VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

tmr97

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.05.19 - klo:23:41
Tesla 3 kun piti olla "halpa" ja "helposti" saatava, totuus Suomessa jotain ihan muuta. Hinnat alkaen 50 000 euroa, ilman varusteita. Pidempi toimintamatka, hinnat alkaen 60 000 euroa. Toimitusaika vähintään yli vuoden tai kaksi, tai enemmän, kukaan ei tiedä varmasti.

Model 3 SR+ maksaa 49200+ autovero ja toimituskulut, yht noin 51500,. Varustelu on laaja, nyt autopilotkin on vakiona. Lisävarusteita on vain väri ja kallis automaattinen ajo. Tuo automaattinen ajo tuskin on suomenoloissa tarpeellinen.  SR+ range on noin 400km, eli ID.3:n luokkaa. Hintakin on tuon ID.3:n luokkaa.
Nelivetoista mallia kahdella isolla moottorilla tuskin kannattaa verrata ID.3:een.
ID.3:n isoin etu on HB-korimalli, Teslan taas supercharger verkosto. Itse ottaisin Teslan latausverkoston vuoksi. Hintaa on minulle vielä liikaa, ainakin 5k, olisi saatava pois.

Model 3:n toimitusaika on ihan normaali, eli muutaman kk:n.

vagfani

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 10.05.19 - klo:20:39Model 3:n toimitusaika on ihan normaali, eli muutaman kk:n.

Ei ole, asia selviäisi sinullekin jos soittaisit myyjälle. Ne mitä tuolla sivustolla arvioidaan, eivät pidä paikkaansa.

https://twitter.com/HarriSyrjanen/status/1125824795235561476

a4b8

Täällä ihmeellistä sähköauton dissausta. Rivien välistä luettavissa että ainoa vika sähköautossa on hinta?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

JK

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 10.05.19 - klo:18:04
Suomeen allokoitu 200 autoa tuosta 30000 1st -kasasta. Ensimmäiset toimituksessa kesällä 2020.

Onko tälle lähdettä? Itse olen siinä käsityksessä että autot toimitetaan tilausjärjestyksessä, vaikka sitten Suomeen kaikki loput 15000-20000 jos varaajia löytyy?
VW ID.3 1st Max

JK

VW ID.3 1st Max

TDiih

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 10.05.19 - klo:21:33
Täällä ihmeellistä sähköauton dissausta. Rivien välistä luettavissa että ainoa vika sähköautossa on hinta?
Täällä on aika paljon ihmisiä joiden mielestä vain oma valinta on oikea. ID.3 tulee olemaan varmasti hyvä vaihtoehto polttiksille ja myyntimäärät tulevat olemaan varmasti samaa luokkaa mitä Superbilla. Teslaa on haukuttu hitaasta tuotannosta, mutta kyllä nämä VAG:n viime aikaiset hidastelut vievät voiton ja satavat Teslan laariin.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

jt

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 10.05.19 - klo:20:39
ID.3:n isoin etu on HB-korimalli, Teslan taas supercharger verkosto. Itse ottaisin Teslan latausverkoston vuoksi. Hintaa on minulle vielä liikaa, ainakin 5k, olisi saatava pois.

Model 3:n toimitusaika on ihan normaali, eli muutaman kk:n.
VW:n etu, vakiintuneena valmistajana, voi olla mekaaninen laatu (vs. Tesla) ja laaja huoltoverkosto + varaosien saatavuus. Ja todennäköisesti saa pestä auton myös konepesussa.. (ks. TM:n Tesla3 koeajo). Pieniä asioita, mutta käytännössä nuo voivat olla hyvinkin merkittäviä. Tehoja ID.3:ssa vähemmän kuin Tesla3:ssa, joka taas voi tai voi olla korreloimatta vakuutusmaksuihin.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Turbo

Lainaus käyttäjältä: jt - 11.05.19 - klo:09:47
VW:n etu, vakiintuneena valmistajana, voi olla mekaaninen laatu (vs. Tesla) ja laaja huoltoverkosto + varaosien saatavuus. Ja todennäköisesti saa pestä auton myös konepesussa.. (ks. TM:n Tesla3 koeajo). Pieniä asioita, mutta käytännössä nuo voivat olla hyvinkin merkittäviä. Tehoja ID.3:ssa vähemmän kuin Tesla3:ssa, joka taas voi tai voi olla korreloimatta vakuutusmaksuihin.

Ja VW:llä selkeä hintaetu, kun halvin Model 3 maksaa 51k, ja halvin ID.3 maksaa 30k,. Kyllä monella budjetti rajaa jo vaihtoehtoja. Tai sillä säästyneellä 20k,:lla tekee jo vaikka mitä muuta kivaa tai sijoittaa muualle tuottamaan.

TDiih

https://electrek.co/2019/05/14/volkswagen-build-new-battery-cell-factory-electric-car/

VW alkaa pikkuhiljaa heräämään. ID-tuoteperheen valmistus piti olla CO2-neutraali, miten mahtaa onnistua Saksan energiantuotannolla? Sähköauton katteet revitään akustosta, joten saattaa hetki vierähtää ennen kuin valmistus on voitollista. Kuluttajan kannalta tämä on erittäin hyvä uutinen  :)
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Daatta

Sinänsä hieno homma että VAG alkaa heräilemään, siinä kohtaa kun "tuotantohelvetti" on jo tosiasia. LG Chem ei saa akkuja toimittettua, hinnat ovat nousussa kun moni muukin valmistaja on käsi ojossa. Teslalla on toinen Gigafactory rakenteilla Kiinaan, kuulemma nousee ennätysajassa...

Käytin eilen auton huollossa ja juttelin myyjän kanssa ohimennen sähköautoista. Sanoi että suomen 200 auton kiintiö myytiin loppuun ennätusajassa. Onneksi itsellä on varaa odotella vielä pari-kolme vuotta ja miettiä mikä on tuleva sähköauto. Onko se VAG vai Tesla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 15.05.19 - klo:10:32
Sanoi että suomen 200 auton kiintiö myytiin loppuun ennätusajassa.

Jännä että varauksia pystyy vieläkin tekemään jos kerran kiintiö on täynnä  ???
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Daatta

,,kkiä varaamaan sitten.  :D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

GeeTee

#42
Ylläpidolle kysymys, että olisiko ID.3 jo oman alakategorian ansainnut.

Tässähän pitää ehkä kuitenkin sovitella ostohousuja jalkaan kun noita tietoja on alkanut päivittäin tippumaan lisää :o

Tässä hollanniksi ja jos klikkaa tekstityksen niin sen saa englanniksi...

https://m.youtube.com/watch?fbclid=IwAR1WwwzvdQDeoM4WG03uahLJb6U5vxV04GBL838fy2O22_oC7wxVj7mMG7g&feature=youtu.be&v=RENix0of9Dw

Ja meb alustaa fordille; jotenkin tuntuu, että pariin viime vuoteen on tapahtunut aika paljon automaailmassa  8)

https://cleantechnica.com/2019/07/06/convergence-in-auto-industry-continues-ford-to-share-volkswagen-meb-electric-car-platform/?fbclid=IwAR22hDG4mkfgkTF-g53uEE4WeUUyMqd_YrczfovYTFzjORU0fs4yyQz2GK4


FU2

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 15.05.19 - klo:21:55
Jännä että varauksia pystyy vieläkin tekemään jos kerran kiintiö on täynnä  ???

volkswagen.fi:
"Ensimmäisten ID.3 1ST -erikoismallien Suomen kiintiö on jo varattu täyteen. Jatkamme kuitenkin ID.3 -mallien ennakkovarauksien vastaanottoa. Mitä aikaisemmin teet varauksen, sen aikaisemmin varmistat autosi tuotantopaikan vuoden 2020 jälkimmäisen vuosipuoliskon tuotannosta."
Ajossa: BMW 230eM MY2/23 
Edellinen: VW Golf Highline 1.5 TSI 96 kW DSG MY5/18 
- Seat Leon FR 2.0 TDI  MY5/13 
- Skoda Octavia Style 5D TDi 184 4x4 MY9/15
- Audi A3 1.6 TDi DSG Business MY4/11
- Skoda Octavia Elegance 5D 1.9 TDi MY7/05

TDiih

Tubeen tuli mainos missä näkyy jo vähän kojelautaakin.

https://youtu.be/JlUL3F2hTRs
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

VW:t

Koko auton sisusta näyttää jotenkin ”lelumaiselta”. Toivottavasti olisi käytetty edes pehmeitä materiaaleja, eikä mitään kovamuovia.


a_jaba

Mitäköhän meinataan sähköautossa Start-Stop järjestelmällä  :D

Jos ao. kuva ei näy kunnolla niin tuo löytyy tältä videolta.


Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.09.19 - klo:08:53
Mitäköhän meinataan sähköautossa Start-Stop järjestelmällä  :D


Käyttäiskö ilmastointia pienemmällä teholla pysähdyksissä?

b1mpo

Vai oiskohan ulkoinen äänigeneraattori hiljaa, jos sellainen löytyy?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JK

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 10.09.19 - klo:09:46
Käyttäiskö ilmastointia pienemmällä teholla pysähdyksissä?

Luulen että tämä on jäänyt dino-softasta, vaikkapa Golf:lta...

Paljon lisää kuvia:
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/vision-made-reality-world-premiere-of-the-id3-5338?fbclid=IwAR2QQn6KOCEMpV-SrvCdK7C5rpmpWC0HQMlgaPtioZILy6vwzuRrdTtRjJU

Tämän ketjun voisi siirtää varmaan ID.3 osastolle, kun sellainen on olemassa nykyään.
VW ID.3 1st Max

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.09.19 - klo:08:53
Mitäköhän meinataan sähköautossa Start-Stop järjestelmällä  :D

Itselle tuli nyt mieleen, että voisiko liittyä Keyless Access Advanced varusteeseen  ::) Niin että autoa ei tarvitsisi käynnistää ja sammuttaa vaan senkun hyppää autoon ja lähtee ajamaan. Toisaalta jossain kuvassa vilahti kyllä käynnistysnappi perinteisen virtalukon paikalla samaan tyyliin kuin Skodassa avaimeton käyttö varusteen kanssa.

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 10.09.19 - klo:09:46
Käyttäiskö ilmastointia pienemmällä teholla pysähdyksissä?

Tämä varmasti yksi energiansäästökikka mitä autossa hyödynnetään mutta ihme jos toiminto olisi nimetty noin  ???

Lainaus käyttäjältä: JK - 10.09.19 - klo:10:04
Luulen että tämä on jäänyt dino-softasta, vaikkapa Golf:lta...

Tämä tuskin pitää paikkaansa kun eihän tollanen nappi tonne itsekseen ilmesty vaan jonkun sen on sinne pitänyt ohjelmoida. Ja eihän siinä dino-softallisessa e-Golfissa ole myöskään tollasta nappia..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

JK

Yhteinen softa muiden tulevien autojen kanssa (myös dino). Jäänyt vain poistamatta nappi tuossa demo-autossa. Näitä sattuu. Mitään syytä tuollaisen olemiselle ei sähköautossa ole. Lopullinen totuus selvinnee myöhemmin, viimeistään silloin kun autot saapuvat asiakkaille  :)
VW ID.3 1st Max

b1mpo

Mites ohjaustehostin toimii start/stopin aikaan noissa sähköautoissa? Eli onko tehostus käytössä, kun perinteisen polttomoottorin sammumistilanteissa tehostus sammuu?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JK

https://news.cision.com/fi/volkswagen-suomi/r/volkswagen-id-3---uusi-aikakausi-alkaa,c2899512?CID=&fbclid=IwAR20q2TWElkjthpVXVObTgNXN7iVIeunBYGozHMSk0rhzHfiiN4dAWGv7A0

ID.3 on Volkswagenin ensimmäinen täyssähköauto, joka käyttää MEB-alustarakennetta
Skaalattava akku mahdollistaa jopa 550 kilometrin toimintamatkan
290 kilometriä lisää toimintamatkaa vain 30 minuutin latauksella (100 kW)
ID.3:n perusmallin hinta Saksassa alkaen alle 30 000 ,
Akku, toimitusketju ja tuotanto: ID.3 toimitetaan asiakkaille CO2-neutraalina
Täydellinen muoto ja saumatonta estetiikka tuovat uudenlaisen muotoilukielen kompaktien autojen kokoluokkaan
ID.3:n Open Space -konsepti tarjoaa enemmän tilaa kuin mikään muu auto tässä kokoluokassa ja asettaa uuden standardin
Ajaminen on helpompaa kuin koskaan aikaisemmin " kuljettaja tietää välittömästi miten toimia
MEB-alustarakenteen takavetorakenne tarjoaa ideaalin painojakauman ja dynaamisen auton hallinnan
Kattava valikoima kuljettajaa avustavia järjestelmiä takaa maksimaalisen turvallisuuden ja mukavuuden
ID.3 aloittaa uuden aikakauden kuten Kupla ja Golf aikoinaan " uusi aikakausi alkaa CO2-päästöttömästi
Volkswagen aloittaa uuden aikakauden Frankfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä esittelemällä täyssähköisen ID.3:n, joka käyttää uutta täyssähköautojen MEB-alustarakennetta ja vakuuttaa korkealla ajomukavuudellaan.

ID.3 1st -erikoismallin toimintamatka on jopa 420 kilometriä (WLTP) ja se tulee saataville kolmella varustelutasolla. Kaikki ID.3 1st -erikoismallin versiot on varustettu kaikkein suosituimmalla akkukoolla, 58 kWh. Myöhemmin markkinoille tuleva tuotantoversio tarjoaa myös pienemmän akkukoon, 45 kWh, jonka toimintamatka on noin 330 kilometriä. Tuotantoversio tulee saataville myös isommalla 77 kWh:n akulla, jolla toimintamatka on jopa 550 km. Kiitos ID.3:n nopean latauskapasiteetin " 100 kW:n latausteholla toimintamatkaa tulee lisää 290 kilometriä vain 30 minuutissa " sillä saavutetaan merkittävästi enemmän toimintamatkaa kuin ennen on ollut mahdollista saman kokoluokan täyssähköautolla.

Volkswagen turvaa akun pitkäikäisyyden ja tarjoaa akulle takuun aina 8 vuoteen tai 160 000 kilometriin saakka. ID.3 ei ole myöskään vain uusi malli. Sen visionäärinen muotoilu ilmaisee selkeästi uutta sähköautojen aikakautta ja sen tilaratkaisut hyötyvät selkeästi muotoiluominaisuuksista, jotka ovat mahdollisia vain täyssähköautoille. ID.3:n ulkomitat vastaavat Volkswagen Golfia mutta sen sisätilat ovat suuremmat kuin minkään muun auton omassa kategoriassaan.

Volkswagen ID.3. on Volkswagenin ensimmäinen täyssähköauto, joka on rakennettu juuri kehitetylle MEB-alustarakenteelle. Kaikki tulevat ID.-mallit tulevat olemaan yksinomaan täyssähköautoja. Voimalinja on optimoitu akun ympärille jotta voidaan hyödyntää maksimaalisia toimintamatkoja ja tuotantokustannukset pysyvät samalla kohtuullisina. Myös muotoiluelementit tuovat mukanaan useita etuja kuten ajokomponenttien ja lisävarusteiden sijoittelu sekä sisätilojen tilaratkaisut.

ID.3:n sähköinen voimalinja sisältää ensisijaisesti jatkuvamagneettisen synkronisen moottorin sisältäen tehoelektroniikan ja vaihdelaatikon, jotka on integroitu taka-akselille. Korkeajänniteakku on sijoitettu alustaan tilan säästämiseksi. Lisälaitteita, kuten esimerkiksi ilmastoinnin kompressori  on siirretty auton etuosaan. Moottori, tehoelektroniikka ja vaihteisto muodostavat kompaktin yksikön. Akun sijainti alustassa tuo mukanaan positiivisia vaikutuksia auton ajo-ominaisuuksien kannalta, sillä ID.3:n painopiste on erittäin alhaalla, kuten kilpa-autoissa.

Volkswagen ID.3 on Volkswagenin ensimmäinen malli, joka tuotetaan CO2-neutraalisti läpi koko tuotantoketjun. Kestävä kehitys otetaan huomioon Zwickaun tehtaan koko tuotantoketjussa. Mikäli tuotannossa syntyy CO2-päästöjä, ne kompensoidaan erilaisten ympäristöprojektien avulla.   

Muotoilu

ID.3 on välittömästi tunnistettavissa sähköautoksi ja sillä on potentiaalia tulla uudeksi automaailman ikoniksi. Sen innovatiivisuus ja teknologia asettavat ID.3:n samaan edelläkävijän asemaan kuin Kupla ja Golf aikoinaan. ID.3:n uusi muotoilukieli on selkeästi nähtävissä ja mikä tärkeintä se kommunikoi ihmisten kanssa. Kaikki tämä on yhdenmukaista " selkeä, minimalistinen tyyli, maksimaalinen täsmällisyys kaikissa komponenteissa, karismaattinen auton etuosa, ikoniset näyttävät C-pilarit, leijuvat pinnat ja ilmeikkäät vanteet " se on lupaus uudenlaisesta ajokokemuksesta. 

Täyssähköauto ei vaadi isoja ilmanottoaukkoja, joten melkein kaikki muuttuu auton etuosassa.  ID.3:ssa staattiset ajovalot tekevät tilaa interaktiivisille matriisi-led-ajovaloille, joiden valoteho on 750 lumenia. Tuulilasin kamera analysoi edellä menevää ja vastaantulevaa liikennettä. Tähän tietoon perustuen valokuviota mukautetaan automaattisesti yli 60 km/h nopeuksissa, ilman että vastaantulevat tai edessä ajavat häikäistyvät. Tämä parantaa huomattavasti tien pinnan ja tienpientareiden valaistusta hämärässä ja pimeällä ajettaessa. Kohokohta on myös matriisi-led-ajovalojen kuljettajatervehdys, kun autoa lähestytään: pysäköidyn ID.3:n ajovalot kohdistetaan lähestyvään kuljettajaan ja valoja väläytetään.   

Uudet mittasuhteet

Sivusta katsottuna ID.3:n täysin uudet mittasuhteet on selkeästi havaittavissa. Sen lyhyet ylitykset voidaan saavuttaa vain täyssähköautoille suunnitelulla alustalla. Pitkä akseliväli venyttää autoa ja johtaa vahvaan läsnäoloon. Timanttikuvioinen ID. Honeycomb -kalvo C-pilarissa on huomiota herättävä muotoiluyksityiskohta. Lasinen takaluukku erottuu tumman värinsä ansiosta ja se levittyy koko auton pituudelle.  ID.3 1st -erikoismallin panoraamakatto on kooltaan isoin koko Volkswagen mallistossa ja luo tilavuuden tuntua entisestään.

Volkswagen ID.3 on suunnilleen yhtä pitkä kuin Golf mutta akseliväli on suurin kuin missään muussa autossa samassa kategoriassa. Luvuilla ilmaistuna neliovinen ID.3 on 4 261 mm pitkä, 1 809 mm leveä, 1 552 mm korkea ja akseliväli on 2 765 mm. Omapaino on 1 719 kg ja maksimi lastauskapasiteetti 416"541 kg, riippuen auton varustuksesta. ID.3:n ilmanvastuskerroin on 0,267 ja sen kääntöympyrä on vaivaiset 10,2 metriä. Polkupyörän ja muiden tavaroiden kuljetusta varten on saatavilla erillinen pidike, johon voidaan kiinnittää pyöränkuljetus- tai muu teline, jonka maksimikuorma on 75 kg. ID.3 asettaa kokoluokalle uudet standardit, ja tarjoaa yllättävän paljon tilaa. Volkswagenin Open Space -konsepti tarjoaa ilmavuutta niin kuljettajalle kuin neljälle matkustajallekin. Tavaratilan koko on 385 litraa.

Intuitiivista kommunikointia

Volkswagen ID.3 on vuorovaikutuksessa kuljettajaan ja ympäristöön. Ohjaamon näytön lisäksi uudelleen suunniteltu keskitetty 10-tuumainen kosketusnäyttö tarjoaa kuljettajalle kaiken tärkeän tiedon. ID. Light tukee kuljettajaa led-valonauhalla navigoinnin aikana ja voi esimerkiksi kehottaa jarruttamaan vaaran uhatessa. Lisävarusteinen lisättyä todellisuutta sisältävä tuulilasinäyttö (AR-HUD eli Augmented Reality Head Up Display) heijastaa olennaista tietoa suoraan tuulilasiin " tämä tieto on visuaalisesti asemoitu 3"10 metrin päähän auton etupuolelle. Kaikkia toimintoja " sisältäen sähköisesti säädettävän monitoimiohjauspyörän " käytetään koskettamalla kosketusherkkiä painikkeita. Vain sähkösäätöiset ikkunat ja hätävilkut toimivat enää perinteisillä katkaisimilla. ID.3:n toimintoja täydentää lisäksi puheohjaus ja App-Connect-älypuhelinliitännän ansiosta puhelin on liitettynä autoon vain sekunneissa. ID.3:n multimedia-järjestelmä, joka sisältää navigoinnin, on päivitettävissä ja myös älypuhelimen langaton lataus on mahdollista.

Kuljettajaa avustavat järjestelmät

Avustavia järjestelmiä tukee tuulilasiin sijoitettu monitoimikamera, joka tunnistaa myös liikennemerkit. Turvallisuusjärjestelmistä ID.3 sisältää ympäristönvalvontajärjestelmän  hätäjarrutustoiminnolla ja jalankulkijatunnistuksella (Front Assist), kaistanpitoavustimen (Lane Assist) ja kaistanvaihtoavustimen (Side Assist). Mukavuusjärjestelmistä tarjolla on pysäköintiavustin (Park Assist) sisältäen peruutuskameran, avaimeton lukitus ja käynnistys (Keyless Access Advanced), joka sisältää myös valaistut ovenkahvat. Vakiovarusteena oleva pysäköintitutka (Park Distance Control) puolestaan pystyy estämään lähes kaikki pysäköintionnettomuudet: järjestelmä jarruttaa automaattisesti törmäyksen uhatessa aina pysähdyksiin saakka " peruutettaessa 1,5"10 km/h nopeudessa ja eteenpäin ajettaessa 2,5"10 km/h nopeudessa. 

Volkswagen ID.3 1st -erikoismalli

ID.3 1st tulee saataville kolmella eri varustelutasolla. Tämän lisäksi asiakas voi valita eri ulko- ja sisävärejä. ID.3 1st -erikoismallin sähkömoottori tuottaa tehoa 150 kW ja maksimivääntö on 310 Nm. ID.3 1st -erikoismallin huippunopeus on 160 km/h ja akun nettokapasiteetti on 58 kWh joka tarjoaa noin 420 km toimintamatkan (WLTP). Akku voidaan ladata maksimissaan 11 kW:n teholla (vaihtovirta/AC) ja 100 kW:n teholla (tasavirta/DC). Pikalatauksella 30 minuutissa saadaan noin 290 km lisää toimintamatkaa.

ID.3 1st "erikoismallin perusversio sisältää navigaatiojärjestelmän, mukautuvan vakionopeudensäätimen ACC, DAB+ digitaalisen radion, istuinlämmityksen ja ohjauspyörän lämmityksen, keskikyynärnojat edessä, Mode 2 "latauskaapelin ja 18-tuumaiset vanteet. Suomeen tulevissa autoissa on aina myös lämpöpumppu.

ID.3 1st Plus "erikoismallissa on lisäksi mm. peruutuskamera, avaimeton lukitus ja käynnistys Keyless Access Advanced sekä 19-tuuman vanteet. Vakiovarusteisiin kuuluvat myös kaksi USB-C-liitäntää, design-istuimet sekä ambient-sisävalaistuksen ja matriisi-led-ajovalot.

Huippuversio ID.3 1st Max sisältää lisäksi lisättyä todellisuutta sisältävän tuulilasinäytön, Beats-äänentoistojärjestelmän, suuren panoraamakattoluukun sekä 20-tuuman vanteet.

Sarjatuotantomalleihin kolme akkuvaihtoehtoa

ID.3:n sarjatuotantomallit tulevat saataville kolmella eri akkukapasiteetilla, kun taas ID.3 1st -erikoismallit on aina varustettu keskikokoisella (58 kWh) akulla.

Pienimmän akkukoon nettokapasiteetti on 45 kWh, joka mahdollistaa noin 330 km toimintamatkan (WLTP). Akkua voidaan ladata maksimissaan 7,2 kW:n teholla (vaihtovirta/AC) ja 50 kW:n teholla (tasavirta/DC). 100 kW:n pikalatausmahdollisuus on saatavilla lisävarusteena.

Keskimmäisen akun nettokapasiteetti on 58 kWh, toimintamatka on noin 420 kilometriä (WLTP). Tämän version laturi on 11 kW (vaihtovirta/AC) ja pikalataus on mahdollista 100 kW:n teholla (tasavirta/DC).

Suurimman akkukoon nettokapasiteetti on 77 kWh, joka mahdollistaa noin 550 km toimintamatkan (WLTP). Akkua voidaan ladata maksimissaan 11 kW:n teholla (vaihtovirta/AC) ja pikalatauksella 125 kW:n teholla (tasavirta/DC).

Volkswagen ID.3:n tuotanto alkaa marraskuussa 2019 Zwickaussa ja ensimmäisten autojen toimitukset alkavat kesällä 2020.

VW ID.3 1st Max

Ukko

Eipä noita montaa kappaletta tulla Suomeen saamaan, muutama kappale ensi kesänä. Ei ole autovalmistajien ykkösaluetta, eikä edes kakkosaluetta.

GranLavida

Onko mitään tietoa hinnoista vielä? Tuo ID3 1st Plus olisi kyllä aika kiinnostava, onko hinta yli vai alle 40k ,? 35t, hintaan tuo olisi erittäin houkutteleva.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

JK

Eipä niitä hintoja tiedä vielä.
Veikkaan että noin 40k, halvin 1st ja 1st Max 45k,. 1st Plus siinä välissä.
Halvin 1st on luvattu Saksaan alle 40 tuhatta. Meillä on vähän korkeampi alv ja pikku autovero mutta 2000, hankintatuki.
Huhujen mukaan hinnat tulevat viikolla 48.
VW ID.3 1st Max

jamo75

pitkän pähkäilyn jälkeen pistin tänään ennakko varauksen sisään, sinänsä se ei ole vielä mitenkään sitova ja on erittäin epätodennäköistä että ensimmäiseen tilauserään kerkiää.

sinänsä ehkä parempi että olisikin vasta toisesta erästä koska jos jotain lasten tauteja löytyy ne ehkä olisi mahdollista tehtaalla kompensoida toiseen erään.

sinänsä tiedot ovat varsin vaillinaiset onko toinen tuotanto erä myöskin first edition mallia vai ns. normi malli.
ainaaan toistaiseksi mitään erikoista show stopperia näkynyt ja toimitus olisi varmaan noin 1,5v päästä niin paljon kerkeää tässä tapahtua välissä.

pahimmassa tapauksessa tilauksia yritetän saada sitoviksi ja toimitus lipuisi 2021 puolelle
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

JK

Varaus: Varaus ei vielä sido mihinkään.
Tilaaminen: Kyseessä on etäkauppa ja siihen pätevät etäkaupan säännöt. Voihan se olla että Kesko ei sitä vielä tajua mutta näinhän se on.

Veikkaan että tappelutta ei tule menemään jos haluaa palauttaa toimitetun auton etäkauppaehdoin.
VW ID.3 1st Max

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy