein voi kuitenkin jatkaa autoilua :D

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.279
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1017 : 21.10.20 - klo:14:10 »
Aika tarkasti noita testejä tosiaan tehdään. Eihän nuo ID.3:n tulokset mitään järisyttävän hyviä olleet mutta ihan turvallisin mielein voi kuitenkin jatkaa autoilua :D

Nooh. Viisi Euro NCAP tähteä kuitenkin. Hyvillä mielin voitte kruisailla ID.3 autoillanne  :)
- Tilattu: VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
- VW T-Roc Style 1.5 TSI EVO 110 kw DSG autom. 2020
- Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ 2020

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.693
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1018 : 21.10.20 - klo:14:31 »
Joo ei huono, edes tuulilasi ei mennyt rikki. Lisäksi etupenkkien välissä oma turvaverho, aikaisemmin tuollaista nähnytkään.
Tilattu: ID.3 Pro Performance Business
Leon Cupra ST 300 4drive -18
Ex: Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.279
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #1019 : 21.10.20 - klo:14:35 »
Joo ei huono, edes tuulilasi ei mennyt rikki. Lisäksi etupenkkien välissä oma turvaverho, aikaisemmin tuollaista nähnytkään.

Oiva lisäturva nuo penkkien välistä putkahtavat turvaverhot. Enpä ole itsekään tuota toimintoa nähnyt missään autossa. Onhan toki niitä, mutta eka havaintokuva oli minulle.
- Tilattu: VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
- VW T-Roc Style 1.5 TSI EVO 110 kw DSG autom. 2020
- Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ 2020

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy