Kirjoittaja Aihe: VW ID.3  (Luettu 14901 kertaa)

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #60 : 11.09.19 - klo:14:16 »
Kyllä se hinta tulee olemaan vähintään 40 000-50 000 euroa. Arvonlisävero on paljon korkeampi kuin Saksassa ja lisäksi autovero ja toimituskulut.

Poissa jamo75

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 434
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #61 : 11.09.19 - klo:15:38 »
se riippuu täysin siitä miten k-auto haluaa hinnoitella, Suomi autoon tulee lisävarusteita joten varmaan aivan samoista hinnoista ei puhuta. ottaen huomioon että nyt kyse on ennakko varauksista niin hinta voi olla melkein mitä vain.

myöskin Opelin corsa-e tulee ilmeisesti aikalailla samaan aikaan markkinoille ja siinä hinnaksi mainostetaan jo 33 711 EUR.

henk koht en usko että 1 edition perus mallin hinta menee yli 40K EUR, toki mielenkiintoista nähdä miten 3:n varustetason hinnat poikkeavat toisistaan.

tietysti tässä pitää vielä miettiä paljonko lataus aseman työt maksavat toki perus AC plugarillakin lataus onnistuu mutta ei mitenkään nopeasti. en olisi kovinkaan luottavainen 60 luvulla rakennetun puutalon johdoituksiin vaan mutu tuntumalla 3 vaihe sähkököstä pitäisi vetää pintavetona uusi kaapeli etupihalle ja mahdollisesti maakaapelia sähköttömään autokatokseen.

Kyllä se hinta tulee olemaan vähintään 40 000-50 000 euroa. Arvonlisävero on paljon korkeampi kuin Saksassa ja lisäksi autovero ja toimituskulut.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
Edelliset: Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #62 : 11.09.19 - klo:16:18 »
Toki kannattaa latausaseman hinta laskea siihen päälle, muutama tuhat euroa. Kesko ottaa katteensa, se on selvä, edelläkävijät maksaa aina alkuun korkeampia hintoja.

En näe sähköautoa vielä taloudellisesti järkevänä, lisäksi vielä vuosittainen käyttövoimavero ja vakuutukset on paljon kalliimpia kuin polttomoottoriautoissa.

Poissa JK

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #63 : 11.09.19 - klo:16:26 »
Webaston asema maksaa 600€ + asennus. VW julkisti oman asemansa ID julkistuksen yhteydessä, sanottiin että maksaa puolet vähemmän kun muut. Mitkä muut ja mitä maksaa, ei kerrottu.

Paljonko maksaa 200t km polttoaineet ja huollot? Sähköllä melko paljon vähemmän. Mikä on polttomoottoriauton jäännösarvo verrattuna sähköautoon tuon 200t km jälkeen?
Skoda Octavia III 1.6TDI Greenline Combi -16
Tulossa VW ID.3 1st Max

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #64 : 11.09.19 - klo:16:40 »
Minulla ei ole yhdessäkään autossa ollut webastoa, en tarvitse. Sähköautoja huolletaan siinä missä muitakin autoja. Vakuutusten hinnat jopa kymmenkertaisia, ainakin Teslan kohdalla.

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #65 : 11.09.19 - klo:16:45 »

Poissa JK

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #66 : 11.09.19 - klo:17:06 »
Webaston LATAUS ASEMA. Teslan hinta laskee saman mitä muutkin vastaavan hinnan autot. Katso vaikka Audi A8 hintoja. Mutta jos tulee paha olo niin sun ei tarvitse sähköautoja hankkia

Paljonko Teslan polttomoottoriauton vakuutukset maksaa?
Skoda Octavia III 1.6TDI Greenline Combi -16
Tulossa VW ID.3 1st Max

Poissa DSL

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 204
  • Ex tiisselisti
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #67 : 11.09.19 - klo:18:38 »
Latausasemaa kun katsoin ID:lle netistä löytyy 500 Eur hintainen laite. Asennus ilmainen jos voimavirtatöpseli löytyy talosta. Se että haluaako ja onko tarvetta käyttää 11 kW lataustehoa onkin jo toinen kysymys. Itselleni riittää 7 kW lataus teho ja en halua maksaa tämän takia korotettua sähköverkon liittymän tehomaksua. Tällä hetkellä max on n. 9 kW. Vertailuna katsoin Hyundain 48 kEur sähköauton vakuutuksia, osakasko 370 Eur ja täyskasko 740 Eur vuosi. Ei juuri poikkea polttisautoista.

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #68 : 11.09.19 - klo:18:43 »
Ei ole webaston latausasemallekaan tarvetta, kun ei ole webastoa. Saahan sitä sähköauton ostaa, mutta kallista lystiä se on. Se on fakta, ei mielipide.

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #69 : 11.09.19 - klo:18:46 »
Vertailuna katsoin Hyundain 48 kEur sähköauton vakuutuksia, osakasko 370 Eur ja täyskasko 740 Eur vuosi. Ei juuri poikkea polttisautoista.

Onhan tuo todella kallis, jos oli bonuksilla laskettuna. Itsellä uuteen Seatin bensiiniautoon täyskasko ja liikennevakuutus yhteensä 389 euroa vuodessa.

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 559
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #70 : 11.09.19 - klo:19:40 »
Kaskovakuutusten nimi-, hinta- ja korvauskirjo on todella laaja. Samoin vakuutuksenottajan ikä, asuinpaikkakunta, vakuutusten keskittäminen, erikoisalennukset, bonukset jne vaikuttavat hintaan. Bonuksilla voi maksaa vakuutuksia.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #71 : 11.09.19 - klo:20:06 »
Toki niin, mutta yleisellä tasolla sähköautoihin on paljon kalliimmat vakuutukset, koska menee herkästi lunastukseen. Ei tästä ole pitkä aika kun kaikki yhtiöt eivät edes suostuneet vakuuttamaan Tesloja.

Poissa JK

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Skoda Octavia III 1.6TDI Greenline Combi -16
Tulossa VW ID.3 1st Max

Poissa JK

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #73 : 11.09.19 - klo:20:15 »
Jos Ukolla ei ole mitään antia ketjun aiheeseen niin voisit jatkaa kirjoittamista jossain muualla.
Skoda Octavia III 1.6TDI Greenline Combi -16
Tulossa VW ID.3 1st Max

Poissa Liikkuvapallo gte

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #74 : 11.09.19 - klo:20:33 »
Toki kannattaa latausaseman hinta laskea siihen päälle, muutama tuhat euroa. Kesko ottaa katteensa, se on selvä, edelläkävijät maksaa aina alkuun korkeampia hintoja.


Itse ajelen sähköllä reilut 20tkm vuodessa enkä ole kertaakaan tarvinnut yli 8A latausta kotosalla. Hyvin siis pärjää kotilataukset ihan tavallisella 8A sukopistokkeella joita löytyy reilusti yli miljoona Suomesta valmiina pistokkeina ja lämmitystolpista. Näistä siis otetaan vähemmän virtaa kuin esim. hyvä kahvinkeitin tai pölynimuri kuluttaa. Sitten jos ajelee paljon maanteillä pitempää ajoa niin pikalaturit ja lyhyet tupakkatauot ovat sitä varten  8)
egolf 2019
ex golf gte 2018

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.752
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #75 : 11.09.19 - klo:20:35 »
Kyllä se hinta tulee olemaan vähintään 40 000-50 000 euroa. Arvonlisävero on paljon korkeampi kuin Saksassa ja lisäksi autovero ja toimituskulut.

Eli kun e-Golfin listahinta Saksassa on 32 k€ ja Suomessa 35 k€, niin ID.3 laskelmiesi mukaan maksaisi Suomessa 40-50 k€, vaikka sen hinta Saksassa on 30 k€. Eroa Alvissa on reilu tonnin ja autovero lisää vajaan tonnin. Jos noista saat laskettua yhteensä 10-20 k€, niin siinä vaiheessa on syytä vaihtaa laskutikkua.

Toki kannattaa latausaseman hinta laskea siihen päälle, muutama tuhat euroa. Kesko ottaa katteensa, se on selvä, edelläkävijät maksaa aina alkuun korkeampia hintoja.

En näe sähköautoa vielä taloudellisesti järkevänä, lisäksi vielä vuosittainen käyttövoimavero ja vakuutukset on paljon kalliimpia kuin polttomoottoriautoissa.

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-rolls-out-wallbox-for-everyone-5352

Jos pelkkä lataus riittää, niin siitä lähtee boksia 400 eurolla. Pitää olla aika paljon muuta sähkön vetoihin liittyvää hommaa, jotta tuohon saat kulumaan tonneja. Sulla näyttää olevan ihan kaikista sähköautoilun kuluista todellisuudesta irtautunut kuva, joten ei ole mikään ihme, että laskelmasi näyttävät mitä näyttävät.

Sähköautossa on hyvin paljon pienempi käyttövoimavero kuin kaasu- tai dieselautossa. Bensa-autossa ei ole käyttövoimaveroa, mutta ajoneuvoveron perusosa tasoittaa puntit samalle tasolle. Bensa-auton ajoneuvovero on päästöistä riippuen vähän pienempi tai vähän isompi kuin sähköauton. Tavallisesti erot ovat niin pieniä, että ne tulevat kuitatuksi jo ensimmäistä tankillista bensaa ostaessa.

Minulla ei ole yhdessäkään autossa ollut webastoa, en tarvitse. Sähköautoja huolletaan siinä missä muitakin autoja. Vakuutusten hinnat jopa kymmenkertaisia, ainakin Teslan kohdalla.

Tuo väite on sitä itseään. Moottoreihin ja vaihteistoihin liittyvät öljyt, suodattimet, tulpat ja hihnat/ketjut muodostavat leijonan osan autojen huolloista. Sähköauto selviää pirusti vähemmällä. Isojen Teslojen vakuutusten kuuluukin olla kalliita, aivan kuten kaikkien muidenkin kalliiden alumiinirakenteisten autojen. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Tesla on sähköauto. Samoin arvon alenema on aina rajua kalliilla autoilla. Oletko koskaan miettinyt sitä, että miksi esimerkiksi A8 menettää arvoaan sellaisella nopeudella, että vain harvan perse kestää sitä tahtia?

Edelleen ihmettelen, että mistä näitä tapauksia löytyy, jotka keksivät kaikenlaisia hassuja väitteitä sähköatuoja mustamaalatakseen. Kummallista.


« Viimeksi muokattu: 11.09.19 - klo:20:43 kirjoittanut teräksenharmaa »

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #76 : 11.09.19 - klo:20:47 »
Kyllä esim. Tesla ja Nissan vaatii sähköauton käyttämistä merkkihuollossa vuoden välein. Hinnat on samoissa tai vain vähän edullisempia kuin polttomoottoriautoissa.

Hyundain sähköauton huoltoväli on 15 000 kun omassa bensiiniautossa on 30 000km. Eli kyllä noita sähköautoja joutuu jatkuvasti huollossa käyttämään ja vielä kalliissa merkkihuollossa.



Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #77 : 11.09.19 - klo:20:49 »
Niin ei Norjassakaan sähköautoja osteta kuin kakkosautoksi, sillä mennään kauppaan ja takaisin. Vetohommiin ja pidempiin matkoihin on sitten oikea auto, polttomoottoriauto.

Poissa DSL

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 204
  • Ex tiisselisti
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #78 : 11.09.19 - klo:20:52 »
VW laturi, 399€
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-rolls-out-wallbox-for-everyone-5352

Tuohan on yllättävän huokeahintainen. Tarkempia tietoja odotellessa, esim. voiko ladata myös muiden automerkkien sähköautoja, onko säädettävissä oleva latausteho, (tämän voinnee asettaa myös auton päästä). Ja voisiko vielä sähkönsyötön asentaa puolikiinteästi voimavirtatöpselillä niin että laite olisi siirrettävissä vapaa-ajan asunnolle loma-ajaksi.

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.752
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #79 : 11.09.19 - klo:20:54 »
Kyllä esim. Tesla ja Nissan vaatii sähköauton käyttämistä merkkihuollossa vuoden välein. Hinnat on samoissa tai vain vähän edullisempia kuin polttomoottoriautoissa.
Aivan. Muista kertoa Teslalle, että korjaavat tietonsa.
Usein kysyttyä

Onko auto huollettava vuosittain?
Tesla ei edellytä vuosittaista huoltoa eikä säännöllisiä nesteiden vaihtoa. Tarkista oman Teslasi viimeisimmät huoltosuositukset omistajan käsikirjasta.

https://www.tesla.com/fi_FI/support/car-maintenance

Niin ei Norjassakaan sähköautoja osteta kuin kakkosautoksi, sillä mennään kauppaan ja takaisin. Vetohommiin ja pidempiin matkoihin on sitten oikea auto, polttomoottoriauto.

Piru vie käy kyllä ykkösautot Norjassa vähiin, kun nyt jo puolet myydyistä on sähköautoja.

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #80 : 11.09.19 - klo:20:54 »

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.752
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #81 : 11.09.19 - klo:21:00 »
Tässä karua faktaa sähköautoilusta, kallista, sekavaa ja hidasta touhua:

https://tekniikanmaailma.fi/tm-ajaa-sahkoautolla-f1-kisoihin-itavaltaan-seuraa-tasta-lahes-reaaliaikaisesti-miten-matka-etenee-ja-vieko-nissan-leaf-ajoissa-perille/

Niin saahan siitä hankalaa, kun valitsee käyttöön sopimattoman mallin ja ajaa tuolta itäkautta. Pidemmän rangen mallilla länsikautta sama matka olisi sujunut ongelmitta. Nyt Leafistakin on jo tarjolla pidemmän rangen malli, joka latautuu nopeammin. Vaikka itä laahaakin jäljessä, niin sinnekin latureita alkaa ilmestymään.

Poissa Liikkuvapallo gte

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #82 : 11.09.19 - klo:21:07 »
Kyllä esim. Tesla ja Nissan vaatii sähköauton käyttämistä merkkihuollossa vuoden välein. Hinnat on samoissa tai vain vähän edullisempia kuin polttomoottoriautoissa.

Hyundain sähköauton huoltoväli on 15 000 kun omassa bensiiniautossa on 30 000km. Eli kyllä noita sähköautoja joutuu jatkuvasti huollossa käyttämään ja vielä kalliissa merkkihuollossa.

Tarkistin tämän egolfin osalta ja marmorilla ensimmäinen huolto 30 000 km ja hinta 174 €. Muistaakseni polttisten huoltohinnat olivat kalliimpia  8)



egolf 2019
ex golf gte 2018

Poissa vagfani

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 379
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #83 : 11.09.19 - klo:21:09 »
VW laturi, 399€
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-rolls-out-wallbox-for-everyone-5352

Tuohan on "hinnat alkaen" malli ja siihen vielä Suomen verot ja K-Auton katteet, niin tuloksena on tuplahinta.:D

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #84 : 11.09.19 - klo:21:11 »
Tarkistin tämän egolfin osalta ja marmorilla ensimmäinen huolto 30 000 km ja hinta 174 €. Muistaakseni polttisten huoltohinnat olivat kalliimpia  8)




Hyundai Ioniqin huoltoväli on 15 000km. Eli menee samoihin hintoihin kun long life polttomoottoriautojen huollot.

Poissa TDiih

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 951
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #85 : 11.09.19 - klo:21:32 »
Taitaa Ukkolle olla kova paikka kun ei ole sitä päristintä keulilla mikä peittäisi VAGinan kolinat. Nyt joutuu pian hiljaa tasaisella pinnalla ajaessa kuuntelemaan linnun lauluakin. Sehän se vasta karmeaa on  ;D
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #86 : 11.09.19 - klo:21:43 »
Ei ole minulta pois jos joku haluaa maksaa 50 000 euroa jostain patterilelusta, ihan vain näyttääkseen naapurille ja ajaa sillä kauppaan ja takaisin. Harkitaan sähköautoa sitten kun kantama on siellä 1000-1200km ja hinnat tippuu puoleen.

Poissa JK

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #87 : 11.09.19 - klo:21:44 »
Köyhälle voi kuulostaa kalliilta.
Skoda Octavia III 1.6TDI Greenline Combi -16
Tulossa VW ID.3 1st Max

Poissa Ukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #88 : 11.09.19 - klo:22:08 »
Köyhälle voi kuulostaa kalliilta.

Siksi sinä osamaksulla autosi ostatkin, kun ei rahat riitä.

Poissa vagfani

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 379
    • Profiili
Vs: VW ID.3
« Vastaus #89 : 11.09.19 - klo:22:15 »
Ei JK mitään osta, kunhan varailee ja sitten peruu. Sepitti jotain jo etäkaupasta ja palautusoikeudesta.;D

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy