VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Ukko

Kyllä se hinta tulee olemaan vähintään 40 000-50 000 euroa. Arvonlisävero on paljon korkeampi kuin Saksassa ja lisäksi autovero ja toimituskulut.

jamo75

se riippuu täysin siitä miten k-auto haluaa hinnoitella, Suomi autoon tulee lisävarusteita joten varmaan aivan samoista hinnoista ei puhuta. ottaen huomioon että nyt kyse on ennakko varauksista niin hinta voi olla melkein mitä vain.

myöskin Opelin corsa-e tulee ilmeisesti aikalailla samaan aikaan markkinoille ja siinä hinnaksi mainostetaan jo 33 711 EUR.

henk koht en usko että 1 edition perus mallin hinta menee yli 40K EUR, toki mielenkiintoista nähdä miten 3:n varustetason hinnat poikkeavat toisistaan.

tietysti tässä pitää vielä miettiä paljonko lataus aseman työt maksavat toki perus AC plugarillakin lataus onnistuu mutta ei mitenkään nopeasti. en olisi kovinkaan luottavainen 60 luvulla rakennetun puutalon johdoituksiin vaan mutu tuntumalla 3 vaihe sähkököstä pitäisi vetää pintavetona uusi kaapeli etupihalle ja mahdollisesti maakaapelia sähköttömään autokatokseen.

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:14:16
Kyllä se hinta tulee olemaan vähintään 40 000-50 000 euroa. Arvonlisävero on paljon korkeampi kuin Saksassa ja lisäksi autovero ja toimituskulut.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Ukko

Toki kannattaa latausaseman hinta laskea siihen päälle, muutama tuhat euroa. Kesko ottaa katteensa, se on selvä, edelläkävijät maksaa aina alkuun korkeampia hintoja.

En näe sähköautoa vielä taloudellisesti järkevänä, lisäksi vielä vuosittainen käyttövoimavero ja vakuutukset on paljon kalliimpia kuin polttomoottoriautoissa.

JK

Webaston asema maksaa 600â,¬ + asennus. VW julkisti oman asemansa ID julkistuksen yhteydessä, sanottiin että maksaa puolet vähemmän kun muut. Mitkä muut ja mitä maksaa, ei kerrottu.

Paljonko maksaa 200t km polttoaineet ja huollot? Sähköllä melko paljon vähemmän. Mikä on polttomoottoriauton jäännösarvo verrattuna sähköautoon tuon 200t km jälkeen?
VW ID.3 1st Max

Ukko

Minulla ei ole yhdessäkään autossa ollut webastoa, en tarvitse. Sähköautoja huolletaan siinä missä muitakin autoja. Vakuutusten hinnat jopa kymmenkertaisia, ainakin Teslan kohdalla.


JK

Webaston LATAUS ASEMA. Teslan hinta laskee saman mitä muutkin vastaavan hinnan autot. Katso vaikka Audi A8 hintoja. Mutta jos tulee paha olo niin sun ei tarvitse sähköautoja hankkia

Paljonko Teslan polttomoottoriauton vakuutukset maksaa?
VW ID.3 1st Max

DSL

Latausasemaa kun katsoin ID:lle netistä löytyy 500 Eur hintainen laite. Asennus ilmainen jos voimavirtatöpseli löytyy talosta. Se että haluaako ja onko tarvetta käyttää 11 kW lataustehoa onkin jo toinen kysymys. Itselleni riittää 7 kW lataus teho ja en halua maksaa tämän takia korotettua sähköverkon liittymän tehomaksua. Tällä hetkellä max on n. 9 kW. Vertailuna katsoin Hyundain 48 kEur sähköauton vakuutuksia, osakasko 370 Eur ja täyskasko 740 Eur vuosi. Ei juuri poikkea polttisautoista.

Ukko

Ei ole webaston latausasemallekaan tarvetta, kun ei ole webastoa. Saahan sitä sähköauton ostaa, mutta kallista lystiä se on. Se on fakta, ei mielipide.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: DSL - 11.09.19 - klo:18:38Vertailuna katsoin Hyundain 48 kEur sähköauton vakuutuksia, osakasko 370 Eur ja täyskasko 740 Eur vuosi. Ei juuri poikkea polttisautoista.

Onhan tuo todella kallis, jos oli bonuksilla laskettuna. Itsellä uuteen Seatin bensiiniautoon täyskasko ja liikennevakuutus yhteensä 389 euroa vuodessa.

a4b8

Kaskovakuutusten nimi-, hinta- ja korvauskirjo on todella laaja. Samoin vakuutuksenottajan ikä, asuinpaikkakunta, vakuutusten keskittäminen, erikoisalennukset, bonukset jne vaikuttavat hintaan. Bonuksilla voi maksaa vakuutuksia.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Ukko

Toki niin, mutta yleisellä tasolla sähköautoihin on paljon kalliimmat vakuutukset, koska menee herkästi lunastukseen. Ei tästä ole pitkä aika kun kaikki yhtiöt eivät edes suostuneet vakuuttamaan Tesloja.


JK

Jos Ukolla ei ole mitään antia ketjun aiheeseen niin voisit jatkaa kirjoittamista jossain muualla.
VW ID.3 1st Max

GeeTee

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:16:18
Toki kannattaa latausaseman hinta laskea siihen päälle, muutama tuhat euroa. Kesko ottaa katteensa, se on selvä, edelläkävijät maksaa aina alkuun korkeampia hintoja.


Itse ajelen sähköllä reilut 20tkm vuodessa enkä ole kertaakaan tarvinnut yli 8A latausta kotosalla. Hyvin siis pärjää kotilataukset ihan tavallisella 8A sukopistokkeella joita löytyy reilusti yli miljoona Suomesta valmiina pistokkeina ja lämmitystolpista. Näistä siis otetaan vähemmän virtaa kuin esim. hyvä kahvinkeitin tai pölynimuri kuluttaa. Sitten jos ajelee paljon maanteillä pitempää ajoa niin pikalaturit ja lyhyet tupakkatauot ovat sitä varten  8)

teräksenharmaa

#75
Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:14:16
Kyllä se hinta tulee olemaan vähintään 40 000-50 000 euroa. Arvonlisävero on paljon korkeampi kuin Saksassa ja lisäksi autovero ja toimituskulut.

Eli kun e-Golfin listahinta Saksassa on 32 kâ,¬ ja Suomessa 35 kâ,¬, niin ID.3 laskelmiesi mukaan maksaisi Suomessa 40-50 kâ,¬, vaikka sen hinta Saksassa on 30 kâ,¬. Eroa Alvissa on reilu tonnin ja autovero lisää vajaan tonnin. Jos noista saat laskettua yhteensä 10-20 kâ,¬, niin siinä vaiheessa on syytä vaihtaa laskutikkua.

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:16:18
Toki kannattaa latausaseman hinta laskea siihen päälle, muutama tuhat euroa. Kesko ottaa katteensa, se on selvä, edelläkävijät maksaa aina alkuun korkeampia hintoja.

En näe sähköautoa vielä taloudellisesti järkevänä, lisäksi vielä vuosittainen käyttövoimavero ja vakuutukset on paljon kalliimpia kuin polttomoottoriautoissa.

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-rolls-out-wallbox-for-everyone-5352

Jos pelkkä lataus riittää, niin siitä lähtee boksia 400 eurolla. Pitää olla aika paljon muuta sähkön vetoihin liittyvää hommaa, jotta tuohon saat kulumaan tonneja. Sulla näyttää olevan ihan kaikista sähköautoilun kuluista todellisuudesta irtautunut kuva, joten ei ole mikään ihme, että laskelmasi näyttävät mitä näyttävät.

Sähköautossa on hyvin paljon pienempi käyttövoimavero kuin kaasu- tai dieselautossa. Bensa-autossa ei ole käyttövoimaveroa, mutta ajoneuvoveron perusosa tasoittaa puntit samalle tasolle. Bensa-auton ajoneuvovero on päästöistä riippuen vähän pienempi tai vähän isompi kuin sähköauton. Tavallisesti erot ovat niin pieniä, että ne tulevat kuitatuksi jo ensimmäistä tankillista bensaa ostaessa.

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:16:40
Minulla ei ole yhdessäkään autossa ollut webastoa, en tarvitse. Sähköautoja huolletaan siinä missä muitakin autoja. Vakuutusten hinnat jopa kymmenkertaisia, ainakin Teslan kohdalla.

Tuo väite on sitä itseään. Moottoreihin ja vaihteistoihin liittyvät öljyt, suodattimet, tulpat ja hihnat/ketjut muodostavat leijonan osan autojen huolloista. Sähköauto selviää pirusti vähemmällä. Isojen Teslojen vakuutusten kuuluukin olla kalliita, aivan kuten kaikkien muidenkin kalliiden alumiinirakenteisten autojen. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Tesla on sähköauto. Samoin arvon alenema on aina rajua kalliilla autoilla. Oletko koskaan miettinyt sitä, että miksi esimerkiksi A8 menettää arvoaan sellaisella nopeudella, että vain harvan perse kestää sitä tahtia?

Edelleen ihmettelen, että mistä näitä tapauksia löytyy, jotka keksivät kaikenlaisia hassuja väitteitä sähköatuoja mustamaalatakseen. Kummallista.



Ukko

Kyllä esim. Tesla ja Nissan vaatii sähköauton käyttämistä merkkihuollossa vuoden välein. Hinnat on samoissa tai vain vähän edullisempia kuin polttomoottoriautoissa.

Hyundain sähköauton huoltoväli on 15 000 kun omassa bensiiniautossa on 30 000km. Eli kyllä noita sähköautoja joutuu jatkuvasti huollossa käyttämään ja vielä kalliissa merkkihuollossa.



Ukko

Niin ei Norjassakaan sähköautoja osteta kuin kakkosautoksi, sillä mennään kauppaan ja takaisin. Vetohommiin ja pidempiin matkoihin on sitten oikea auto, polttomoottoriauto.

DSL

Lainaus käyttäjältä: JK - 11.09.19 - klo:20:14
VW laturi, 399â,¬
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-rolls-out-wallbox-for-everyone-5352

Tuohan on yllättävän huokeahintainen. Tarkempia tietoja odotellessa, esim. voiko ladata myös muiden automerkkien sähköautoja, onko säädettävissä oleva latausteho, (tämän voinnee asettaa myös auton päästä). Ja voisiko vielä sähkönsyötön asentaa puolikiinteästi voimavirtatöpselillä niin että laite olisi siirrettävissä vapaa-ajan asunnolle loma-ajaksi.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:20:47
Kyllä esim. Tesla ja Nissan vaatii sähköauton käyttämistä merkkihuollossa vuoden välein. Hinnat on samoissa tai vain vähän edullisempia kuin polttomoottoriautoissa.
Aivan. Muista kertoa Teslalle, että korjaavat tietonsa.
Usein kysyttyä

Onko auto huollettava vuosittain?
Tesla ei edellytä vuosittaista huoltoa eikä säännöllisiä nesteiden vaihtoa. Tarkista oman Teslasi viimeisimmät huoltosuositukset omistajan käsikirjasta.

https://www.tesla.com/fi_FI/support/car-maintenance

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:20:49
Niin ei Norjassakaan sähköautoja osteta kuin kakkosautoksi, sillä mennään kauppaan ja takaisin. Vetohommiin ja pidempiin matkoihin on sitten oikea auto, polttomoottoriauto.

Piru vie käy kyllä ykkösautot Norjassa vähiin, kun nyt jo puolet myydyistä on sähköautoja.


teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:20:54
Tässä karua faktaa sähköautoilusta, kallista, sekavaa ja hidasta touhua:

https://tekniikanmaailma.fi/tm-ajaa-sahkoautolla-f1-kisoihin-itavaltaan-seuraa-tasta-lahes-reaaliaikaisesti-miten-matka-etenee-ja-vieko-nissan-leaf-ajoissa-perille/

Niin saahan siitä hankalaa, kun valitsee käyttöön sopimattoman mallin ja ajaa tuolta itäkautta. Pidemmän rangen mallilla länsikautta sama matka olisi sujunut ongelmitta. Nyt Leafistakin on jo tarjolla pidemmän rangen malli, joka latautuu nopeammin. Vaikka itä laahaakin jäljessä, niin sinnekin latureita alkaa ilmestymään.

GeeTee

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 11.09.19 - klo:20:47
Kyllä esim. Tesla ja Nissan vaatii sähköauton käyttämistä merkkihuollossa vuoden välein. Hinnat on samoissa tai vain vähän edullisempia kuin polttomoottoriautoissa.

Hyundain sähköauton huoltoväli on 15 000 kun omassa bensiiniautossa on 30 000km. Eli kyllä noita sähköautoja joutuu jatkuvasti huollossa käyttämään ja vielä kalliissa merkkihuollossa.

Tarkistin tämän egolfin osalta ja marmorilla ensimmäinen huolto 30 000 km ja hinta 174 â,¬. Muistaakseni polttisten huoltohinnat olivat kalliimpia  8)




vagfani

Lainaus käyttäjältä: JK - 11.09.19 - klo:20:14
VW laturi, 399â,¬
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-rolls-out-wallbox-for-everyone-5352

Tuohan on "hinnat alkaen" malli ja siihen vielä Suomen verot ja K-Auton katteet, niin tuloksena on tuplahinta.:D

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 11.09.19 - klo:21:07
Tarkistin tämän egolfin osalta ja marmorilla ensimmäinen huolto 30 000 km ja hinta 174 â,¬. Muistaakseni polttisten huoltohinnat olivat kalliimpia  8)




Hyundai Ioniqin huoltoväli on 15 000km. Eli menee samoihin hintoihin kun long life polttomoottoriautojen huollot.

TDiih

Taitaa Ukkolle olla kova paikka kun ei ole sitä päristintä keulilla mikä peittäisi VAGinan kolinat. Nyt joutuu pian hiljaa tasaisella pinnalla ajaessa kuuntelemaan linnun lauluakin. Sehän se vasta karmeaa on  ;D
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Ukko

Ei ole minulta pois jos joku haluaa maksaa 50 000 euroa jostain patterilelusta, ihan vain näyttääkseen naapurille ja ajaa sillä kauppaan ja takaisin. Harkitaan sähköautoa sitten kun kantama on siellä 1000-1200km ja hinnat tippuu puoleen.

JK

Köyhälle voi kuulostaa kalliilta.
VW ID.3 1st Max

Ukko

Lainaus käyttäjältä: JK - 11.09.19 - klo:21:44
Köyhälle voi kuulostaa kalliilta.

Siksi sinä osamaksulla autosi ostatkin, kun ei rahat riitä.

vagfani

Ei JK mitään osta, kunhan varailee ja sitten peruu. Sepitti jotain jo etäkaupasta ja palautusoikeudesta.;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy