VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

TDiih

Lainaus käyttäjältä: JK - 13.09.19 - klo:11:39
Hinnat vaikuttavat olevan linjassa muiden kanssa. Vertailuna vaikka Kia e-niro tai Nissan Leaf e+. ID.3 maksaa about saman varusteltuna mitä nämä. Tuote on kyllä huomattavasi parempi. Niro on parsittu dino poljalevylle ja Leaf kärsii monista puutteista, latauksen vajavuus (AD ja DC) isompana.

Kuoleva Chademo ennen kaikkea, aika harvassa uudessa laturissa niitä enää on.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 12.09.19 - klo:17:19
58 kWh : n. 37.000 â,¬ (420 km)

Tosta jos rupeaa suomen hintaan vääntämään (osittain tietenkin arvauksena) niin voisi mennä näin:

Myyntihinta Saksassa 37000â,¬
Saksan ALV 19% 5907â,¬
Saksalaisen autokauppiaan kate 500â,¬

Auto myydään tehtaalta ulos hintaan 30593â,¬

Rahti Suomeen 500â,¬
K-Ahneen (K-auton) kate 2000â,¬

Hinta tässä kohtaa 33093â,¬

Autovero 2,7% 894â,¬

Hinta tässä kohtaa 33987â,¬

ALV 24% 8157â,¬

Myyntihinta Suomessa 42144â,¬
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ram1

E-Golfin listahintaero 3 tonnia. Varuste- eroja en katsonut, mutta jos eroja, niin ne suomessa paremmat lähtöhinnalla. Saksassa pitää ruksia yleensä kaikki erikseen. Tässä tapauksessa voi olla kyllä samatkin varusteet. Toki saksassa saa hyllyssä oleviin autoihin hyvät alennukset.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

JK

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 13.09.19 - klo:12:04
1st edition on 58kWh akulla ja tuolla tehokkaammalla 150kW moottorilla

Ja jatkossakin myös 58kwh akullisessa autossa on 150kW moottori (ei siis pelkästään 1st editionissa) . Tuossa linkin listassa on virhe.
Pienimmän akun yhteydessä tulee muitakin karvalakki-muutoksia, halvempi hinta ei johdu pelkästään akun koosta.
VW ID.3 1st Max

JK

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 13.09.19 - klo:12:16
Kuoleva Chademo ennen kaikkea, aika harvassa uudessa laturissa niitä enää on.

Jep, sekä puuttuva lämmönhallinta pikalatauksessa ja huono AC-lataus. AC yksi vaihe ja 32A, ei ole tuollaisia töpseleitä. Eli käytännössä 16A = 3.6kW. ID.3:ssa 3-vaihe 16A = 11kW.
VW ID.3 1st Max

jamo75

Tuollahan jo luki että Suomi versiossa tulee olemaan lämmitettävät penkit (+ratti?) ja ilmälämpöpumppu vakiona.

Lataus asema näytti varsin mielenkiintoiselta sen 2. versiossa on etähallinta WLAN verkonkautta.
Ihan ei nyt osunut silmään kytketäänkö se normi pistorasiaan, 3 vaihe syöttöön vai suoraan kaapeliin.
Luultavasti suoraan kaapelin (sähkömies) tai 3 vaihe syöttöön. Harmi vaan kun tällä hetkellä 3 vaihe syöttö on takapihalla aurinkopaneelien jatkeessa, ei oikein realistista käyttää 20metrin jatkojohtoa vaan tarvitsee vetää kaapeli lähemmäs josta se yltäisi autoon.

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.09.19 - klo:12:42
E-Golfin listahintaero 3 tonnia. Varuste- eroja en katsonut, mutta jos eroja, niin ne suomessa paremmat lähtöhinnalla. Saksassa pitää ruksia yleensä kaikki erikseen. Tässä tapauksessa voi olla kyllä samatkin varusteet. Toki saksassa saa hyllyssä oleviin autoihin hyvät alennukset.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Sportsfan

Latausasema on tosiaan niin houkuttelevasti hinnoiteltu, että se lienee pakko-ostos mikäli ID.3 pihaan tulee.
Toivottavasti tuossa saa lataustehoa säädettyä pienemmälle jos esim. haluaa ladata aurinkoenergialla tai jos korkea hetkellinen huippukulutus muusta syystä tulee kalliiksi.
Miten muuten mahtaa käydä jos varaaja päättää 1st editionin tilauksen sijasta jäädä odottelemaan myöhemmin saataville tulevaa köyhän miehen versiota? Putoaako silloin jonon hännille vai saako 45 kWh mallin ensimmäisten joukossa?

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

jamo75

vaikeaa sanoa, veikkaan että 1. edition mallin valmistusta jatketaan niin kaun kun kiinnostuneita riittää.
mitä ymmärräsin youtube videoista koko ensi vuoden kiintiö on jo periaatteessa varattuna, mutta toki jos ja kun loppulliset hinnat ja lisävarusteet tulevat tietoon voi varauksien määrä supistua merkittävästi.

eikös se jossain jo ollut että Suomen maahantuojan arvio oli 2000 kpl ensi vuodelle

Lainaus käyttäjältä: Sportsfan - 13.09.19 - klo:18:26
Latausasema on tosiaan niin houkuttelevasti hinnoiteltu, että se lienee pakko-ostos mikäli ID.3 pihaan tulee.
Toivottavasti tuossa saa lataustehoa säädettyä pienemmälle jos esim. haluaa ladata aurinkoenergialla tai jos korkea hetkellinen huippukulutus muusta syystä tulee kalliiksi.
Miten muuten mahtaa käydä jos varaaja päättää 1st editionin tilauksen sijasta jäädä odottelemaan myöhemmin saataville tulevaa köyhän miehen versiota? Putoaako silloin jonon hännille vai saako 45 kWh mallin ensimmäisten joukossa?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Tonttu66

Kyllä volkkari on ilmoittanut, että 1st editionia tehdään 30.000 kpl kiintiö ja se on varattu nyt täyteen. Vielä voi ilmoittautua, kun kaikki varaajat eivät kuitenkaan lopulta vahvista tilausta.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 13.09.19 - klo:19:52
Kyllä volkkari on ilmoittanut, että 1st editionia tehdään 30.000 kpl kiintiö ja se on varattu nyt täyteen. Vielä voi ilmoittautua, kun kaikki varaajat eivät kuitenkaan lopulta vahvista tilausta.

Ja varaajat jotka eivät saa 1st editionia niin he ovat sitten jonossa ensimmäisiä saamaan sen perus sarjatuotantomallin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

DSL

Auto alle ehkä ensi vuoden lopulla, jos nyt kävisi varailemaan...  :(

Sportsfan

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 13.09.19 - klo:20:08
Ja varaajat jotka eivät saa 1st editionia niin he ovat sitten jonossa ensimmäisiä saamaan sen perus sarjatuotantomallin.

Noinhan tuo menee. Itseäni kiinnostaa se tilanne jossa varaaja on oikeutettu 1st editioniin, mutta haluaakin jäädä odottamaan perusmallia. Pääseeköhän silloin perusmallin jonon kärki- vai häntäpäähän? Varatessani auton heti ensi minuuteilla ei edes ollut tiedossa mitä mallia varaus koskee  :D
No, eiköhän nämä jonoasiat pian selvinnee, kun varsinaisia tilauksia ruvetaan ottamaan vastaan.

teräksenharmaa

https://youtu.be/6ex28SVZXW0

Bjørnin huomioita ID:stä Frankfurtissa.

jt

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.09.19 - klo:12:42
E-Golfin listahintaero 3 tonnia. Varuste- eroja en katsonut, mutta jos eroja, niin ne suomessa paremmat lähtöhinnalla. Saksassa pitää ruksia yleensä kaikki erikseen. Tässä tapauksessa voi olla kyllä samatkin varusteet. Toki saksassa saa hyllyssä oleviin autoihin hyvät alennukset.
Taitaa muuten e-Golffin myynti loppua melkein kuin seinään, varsinkin sitten kun ID.3:sta saa jo ilman pitkiä odotteluja. Samoin e-Golffin jälleenmyyntihinta ottaa hieman harppausta alaspäin kun ID.3:nen puskee edullisella hinnalla ja paremmilla ominaisuuksilla markkinalle.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Tonttu66

Pistetään tähän vielä eri varustetasojen varustelu:

ID.3 1st Edition perusmalli:
- navigaatio
- DAB+ digitaaliradio
- istuin- ja ohjauspyörälämmitys
- käsinojat edessä
- Mode 2 latauskaapeli
- 18" kevytmetallivanteet

ID.3 1st Edition Plus lisäksi:
- peruutuskamera
- ACC adaptiivinen vakionopeussäädin
- KESSY Advanced avaimeton lukitus ja käynnistys
- design istuimet, keskikonsoli kahdella USB-C-liittimellä ja tunnelmavalaistus
- sävytetyt lasit, Style ulkokoristeet hopeisina
- Matrix LED etuvalot, matrix takavalot
- 19" kevytmetallivanteet

ID.3 1st Edition Max lisäksi:
- Augmented Reality tuulilasinäyttö (AR HUD)
- Beats äänijärjestelmä
- lasinen kattoluukku
- 20" kevytmetallivanteet
- kaistallapitoavustin, Emergency Assist, kaistanvaihtoavustin
- induktiivinen matkapuhelimen lataus
- Comfort-istuimet
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

TDiih

Ei nyt istu 100% tähän alle, mutta Bjørnin fiilikset El-Bornista. Omasta mielestä tuo näyttää paljon paremmalta.

https://www.youtube.com/watch?v=QVbeRvj2gIc
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

jamo75

eikös se ole konsepti malli ihan yhtä lailla kun skodan vision. todelliset tuotantomallit odottavat vielä. ID.3:sen sentään pystyy tilaa tämä vuonna eikä 3 vuoden päästä.

seat ja skoda kummatkin tuovat ensin hybridi mallinsa ja keskittyvät niihin täys sähköt hamassa tulevaisuudessa

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 14.09.19 - klo:13:04
Ei nyt istu 100% tähän alle, mutta Bjørnin fiilikset El-Bornista. Omasta mielestä tuo näyttää paljon paremmalta.

https://www.youtube.com/watch?v=QVbeRvj2gIc
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

TDiih

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 14.09.19 - klo:13:37
eikös se ole konsepti malli ihan yhtä lailla kun skodan vision. todelliset tuotantomallit odottavat vielä. ID.3:sen sentään pystyy tilaa tämä vuonna eikä 3 vuoden päästä.

seat ja skoda kummatkin tuovat ensin hybridi mallinsa ja keskittyvät niihin täys sähköt hamassa tulevaisuudessa

On vielä konsepti, mutta eipä ID.3 juurikaan muuttunut enää konseptin esittelystä. Uskon että lopullinen tulee olemaan hyvin lähelle samanlainen kuin ID.3, jo ihan vain kustannussyistä. Tyhmää keksiä pyörää uudestaan, pahimpana tuotanto-ongelmana kuitenkin on akkujen saatavuus ja hinta.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

teräksenharmaa

Eri merkit lähinnä muotoilevat omaa brändi-ilmettä puskureihin ja lamppuihin. Kaikki hard pointit ovat samaa.

Ritzenhoff

On kyllä törkeän hintainen tää sähköautojen eka aalto. Otetaan ns tyhmiltä rahat pois tuotannon ollessa rajattua. Niiltä status-tyypeiltä jotka haluavat ruman auton, lapsenkengissä olevan tekniikan ja säälittävän todellisen kantaman suomen pakkasissa vaikka hinta olisi mikä. Joidenkin se on kehitystyö maksettava.

Paljonkohan kehtaavat ottaa extraa plus ja max varustetasoista. Veikkaan että plus maksaa 4000â,¬ extraa ja max 7000â,¬. Jo noiden varustetasojen renkaiden tuumakoon kasvattaminen maksaa marmitiskillä vähintään tonni per tuuma. Mutta ei haittaa. Ostajia kyllä riittää vaikka 50-60kâ,¬:lla saa jo ihan oikean Premium-autonkin polttomoottorilla ilman VW-merkkiä keulassa.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 14.09.19 - klo:17:22
Paljonkohan kehtaavat ottaa extraa plus ja max varustetasoista. Veikkaan että plus maksaa 4000â,¬ extraa ja max 7000â,¬. Jo noiden varustetasojen renkaiden tuumakoon kasvattaminen maksaa marmitiskillä vähintään tonni per tuuma. Mutta ei haittaa. Ostajia kyllä riittää vaikka 50-60kâ,¬:lla saa jo ihan oikean Premium-autonkin polttomoottorilla ilman VW-merkkiä keulassa.

Aika tarkkaan noin. Saksassa hinnoiksi 1st Edition varustetasojen hinnoiksi povataan 40000 â,¬, 45 000 â,¬ ja 48 000 â,¬. Olisiko Suomessa sitten 2 tâ,¬ päälle noista.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jt

Minkähänlainen mahtaa olla noiden suurimpien R20 renkaiden ajomukavuus, rengasmelu ja uraherkkyys? Samoin talvirenkaat lienee hitusen standardi 16" kalliimmat. Tuohon suuren tuumakokoon ei liene mitään varsinaista teknistä syytä, vaan onkohan ulkonäkö ainoastaan taustalla? Toki tuo järein malli on omapainoltaan yli 1800kg, joten rengaistuksen on oltava siihen suhteutettu jotta saadaan halutus ajo-ominaisuudet.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

JK

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 14.09.19 - klo:17:22
...

Pistäs esimerkki eurooppalaisesta autosta hintaan 50kâ,¬ jossa Passatin sisätilat ja varusteet kuten ID.3 1st Max:ssa. Tehot 150kW.

Sähköauto tulee 5v ja 25tkm per vuosi suoritteella 8-10tâ,¬ halvemmaksi käyttökustannuksiltaan kun vähäruokainenkin diesel.

Jälleenmyyntiarvo kummassakin arvoitus. Veikkaan että sähkö pitää arvonsa paremmin. Dieselille on kokoajan tulossa rajoituksia, liekkö 5v päästä saa edes ajaa isommissa kaupungeissa? Bensa pitää pintansa toki mutta käyttökustannukset pomppaavat vielä. Ero sähköön 15tâ,¬ tienoilla mainituilla kilometrillä.
VW ID.3 1st Max

JK

Lainaus käyttäjältä: jt - 14.09.19 - klo:18:17
Minkähänlainen mahtaa olla noiden suurimpien R20 renkaiden ajomukavuus, rengasmelu ja uraherkkyys? Samoin talvirenkaat lienee hitusen standardi 16" kalliimmat. Tuohon suuren tuumakokoon ei liene mitään varsinaista teknistä syytä, vaan onkohan ulkonäkö ainoastaan taustalla? Toki tuo järein malli on omapainoltaan yli 1800kg, joten rengaistuksen on oltava siihen suhteutettu jotta saadaan halutus ajo-ominaisuudet.

20" renkaassa profiili on kuitenkin 45. Golffissa sama profiili 17" renkaassa. Monikaan ei pidä 17" rengasta golffissa liikana. Mukavuus lienee siedettävä. Maksaa ne kumit tosin. Talvirenkaista saa esim Nokian R3.
VW ID.3 1st Max

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: JK - 14.09.19 - klo:19:02
Pistäs esimerkki eurooppalaisesta autosta hintaan 50kâ,¬ jossa Passatin sisätilat ja varusteet kuten ID.3 1st Max:ssa. Tehot 150kW.

Sähköauto tulee 5v ja 25tkm per vuosi suoritteella 8-10tâ,¬ halvemmaksi käyttökustannuksiltaan kun vähäruokainenkin diesel.

Jälleenmyyntiarvo kummassakin arvoitus. Veikkaan että sähkö pitää arvonsa paremmin. Dieselille on kokoajan tulossa rajoituksia, liekkö 5v päästä saa edes ajaa isommissa kaupungeissa? Bensa pitää pintansa toki mutta käyttökustannukset pomppaavat vielä. Ero sähköön 15tâ,¬ tienoilla mainituilla kilometrillä.

Luuletko tosissas että tuut saamaan suomessa 1st edition id3:sen 77kwh akkupaketilla ja max varustetasolla 50kâ,¬? Hinta on kyllä helposti se 60kâ,¬. Ei auta mikään.

Sitten se väite että tuolla pääsee 15kwh/100km. Täyttä paskaa. Todellisuus ainakin omalla enimmäkseen motariajolla ja varsinkin talvipakkasilla olisi ainakin 25kwh/100km.

Kaverin faija ei pääse nissan leaffilla 40kwh akkupaketilla turusta tampereelle motarilla yhtä ajoa.. Matkaa jotain 150km.

Täällä missä minä asun maksaa sähkö siirtoineen ja perusmaksuineen 0,15snt/kwh.

Jos samanlainen bensa-auto kuluttaa 7l/100km eli 7x1,5â,¬=10,5â,¬/100km

Ja tämä id3 25kwh/100km eli 25x0,15snt=3,75â,¬/100km

Noin keskiarvoltaan vois sanoa että sähköauto on kulutushinnaltaan 1/3 siitä mitä bensavehje.

Aika pirun paljon saa bensarahaa sillä jos vaikka joku samanlainen bensatouran maksaisi 35kâ,¬ ja id3 55kâ,¬. Puhutaan helposti 15kâ,¬ hintaerosta. Taitaa sillä rahalla ajella vuosikymmeniä ennen kuin maksaa itsensä takaisin.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Ritzenhoff

Lisään sulle nopeasti vielä tähän kun pyysit verrokkeja että:

Uusi BMW 3 sarjan hybridi hinnat alkaen 49kâ,¬, luxury tai m sport edition 53-54kâ,¬
Hevosvoimia 292

Bmw 5 sarjan hybridi hinnat alkaen 54kâ,¬
Hevosvoimia 252

Kummankohan merkin valitsisin jos hinnat alkaen malli 77kwh id3 maksaakin yli 50kâ,¬....

Kyl se vaan niin on että näillä täyssähköillä rahastetaan nyt tyhmät ekana.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Sportsfan

Lienee selvä, ettei tuollainen isoakkuinen kaikilla herkuilla varustettu auto ole se säästäjän valinta. Edes hinnat alkaen malli ei olisi kuluiltaan kilpailukykyinen polttomoottoriauton kanssa ilman hankinnan ja käytön veroetuja. Näiden etujen pysyvyys ja jälleenmyyntiarvo vaikkapa kahdeksan vuoden jälkeen on vain arvailujen varassa.
Kovin syvällistä analyysiä ID:n hankinnan kannattavuudesta on siksi mahdoton tehdä. Voimakas ja välitön vääntö joka tilanteessa, paikallinen päästöttömyys ja uusi kiehtova tekniikka ovat kuitenkin asioita joista itse olen valmis maksamaan jopa pienen preemion.

DSL

Taasen 50 kEur sähkö- ja bensa-autoa verrattaessa on jälkimmäinen vähä niinku "" last season" ei mitään uutta annettavaa...olkookin sähkiksessä vähemmän varusteita.

Ritzenhoff

En sanois et tollane 50kâ,¬ 300hv uus lataushybridibemmi varsinaisesti on last season jos vertaa id3:seen jos oisivat samanhintaisia... suomalaiselle hyvinkin järkivalinta. Jollei ole pääkaupunkiseudun puunhalaajahihhuli joka on ajat sitten erkaantunut tosimaailmasta. Mut ne tyypit taitaa kyllä olla ikuisia työttömiä ja autottomia noin muutenkin.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy